Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1553
God tirsdag alle!

Har seg slik at jeg og en kompis skal på bobilferie rundtom i Europa. Vi skal fly ned til München og plukke opp bilen der for å så jetsette innom flere land slik som Roma, Frankrike, Sveits. Er det noen som har noen plasser de kan anbefale som er verdt å ta turen innom? Typ den franske riviera, eventuelt en fin vingård i Frankrike eller et fint sted i Italia/Sveits.
Vi er to karer på 24 år hvis det er av nyttig informasjon.
Edit
Sist endret av plexern; 7. juni 2022 kl. 12:00.
Ikke tips til plasser å besøke, men vær obs på at mange europeiske land har innført noe som heter miljøoblater. Dette bør dere sjekke grundig før dere ferdes med bobil gjennom diverse land.

Tyskland mener jeg har forskjellige oblater for forskjellige byer/kommuner/fylker. Mulig andre land har det slik også.

Ellers, god tur! Det blir sikkert en kul opplevelse, og noe jeg virkelig kunne tenkt meg å gjøre selv en gang også ��
Trådstarter
14 0
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Ikke tips til plasser å besøke, men vær obs på at mange europeiske land har innført noe som heter miljøoblater. Dette bør dere sjekke grundig før dere ferdes med bobil gjennom diverse land.

Tyskland mener jeg har forskjellige oblater for forskjellige byer/kommuner/fylker. Mulig andre land har det slik også.

Ellers, god tur! Det blir sikkert en kul opplevelse, og noe jeg virkelig kunne tenkt meg å gjøre selv en gang også ��
Vis hele sitatet...
Oi, godt tips. Må sjekke dette ut, takk!
Nord Nederland, området rundt Groningen er ett chill sted å være, Alsace/lorraine, området har mange flotte vinslott og litt eventyr feeling.

Ellers så ville jeg prøvd å finne en trygg parkering utenfor de største byene og tatt kollektivt inn. 7felts vei i sentrum av Berlin overbeviste meg om det.
Sitat av blinkeye Vis innlegg
God tirsdag alle!

Har seg slik at jeg og en kompis skal på bobilferie rundtom i Europa. Vi skal fly ned til München og plukke opp bilen der for å så jetsette innom flere land slik som Roma, Frankrike, Sveits. Er det noen som har noen plasser de kan anbefale som er verdt å ta turen innom? Typ den franske riviera, eventuelt en fin vingård i Frankrike eller et fint sted i Italia/Sveits.
Vi er to karer på 24 år hvis det er av nyttig informasjon.
Vis hele sitatet...

Jetsette? Språk er dynamiskog kan endres over tid, geografi og feks generasjoner. Jetset i bobil? Blir ikke det anti jetset? Nok om det.

Jeg er stor fan av og ta ting som de kommer. At dere reiser i bobil er jo skikkelig godt utgangspunkt for at dere tar ting etter hvert som mulighetene dukker opp. Blås i klassiske europatur feller, der dere føler der skal rekke over flest land eller alt annet stress.