Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 4514
Får rimelig snart innkalling vil jeg tippe ang covid-vaksine, men er sykt usikker hvorvidt jeg skal ta den eller ei. Vet nada om langtidsbivirkningene, og for oss yngre(under 30) er vel covid-19 rimelig mildt, selvom det kan bli fatalt i enkelte tilfeller. Og man vil vel kunne ta vaksine senere og vil jeg tro, det vil si utover september-okt.

Hvorfor skal dere ta vaksina? Evt hvorfor ikke?
Sist endret av ayas8; 9. juni 2021 kl. 20:51.
Jeg velger å ikke ta vaksina, da jeg er en paranoid faen som kommer til å få alvorlig helseangst i en lang periode framover om jeg tar den.
Dette med langtidsbivirkninger virker også veldig usikkert. Mtp at den ene vaksina ble trukket tilbake sier det litt om at den kanskje ikke er så godt testa allikavell og at vi ikke vet nok om bivirkninger.
Hadde jeg vært i risikosonen selv hadde jeg sikkert tatt den, men inntil da følger jeg smittevernsreglene og holder mer enn nok avstand til folk siden jeg er en egoist som velger å avstå fra vaksina.
Jeg tar ikke vaksinen fordi jeg selv er redd for å bli syk men fordi jeg ønsker at vi skal bekjempe sykdommen. Og for å oppnå det trenger vi mange nok med immunitet, så da gjør jeg mitt for fellesskapet og tar vaksinen, og håper at ting roer seg nå gjennom sommeren.
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg velger å ikke ta vaksina, da jeg er en paranoid faen som kommer til å få alvorlig helseangst i en lang periode framover om jeg tar den.
Dette med langtidsbivirkninger virker også veldig usikkert. Mtp at den ene vaksina ble trukket tilbake sier det litt om at den kanskje ikke er så godt testa allikavell og at vi ikke vet nok om bivirkninger.
Hadde jeg vært i risikosonen selv hadde jeg sikkert tatt den, men inntil da følger jeg smittevernsreglene og holder mer enn nok avstand til folk siden jeg er en egoist som velger å avstå fra vaksina.
Vis hele sitatet...
Samme her, vi vet jo hvordan det gikk med enkelte ang svineinfluensa-vaksina.

Nå skal det sies at det er flere som har fått pfizer-vaksine for godt over 1-år siden og de lever ennå idag, uten bivirkningener, så den ser jo trygg ut sammenligna med det astra-giftet.
Har ikke bestemt meg men heller mot nei. Kjenner to som har blitt kronisk syke av svineinfluensavaksinen så jeg er litt redd for å være uheldig med lignende
Trådstarter
Sitat av etse Vis innlegg
Jeg tar ikke vaksinen fordi jeg selv er redd for å bli syk men fordi jeg ønsker at vi skal bekjempe sykdommen. Og for å oppnå det trenger vi mange nok med immunitet, så da gjør jeg mitt for fellesskapet og tar vaksinen, og håper at ting roer seg nå gjennom sommeren.
Vis hele sitatet...
Så du skal ikke ta vaksinen? Eller tar du?

Sitat av Mk1 Vis innlegg
Har ikke bestemt meg men heller mot nei. Kjenner to som har blitt kronisk syke av svineinfluensavaksinen så jeg er litt redd for å være uheldig med lignende
Vis hele sitatet...
Men vi som ikke tar vaksina, får vi reist ut av landet? Og blitt med på konserter, når koronapass fremvises?
Sist endret av ayas8; 9. juni 2021 kl. 21:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke testet nok? Det er jo satt flere hundre milloner doser med mrna-vaksinene. Noen har vært vaksinert i over ett år uten at det har vært rapportert noe nytt.
Trådstarter
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Ikke testet nok? Det er jo satt flere hundre milloner doser med mrna-vaksinene. Noen har vært vaksinert i over ett år uten at det har vært rapportert noe nytt.
Vis hele sitatet...
Ett år ja, men hva skjer om to, tre, fem år?

