Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2181
Heisann.
Jeg la merke til at du kunne kjøpte varer fra polet og få dem hjem til deg i posten idag
Så lurte jeg på et par ting.
Jeg har registrert meg og alt sånt og skrevet mitt eget navn og alt sånt, bare lagt til et par år på fødelsdatoen.
Jeg kan få varen hjem med postoppkrav hvis jeg vill, eller betale på forhånd, uansett hva jeg velger så havner den vell på postkontoret da jeg tviler på at postmannen putter flasker med sprit i postkasse

Hvordan funker da det når jeg er under 21?
Må jeg vise legg når den skaal hentes på postkontoret?
Hvis den er til navnet mitt, kan jeg da hente den sammen med en som er over 21 og ikke i familie med meg?

Tusen takk for evt. svar
Ha en fortsatt strålende sommer!
Sist endret av torsken; 13. juli 2007 kl. 21:04.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Neida, du slipper å vise legg, går fint det!

Klart du må vise legg! Er du under 20 år får du ikke kjøpt sprit, er du under 18 år får du ikke kjøpe alkohol i det hele tatt. Er nok ikke så lett, desverre :-/
Sist endret av Tias; 13. juli 2007 kl. 21:00.
Sitat av Tias
Neida, du slipper å vise legg, går fint det!

Klart du må vise legg! Er du under 20 år får du ikke kjøpt sprit, er du under 18 år får du ikke kjøpe alkohol i det hele tatt. Er nok ikke så lett, desverre :-/
Vis hele sitatet...
Synd, jaja
Tenkte kanskje de ikke viste feks at det var sprit i pakken skjønner du, men siden polet er så seriøst som det er og jobber hardt mot mindreårig og alkahol osv osv så tror nok de er bedre sjekket.

Men hvis jeg får den sendt til Knut Erik Nilsen, kan Knut Erik hente den med ei veninne som på 72år? Selv om den er sendt til hans navn.
Sitat av torsken
Synd, jaja
Tenkte kanskje de ikke viste feks at det var sprit i pakken skjønner du, men siden polet er så seriøst som det er og jobber hardt mot mindreårig og alkahol osv osv så tror nok de er bedre sjekket.

Men hvis jeg får den sendt til Knut Erik Nilsen, kan Knut Erik hente den med ei veninne som på 72år? Selv om den er sendt til hans navn.
Vis hele sitatet...
Ville det ikke bare vært mye lettere å få noen på 20 til å kjøpe/bestille sprit for deg....?
Sitat av Hexagon
Ville det ikke bare vært mye lettere å få noen på 20 til å kjøpe/bestille sprit for deg....?
Vis hele sitatet...
Jo, men når man bor langt ute på landet så kan det være litt problematisk og få de til og kjøre heele veien in til vinmonopolet.
Bestille går jo selvsagt, men er nysjerig på om det går ann for noen og hente den sammen med meg når pakken er til meg, jeg er under 21 og de er over.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei, tror nok ikke det går bra :-(
Det vil nok fungere som en rekomandert pakke vil jeg tro, hvor du MÅ møte opp med legitimasjon og KUN du kan hente den, og det vil nok stå spesifisert at det er alkohol og at du må være over 20.
hvorfor brenner du ikke bare sprit sånn som alle andre på landet gjør
Sitat av kristaver
hvorfor brenner du ikke bare sprit sånn som alle andre på landet gjør
Vis hele sitatet...
Jeg gjør det, men dyppvarmeren er ødelagt og jeg må gå til anskalfelse av en gjærlås samt ny bøtte pga lukten
Dette med polet er bare midletidig, til vanlig drikker jeg sprit av MYE bedre kvalitet.
Sist endret av torsken; 13. juli 2007 kl. 21:40.
Når du henter noe på postoppkrav så må du hente det og du må vise ditt leg. Ikke en gang din mor kan hente det, du kan jo alltids dra innom posten og spørre om hvordan disse reglene er.
Det er 20 som er aldersgrensen, ikke 21. Flere har påpekt det allerede men du missa det så tenkte jeg bare skulle presisere.
Halla! sjekka ut det der sjøl...
De sjekker med no register av no slag. hvis du oppgir feil fødselsdato får du ikke noe i det hele tatt... Har du skikkelig FLAKS blir du anmeldt for dokumentforfalskning hehe
Off topic:
Så du er ikke født i 1970 allikevel nei, torsken?

On topic:
Blir nok ikke anmeldt for dokumentforfalskning. Så det er ikke noe å bekymre seg for. Jeg regner med at Vinmonopolet stadig opplever lignende situasjoner. Der 16-åringene "ser lyset", og tror de har funnet en måte å lure staten på.
Nå vet ikke jeg om det går en grense på om ting er sprit eller noe annet, men det sies her at en ikke kan kjøpe sprit før en er over 20, men dette stemmer ikke helt. En har lov til å kjøpe drikke med inntil 22 promille alkohol i seg når en er under 20, dette står også nederst på siden til Vinmonopolet, og de har en egen avdeling for drikke med promille under 22.
uansett hvordan du snur og vender på det, uansett om det er bedriftspakke, servicepakke etc.
Så må du ut med leg. det står på pakken hvor den er fra, med store bokstaver og hvor gammel du må være for å få den ut. Hvis det viser seg i ettertid at du ikke var gammel nok så kan både postbetjenten og du få problemer. Enkelt og Greit
o shit waddup
Sitat av purity
Nå vet ikke jeg om det går en grense på om ting er sprit eller noe annet, men det sies her at en ikke kan kjøpe sprit før en er over 20, men dette stemmer ikke helt. En har lov til å kjøpe drikke med inntil 22 promille alkohol i seg når en er under 20, dette står også nederst på siden til Vinmonopolet, og de har en egen avdeling for drikke med promille under 22.
Vis hele sitatet...
Prosent er nøkkelordet her, bare for å lette litt. Om du skulle drukket deg drita på "sprit" med 22 promille alkohol kunne du likegodt ha drukket lettøl.