Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 692
One of the good guys
2rs1's Avatar
Vel, var på fylla i går, kan ikke huske at telefonen fikk gjennomgå noe særlig, men sånn i tre tia i dag så hang alt seg. Ingen av tastene funka, fikk ikke noe lys, den bare hang på skjermbeskytterklokka. I følge tia så hadde den stått sånn i en halvtime. okei, tenkte jeg, detta har jeg skjedd før. bare til å ta ut batteriet og sette det inn igjen, så funker det.

men nei, nå får jeg ikke igang telefonen i det hele tatt. Har testa et batteri fra en annen telefon, funka ikke da heller. Men mitt fungerte i hans.

Telefon er ca. 1,5 år gammel og har ikke hatt det så lett oppigjennom. Mister den i bakken inneimellom og sånt, men går alltid bra.

Hvordan er det med garanti på sånt som dette? Er det 1 års garanti på mobil, eller er det sånn at de er pålagt å ha 2 års garanti på alle elektriske varer? Telefon er kjøpt på siba.no

Noen som har peil på hva en hobbyelektroniker kan gjøre med saken? Kan virke som at det er en kabel eller noe som har løsnet, bøyde og brekte litt på den istad, da fikk jeg den på i 3 sekunder før alt frøs før jeg i det hele tatt rakk og taste ferdig pin-koden.
Jeg har hatt det problemet 2 ganger på telefonen min. De gangene er den sendt inn på garantien, og det de gjør er ikke annet enn å resette softwaren. Derfor er det nok sikkert ikke noe verre som har skjedd med din heller.

Jeg venter bare på at den skal henge seg enda en gang, så får jeg ny telefon.
Er vel 2 års garanti på alle ting som er ment til å vare lengre enn dette(?)
Mener jeg da å huske.
Du kan jo alltids prøve å ta det på garantien, å se hva som skjer.
Leverer du den inn, og de finner ut at du har vært uansvarlig, må du betale 330,- for 'skjekkingen' av mobilen. (Det måtte isåfall jeg)

I mitt tilfelle var det joystikken (K700i) Det jeg glemte ut, var at jeg kunne ha reklamert på den ;D
Sitat av dadyd
Jeg har hatt det problemet 2 ganger på telefonen min. De gangene er den sendt inn på garantien, og det de gjør er ikke annet enn å resette softwaren. Derfor er det nok sikkert ikke noe verre som har skjedd med din heller.

Jeg venter bare på at den skal henge seg enda en gang, så får jeg ny telefon.
Vis hele sitatet...

Du får som oftest ny ja, men trenger jo ikke å hoppe i taket av jubel, siden du bare får en helt lik telefon :P
Bare puttet inn dette spørsmålet her siden det allerede er en tråd om K750i.

Joysticken er helt utslitt og jeg har ikke brukt den uforsiktig, normal slitasje.

Hatt den i ca 8 mnd

Får jeg den gratis reparert viss jeg klager?
Sitat av mr_burn
Du får som oftest ny ja, men trenger jo ikke å hoppe i taket av jubel, siden du bare får en helt lik telefon :P
Vis hele sitatet...
Uten skrabler i display og på telefonen. Ikke skitten og gode, nye taster.
Sitat av Geekish
Bare puttet inn dette spørsmålet her siden det allerede er en tråd om K750i.

Joysticken er helt utslitt og jeg har ikke brukt den uforsiktig, normal slitasje.

Hatt den i ca 8 mnd

Får jeg den gratis reparert viss jeg klager?
Vis hele sitatet...
Det er reklamasjon. Gratis reprasjon med andre ord.
Sitat av ZyPreXa
Det er reklamasjon. Gratis reprasjon med andre ord.
Vis hele sitatet...
OK, en ting til. Får man en foreløping telefon mens mobilenen er til reperasjon?
Hvis du må vente unaturlig lenge (dette er opp til butikken å bestemme) så kan du få midlertidig erstatnings telefon, men det er ikke noe de gir bort i hytt og pine...
Sitat av Frenor
Hvis du må vente unaturlig lenge (dette er opp til butikken å bestemme) så kan du få midlertidig erstatnings telefon, men det er ikke noe de gir bort i hytt og pine...
Vis hele sitatet...
ok, takker for svar (20 tegn)