Det har og blitt rapportert om hjertemuskelbetennelse av pfizer-vaksina: https://direkte.vg.no/coronaviruset/...mret.CcKQpUmLO
Sist endret av ayas8; 9. juni 2021 kl. 21:02.
BRAND ∞ STRONG
Fikk tilbud i dag og takket ja. Skal ta første dose 17.06.

Var aldri i tvil om at jeg skulle ta vaksine, men var skeptisk til AZ og etter hvert også JJ.
Mest fordi jeg lever såpas isolert at det ikke kostet meg så mye å vente på sikrere data angående disse.
Så ble de også henholdsvis skrotet og nesten skrotet.
Sitat av ayas8 Vis innlegg
Så du skal ikke ta vaksinen? Eller tar du?
Vis hele sitatet...
Ser hvordan det jeg skrev kunne være utydelig ja. Jeg skal ta vaksinen. Poenget mitt var at grunnen til at jeg tar den er ikke at jeg selv er redd for å bli syk. Men for å støtte opp under fellesskapet.

Sannsynligheten for at jeg ville blitt alvorlig syke av smitte er lav. Men det er og utrolig lav sjanse for at jeg får alvorlige bivirkninger av vaksinen. Begge deler kan jo skje - men tenker at verdien av at folk vaksinerer seg er større enn risikoen over å få noen hittil ukjente bivirkninger fra mRNA-vaksinene.

Jeg tenker og at jeg trolig utsetter meg for mer fare ved å kjøre bil av og til, og kan jo ikke være redd for alle slike småfarer.
Sist endret av etse; 9. juni 2021 kl. 21:06.
Sitat av ayas8 Vis innlegg
Ett år ja, men hva skjer om to, tre, fem år?

Det har og blitt rapportert om hjertemuskelbetennelse av pfizer-vaksina: https://direkte.vg.no/coronaviruset/...mret.CcKQpUmLO
Vis hele sitatet...
7 tilfeller av hvor mange doser? Det er også rapportert om Myocarditis blant unge menn etter virusinfeksjon.
En tanke er jo dem med senvirkninger etter å ha hatt corona. Den risikoen slipper du jo ikke unna om du skulle ende opp med å pådra deg corona.

Svineinfluensa vaksinen gav samme sjeldne senvirkninger som dem enkelte fikk om man hadde hatt svineinfluensa.

Mrna vaksinen er sånn sett annerledes da dem ikke bruker hele viruset i vaksinen, og logisk nok slipper man da mest sannsynlig unna de typiske senvirkningene man risikerer av å ha gjennomgått corona.

Ellers tenker jeg personlig ar det er helt okei å takke nei til vaksina om man er ung og lever isolert.

Personlig jobber jeg i helsevesenet og tar aldri influensavaksine el.l. og er vel sikkert sett på som litt skeptisk.

Akkurat Mrna vaksinen, synes jeg rent logisk virka safe og hadde få problemer med å ta.
Jeg skal ta kjenner jeg er en smule skeptisk, men for kollektivets del og kjenninger med underliggende sykdommer og sånt så er det en selvfølge.

Vil helst ha vekk denne pandemien så fort som mulig, og da må man hoppe i det tror jeg. Blir spennende å se om 2-5år om noen får disse senvirkningene da, derfor jeg er skeptisk til en helt NY vaksine også. Men, den er nok trygg nok (håper vi)
Sitat av Bearass Vis innlegg
En tanke er jo dem med senvirkninger etter å ha hatt corona. Den risikoen slipper du jo ikke unna om du skulle ende opp med å pådra deg corona.
Vis hele sitatet...
Dette tenker folk for lite over. Man snakker liksom om dld/ikke død, men en del får alvorlige senvirkninger. Det skjer også med folk som ikke blir særlig syke av Covid-19. Hos barn f eks, har man tilfeller av betennelser i kroppen og ervervet hjertefeil, uten at de har hatt symptomer på selve coviden.

