Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2464
Innafor? Er ikkje vandt med valium. Men fikk av en kompis
Altså bare de 7 dl med vodka får meg til å undre om dette kanskje ikke er så lurt
God blanding det valium og joint litt alko men selv liker jeg ikke å drikke så mye sprit men. Du merker lite til valiumen da for å si det sånn for de hemningene du mister er pga spriten
Du er sikker på du ikke mente 0,7 dl vodka?
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enten la valiumen ligge, eller la vodkaen ligge, til en annen dag.

Livsfarlig kombo, spesielt i så store doser (7dl sprit).
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det der kan gå skeis, tror 0,7 dl vodka holder gitt.
Skal du drikke 7dl vodka og røyke på toppen ville jeg spart Valiumen til dagen derpå!

Hvis du røyker først vil du nok kjenne litt mer på hvor mye vodka det faktisk er, og du vil mest sannsynlig stoppe før du har drukket alt, drikker du først før så å røyke vil det nok mest sannsynlig bli litt i meste laget og ende i spying.. Synes selv det beste er å røyke etter alkohol kontra før, men det er litt vanskeligere å beregne og kan fort ende i spying..

Uansett så ville jeg ikke blanda pilla med alkohol, heller brukt den som litt reparering etter ei hard fyllekule. Lykke til
Jeg drakk 7dl med vodka og 1 øl, tok noen trekk i fra en spliff og litt i fra en bong. Tok valiumen en time før jeg la meg.
Sluknet på sengen å våknet 2 timer senere, var litt kvalm og hadde hodepine. Drakk en god del brus siden jeg var tørst, men dette kom i retur. Sov i 8 timer til og er i grei form nå Skjønner at hva jeg gjorde var dumt, anbefaler at folk ikke blander alkohol og piller.
Sist endret av Toyota Supra; 11. august 2021 kl. 15:45.
Den ene valiumen du tok hadde så å si null å si på formen du beskriver. Den riktige konklusjonen din burde være at det var dumt å drikke nesten en liter vodka!
Sist endret av celtseus; 11. august 2021 kl. 15:54.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Den ene valiumen du tok hadde så å si null å si på formen du beskriver. Den riktige konklusjonen din burde være at det var dumt å drikke nesten en liter vodka!
Vis hele sitatet...
Nja, ved slike mengder alkohol vil vel også små mengder benzo kunne bidra til respirasjonssvikt.
Bare for å nevne det.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Den ene valiumen du tok hadde så å si null å si på formen du beskriver. Den riktige konklusjonen din burde være at det var dumt å drikke nesten en liter vodka!
Vis hele sitatet...
Sant nok, fikk ikke mye rus av valiumen. Har tatt det før og tok et halvt brett og det gikk fint.
Alle har ulik toleranse på alkohol, husk at BMI har noe å si og.
Vi fester alle ulikt, så syntes ikke at det var dumt av meg å drikke det jeg pleier, eneste dumme må være at konklusjonen min ble å ta den pillen når jeg var full.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Toyota Supra Vis innlegg
Sant nok, fikk ikke mye rus av valiumen. Har tatt det før og tok et halvt brett og det gikk fint.
Alle har ulik toleranse på alkohol, husk at BMI har noe å si og.
Vi fester alle ulikt, så syntes ikke at det var dumt av meg å drikke det jeg pleier, eneste dumme må være at konklusjonen min ble å ta den pillen når jeg var full.
Vis hele sitatet...
Du kan prøve å ro deg unna med slike unnskyldninger, men nei: Ingen BMI tilsier at man kan drikke 7dl vodka forsvarlig, det skader kroppen din og hjernen din.
Om du har såpass toleranse at du må ha i deg hele 7dl sprit for å få ønsket effekt bør du ta deg en god pause fra alkohol og revurdere situasjonen en smule.
Sitat av Toyota Supra Vis innlegg
Sant nok, fikk ikke mye rus av valiumen. Har tatt det før og tok et halvt brett og det gikk fint.
Alle har ulik toleranse på alkohol, husk at BMI har noe å si og.
Vi fester alle ulikt, så syntes ikke at det var dumt av meg å drikke det jeg pleier, eneste dumme må være at konklusjonen min ble å ta den pillen når jeg var full.
Vis hele sitatet...
Bra det gikk bra Men hvor stor er du? Cm og vekt
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du kan prøve å ro deg unna med slike unnskyldninger, men nei: Ingen BMI tilsier at man kan drikke 7dl vodka forsvarlig, det skader kroppen din og hjernen din.
Om du har såpass toleranse at du må ha i deg hele 7dl sprit for å få ønsket effekt bør du ta deg en god pause fra alkohol og revurdere situasjonen en smule.
Vis hele sitatet...
Fult klar over at alkohol skader kroppen, det gjør nesten alle rusmiddel..
Nå vet jeg ikke om dine rusvaner men kan tenke meg at du er typen som er litt oppi åra og tar deg en pils eller to også "holder det med det"
Som jeg sa tidligere vi liker alle ulike rusmidler og vi liker alle forskjellig mengde med de rusmiddlene vi liker best. Føler ikke jeg trenger å revurdere noe som helst, når jeg har funnet et rusmiddel som jeg liker og en mengde som jeg synes er digg.

Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Bra det gikk bra Men hvor stor er du? Cm og vekt
Vis hele sitatet...
Vil ikke si for mye om hvordan jeg ser ut, men har en BMI på over 36 og en halv.
Sist endret av Toyota Supra; 11. august 2021 kl. 22:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Toyota Supra Vis innlegg
Fult klar over at alkohol skader kroppen, det gjør nesten alle rusmiddel..
Nå vet jeg ikke om dine rusvaner men kan tenke meg at du er typen som er litt oppi åra og tar deg en pils eller to også "holder det med det"
Som jeg sa tidligere vi liker alle ulike rusmidler og vi liker alle forskjellig mengde med de rusmiddlene vi liker best. Føler ikke jeg trenger å revurdere noe som helst, når jeg har funnet et rusmiddel som jeg liker og en mengde som jeg synes er digg.



Vil ikke si for mye om hvordan jeg ser ut, men har en BMI på over 36 og en halv.
Vis hele sitatet...
Det var nok bare en vennlig heads up/advarsel. Argumentet om at omtrent alle rusmidler er skadelig er sant, men en ekstrem forenkling og nok en dårlig unnskyldning til å ikke ta til seg nyttig informasjon.


Hvis du har en toleranse som tilsier at 7 dl vodka er helt greit slik du selv hevder, så drikker du mest sannsynlig ALT for mye. Får du alkohol abstinenser og skrumplever så er du fort ganske kjørt. Noen øl og noen trekk burde holde mere enn lenge nok. Dropp valium om det kun er for rus, du så jo hvor mye det hjalp? Selv om man er kraftig bygd er 7dl vodka veldig mye.

Når det gjelder å rasjonalisere eget rusbruk og synse at man ikke har et problem er jo dette et stereotympisk tegn.

De fleste har jo ikke noe problem med å drikke, det er jo når man ikke skal drikke at problemene blir til å se og ta på. "Alle her har kontrollen, helt til de mister'n"
Sist endret av knert1; 11. august 2021 kl. 22:51.
BRAND ∞ STRONG
De fleste blir dritings av en helflaske sprit.
Man pleier å kalle det for en helflaske også, ikke prate om det i dl.
Noen snakker kanskje om cl, siden flaskene opererer med det målet.

Tjall og valium på toppen? Tåpelig!
Ok. Her må jeg nesten sette ned foten å ta TS i forsvar. 7 DL sprit er ikke så forferdelig mye. Dette er vanlig mengde når man er på fest. Iallefall i den semistore byen jeg holder til. Drikker man 7 DL over 7 timer (19:00 -> 02:00), så er ikke dette så forferdelig mye.

Og åpenbart vil jeg tro TS har en eller annen form for toleranse da ingen nybegynnere ville kastet seg ut på 7 DL med 40%.

