Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5613
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Hei, som sikkert alle vet så er rus på rivotril litt sånn "daff" rus, men en ting jeg har merka de gangene jeg har tatt rivotril, utenom å bli veldig rolig er at jeg kan bli veldig kreativt, tenke systematisk og smart.

Til info er jeg diagnotisert med ADHD, kroniske depressive episoder og noe som heter reaktiv tilknytningsforstyrrelse. (På engelsk heter den reactive attachement disorder, så det står endel mer om den på engelsk da det er en sjelden diagnose eller hvertfall ukjent diagnose for mange.) En psykolog har også ment jeg kan ha trekk av asperger siden jeg har litt tvangstanker og ikke har så mye øyekontakt og mye som stemmer med tegnene til en med AS.

Uansett, til selve kjerna her, rivotril gjør så mye med meg, det gjør meg kreativ som sagt, jeg kan bli flinkere til å skru sykkel noe jeg ikke kan ellers, jeg reagerer raskere, jeg finner løsninga på problemer lettere. For å ta et et eksempel så rydder jeg og legger ting systematisk oppi esker og har mer orden i rotet. Hele greia er bare merkelig, jeg får også lyst å snekre og lage ting, bretter klær og soper i huset. Til vanlig sliter jeg med motivasjonen fordi jeg ikke bruker noe medisiner for ADHD..(enda..skal få dexamfetamin)

Eneste måten å oppnå denne effekten jeg har beskrevet nå er ved 4 mg rivotril, da er det sånn..jeg kjøper inn det jeg trenger, jeg setter i gang tiltak, feks skriver klage til NAV, noe jeg har gått og ikke orka å gjøre. Samtidig blir det jeg skriver veldig konstruktivt og ryddig.

Spiser jeg flere blir det bare en smørje, da blir jeg frekk, fiker til folk og skriker og banker. Blir umulig å være med.

Har noen andre hatt det som meg? Har lurt på dette i mange år nå og tok et søk på "clonazepam and creativity" , "benzo and creativity", "thinking more clearly" osv på google..finner lite.

Hell, jeg får til og med bedre utholdenhet på dem, blir aldri sliten når jeg trener. Det kan vel forsåvidt være den muskelavslappende effekten.

Det gjør meg rett og slett "komplett" også, ved at jeg har null sosial angst. Dette er jo en selfølge når det er sterkt angstdempende. Men alt det andre jeg har nevnt, det er litt spesielt.

Har noen andre opplevd rivotril slik? Beklager at dette går på "rus" men det er på en måte sånn rusen påvirker meg!

-C
Sist endret av Kusetjuv; 25. juni 2017 kl. 14:47.
Rivotril er ikke ADHD medisin det er et beroligende benzodiasepin, men mulighet du kan tenke litt klarere på det om du har mye tankekjør og slikt.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Er ikke bare at jeg tenker klarere men blir kreativ, får mer empati, organisering etc etc. Bare lurer på hvorfor, hvor i hjernen virker det da.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Stum Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg får samme effekt av rivotril som du beskriver. Jeg har ingen diagnoser bortsett fra at jeg sliter med sosial/prestasjonsangst. Etter inntak av bare 2 mg får jeg ofte lyst til å rydde, brette klær, vaske, få system og orden i ting. Det er akkurat som jeg får den roen jeg trenger, i tillegg til å ikke bli distrahert av andre tanker og ting.
Er man ganske en stresset person ellers i livet. Vil man få roen og kreativiteten tilbake når man tar f.eks Rivotril ja.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er ikke alene

Har samme effekt som du beskriver, og anonym over her. Er selv diagnotisert med ADD, og på benzoer, Rivotril og Xanor hovedsakelig, får jeg lyst til å gjøre ting. Det er perfekt mot kjedsomhet i mine øyne, da alt blir mye mer interessant.

Det er også digg å bare legge seg ned og se en serie, så det kan gå begge veier. Hovedsakelig føler jeg at jeg aldri kjeder meg, noe som er veldig behagelig.