Vi vet ikke alt om langtidsvirkninger av vaksinen, men det gjør vi ikke om sykdommen heller. Det vi faktisk vet gjør imidlertid vaksine til det mest rasjonelle valget, slik jeg ser det.
Naboen til faren min ble smittet, tror det var i oktober. Han er fortsatt sjuk og 100% sykemeldt. Aktiv kar på 40 år.

Utrolig nok den eneste jeg kjenner som har vært smitta. Det merkelige oppi det hele er at samboeren ikke ble smittet selv om de bor i en 70 kvm leilighet og deler seng.
Har fått begge Pfizer stikkene. Ingen problemer overhodet
Får pfizer nr to i morgen, og det ryktes kraftigere (men forbigående) kroppslige reaksjoner av andre vaksine i rekken så gruer meg litt til det.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg velger å ikke ta vaksina, da jeg er en paranoid faen som kommer til å få alvorlig helseangst i en lang periode framover om jeg tar den.
Dette med langtidsbivirkninger virker også veldig usikkert. Mtp at den ene vaksina ble trukket tilbake sier det litt om at den kanskje ikke er så godt testa allikavell og at vi ikke vet nok om bivirkninger.
Hadde jeg vært i risikosonen selv hadde jeg sikkert tatt den, men inntil da følger jeg smittevernsreglene og holder mer enn nok avstand til folk siden jeg er en egoist som velger å avstå fra vaksina.
Vis hele sitatet...
Det er viktig å påpeke at AstraZeneca-vaksinen ble trukket i Norge fordi man anså risikoen for alvorlige bivirkninger som større enn risikoen for komplikasjoner ved smitte, gitt at tiltakene holder smitten under kontroll. Det betyr ikke at AstraZeneca-vaksinen har så utrolig stor risiko for alvorlige bivirkninger (risikoen er vel heller forsvinnende liten), men sier gjerne mer om at tiltakene vi lever med fungerer bra. Spør du meg er det positivt at de trakk den tilbake. Det viser at de som styrer med dette faktisk gjør ganske grundige risikovurderinger, og prøver å få gjenomført dette så trygt som mulig.

Nå har jeg ikke tallene i hodet, men om vaksinene gir deg så ekstrem helseangst tror jeg du bør la være å se på risikoen for komplikasjoner ved utallige ting man inntar eller gjør jevnlig. Jeg vil tippe ganske mange ting kan ha en tilsvarende "høy" risiko som alvorlige komplikasjoner fra AstraZeneca-vaksinen.
Tar stilling til det når vaksinene er godkjent på tradisjonelt vis og langtidsstudier er konkludert
Jeg tar selvfølgelig vaksinen når jeg får tilbud. MRNA vaksinen blir jo ganske raskt brutt ned i kroppen, så ser heller ikke noen risiko på lang sikt (da er jo vaksinen borte).
Hadde også tatt AstraZeneca. I forhold til hvor mange doser som er satt, så er risikoen fortsatt liten.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Tok den uten å nøle. Ironisk nok har all den hysteriske konspirasjonsrunkingen gjort at jeg har satt meg inn i relativ risiko ved å vaksinere seg vs. å bli syk, og dermed hadde jeg det riktige svaret klart allerede.
Trådstarter
Sitat av Heimdall- Vis innlegg
Jeg skal ta kjenner jeg er en smule skeptisk, men for kollektivets del og kjenninger med underliggende sykdommer og sånt så er det en selvfølge.

Vil helst ha vekk denne pandemien så fort som mulig, og da må man hoppe i det tror jeg. Blir spennende å se om 2-5år om noen får disse senvirkningene da, derfor jeg er skeptisk til en helt NY vaksine også. Men, den er nok trygg nok (håper vi)
Vis hele sitatet...
Men når var det folk fikk bivirkninger av svineinfluensavaksina? Var vel det 1.året? Eller var det flere år etterpå?

