Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4783
Hei, Jeg sitter igjen med ca 3300 etter at leie er betalt hver måned.

Av og til så sliter jeg med å få det til å gå opp og jeg lurer derfor på om noen har tips til gode og billige (sunt hadde også vært fint) middager?

Jeg prøver å langtidshandle men har begrenset med plass (kjøl og tørr).

Hva kan jeg lage som helst koster lite og er mat i tre dager?

I det siste så har det blitt lite frukt og grønt og det er noe jeg helst vil ha med, selvom jeg ikke er spesielt glad i det.
Lag tomatsaus med knuste tomater og tomatpurè. Fås kjøpt til noen få kroner per boks på butikken. Bland inn med løk, hvitøk, chilli, bønner, minimais, etc. Lag stor porsjon hver gang. Da kan du fryse ned og spise når du vil. Da har du billig og sunn middag.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 22. november 2020 kl. 20:15.
R.i.p 23.04.2021
Kolonial selger 5kg pakke med små svenske kjøttboller for 350kr ca. Det holdt for meg i lit over 3uker. Ensformig men funker i nød!
Har flere ganger bare spist spaghetti med ketchup og div. Kryddere. Kabnigså kjøpe billig potetmos pulver (poteter også for den saks skyld). Egg er heller ikke veldig dyrt og metter superbra. Noe sunt og billig er å kjøpe inn masse grønnsaker (kålrot, potet, gulerot; brokkoli, paprika, tomat, løkkr, og kutte disse opp i biter og steke de lenge i ovnen, typ en time på 200C. Rør inn salt pepper og olivenolje i grønnsakene du har kjøpt før du steker det. Ikke kjøp frossene grønnsaker, det er dyrere og smaker fælt.
Rema 1000 har tunfisk i olje på tilbud av og til. Ganske bra tilbud også. 6 Kroner pr boks hvis jeg ikke husker mye feil. Du må følge med, fordi folk hamstrer når det tilbudet gjelder, og det blir fort tomt.

Utlendingsjappe selger en del ting mye billigere enn vanlig kjede-sjappe. Foreksempel et brett med egg. Det er mye mer enn 12 egg i et slikt brett. Men det er mye billigere enn å kjøpe selv de billigste eggene i kjede-butikk.
Sist endret av Arex_x; 22. november 2020 kl. 20:34.
Hvor flink er du til å lage mat TS?

Hvis du er villig til å følge oppskrifter fra nettet, så er det utrolig mye billig vegetarmat der ute. Kjøtt er dyrt. Ellers er det å lage større porsjoner.

Send meg PM om du vil ha oppskrifter.
Sitat av Shaggylaggy Vis innlegg
Hei, Jeg sitter igjen med ca 3300 etter at leie er betalt hver måned.

Av og til så sliter jeg med å få det til å gå opp og jeg lurer derfor på om noen har tips til gode og billige (sunt hadde også vært fint) middager?

Jeg prøver å langtidshandle men har begrenset med plass (kjøl og tørr).

Hva kan jeg lage som helst koster lite og er mat i tre dager?

I det siste så har det blitt lite frukt og grønt og det er noe jeg helst vil ha med, selvom jeg ikke er spesielt glad i det.
Vis hele sitatet...
Jeg lager mat til to stykker for ca 2000kr i måneden, og da spiser vi ganske godt.

Et tips er å spise mye vegetar, du trenger ikke kjøtt til alt. F.eks så funker bønner og kikerter som en god substutisjon, og det er også sunt.

Tips nr 2 er å begynne å dumspterdive, da sparer du mye penger, og om du først finner noe bra så finner du som regel dritmye av den ene tingen. Har frysern full av røkt laks og div kjøtt jeg har funnet i søpla, gjort det i ett par år nå og har aldri blitt syk på noen måte av det.

Konkrete middager kan være; taco med bønner istedenfor kjøtt, lasagne med grønnsaker istedenfor kjøtt, lag sausene selv. Om må ha kjøtt, gå for tunfisk på boks, og f.eks ha det i en pasta. Eller så kan du kjøpe farse et sted og lage kjøttkaker selv, det er rimelig billig pr kg.