Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2478
hei, finnes det noen måter å få lånt rundt 500kr på kort tid?

evt. hvilke måter?

sitter i en kjip situasjon og har ikke mere penger før lønning om 1 uke.
kunne jo selvfølgelig spurt venner eller familie, men dette er kun siste utvei ettersom jeg ikke vil at de skal tro jeg sliter økonomisk.
Sitat av sonofsam1 Vis innlegg
kredittkort?
Vis hele sitatet...
hadde jeg bare hatt det så :P
Luft hunden til folk? 100kr timen, gå 5 1 times turer.
har vært der selv, selg noe på facebook.
Selg noe på Finn eller bom en tier her og en tier der hvis det virkelig står om overlevelse.
Spør en du jobber med om å låne penger.
Bro, det er 500 spenn. Spør noen i familien/venner om lån. Eller selg ting, du har vel noen ting som er verdt så lite.
Sitat av Rebo Vis innlegg
hadde jeg bare hatt det så :P
Vis hele sitatet...
Det tar deg to sekund å få et kredittkort. Du kan tilogmed få lagt inn kortet i Google/Apple pay før du i det hele tatt har fått i det posten.
Ingenting er raskere enn å prostituere deg, er ulovlig men det bryr vel ikke deg som 90% av narkisene her inne. Selv gjort det ��
Sitat av Politietsuger Vis innlegg
Ingenting er raskere enn å prostituere deg, er ulovlig men det bryr vel ikke deg som 90% av narkisene her inne. Selv gjort det ��
Vis hele sitatet...
Det er fullt lovlig å selge sin kropp. Den prostituerte bryter ikke loven. Det er forbudt å kjøpe sex, ikke forbudt å selge sex. Så prostitusjon er både raskt og lovlig.

Du har altså valget mellom å selge kroppen din for å ha penger til mat den nesten uken, låne fra venner men det er flaut?

Hva med å klare seg uten penger den neste uken? Ingen friske personer stryker med av en uke uten mat. Og helt nakent er det neppe i skuffer og skap? Forresten, ts du vil ikke at noen skal tro du er slumsete økonomisk, hvorfor vil du opprettholde noe slikt når det er feil? Spør morra di og svelg stolheten, så slipper du selge rompa di.
Sist endret av _abc_; 6. desember 2021 kl. 08:24.
siste utvei ettersom jeg ikke vil at de skal tro jeg sliter økonomisk.
Vis hele sitatet...
Høres ut som du sliter økonomisk ettersom du ikke har noe form for penger i bakhånd.

Om du trenger mat så kan du nok finne brukandes mat i søppelcontainerne til matbutikker, bakerier osv. Det er teknisk sett ikke lov, så dumpster diving er lurest å gjøre etter mørkets frembudd og etter stengetid. Bare tull å skulle søke om kredittkort for å holde deg mett fram til neste lønning. I verste fall sløser du bort kreditten og ender opp med å måtte betale ned på denne gjelden i tillegg.

Jeg vet ikke hvordan reglene er for dette, men jeg mener å huske at NAV i noen tilfeller kan gi deg et betalingskort med en viss sum slik at du kan få kjøpt inn mat.

Kanskje du har noe gammel elektronikk, sko, klær osv du kan selge for en liten sum.
Viss du bor i by så finnes det gratis mat på frelses armeen, kirkens bymisjon ol.
Sitat av sonofsam1 Vis innlegg
kredittkort?
Vis hele sitatet...
Ville aldri anbefalt kredittkort med noen som sliter med å skaffe seg 500kr