Sitat av TidensTann Vis innlegg
Har fått begge Pfizer stikkene. Ingen problemer overhodet
Vis hele sitatet...
Er ikke det folk er bekymret om. Men hva skjer med deg etter 1 år, 2, 5 år? Senvirkningene.

Itiliegg er det rapportert hjertemuskelbetennelse av vaksina.

Sitat av Delucidal Vis innlegg
Tar stilling til det når vaksinene er godkjent på tradisjonelt vis og langtidsstudier er konkludert
Vis hele sitatet...
Så du føler deg ikke trygg?
Sist endret av ayas8; 9. juni 2021 kl. 23:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Mye av
Sitat av robhol Vis innlegg
..den hysteriske konspirasjonsrunkingen..
Vis hele sitatet...
var jo særlig knyttet til AZ.
Som regjeringens ekspertutvalget og FHI etter hvert anbefalte å ikke bruke da de mener at risikoen ved å ta
vaksinen er større enn ved å vente på en annen vaksine
, på grunn av kobling med dødelige blodpropper.
Noen av bivirkningene til vaksinen går jo også igjen hos covid-19, som vi forøvrig heller ikke vet langtidseffektene av. Men det vi har sett er at flere tilsynelatende får varige men av sykdommen, også unge friske folk.

Jeg er noe skeptisk til vaksinen selv for å være ærlig, men jeg er mer skeptisk til covid-19, ikke bare på egne vegne, men også på vegne av andre og de enorme konsekvensene dette viruset fører til i verden vår.
Sitat av ayas8 Vis innlegg
Men når var det folk fikk bivirkninger av svineinfluensavaksina? Var vel det 1.året? Eller var det flere år etterpå?



Er ikke det folk er bekymret om. Men hva skjer med deg etter 1 år, 2, 5 år? Senvirkningene.

Itiliegg er det rapportert hjertemuskelbetennelse av vaksina.



Så du føler deg ikke trygg?
Vis hele sitatet...
Synes det er merkelig hvordan du henger deg opp i de potensielle bivirkningene fra vaksinen. Men ikke ser det opp i mot potensielle senskader fra sykdommen. Bivirkninger/senvirkninger fra sykdommen kan jo være minst like kjipe. Det er ikke sånn at sykdommen ikke kan gi senskader til unge folk. En vanlig senvirkning er f.eks. redusert lungekapasitet. Det kan jo og være mange senvirkninger fra sykdommen vi ikke vet om enda - men som kommer etter flere år.
Sist endret av etse; 9. juni 2021 kl. 23:41.
Kommer til å ta den så fort jeg får tilbudet. Anser det som det beste alternativet slik jeg ser det.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Jeg skal ta vaksinen om den dagen kommer at jeg får tilbudet. Det er jo selvfølgelig en risiko men det er jo allt. Covid er en større risiko i mine øyer.

Hvorfor jeg vil ta vaksinen?. Jeg tar vaksinen for min og andre sin del, vet at det ikke er så alvorlig for de under 30-40 åra ish men vi må tenke på hverandre her og ikke tenke på at det skader ikke oss. Vi risikerer mindre smitte med og ta denne vaksinen.
Det virker som du har bestemt deg for at vaksinen er farlig så spørs om det er så mye vits å bruke tid på å overbevise deg om noe annet.

Ingen legemidler vil være 100% ufarlige. Du kan dø av Ibux, men det stopper ikke folk fra å ta det når de har hodepine. Samme med antibiotika og en haug andre medikamenter.

Vaksiner er generelt ganske trygt. I USA har en vaksine blitt trukket tilbake de siste 20 åra og det var innen ett år.

