Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4882
Har en Vivobook jeg trenger lader til. Power kunne ikke hjelpe i det hele tatt og om i så fall, veldig lang ventetid.

Jeg kjøpte først en generisk hos Kjell med det jeg trodde var riktig mål pga det stod på specs til en lader til Vivobook.

Så kjøper jeg en ¨på finn som jeg mottar i dag. Den er for tykk selv om han oppgir det Power sa var riktig; 5.5x2.5



Kan noen være så snill og med 100% sikkerhet si hva målene på en lader til en ny Asus Vivobook?
Asus vivobook hva da?

Er nemlig en del forskjellige i den serien.
https://www.asus.com/Laptops/VivoBook-Series-Products/

Det blir vel ikke direkte google sin feil det her.
Gå innom Kjell & Co, eller Clas Ohlson, og be om å få en pakke med DC-kontakter. Finn ut hvem du trenger og lever den tilbake, eller bare prøv i butikken.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Ta med maskinen til Kjell så prøver de forskjellige plugger og finner den du trenger.
Riktig, det er jo selvsagt ik direkte google sin feil.

Jeg fant en org lader med flere plugger.. Så den ene var 4mm tip, stod ikke noe annet. Tipper det er den jeg trenger.



De gjorde det hos kjell, nå er jeg så lei at jeg prøver kjell en gang til og clas.

De på Power mente det måtte være org. lader. Men jeg tror ikke på en som jobber i support. De hater jobben sin og om de kunnet cummet på skjermen ved tilbakelevering.

og en plugg med 4.5 den jeg trenger tror jeg
Sist endret av Naturgrønn; 30. august 2019 kl. 10:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Må da ikke være original lader. Så lenge spenningen er lik(volt), og du har nok effekt(watt) eller strøm(ampere), og såfremt pluggen fysisk passer så funker laderen. Det er ikke noe hokus pokus.

Stemmer også på at du tar turen inn på Kjell e.l og prøver ladere i butikk så finner du en som passer istedenfor måte løpe fram og tilbake.

*glemte å nevne at det er veldig greit å bruke et skyvelære i dette tilfellet for å finne ut av ytterdimensjonen på dc-kontakten, da er det fort mye enklere å finne ut av hvilken lader det er du trenger
Sist endret av Brekker; 30. august 2019 kl. 11:41.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Brekker Vis innlegg
Må da ikke være original lader. Så lenge spenningen er lik(volt), og du har nok effekt(watt) eller strøm(ampere), og såfremt pluggen fysisk passer så funker laderen. Det er ikke noe hokus pokus.
Vis hele sitatet...

OG så lenge polariteten stemmer. Sette spenningen på "baklengs" er ofte ikke spesielt heldig.
Slet med å finne plugg til en DAC jeg har, gikk på kjell å kjøpte en boks med 9 forskjellige plugger (tror det var 9) den ene passet, var 5,5 + 2,8 eller 3 mener jeg
Oppdatering, sjekk ut linken her https://www.kjell.com/no/produkter/e...ntakter-p44759
Sist endret av freebird; 1. september 2019 kl. 00:37.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det var det jeg visste, men de på de store el-gigantene er vel en del av opplæringen å få inn alt orginalt og at de skal ja, selge mest fra deres butikk. Tross alt det de fåt betalt for... Så jeg trodde ikke på han.

Helt først var jeg innom Power for å sjekke om det var batteriet som var gåent, før jeg brukte penger på lader. Han guttungen på bak servicekassen kom tilbake 1 min senere og sa det var batteriet.

Så prøver jeg en siste gang hos power, for jeg kan ikke tenke meg at batteriet er gåent på så kort levetid. Han får støørm på den med en gang og alt på stell.

Slutten på visen endte opp med en org. lader fra mytrendphone. De er så utrolig rask på sendingen sin. Orginal eller semiorginal... Hvem vet..?