Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1631
Anonym bruker
"Full Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har røyka hver dag i kanskje 2måneder, kanskje lenger. Jeg har hatt en "pause" på 2-4 dager elr iløpet av de 2 månender, så det jeg lurer på er om 1uke pause er nok for å fikse toleransen litt? røyker som regel jay/bong med cirka 0,2-0,5g
Anonym bruker
"Overtalt Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pause på en måned eller to...
Anonym bruker
"Full Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Pause på en måned eller to...
Vis hele sitatet...
hm
Er det første gang du har binge-røyka ettersom du spør? En må nesten kjenne på det selv, og hvis dette er første gangen får du bite det i deg og finne ut av det.
Anonym bruker
"Full Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Er det første gang du har binge-røyka ettersom du spør? En må nesten kjenne på det selv, og hvis dette er første gangen får du bite det i deg og finne ut av det.
Vis hele sitatet...
nei det er det ikke, men har egt ikke hatt noen ordentlige pauser i den siste tida så har null peiling på hvor lenge som er nok.
tenker ca. 5 uker.. men det er individuelt, liksom.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sist jeg hadde pause varte den i tre uker. Første jointen etter pausen ble jeg ballefjern på 0,1g. Men etter 4-5 dager med røyking ble toleransen omtrent som før igjen. Så det er en kortvarig glede.
4 dager gjør enormt mye etter tung daglig bruk, klarner opp så mye at man begynner å røyke.. igjen
En uke gjør mye for toleransen.
Men, hvis du har røyka tett over lengre tid så tar det fort en månde uten før du kjenner hvordan stå egentlig er :P
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For min del kan jeg ta en pause på alt fra 2 dager til en uke så blir jeg stort sett mega fjern av en halv joint med 0.25 gram igjen istedenfor en hel joint med 0.3 gram som det vanligvis blir når jeg er innrøyka.

Når jeg da mekker opp første gangene etter pausen så bruker jeg gjerne også mye mindre shit.
Mange "glemmer" eller tenker ikke helt over at toleransen har gått ned og kjører på med samme mengder som før og da går det gjerne 2-3 dager så er toleransen tilbake der den var før pausen igjen.
Spørs litt på hvor lenge/mye du har du har røyka. Etter jeg røyka hver dag i litt over ett år, hadde jeg en pause på 1,5 måned, og det gjorde susen.
For toleransen sin del så trenger du ikke å være så veldig lenge uten. Et par uker gjør kjempemye.

Det som er dumt er hvis røykings tar over livet ditt i den forstand at du røyker istedet for å være samnens med venner, drive med hobbyer, jobb osv.
Anonym bruker
"Takknemlig Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Superspurv Vis innlegg
For toleransen sin del så trenger du ikke å være så veldig lenge uten. Et par uker gjør kjempemye.

Det som er dumt er hvis røykings tar over livet ditt i den forstand at du røyker istedet for å være samnens med venner, drive med hobbyer, jobb osv.
Vis hele sitatet...
Derfor finner man seg venner som også røyker
tja.. toleransen hvor heavy kan den bli?

Røyker ingen ting nå, men har hatt en periode i livet mitt da jeg røyka
så og si daglig i nesten 10 år.
Tror jeg aldri opplevde å ikke bli fjern som faen av 0,5.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er nok individuelt. Men min erfaring er noe slikt:

Dersom du røyker store deler av dagen, daglig. Vil en pause på to dager gjøre en stor forskjell de første trekka.
Men dersom du fortsetter som vanlig vil toleransen naturlig nok være tilbake i løpet av dagen.

Vi si at 7 dager gjør så du kan røyke greit i noen dager og holde toleransen lavere en liten stund.


Dersom jeg røyker tett fra etter jobb til natta vil jeg ikke påstå jeg rekker bli helt edru, før det er pån igjen.
Slik man havner i tåka og at effekten vannes ut i den nye normalen. Føler aldri man går helt ned til baseline igjen, og man blir en litt sosete stoner

Etter 20-35 dager får jeg bonusen at jeg (sirka) er ute av "tåka". Som gjør at forskjellen på edru og fjern blir mye sterkere.
Føler at dersom jeg er jevnt fjern i månedsvis har det ikke så mye å si hvor mye jeg røyker, siden det har blitt den nye normalen. Effekten stopper da ofte på sløv, lattermild og avslappet.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vindaloo Vis innlegg
tja.. toleransen hvor heavy kan den bli?

Røyker ingen ting nå, men har hatt en periode i livet mitt da jeg røyka
så og si daglig i nesten 10 år.
Tror jeg aldri opplevde å ikke bli fjern som faen av 0,5.
Vis hele sitatet...
Du har jo rappere som Snoop, Webby og Wiz, folk som Willie Nelson og Tommy osv som røyker over 30-70 g om dagen, da kan man jo snakke innrøyka..
Anonym bruker
"Full Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har jo rappere som Snoop, Webby og Wiz, folk som Willie Nelson og Tommy osv som røyker over 30-70 g om dagen, da kan man jo snakke innrøyka..
Vis hele sitatet...
var noe greier om at han røyka 81 blunts hver dag, tror dere han forsatt får grei virking?
wait what...
30-70 g det kan ikke stemme vel?
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
var noe greier om at han røyka 81 blunts hver dag, tror dere han forsatt får grei virking?
Vis hele sitatet...
Ja, god weed blir du ikke innrøykt på før du har røyket 10-40g(avhengig av kroppsbygning å andre faktorer). Også har han sikkert minst 30 forskjellige strains han rullerer imellom så toleransen har lite å si.
Det som kanskje savnes her er en graf som viser hastighet på toleranse tapet, har sett en slik tidligere som jeg mener viste at etter 4 dager, gikk toleranse tapet tregere enn de fire første dagene,; hvis dette stemmer, hvis, så er 4 dager den mest effektive pausen for tunge brukere letende etter minstemålet.
Sist endret av meaculpaUIO; 6. november 2020 kl. 16:45.
Jeg har måtte ha litt pause den siste tiden. Og kan virkelig anbefale røykeslutt-appen til Rustelefonen.

Den hjelper deg å holde oversikt. Og gir deg tips og triks som gjør det lettere å holde seg unna.

https://www.rustelefonen.no/hasjapp/
Fant denne:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26858993/

Studie referert av high times I denne artikkelen:

https://hightimes.com/culture/how-ma...bring-it-down/

De to tekstene kombinert antyder stort t tap etter bare 2 dager
Sist endret av meaculpaUIO; 6. november 2020 kl. 18:07.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har røyka hver dag i kanskje 2måneder, kanskje lenger. Jeg har hatt en "pause" på 2-4 dager elr iløpet av de 2 månender, så det jeg lurer på er om 1uke pause er nok for å fikse toleransen litt? røyker som regel jay/bong med cirka 0,2-0,5g
Vis hele sitatet...
Trapp ned ved å ha mindre i for hver gang. Hvis du har tilgang på
god skit vil du merke hvor lite du trenger for å oppnå ønsket rus.
Dette er kanskje individuelt forskjellig, men mitt inntrykk er at
mange som røyker mye om gangen egentlig sløser med både
stoff og penger.

Blir litt på samme måte som med alkohol - hvis du må drikke mer
enn fem halvlitere for i det hele tatt å kjenne noe, er det kanskje
på tide å roe ned litt.