Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 5537
Hei Freaks

Jeg er ikke en spesielt spirituel person og er ikke noe fan av pseudoscience or guruer av diverse sorter. Er samtidig veldig interessert i mindfulness og andre værktøy for selvforbedring.

Jeg har lyst å bruke min neste ferie på å dra på en wellness camp/mindfullness retreat/eller noe lignende. Har ingen anelse om hvor man finner slikt og vil helst finne et som ikke er skikkelig langt utpå psudoscience området og kanskje noe som folk har hørt om, selv om jeg skjønner at det vil alltid være en viss grad av dette i disse miljøene og jeg skal nok klare å dra nytte av det selv om jeg må høre på litt hippie-talk.

Håper at det er en struktur i hverdagen og at fokuset er på mindfulness og andre lignende ting. Håper at det skal være en uke eller to hvor jeg kan resette meg litt, meditere, avvenne meg fra elektroniske enheter, og generelt

Tenkt på Thailand da jeg bor i Asia. Har sett litt på feks nettsider som dette: https://www.bookmeditationretreats.c...eania/thailand

Er det noen her som har erfaring med slikt eller lignende?

Tips som er on-topic eller slightly related er begge mottatt med glede. Tusen takk og god nyttår alle sammen.

Note: Tenker frem i tid her. Kan selvfølgelig ikke reise mye nå.
Sist endret av Picard; 2. januar 2021 kl. 13:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høres ut som Vipassana kunne vært noe du ser etter.
Der lærer du meditasjonsteknikker med et nokså solid pensum.

Har ikke vært på det selv, men har hørt mye bra om det. Har dog vært nevnt at det er ganske hardcore. Ikke noe sted for en ferie, men med stort potensiale. Det er gratis, med mulighet for å donere etterpå hvis du fullfører kurset. Vær obs på at man må melde seg på en stund i forveien, og ikke er garantert plass.

Anbefaler deg å lese deg opp på hva de driver med før du evt. melder deg på.
Oversikt over kurssteder finner du her
Mye bra info på siden deres.
Vipassana er veldig spennende men også ganske heavy. Bare sier det altså.

Virker jo som de kursene er mer eller mindre det TS ønsker seg. Synes prisen var bra. Har aldri selv betalt for noe sånt og kunne ikke tenke meg å gjøre det men så er jeg pr. definisjon nyreligiøs og i et litt annet spor.

At noen folk i sånne sammenhenger er far out pseudo er veldig fint fordi da blir det god muligjet til finne ut hvor en selv står se litt på sin egen integritet.
Takk for tipsene. Vipassana er definitivt interessant men ekstremt hard core. Noe man kan vurdere men det er en challenge av dimensjoner.

Uten å ruled it out så vurderer jeg også en lettere form for mindfulness retreat.