Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3660
Siste dagen på roskilde var kanskje det sykeste jeg noen gang har opplevd. Først så vi Basement Jaxx spille og deretter Justice, begge konsertene preget av alkohol og 2-c-b, en form som er ganske fjong i grunn. Underholdende lysshow i taket og laserlys som plasserer meg sånn halvveis i hyperspace når de lyser direkte mot meg.

Etter konsertene fulgte vi flokken for så å ende opp på en haug med et svært stål stilas-ting. Der sto folk og hamra løs med knekte stolbein. Lyden og rytmen var faktisk bra og mange dansa, hoiet og heiet. Jeg observerer relativt fort et par romenere som garantert hadde dytta i seg noe mer enn bare alkohol.

Jeg tusler bort og spørr litt diskret om de tilfeldigvis har noe MDMA eller knips og karen stirrer meg rett i øynene med de størst tenklige klinkissene plassert i et par tinn talerkener og spørr meg hva jeg tror. Jeg gir ham 500DKR, sier hoi og hei og rattata før jeg jogger tilbake til Sinister for å vise fangsten som faktisk var på hele 2g MDMA-krystaller i cola-farge. Av en eller annen merkelig grunn har jeg plutselig tømt en av posene på hånna (500-700mg) og dratt det opp i nesa. Dette skjønner jeg ikke dritten av siden det å være idiot med dop står stikk imot mine normer. Uansett..

Ett minutt eller to senere var jeg så på tryne at jeg ikke klarte å sitte i en camping stol en gang. Sinister ble litt bekymra for hva jeg hadde gjort, ettersom MDMA varierer veldig fra person til person når det kommer til toleranse. Jeg derimot, rulla rundt på bakken med den mest ekstreme lykkefølelsen i manns minne. Etter hvert skjønte heldigvis Sinister at han måtte få meg tilbake til teltet, og jeg sjangler hengende over skulderen hans mens jeg ler og prater piss. Vi møter noen landsfrender som ser på meg og spørr "Haha, `hvor mange E'ere har han dytta i seg a?" og himler med øynene i det Sinister svarer "Han snorta ett gram med MDMA." Vi vandrer videre og det skjedde ikke så mye mer på veien. Når vi kommer til teltet er jeg fast bestemt på å ikke gå inn. Jeg hadde til en viss grad samla meg (trodde jeg) og var mest keen på å tusle rundt ute. Etter hvert får Sinister lurt meg inn i teltet ved å overbevise meg om at det var en sint politimann på utkikk etter meg. Husker ikke så mye av hva som skjedde etter det, annet enn at jeg fikk noia fordi de andre sa at det var 17. mai og at vi skulle ut og gå i tog, ellers var det ekstremt digg.

Jeg våkna dagen etter, overraskende fin i formen og fikk gjennfortalt alt som hadde skjedd og ble direkte sjokka over min egen uansvarlighet og idioti. Jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg kunne være så dum å dytte i meg så mye MDMA. Kanskje var jeg nær en overdose? Hvem vet? Jeg har det man kanskje kan kalle et rusforhold som ikke er i nærheten av direkte missbruk, altså preget av respekt og måtehold slik som laaange pauser, gjerne 2-3 måneder mellom hver gang. Jeg fatter ikke hvordan jeg kunne gjøre noe så dumt?!? Noen som har vært i samme situasjon eller forstår hva som kan ha skjedd?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Vel, du var jo full. Folk gjør generelt sett veldig dumme ting når de er påvirket av alkohol.
nilsern's Avatar
Trådstarter
Nei, jeg var fortsatt relativt klar i hue fra 2-c-b. Det som er så rart..
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Da var du tydeligvis ikke fullt så klar som du trodde da?
Spennende å lese, egentlig. Kanskje du ble litt mer påvirka av alkoholen enn du tror/trodde. Impulshandlinger når man er påvirket av rusmidler er jo ikke uvanlig egentlig, men det er jo fortsatt merkelig å gjøre noe som er _Så_ mot ditt normale forhold til rusmidler som du gir uttrykk for.

Menmen, lite å få gjort noe med, du får bare være mer forsiktig neste gang
Greit å vite at 1000 mg ikke er for mye.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Dexter: Det vet du ikke, mdma er forskjellig fra person til person
Et spørsmål sitter jeg igjen med etter å ha lest teksten din: Hvordan i all verden klarte du å kommunisere med en rumener? I fylla?!

Damn, jeg vil til Roskilde til neste år...
Jeg og fikk i meg noe MDMA på roskilde, men ikke fullt så mye. Tror jeg fikk i med 0,2 eller noe. Ble veldig fin i formen og alt lys ble veldig facinerende. En fin avslutning på ett vått år på roskilde.
Sitat av Shitzo
Et spørsmål sitter jeg igjen med etter å ha lest teksten din: Hvordan i all verden klarte du å kommunisere med en rumener? I fylla?!

Damn, jeg vil til Roskilde til neste år...
Vis hele sitatet...
De kan vel litt engelsk de også da?
En normal dose av MDMA er mellom 75 og 175mg, alt etter hvilken person du er. Jeg har hørt at en overdose er litt over 1000mg (1g).

Så du var nok godt utpå her ja.

