Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 5910
Noen som har peiling på hva poweruser login og passord er på Zyxel P2812 ?
Siden man med admin + wpa ikke før full tilgang til alle funksjoner på denne boksen.

Anyone?
Hvis det er Telenor du har, så finnes det ingen superbruker på modemet. Alle kunder har administratorrettigheter til selve routeren.


Mvh Faller
Er kun en administrator bruker på modemet (P2812) ja, login er admin og pw er nøkkelen som står klistret på modemet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
ZyNTaX's Avatar
Trådstarter
24 5
Har lyst å ha tilgang til alle innstillinger da mange innstillinger mangler.
Har blandt annet lyst å se DSL info utenom båndbredden som står der, som f.eks moduleringsinfo.
Telenor KS har en superbruker tilgang til de boksene, det er jeg temmelig sikker på.
Sist endret av ZyNTaX; 7. oktober 2012 kl. 01:27.
P-2812 er den verste rutern jeg vet om til slike ting. Jeg har gidd det opp for lenge siden!
Sitat av ZyNTaX Vis innlegg
Har lyst å ha tilgang til alle innstillinger da mange innstillinger mangler.
Har blandt annet lyst å se DSL info utenom båndbredden som står der, som f.eks moduleringsinfo.
Telenor KS har en superbruker tilgang til de boksene, det er jeg temmelig sikker på.
Vis hele sitatet...

Muligens teknikere har det, har jeg aldri hørt om for å være ærlig. Men Telenor kundeservice har bare et WebGUI som de følger når det er feilsøking på ruter (oppdatere firmware +++).
Ja det er hemlig login på routern faktisk :-) og NEI telenor snakker aldri om det.
men kundeservice bruker bare jall web side, som vidre sende komando til router, så kundeservice har ikke login selv.

brukernavnet er faktisk poste på HW.no
password er ikke post på inet, selv om hash summen er det.
ZyNTaX's Avatar
Trådstarter
24 5
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Ja det er hemlig login på routern faktisk :-) og NEI telenor snakker aldri om det.
men kundeservice bruker bare jall web side, som vidre sende komando til router, så kundeservice har ikke login selv.

brukernavnet er faktisk poste på HW.no
password er ikke post på inet, selv om hash summen er det.
Vis hele sitatet...
Hva er brukernavnet da?
Og hva er hash'en?

Bør vel kunne la seg knekke den :-P
kunne jo vært litt spennende å satt opp noe sniffing på linjen mellom vegguttaket & modemet, tatt en telefon til kundesupportet, klaget og okket seg litt, be de sjekke div. og gjøre litt.

Så etter samtalen tatt å gravd litt i packet dumpen man fikk laget seg :P

Alternativet er jo å skru opp modem jævelskapet, se om man finner noe jtag og div. for se å om man klarer å dumpe firmware og slik.
ZyNTaX's Avatar
Trådstarter
24 5
Digest username="dslf-config", realm="Realm2", qop="auth", algorithm="MD5", uri="/UD/act", nonce="695688ff4d6fb23f0e1ca7ca2f53620e" , nc=00000001, cnonce="55df05d94014aa73ad4594b64e660a92 ", response="96fbc7985c3b533fdb4e65fe0563ed cc"
Vis hele sitatet...
^^^ noen som klarer å knekke dette?
Sist endret av ZyNTaX; 12. oktober 2012 kl. 23:40.
hvis du debuger "telenorhjelpen" som ligger på routern (ligger ikke i versjonen på telenor sin web side) , så ligger og login password der.

prøv disse 2
http://10.0.0.1/sik/sik/TelenorInternet.exe
http://10.0.0.1/sik/TelenorInternet.dmg <- mac osX

TelenorSetup.exe <- eller den i url.
Sist endret av ontheroad; 14. oktober 2012 kl. 13:35.
ZyNTaX's Avatar
Trådstarter
24 5
Har lett i timesvis på de filene der uten å finne noe nå :-S

Er http://10.0.0.138/customer/sik/TelenorInternet.exe btw :-P

Sitat av ontheroad Vis innlegg
hvis du debuger "telenorhjelpen" som ligger på routern (ligger ikke i versjonen på telenor sin web side) , så ligger og login password der.

prøv disse 2
http://10.0.0.1/sik/sik/TelenorInternet.exe
http://10.0.0.1/sik/TelenorInternet.dmg <- mac osX

TelenorSetup.exe <- eller den i url.
Vis hele sitatet...
Sist endret av ZyNTaX; 14. oktober 2012 kl. 22:03.
Vet at NGT har på noen av routerene en "superbruker" som bare er tilgjengelig fra KS eller spesefike IP addresser eller noe i den duren.

