Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2850
Noen som har forsøkt å endre vane fra snus til vape? Jeg snuser så mye ultra sterk porsjonssnus at det koster meg 2-2500kr i mnd.

Jeg må gjørra noe men å kutte nikotin helt nå i den situasjonen jeg er i blir for mye. Kan vaping være en ide? Noen tips til hva jeg evt trenger?
Hei! Jeg gikk fra snus til røyk...ingen bedre løsning nei har du en damp butikk i byen du bor i kan du sjekke ut der. Mener at nikotinvape ikke var lov (enda) at det skal komme. Mulig det er tilgjengelig allerede.

Cbd er dyrt men det reduserer nikotinsug og blir brukt ved røykeslutt. Finner både forskning og blogg på det med ett kjapt søk. Kanskje det kan vurderes

Håper du får noen gode svar
En kamerat av meg gjorde det. Han blandet sin egen juice så han kunne redusere nikotinnivået gradvis.

Fungerte fint for hans del.
Det fungerte knallbra for min del. Blander selv og kjøper nic fra utlandet. Damper med begge henda. Skal jeg gjette vil du redusere kostnadene ned til en tiendedel hvis du mikser selv
Begynn å trene er et alternativ, da vil kroppen føle seg mye mer pigg, og kvitte seg med mye nikotin og avfallstoffer. Noen som vet om man kan blande ejuice med CBD?
Jeg gikk fra sigaretter til vape (20-40 sigg om dagen) men sleit med tyngre pust og endel vondt i hodet da jeg begynte med vape så nå har jeg slutta med alt av nikotin. Men kan være verdt å prøve om du slipper unna de plagene jeg fikk, sikkert noe individuelt.

Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg gikk fra sigaretter til vape (20-40 sigg om dagen) men sleit med tyngre pust og endel vondt i hodet da jeg begynte med vape så nå har jeg slutta med alt av nikotin. Men kan være verdt å prøve om du slipper unna de plagene jeg fikk, sikkert noe individuelt.
Vis hele sitatet...
Dog var det endel mere økonomisk å bytte til vape såklart.
Sist endret av NokErNok; 18. august 2021 kl. 15:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Kjær Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Halvveis!
Snuser på jobb, men kun damp hjemme.
Funker greit!
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dårlig idé å bytte til en inntaksmetode som virker fortere, da dette har direkte sammenheng med avhengighetspotensiale. Ville heller jobba meg gradvis nedover med svakere snustyper og gjerne lengre pauser mellom hver snus. Nikotinplaster er også et sunnere alternativ, gjerne i kombinasjon med mildere snus. Lykke til!
Jeg røyker tobakk til vanlig i rikelige porsjoner. Når jeg ikke har mulighet så snuser jeg g3 white nr2. Kan fint ha en snus inne i 3 timer før jeg må bytte. Du bruker en boks til dagen ca. Hvor lenge har du dem inne før du bytter den ut? Har du prøvd og bare pine deg litt så du får ned forbruk? Ser noen av di jeg kjenner som snuser som ikke har dem lenger inne en 20minutter da blir det fort dyrt. Klarer du og ha samme snusen i lenge så vil du få ned toleransen litt. Pluss at det er skikkelig deilig når du endelig kan tillate deg og hive inn en ny. Begynn med alarm på telefonen og kjør minimum 3 timer mellom så vil du vell spare noen kroner. Har prøvd vape og det falt ikke i smak oss meg
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har en kompis som kan vape og miste den følelsen at han vil ta en snus. Vaper selv og det å skaffe nikotin har aldri vært et problem for min del, bare å spørre i kassa så får du det, men noen av butikkene skal ha ekstra betalt for det. Anbefaler deg å dra til en butikk så du får forklaring på hva alt er hvis du er helt nybegynner.
Ikke prøvd mot snus men brukte det for å kutte røyken. Som langtidsløsning ble det for mye bry med surkling, lekkasjer og knuste tanker, men funket fint til kutt. Kjør på.
Nikotin tabletter/spray/tyggegummi har vært gode alternativer for min del. Det er dog en overgang.. Og du må jobbe mot snussug i starten. Og med tyggegummi klarte jeg nesten og være helt kvitt nikotin suget også. Ville dog ikke startet med tyggegummi, da du kommer til å "tygge deg ihjel".. Og mest sannsynlig gå tilbake til snusen. Men, spray funker veldig bra (men, jækla dyrt) gir også hikke når man først starter. Noe jeg likte ��
Anonym bruker
"Utstø Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av fjellape Vis innlegg
Begynn å trene er et alternativ, da vil kroppen føle seg mye mer pigg, og kvitte seg med mye nikotin og avfallstoffer. Noen som vet om man kan blande ejuice med CBD?
Vis hele sitatet...
Ikke hvis det er olje. Da blir det bare søl og herk. Krystaller kan blandes mener jeg å huske, evt buds kan du jo røyke reint.
Gjorde det ufrivelig en gang pga ett lengre opphold i utlandet. Klarte å slutte, men igjen hadde jeg ikke noe valg heller.

Begynte med snus igjen med en gang jeg ankom taxfree.

Det som faktisk hjalp meg å slutte var nikotinfri snus (onico). Det var ca 6 timer med midle abstinenser før de gikk over.

Å slutte med vanen med å ha noe i leppa var dog mye vanskeligere. Nikotin/tobakk er enkelt.

Men hjalp å gå fra onico til tyggis/pastiller.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har erfaring med å kjøpe ejuice fra vapex.no? Jeg ser de har tilbud nå i helgen og tenkte kanskje å benytte meg av det. Evt hvor handler dere e-juice vanligvis? Jeg ønsker ikke å blande selv
Sitat av Damplokmotivet Vis innlegg
Noen som har erfaring med å kjøpe ejuice fra vapex.no? Jeg ser de har tilbud nå i helgen og tenkte kanskje å benytte meg av det. Evt hvor handler dere e-juice vanligvis? Jeg ønsker ikke å blande selv
Vis hele sitatet...
handler mest fra pgvg.no og eccigs.se, ikke prøvd siden men ser grei ut, skal du ha nikotin må du som oftest trappe opp på butikken eller kjøpe nicshots fra sverige, skal du ha uten så er det bare å kjøpe fra norske sider
Nodsquad: kom du nærmere noen svar på spørsmålet ditt?
Jeg fikk smerter i bryst og det noen andre bekjente og, fra vaping en stund.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jerna Vis innlegg
Nodsquad: kom du nærmere noen svar på spørsmålet ditt?
Vis hele sitatet...
Hakke fått gjort noe. Snuser som en bavvian fortsatt. Hvor i Oslo er den beste butikken fot sånt a?
Nikotin is a hell of a drug