Kilde til dosering: http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_dose.shtml
Sist endret av Marjo; 11. juli 2007 kl. 16:53.
nilsern's Avatar
Trådstarter
Hmm, leste på Erowid om en undersøkelse viste at en person som fikk 5mg MDMA/kg oralt, fikk redusert serotonin kapasitet med 30%. Fikk dog ikke med meg hvor lang tid det tok før serotonin kapasiteten bygger seg opp til det normale. Om det var 700mg jeg fikk i meg vil dette tilsvare i underkant av 10mg MDMA/kg. Jeg har ikke merket noen bi-effekter etter opplevelsen og som nevnt tidligere følte jeg meg overraskende fresh i formen dagen etter. Følte/føler på en eller annen måte sinnsro.

MDMA er et meget interessant substans og det er direkte synd at det ikke forskes mer på det. En av grunnene til dette er vel at effekten MDMA gir hos forskjellige mennesker varierer MYE, og resultatene vil bli basert på en slags median, uten direkte konklusjoner.
Fy faen. Ble egentlig ganske fornøyd da han fikk ordna MDMA siste kvelden. Nilsern var førstemann ut, og hadde jeg sett hvor mye han tok hadde jeg nok bedt han tatt mindre. Faen for en tur hjem as. Vi hadde med en stol som Nilsern fikk sitte i hver gang han hadde gjort seg fortjent til det, og det var når han hadde greid å gå ca. 50 meter. Ble en ganske lang tur med tanke på hvor sykt stort roskilde er. Verste var når vi skulle gå over togsporet. Den brua er ganske høy og bratt, og da 4-5 roskildevakter kommer bort til oss var jeg sikker på at de skulle ta med seg nilsern. Heldigvis trodde de at han bare var helt pæredrita og hjalp oss over. Jeg måtte coache Nilsern steg for steg. For han var det sikkert som å bestige Mount Everest eller noe sånt.

Offtopic: Roskilde tok av. Tidligere på kvelden hadde vi snorta 2c-b, drukket og røyket masse pot. Snorta bare 5mg med 2c-b og det var 3.kvelden på rad vi snorta, men jeg fikk sykt bra form. Basement Jaxx og Justice var dritbra konserter. Det jeg liker med 2c-b er at man kan styre det så jævlig. Om man ikke er i danseform så er det bare å starte så kommer man i sykt bra groove etterhvert. Kom stadig folk bort til meg for å høre om jeg hadde kola, speed eller knips til salgs. Ble en avslutning jeg kommer til å huske.

Skal se om jeg ikke får smelt opp en triprapport eller to. Hadde virkelig noen av mine mest fantastiske turer på roskilde. See you again next year.
OT, men Basement Jaxx var syyykt fet konsert, og jeg var 100% edru (vi bestemte oss for å kjøre hjem på natten i frykt for tett regn dagen etterpå, og jeg var seff designated driver). Jeg forstår det slik at dere bodde på West? Hvor da cirka? Jeg og mine kamerater bodde bortpå D. Det var ganske fett. Sorry for OT men!

edit: Ser i andre posten at dere bodde i P. Never mind, men trodde det var West et sted siden dere snakka om å krysse broen... 8)
Sist endret av larsdood; 11. juli 2007 kl. 19:34.
nilsern's Avatar
Trådstarter
Siste natten bodde vi hos noen venninner på C pga. oversvømt camp-
Du var ganske vekke om morningen når du var innom campen min Nilsern. Spurte ca. 10 ganger hvor vi kom fra. Det var vi som var fra Førde viss du husker det da. Camp rett vedsiden av teltet du sov i siste natta om jeg ikke tar helt feil
Sist endret av Xtract; 12. juli 2007 kl. 01:52.
ta det du skal gjøre, snu på det og spør deg selv "burde jeg egentlig (insert gjøremål)?" med litt ekstra trykk på "burde" og "egentlig"

eks. 1 "burde jeg egentlig snorte et HELT gram mdma i et drag?"

eks. 2 "burde jeg egentlig spise 2c-b 1. timen av den 8 timer lange bussturen ned til roskilde?" hahaha :P

smak litt på setningen, tilfør beslutning!

Sist endret av Fonzey; 12. juli 2007 kl. 03:42.
nilsern's Avatar
Trådstarter
Hmm, jeg trodde det var MDMA og 2-c-b, og da hadde det sikkert funka greit. Fikk jo på litt rester av MDMA før bussturen på vei tilbake og det var digg nok. Uansett, jeg lever fortsatt og har lært en lekse, og livet går jo mye ut på å lære av sine feil.
Eneste jeg fikk tak i på Roskilde var kola og verdens dårligste knips
Vi hadde ganske flaks. Fikk ordna mdma og kola uten problemer. 2c-b'n tok vi med oss ned.
Vi hadde flaks med mesteparten av det=P
nilsern's Avatar
Trådstarter
Haha, joda.. Men nå har det seg sånn at vi er "litt" frempå og. Har du vært på raves et par ganger så lærer man seg å spotte good shit :-)
Sist endret av Sinister; 13. juli 2007 kl. 13:01.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av nilsern
Nei, jeg var fortsatt relativt klar i hue fra 2-c-b. Det som er så rart..
Vis hele sitatet...

Det er nok nesten som å ta pepper eller kola sammen med alkhol
Du trodde nok du var ganske klar i toppen ettersom sånne ting har tendens til å fjerne mye av alkoholeffekten, men jeg har merket at man gjør fremdeles enormt mye rart selvom man føler seg klar