Du drar igjen frem Myocarditis selv om det også har blitt påvist hos unge som har gjennomgått infeksjon.
Trådstarter
Sitat av etse Vis innlegg
Synes det er merkelig hvordan du henger deg opp i de potensielle bivirkningene fra vaksinen. Men ikke ser det opp i mot potensielle senskader fra sykdommen. Bivirkninger/senvirkninger fra sykdommen kan jo være minst like kjipe. Det er ikke sånn at sykdommen ikke kan gi senskader til unge folk. En vanlig senvirkning er f.eks. redusert lungekapasitet. Det kan jo og være mange senvirkninger fra sykdommen vi ikke vet om enda - men som kommer etter flere år.
Vis hele sitatet...
Du har et godt poeng her, ja.

Men tror du senvirkningene av corona er i mye større grad enn av en vaksine?
Sist endret av ayas8; 10. juni 2021 kl. 00:30.
Eneste bivirkningen hittil var en vond skulder dagen etter. Neste fredag blir det nr 2. Jeg er egentlig vaksinemotstander, men denne følte jeg at jeg måtte ta, fordi jeg ønsker å leve.
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Eneste bivirkningen hittil var en vond skulder dagen etter. Neste fredag blir det nr 2. Jeg er egentlig vaksinemotstander, men denne følte jeg at jeg måtte ta, fordi jeg ønsker å leve.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med "ønsker å leve"?

Å få covid er vel ikke synonymt med dødsfall.
Sitat av ayas8 Vis innlegg
Du har et godt poeng her, ja.

Men tror du senvirkningene av corona er i mye større grad enn av en vaksine?
Vis hele sitatet...
Alt tyder på det, ja.
Jeg ville ikke tatt den, føler den ikke er nokk forsket på, om man fks får mye enklere kreft osv. sier offisielt nei til panikkvaksiner skapt på under 1 år nei takk (tar ikke vaksiner)

har møtt folk som ble døddsyke I 3 uker etter de tokk covid vaksinen, men ingen i nermeste familie ble syke bare veldig trøtte dagen etterpå så spørsmålet er: vil du innta gift for å bli frisk eller ikke?
Vi har masse helbredende planter I naturen som helbreder nesten alt, er egentlig helt absurd å innta gift for å bli frisk. Jeg syntes corona er litt for nazi
Trådstarter
Sitat av Motorcross Vis innlegg
Jeg ville ikke tatt den, føler den ikke er nokk forsket på, om man fks får mye enklere kreft osv. sier offisielt nei til panikkvaksiner skapt på under 1 år nei takk (tar ikke vaksiner)

har møtt folk som ble døddsyke I 3 uker etter de tokk covid vaksinen, men ingen i nermeste familie ble syke bare veldig trøtte dagen etterpå så spørsmålet er: vil du innta gift for å bli frisk eller ikke?
Vi har masse helbredende planter I naturen som helbreder nesten alt, er egentlig helt absurd å innta gift for å bli frisk. Jeg syntes corona er litt for nazi
Vis hele sitatet...
Dødssyke av corona-vaksina? Hva mener du? Dem døde av vaksina?
Sitat av ayas8 Vis innlegg
Dødssyke av corona-vaksina? Hva mener du? Dem døde av vaksina?
Vis hele sitatet...
Nei hvordan kunne hun dødd når hun fortalte det til meg
Et lite poeng er jo dette med andre legemidler også. Leser du pakningsvedlegget på ca. Alle medisiner så er det helt jævlige bivirkninger, men de medisinene taes gjerne for mer banale årsaker enn det vi tar covid vaksinen for…
Sist endret av Relevant; 10. juni 2021 kl. 00:50.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Et lite poeng er jo dette med andre legemidler også. Leser du pakningsvedlegget på ca. Alle medisiner så er det helt jævlige bivirkninger, men de medisinene taes gjerne for mer banale årsaker enn det vi tar covid vaksinen for…
Vis hele sitatet...
Som nevnt i forrige tråd om samme tema: Av ibux kan du få et syndrom som gjør at du mister all huden og dør. Jeg vet faktisk om en som mistet et øye pga bivirkninger av ibux. Og det tar vi fordi vi ikke gidder å drikke nok vann til å ikke få vondt i hodet.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Et lite poeng er jo dette med andre legemidler også. Leser du pakningsvedlegget på ca. Alle medisiner så er det helt jævlige bivirkninger, men de medisinene taes gjerne for mer banale årsaker enn det vi tar covid vaksinen for…
Vis hele sitatet...
Er derfor vi burde lært oss om naturmedisiner fra ung alder som fks cannabis, løvetann, brennesle, kreftkjuke som dreper kreftceller så vi ikke hadde sluppet å skade kroppene våre med kunstig medesin så de som produserer det tjener store summer på å bli ends sykere
Sitat av Motorcross Vis innlegg
Jeg ville ikke tatt den, føler den ikke er nokk forsket på,
Vis hele sitatet...
Jeg mener følelsene er et godt kompass i mange av livets spørsmål. Vurdering av forskning er ikke et av dem.


