Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1867
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
tom for penger, ølsalget og polet er stengt.
fant en åpent flaske med akevitt hos mine foreldre.

den fulle flasken var på 7dl/700ml
ca. blitt drukket 1dl fra flasken, så 6 dl igjen.

jeg lurer på om det er mulig for meg å ta litt fra denne flasken of fylle på med vann. spørsmålene mine er;

1) vil vannet over tid ødelegge akevitten/alkoholen eller vil den bare smaket utblandet?

2) hvor mye akevitt kan jeg ta hvis jeg skal erstatte det med vann? hvis jeg tar 2dl og vil det være veldig lett og lukte/kjenne at noen har forsynt seg?

God helg!
Hva med å ta akevitten og så heller kjøpe ny på mandag?
1.) Den vil ikke bli farlig, men det vil ødelegge akevitten i den forstand at det vil smake av utvannet akevitt.
2) Hvis du bytter ut 1/3 med vann så vil det være soleklart at du har forsynt deg. Selv en halv desiliter vil fort kunne merkes.
Det er værre at du ødelegger spriten med vann enn at hele flaska blir tatt
Jeg må jo bare anta at TS er mindreårig og prøver å lure med seg et par desiliter av foreldrenes barskap. I så fall så vil jeg råde deg til å vente slik at du får kjøpt deg noe ordentlig for dine egne penger istedet for å ødelegge forholdet og tilliten imellom deg og foreldrene dine ved at du skal være ynkelig å helle vann i akevitten til pappa.

Det er ikke bare alkoholen det går på heller, du risikerer også å påføre faren din en ganske kjip påkjenning - foruten at du har gått bak ryggen hans å stjålet av barskapet. Når nyttårsaften kommer og han serverer dette skvipet til vennene sine og det kommer frem at akevitten er utvannet så vil han føle seg dum, og han vil nok gjøre hva han kan for å ikke skylde på sin mindreårige sønn selv om alle tenker det. Det vil ødelegge kvelden for han, når han egentlig endelig skulle kose seg med akevitten og ha en koselig kveld.

Dersom det er slik at du er av myndig alder så kan du jo bare spørre om å få den og at du skal kjøpe en ny flaske på mandagen. I så fall så står det bare på pengene til ei flaske akevitt, og da må jeg bare anta at du enten er urimelig grådig eller er en alkoholiker. I så fall bør du; hvis du er grådig - gå inn i deg selv og tenke hvordan dette påvirker ditt eget liv i lengden med en slik tankegang, og hvis du er en alkoholiker; søke hjelp umiddelbart før du ikke bare ødelegger forholdet med foreldrene dine, men skader omtrent alt av positive ting i livet ditt i betydelig omfang.

Ikke handle på impuls, bruk hodet og tenk igjennom valgene du tar. Det lille det smerter vil du få igjen på lykkevekta totalt sett med kraftig utbytte.
Sist endret av Relevant; 16. mars 2019 kl. 22:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er ihvertfall bedre å ta 2 dl uten å fylle på
enn å fylle på med vann
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som far selv hadde jeg heller ville funnet en flaske som var ett par dl mindre i en å finne en med utvannet sprit...
Anonym bruker
"Høflig Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selv om jeg på ingen måte fikk lov av mine foreldre å drikke da jeg var under 18 fikk jeg grei beskjed av far om at hvis jeg skulle stjele noe fra barskapet var det bedre at jeg knabbet hele flasken enn at jeg vannet ut brennevinet. Jeg har en litt annen alkoholpolitikk ovenfor mine egne barn, men de har fått samme beskjed: ikke vann ut brennevinet.

Tenk selv hvis du holder selskap og skal by gjestene på et glass, og så smaker det hu og helvete fordi drittungen i huset har lusket rundt i barskapet. Det skaper en fryktelig pinlig stiuasjon, og er dårlig gjort ovenfor dine foreldre.
Melder meg på det enstemmige svaret her. Ikke vann ut akkevitten, og ja ta noen desliter ikke hele flasken, er du mindreårig og har lite erfaring med sprit så er det ikke sikkert det er det lureste du gjør å tømme ei flaske brennevin i deg. Så drikk med måte og vær obs på at det er voldsomt mer effekt i brennevin en i noen øl. Så vær forsiktig, og ta noen dl du.