Har ikke telenor så vet ikke, men tipper de har noe i samme duren.
ZyNTaX's Avatar
Trådstarter
24 5
Hva bør jeg lete etter når jeg debugger filen da?
å gud, ikke fortell meg dem har en exe-fil direkte i firmware eller i annet flash på modemet

Det må jo være den sikkerhetsrisikoen og gull for for dem som måtte ønske å hacke/crake og drive med annen fanskap.
Finne en bug i den exe-filen å man skaffer seg bakdør til alle Telenor sine kunder ? :S

Synd jeg ikke har Telenor da ... å ja, det var BRA at jeg ikke har telenor ... og skal ihvertfall ikke ha Telenor nå xD
ZyNTaX's Avatar
Trådstarter
24 5
Sitat av Mantuz Vis innlegg
å gud, ikke fortell meg dem har en exe-fil direkte i firmware eller i annet flash på modemet

Det må jo være den sikkerhetsrisikoen og gull for for dem som måtte ønske å hacke/crake og drive med annen fanskap.
Finne en bug i den exe-filen å man skaffer seg bakdør til alle Telenor sine kunder ? :S

Synd jeg ikke har Telenor da ... å ja, det var BRA at jeg ikke har telenor ... og skal ihvertfall ikke ha Telenor nå xD
Vis hele sitatet...
Er bare en .exe fil for å installere programvare på datamaskinen, grunnen til at jeg ønsker tilgang er for å se mer avanserte alternativ på routeren min.
Hvis det er Telenor du har, så har ikke den superbrukeren noen følere rettigheter enn den man selv har som vanlig admin-tilgang. Det er bare en konto som er satt opp med like rettigheter som admin-kontoen.

Dette vet jeg fordi jeg selv jobber i Telenor Teknisk support.


Mvh Faller
ZyNTaX's Avatar
Trådstarter
24 5
Sitat av Faller Vis innlegg
Hvis det er Telenor du har, så har ikke den superbrukeren noen følere rettigheter enn den man selv har som vanlig admin-tilgang. Det er bare en konto som er satt opp med like rettigheter som admin-kontoen.

Dette vet jeg fordi jeg selv jobber i Telenor Teknisk support.


Mvh Faller
Vis hele sitatet...
Har du peiling på hvordan jeg får alle menyene frem på webgrensesnittet der da?
Du har alle menyene når du logger inn med admin-kontoen. Det finnes såvidt jeg vet ingen flere menyer. Det som derimot kan være er at nyere firmware har nye funksjoner som ikke eksisterer i tidligere firmware.


Mvh Faller
Sitat av Faller Vis innlegg
Du har alle menyene når du logger inn med admin-kontoen. Det finnes såvidt jeg vet ingen flere menyer. Det som derimot kan være er at nyere firmware har nye funksjoner som ikke eksisterer i tidligere firmware.

Mvh Faller
Vis hele sitatet...
Det er 100% feil.
Men trur du meg ikke ? hva med alle iptlf setings.... Hva med og lese manulen for routern på zyxel så ser du for at det er endel som er borte, det er derfor folk spør etter skulte ting som "telenor" har slått av.

logger du inn med "root" brukern så får du tilgang til iptlf settings, + vlan setings som er veldig nyttig hvis du eks har altibox som har samme routern.

Her er foresten link som kan laste ned verjson nr 11 av fimware til telenor routern (linken blir dø om ca 1uke tid)
http://www.sendspace.com/file/gg6hil
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Her er foresten link som kan laste ned verjson nr 11 av fimware til telenor routern (linken blir dø om ca 1uke tid)
http://www.sendspace.com/file/gg6hil
Vis hele sitatet...
Er det vanilla? Er den mulig å installere på boksane telenor leverer ut?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Er det vanilla? Er den mulig å installere på boksane telenor leverer ut?
Vis hele sitatet...
Du må ha en box levert av telenor.
hvis du ikke har det, så kan du endre ved hjelp av jtag, hvis du trenger setings du skal flash til så pm meg. (hjelper ikke med jtag pinout)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Du må ha en box levert av telenor.
Vis hele sitatet...
OK. Er det original eller telenorinfisert firmware?
Den jeg linka til er "telenor orginal" firmware.
Du ikke bytte fra "telenor" sin til zyxel orginal uten å bruke jtag.
Hvis du bruker jtag, er det 20bytes fra addresse : 000FFFF (rett etter bootloadern)

Eller bare søk i flash etter der du kommer til :
ZyXEL Communications Corp.......P-2812HNUL-F1..................mac addressa her....serial nr...... så det hex nr som står etter her som skal endres.

Sjekka akuratt opp config ligger på hex addresse: 20E79 til 20F10 i følge jtag debuger programmet,
bootloadern stopper på er fra 0 - 1FFFF
main software starter fra 21000
ZyNTaX's Avatar
Trådstarter
24 5
Noen som har nyeste firmware til denne? Både Telenor og standard Zyxel?

En liten oppdatering her :-)

Bruk WinSCP [Last ned] og logg inn på 10.0.0.138 Port: 22022
Login: Admin
Passord: 1234

Får da tilgang til mye av filsystemet på ruteren :-D
Sitat av ZyNTaX Vis innlegg
Noen som har nyeste firmware til denne? Både Telenor og standard Zyxel?

En liten oppdatering her :-)

Bruk WinSCP [Last ned] og logg inn på 10.0.0.138 Port: 22022
Login: Admin
Passord: 1234

Får da tilgang til mye av filsystemet på ruteren :-D
Vis hele sitatet...
Det er fint at noen endelig fant den, bare husk Admin med stor "A"
Hvis du bruker ssh så får du mer config, via cli.

under etc/shadow edit den i winscp så finner du hash til login til telenor.....

Her download link til alle firmware versjon til routern:
http://www.sendspace.com/file/sgzptw (blir slette om ca 1mnd)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Booooyah!!!! Da har jeg klart å roote den :-D
Kommer med mer info og fremgangsmåte i løpet av helgen :-D
▼ ... noen uker senere ... ▼
Venter i spenning
▼ ... over en måned senere ... ▼
ZyNTaX's Avatar
Trådstarter
24 5
Sitat av BigJackW Vis innlegg
Venter i spenning
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php?t=243276

:-)