Vi har masse helbredende planter I naturen som helbreder nesten alt, er egentlig helt absurd å innta gift for å bli frisk.
Vis hele sitatet...
Vi har forsåvidt masse giftige planter i naturen som kan ta livet av deg også, uten at jeg bruker det som et argument til ikke å spise planter.


Jeg syntes corona er litt for nazi
Vis hele sitatet...
Sitat av ayas8 Vis innlegg
Hva mener du med "ønsker å leve"?

Å få covid er vel ikke synonymt med dødsfall.
Vis hele sitatet...
Ikke det? Skal bare nevne Brasil, India, Nepal bare for å liste 3. Vi har vært heldige hittil i Norge, bare se hva dem fikk til i Sverige. Men hvem vet hva som skjer i vinter, spesielt sånn som ungdommen fester og sprer viruset.
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg mener følelsene er et godt kompass i mange av livets spørsmål. Vurdering av forskning er ikke et av dem.



Vi har forsåvidt masse giftige planter i naturen som kan ta livet av deg også, uten at jeg bruker det som et argument til ikke å spise planter.


Vis hele sitatet...
Giftige planter har vi også....alt kan ikke være perfekt må være balanse noe helbreder noe dreper

Men menneskeskapte kjemikaler er ikke annet en gift I naturen har man ivertfall enter gift eller helbredende ikke noe Blanda piss med risker
Sist endret av Motorcross; 10. juni 2021 kl. 01:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Motorcross Vis innlegg
Jeg ville ikke tatt den, føler den ikke er nokk forsket på, om man fks får mye enklere kreft osv. sier offisielt nei til panikkvaksiner skapt på under 1 år nei takk (tar ikke vaksiner)

har møtt folk som ble døddsyke I 3 uker etter de tokk covid vaksinen, men ingen i nermeste familie ble syke bare veldig trøtte dagen etterpå så spørsmålet er: vil du innta gift for å bli frisk eller ikke?
Vi har masse helbredende planter I naturen som helbreder nesten alt, er egentlig helt absurd å innta gift for å bli frisk. Jeg syntes corona er litt for nazi
Vis hele sitatet...
Du tar ingen vaksiner, men spesielt ikke de som er utviklet på ett år?

Det er også en helt vill påstand å komme med, at naturen helbreder nesten alt. Dette vet vi jo helt sikkert at den ikke gjør, og derfor har medisinsk vitenskap gått videre. Kan du utdype dette?
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Ikke det? Skal bare nevne Brasil, India, Nepal bare for å liste 3. Vi har vært heldige hittil i Norge, bare se hva dem fikk til i Sverige. Men hvem vet hva som skjer i vinter, spesielt sånn som ungdommen fester og sprer viruset.
Vis hele sitatet...
Haha, absolutt ikke. Hvor mange under 35 i Norge har dødd av Corona?
Sitat av Door145 Vis innlegg
Du tar ingen vaksiner, men spesielt ikke de som er utviklet på ett år?

Det er også en helt vill påstand å komme med, at naturen helbreder nesten alt. Dette vet vi jo helt sikkert at den ikke gjør, og derfor har medisinsk vitenskap gått videre. Kan du utdype dette?
Vis hele sitatet...
Det har vi lært pga vi lever I en verden som er det stikk motsatte av naturlig, alt handler om penger. Ta fks cannabisolje det kan man jo helbrede utallige ting I kroppen med. jeg stoler på natur vi er ment til å være i ett med naturen, får ikke så lenge tilbake var amfetamin og kokain ment som ufarlige medisiner sier litt
Sitat av Motorcross Vis innlegg
Men menneskeskapte kjemikaler er ikke annet en gift I naturen har man ivertfall enter gift eller helbredende ikke noe Blanda piss med risker
Vis hele sitatet...
Ga kommentaren KP ved et uhell. Hva mener du nå med at alle menneskeskapte kjemikalier er gift? Har du en dyptgående forståelse for kjemi? Jeg regner med at du altså ikke drikker brus eller spiser noen form for junkfood/godteri.


Det man ikke forstår kan fort bli skummelt, hvis man ikke gidder prøve forstå
Sist endret av Door145; 10. juni 2021 kl. 01:22.
Det er flere punkter her:
1. Covid er svært ufarlig statistisk, ekstremt ufarlig for yngre mennesker. Joe Rogan var bare en av de som har påpekt at det ikke gir noe mening for en ung person å vaksinere seg. Noen nevner langtidsvirkninger, men som mye annet med Covid virker dette svært diffust, og jeg husker man begynte å snakke om senskader noen få måneder etter mars 2020, altså virker dette lite troverdig i mange tilfeller.
2. Hele opplegget med at vaksinen ikke beskytter helt, men bare delvis, og at man må vaksinere seg for andre, stinker lang vei, som det meste siden mars 2020. Det er en veldig autoritær tankegang at man må putte noe potensielt farlig i kroppen for samfunnet. Jeg er for solidaritet og alt slik, men det finnes grenser. Hvor er min kropp, mitt valg-gjengen nå?
3. Regjeringen har løyet og skiftet narrativ flere ganger. Blant annet skulle dette vare noen få uker, akkurat som bruk av munnbind, som aldri ble debattert skikkelig (sannsynligvis fordi en rekke studier viser ineffektiviteten, og selvsagt er det ikke en så alvorlig situasjon at det burde være nødvendig, pluss at de brukes feil osv. osv.). Den berømte risikogruppen var de som skulle vaksineres, så ville "alt bli som før igjen" (husk, to uker til!), så på mystisk vis skulle plutselig alle ha vaksine, med mulig unntak av barn.
4. Vaksinen er som flere har nevnt ikke helt ufarlig. Det har vært mange dødsfall og mye sykdom grunnet dem. Derfor er det helt essensielt at vaksinering fortsetter å være et fritt valg, som det har vært til nå, noe som leder meg til neste punkt:
5. Vaksinepass, omskrevet til vaksinesertifikat, fordi det høres penere ut og gir bedre assosiasjoner. Dette er et autoritært virkemiddel for et virus med marginal dødelighet og noe de fleste ville avskrevet, og mange faktisk avskrev, som konspirasjonsteorier for 15 måneder siden. Nå er vi altså på punktet at vi kan snakke om tvungen vaksinering (eller "vaksine"), men man skal selvsagt likevel fortsette å betale skatt. Jeg kunne skrevet side opp og side ned om hva dette vil føre til av konflikter i samfunnet, hvordan tilliten til det autoritære regimet "vårt" vil svekkes. Ingen hadde gått med på disse tingene om de ikke hadde skjedd gradvis, om ikke folk hadde så enorm tillit til mediene som de har her til lands. Vaksinepass er grunn nok til å boikotte vaksinen, alt av tiltak og "dugnaden" for at de rike skal bli rikere og staten skal få flere autoritære verktøy til rådighet.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Ikke det? Skal bare nevne Brasil, India, Nepal bare for å liste 3. Vi har vært heldige hittil i Norge, bare se hva dem fikk til i Sverige. Men hvem vet hva som skjer i vinter, spesielt sånn som ungdommen fester og sprer viruset.
Vis hele sitatet...
Jeg bor i en norsk stor by. Det setter gjenger tett i tett overalt nå om dagen. Ingen bryr seg om avstand. Hvis covid hadde vært så forferdelig smittsomt som de sier, og så farlig, så hadde situasjonen vært ute av kontroll nå, og folk ville oppført seg på en helt annen måte. Tror svært mange skjønner at mye av dette er ren bs, om de enn kanskje ikke tenker det rett ut forstår de det instinktivt. Det er så mye som ikke henger på greip.
Det er mange eksempler på land med få tiltak uten mange døde: Nicaragua, Hviterussland, Japan, Texas og Florida (delstater). Og det virker jo ikke som nedstengningene virker, og det har jo heller aldri vært praksis å stenge ned alt slik før, heller ikke en del av noen pandemiplan. At en stor del av befolkningen godtar dette er uforståelig faktisk, men samtidig så er folk livredde for å bli utstøtt.
Jeg skal ta vaksinen for at vi skal bekjempe dette viruset.
Som nevn tidligere så er det mange medisiner og vaksiner vi tar som har verre eller samme skjeldene bivirkninger som vi tar.