Men freak er vel en haug med folk som tar grammere med amfetamin og syke doser med opiater, men alkohol? Naah da blir man dausjuk om man drikker mer enn et par enheter..
Sist endret av Superspurv; 12. august 2021 kl. 12:26.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du kan prøve å ro deg unna med slike unnskyldninger, men nei: Ingen BMI tilsier at man kan drikke 7dl vodka forsvarlig, det skader kroppen din og hjernen din.
Om du har såpass toleranse at du må ha i deg hele 7dl sprit for å få ønsket effekt bør du ta deg en god pause fra alkohol og revurdere situasjonen en smule.
Vis hele sitatet...
Hmm. For meg pleier det fort å gå en 7dl på 3-4 timer på en vanlig kveld selv når jeg har tatt en pause og ikke har mye toleranse. Er generelt fra et par ganger i måneden til et par ganger iløpet av et par måneder.

Alltid hatt relativt høy toleranse, men vet om et par stykker som har høyere toleranse enn meg igjen.

Burde jeg revurdere drikkingen min? Bare et åpent spørsmål, for å se hva andre folk mener.

(btw, til trådstarter, alkohol kan jeg drikke sp mye jeg vil av og jeg klarer alltid å oppføre meg innenfor visse grenser, men bare halvparten av det du drakk med en valium, anser jeg som russisk rullet mtp hva man kan finne på eller ødelegge)

Benzo og alkohol er alltid en vanvittig uforsvarlig kombinasjon nesten uansett mengde vil jeg si, fordi det går så fort skeis.
Sist endret av Picard; 12. august 2021 kl. 12:40.
7 dl vodka på 3 timer for en mann på 90kg gir en promille på 2,91. Det er høyt.
7 dl er mye men spørs i hvor langt tidsrom
Sitat av knert1 Vis innlegg
Det var nok bare en vennlig heads up/advarsel. Argumentet om at omtrent alle rusmidler er skadelig er sant, men en ekstrem forenkling og nok en dårlig unnskyldning til å ikke ta til seg nyttig informasjon.


Hvis du har en toleranse som tilsier at 7 dl vodka er helt greit slik du selv hevder, så drikker du mest sannsynlig ALT for mye. Får du alkohol abstinenser og skrumplever så er du fort ganske kjørt. Noen øl og noen trekk burde holde mere enn lenge nok. Dropp valium om det kun er for rus, du så jo hvor mye det hjalp? Selv om man er kraftig bygd er 7dl vodka veldig mye.

Når det gjelder å rasjonalisere eget rusbruk og synse at man ikke har et problem er jo dette et stereotympisk tegn.

De fleste har jo ikke noe problem med å drikke, det er jo når man ikke skal drikke at problemene blir til å se og ta på. "Alle her har kontrollen, helt til de mister'n"
Vis hele sitatet...
Takk for innspill Men jeg kommer ikke til å drikke mindre bare fordi noen på internett synes jeg drikker litt mye.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
De fleste blir dritings av en helflaske sprit.
Man pleier å kalle det for en helflaske også, ikke prate om det i dl.
Noen snakker kanskje om cl, siden flaskene opererer med det målet.

Tjall og valium på toppen? Tåpelig!
Vis hele sitatet...
Jepp vet det var dumt av meg å ta den pillen når jeg var full :P

Sitat av Harek Vis innlegg
7 dl er mye men spørs i hvor langt tidsrom
Vis hele sitatet...
Brukte ca. 7 timer. Tror ikke jeg fikk mer en 2.2/2.4 i promille maks. Hadde en bra kveld og gjorde ikke noe dumt
Sist endret av Toyota Supra; 12. august 2021 kl. 15:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av BlueGrot Vis innlegg
7 dl vodka på 3 timer for en mann på 90kg gir en promille på 2,91. Det er høyt.
Vis hele sitatet...
Om TS har en BMI på rundt 36~ og vi utgår fra en gjennomsnittlig høyde på 180 cm så veier man rundt 120 kg. Drikker du 7 dl vodka på 3 timer med den kroppsvekten regner man rundt 2,1 i promille cirkus. Fortsatt en ganske mektig promille.

Derimot så er det ikke urimelig at man brukte lengre enn 3 timer på en helflaske vodka. Regner man 7 timer på samme mengde har han "bare" en promille på rundt 1,6. Vil ikke påstå det er så forferdelig galt som folk ville ha det til.

Når det er sagt så tror jeg benzoen var unødvendig på toppen av det hele.

**edit, ser når ts brukte 7 timer som i eksempelet mitt. case in point
Sist endret av Brekker; 12. august 2021 kl. 16:03.