Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1396
New generation
colakork's Avatar
Tok en corona test idag også ble jeg sendt til et venterom hvor jeg ble fortalt at det ville være straffbart å gå før jeg fikk svar på prøven (20-90min). Selv om jeg kjørte egen bil og skulle hjem til mitt eget hjem...

Er det virkelig straffbart eller møtte jeg bare på en vanskelig fyr?

Jeg gikk selvfølgelig uansett ettersom jeg måtte videre.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
What?

Jeg har tatt flere tester hittil og man blir bare sendt hjem med en gang og får resultatet på helsenorge.no innen 48 timer.
Sist endret av Dodecha; 31. mai 2021 kl. 16:00.
New generation
colakork's Avatar
Trådstarter
Det har vært min opplevelse de andre gangene også.

Sa det til "vakten" også, at dette var nytt, og ikke det jeg har fått med meg.

Da tok hen hardt tak i døra og sto stødig foran den sånn jeg ikke skulle gå. Syns det var merkelig!
Er det hurtigtest du mener da?

Jeg har tatt èn test tidligere, og da fikk jeg svar neste virkedag. Slapp å være på glattcella i mellomtiden.
Sist endret av Superspurv; 31. mai 2021 kl. 16:09.
New generation
colakork's Avatar
Trådstarter
Ja det er snakk om hurtigtest.
I hvilken sammenheng tok du denne testen?
New generation
colakork's Avatar
Trådstarter
Jobb/reise.

Må testes hver gang jeg har en reisejobb / når jobben er blandt mange folk.
Hvor var dette her hen? Hvilken by?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
...utenlands?
Har tatt test to ganger. Hvis man tar den før kl. 11 så får man resultatet samme kveld. Etter kl. 11 så får man svar neste virkedag. Ingen trenger å vente i lokalet. Har ikke venterom engang..
Kult aktuelt å sitte på venterom til neste dag
New generation
colakork's Avatar
Trådstarter
Testen ble gjennomført på Scandic Stavanger aiport rett ved flyplassen.

Det er privat testing gjennomført av Offshore Health Services. Teit av dem å påstå slikt, om det ikke er tilfellet. "Det er lovbrudd om du går før testresultater er tilbake og du kan bli straffet med bot"

Hvorfor spør jeg. De svarer at fordi om det er positivt så smitter du jo andre på veien din hjem. Javel så hvor tar dere meg om det er positivt da? Men det var det ikke noen bra svar til det. Jeg skulle bare gå å sette meg fint ned å vente.
Det høres sprøtt ut. Hvis du tester positivt så drar du jo hjem for å gå i isolasjon uansett.

Men du får kanskje ikke svar på helsenorge på den typen test, så det er for å sikre at du faktisk får svaret?
Jeg vet ikke helt hvordan dette er for deg TS. Men jeg kjenner til ei ung dame, som testet positivt for COVID19. Hun ble da fort og galt innlosjert på et hotell, og der ble hun satt i isolasjon en stund, med en lege ringende flere ganger daglig. Men ingen fikk komme inn på hennes rom, så lenge dette varte.

Tanken min er; at noe slik kunne ha skjedd med deg, om du testet positivt. Dette er jo et greit tiltak, for å hindre noen å bryte isolasjonsreglene. Noe noen "sauløker" vist gjør, når dem kun har mundtlig pålegg i å holde seg alene hjemme.