Denne vaksinen har blitt utviklet i rekordtid, men også testet frem og tilbake mer enn noe anna vaksine.

Mange land får ikke tilgang til vaksinen nå, eller kanskje ikke i det hele tatt på lenge. Det er da viruset kan muttere og forandre seg, og vi som er vaksinert kan like vell blir syke /vaksinen fungere ikke.

Derfor er det så viktig at alle vaksinerer seg, og spesielt i u-land for å stoppe viruset. Her må alle bidra og hjelpe de landa som ikke har penger til vaksine.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Sitat av Motorcross Vis innlegg
Jeg ville ikke tatt den, føler den ikke er nokk forsket på, om man fks får mye enklere kreft osv. sier offisielt nei til panikkvaksiner skapt på under 1 år nei takk (tar ikke vaksiner)

har møtt folk som ble døddsyke I 3 uker etter de tokk covid vaksinen, men ingen i nermeste familie ble syke bare veldig trøtte dagen etterpå så spørsmålet er: vil du innta gift for å bli frisk eller ikke?
Vi har masse helbredende planter I naturen som helbreder nesten alt, er egentlig helt absurd å innta gift for å bli frisk. Jeg syntes corona er litt for nazi
Vis hele sitatet...
Vaksinasjonen er ikke bare for oss selv, det går mye ute på og begrense smitte til andre personer. Vist alle nekter vaksinen så vil jo vi aldri bli bekvitt dette viruset.

Viruset er heller ikke forsket så mye på men folk risikerer heller det istede for en vaksine som kan være eneste hjelpemiddelet til denne verdenen. Disse begrensningene som blir satt igang hele tiden er jo ikke til noe nytte da det konstant kommer nye smitter. Jeg stemmer for at alle burde ta disse vaksinene ikke bare for oss selv men for ungene våres og neste generasjoner.
have i gone mad?
kokain_kanin's Avatar
de vaksinene som brukes i norge i dag (pfizer og moderna) er trygge vaksiner som har vært i utvikling lenge, og blitt tilpasset covid. fra det jeg har lest føler jeg meg helt trygg på denne typen og har selv tatt første dose uten annen sideeffekt enn at jeg følte meg litt sår i skuldra de første 2 dagene.