Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2289
Jeg har nå sett Exit sesong 1 for første gang, og begynte å tenke på hvorfor det ikke avdekkes rusbruk i enkelte miljøer i Finans og politiker miljøer?

Tenkte tanken for mange år siden, da det gikk ett program der de tok hurtigtester for kokain og heroin på dassene på Stortinget. