Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2163
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En vendor har fortalt meg at for å øke sjansen for levering så er det best å ikke spore for mye. Er det slik at tollere følger med på sporingen når de sjekker en pakke og ser på hvor mange ganger pakken var sjekket?
Høres spesielt ut syns jeg. Hadde blitt obs på å bli svindla om jeg fikk den beskjeden
Det har absolutt null betydning. Jeg sporer pakkene mine (lovlige) flere ganger om dagen, selv om jeg vet at det er bortkastet å gjøre det mer enn en gang om dagen. Politiet (ikke tollerne) er kun interessert i når du mottar pakken, ikke om du sporer den.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det har absolutt null betydning. Jeg sporer pakkene mine (lovlige) flere ganger om dagen, selv om jeg vet at det er bortkastet å gjøre det mer enn en gang om dagen. Politiet (ikke tollerne) er kun interessert i når du mottar pakken, ikke om du sporer den.
Vis hele sitatet...
Begynte på et svar på jobb men rakk ikke å fullføre. Tviler vel veldig sterkt på påstanden om at tollerne holder tilbake pakker som er ofte sporet. Men fins det en logg over om den er sporet av noe slag?

Kan skjønne mistanken til darkweb shoppere og deres ønske til at det er så lett å komme seg unna ved å skylde på at noen andre har bestilt i deres navn :P
Kan ikke se for meg at det fins noe loggingssystem at at man har gått inn på Posten.no for å spore pakka si.
BRAND ∞ STRONG
Og hva skulle eventuelt koblingen mellom det sjekke sporing og ha bestilt noe shady være?
Da kunne man f.eks. si at det var best å aldri sjekka sporingen for å ikke vekke oppmerksomhet.

Eller hvorfor stoppe der? Man må finne ut akkurat hva som er gjennomsnitte av sjekking å legge seg der.
Her har du en jobb å gjøre @ivar_oslo dette må du regne ut.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Kan ikke se for meg at det fins noe loggingssystem at at man har gått inn på Posten.no for å spore pakka si.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Jeg ser ingen grunn til at Posten skulle logge det.
Jeg tror ikke dette har noe med tollen å gjøre, men at du ikke kan nekte kjennskap til pakken om du har sporet den opp
Sitat av walrusman Vis innlegg
Jeg tror ikke dette har noe med tollen å gjøre, men at du ikke kan nekte kjennskap til pakken om du har sporet den opp
Vis hele sitatet...
Er jo umulig å finne ut om han sporet det eller ikke… Ingen som kan bevise det var du som sporet det. Føler du deg ekstra paranoid så ordne deg proxy, vpn når du sjekker, så er du hvertfall trygg