Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2652
Hei jeg får gabapentin, altså neurontin for nevropatiske smerter på blåresept. Får jeg ta lappen når jeg skal rusteste meg i 6 mnd nå først? Det er ingen varseltrekant på de, men man kan bli trøtt på de. Lyrica derimot er varseltrekant på. Rekner med det er noe jeg må spørre legen min om. Setter pris på svar.
https://ek.so-hf.no/docs/pub/dok32978.pdf

Det kan se sånn ut

Antiepileptika:
 I monoterapi vil man etter tilvenning på terapeutisk dose oppfylle helsekravene for førerkort gruppe 1.
Dersom brukt sammen med andre sløvende medikamenter som f.eks smertestillende eller
benzodiazepiner, må det søkes dispensasjon for gruppe 1.
Trådstarter
Pilleknaskeren: Takk for svar. Ikke noen flere som får neurontin som har lappen da?
Gått på neurontin var aldri noe spørsmål om lappen. Men gikk på 300gx 3for å unngå trøttheten jeg da. Var det nevrologen sa
Jeg har brukt Neurontin i mange år.Bruker nå 4200 mg daglig.Ble fratatt lappen for ti år siden da jeg brukte Sobril og PF.Brukte også da Lyrica i tillegg.Nå har de fjernet den røde trekanten på pakken,så jeg tror det er ingen problem med den alene når det gjelder bilkjøring.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg følte meg helt fucked da jeg kjørte bil på neurontin
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg følte meg helt fucked da jeg kjørte bil på neurontin
Vis hele sitatet...
Ja du kan proppe deg stappfull av neurontin og lyrica, men rivotril 0.5 mg er ulovlig
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg følte meg helt fucked da jeg kjørte bil på neurontin
Vis hele sitatet...
Det heter vel i trafikkloven at man ikke skal kjøre bil når man føler seg helt fucked. Vet ikke nøyaktig hvilken paragraf, men ordlyden er veldig lik.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jepp, derfor slutter jeg på medisinen. Fikk helt merkelig virkelighetsoppfattelse og. Alt virket fremmed og rart, men på en rar befriende måte.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Det heter vel i trafikkloven at man ikke skal kjøre bil når man føler seg helt fucked. Vet ikke nøyaktig hvilken paragraf, men ordlyden er veldig lik.
Vis hele sitatet...
CA det samme xD

Sitat av Veitrafikkloven § 21.​1 Alminnelige plikter.
Ingen må føre eller forsøke å føre kjøretøy når han er i en slik tilstand at han ikke kan anses skikket til å kjøre på trygg måte, hva enten dette har sin årsak i at han er påvirket av alkohol eller annet berusende eller bedøvende middel, eller i at han er syk, svekket, sliten eller trett, eller skyldes andre omstendigheter.

Departementet kan gi forskrifter om kjøre- og hviletid, om arbeidstid og om arbeidsvilkår for førere, grupper av førere, andre arbeidstakere innenfor vegtransport og avtalepart i transportoppdrag. Departementet kan videre gi forskrifter om plikt til å registrere opplysninger om disse forhold og om lagring, nedlasting, oppbevaring, innsending og kontroll av opplysningene, og om kontrollmyndighetenes tilgang til virksomheter, kjøretøy og kontrollapparater. Departementet kan også gi forskrifter om gebyr for utstedelse av fartsskriverkort.
Vis hele sitatet...