Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1542
Hei igjen ;P

Jeg satt her og tok meg en røyk og kom på den gangen når jeg gikk i 7. klasse og røyket i en kort periode pga at jeg hadde endel eldre kamerater osv, og jeg kan egentlig ikke huske å ha fått noe spesielt "nikotinkick" før jeg begynte gjen nå for en måned eller fem siden..

Jeg vet at nikotin gjør noe med hjernen sånn at den utskiller et stoff osv osv, så jeg tenkte at kanskje unge personer ikke har det stoffet eller noe sånt. Noen som vet det?
Det kan jo selvfølgelig bare være det at jeg ikke innhalerte skikkelig eller noe, men det hadde vert greit å vite grunnen av noen som vet det :P

Det har egentlig ingenting å si, men det spørsmålet plager meg nå :P
mener du svimmel eller noe i den duren?
første gangen jeg røyka var jeg svimmel en halvtime etterpå :P snuser regelmessig 5-6 dåser i uka , men jeg blir fortsatt svimmel av en god sigar .
Godt med smør
Jeg fikk nikotin kick når jeg gikk i 6 klasse daaa, det husker jeg godt.

Så unge eller ei nikotin kick fikk hvertfall jeg


Nå vet jo ikke jeg helt om vi snakker om samme tingen, men det jeg forbinder med nikotin "kick" er att jeg ble litt svimmel og slapp, følte ikke for å gå på en joggetur eller noe sånn. Det gikk jo fort over da

Edit : Ja som Thomas sier, så puffet jeg jo litt i starten, men ca. 2 uker senere (fortsatt i 6 klasse) fikk jeg nikotin kick når jeg trakk ned i lungene

Og jeg kan få nikotin kick vist jeg ikke har røyka på en stund, men ikke fullt så gale som når jeg først ble introdusert til nikotin kick
Sist endret av Apeloff; 14. juli 2007 kl. 03:27.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Kanskje fordi de første gangene du røyker, trekker du ikke ned. Du bare "puffer" som det heter. Første gangen jeg røyka, tok jeg to sigaretter på rad og endte opp med å spy. Det var det verste nikotinsjokket jeg noen gang har opplevd. ^^
Jeg har aldri fått noe spessielt sjokk av røyk (som var det første nikotinproduktet jeg prøvde), men når jeg prøvde snus første gang fikk jeg et utrolig nikotinsjokk. Var herlig helt til jeg spydde.

Prøvde å røyke første gang i 6. klasse (eller noe sånt) kan heller ikke huske at jeg fikk noe kick av det den gangen. Kan hende du har rett i det.
Jeg husker jeg kasta opp osv første gang jeg snusa av nikotinsjokk, da gikk jeg i 8. eller 9. når jeg startet å røyke i starten av 9. husker jeg at jeg fikk nikotinsjokk.. så har vel ikkeno med unger/ungdom å gjøre tror jeg, heller personen, og hvordan han føler seg som foreksempel når jeg står opp å tar en sigg (har røyka i 2 år ellerno?) bli jeg svimmel, men blir ikke kvalm osv.. det er nok formen jeg er i som avgjør det
den andre gangen jeg prøvde snus da tok jeg 2 poser da vart jeg svimmel og kvalm..

da var jeg 14.
Sist endret av magnor_mafia; 14. juli 2007 kl. 03:49.
siden vi er inne på sigaretter...jeg har ingen link å backe dette opp med, men sier hva jeg har hørt (correct me if im wrong.)
er det ikke slik at det faktisk er et annen kjemikal i sigaretter som tukler med dopamin produksjonen i hjernern din. og at det da ikke er nicotinen som er det væreste i sigaretter (sånn vane dannene sett)

...til bake til topic: jeg har blitt oppdratt med sigaretter til frokost bordet, o når jeg startert å eksprementere med sigaretter så var det for nickoshockets skyld (da var jeg kansje 10-11) så jeg følte rusen av sigaretter. det med at hjernen slipper ut stoffer etter intak av sigaretter vet jeg ingenting om, men hvis det er slik så ville jeg tro at det skjedde etter at du var avhengi(?)

(røyker fast nå, gjort det siden jeg var 14... av alt tulle jeg har puttet i meg så er sigaretter det dummeste.)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
snusmisbruker: Det tror jeg neppe det er noe i. Hvis du ser et foster på ultralyd mens moren tar seg en sigarett så vil du se at barnet rykker til for hvert trekk :-/
jeg kan huske i 6. klassen, da jeg og en kompis fant snusboksen til faren hans, som han hadde mista dagen før.. da ble vi overlykkelige :P dette skulle vi rett ned i skogen og teste. så vi knørva sammen hver sin pris, på størrelse med en musebæsj, og putta i kjeften, og satte oss ned.
vi fikk begge to et heftig nikotinsjokk, men vi spydde ikke. det kom et par ganger senere
ok, takker for svarene :P var nok bare jeg som ikke innhalerte skikkelig da jeg røyka i en liten stund i 7. klasse, så når jeg begynte på videregående fikk kameraten min meg til å prøve snus, så nå snuser jeg til vanlig.. tar av og til en sigg bare for nikosjokket sin skyld..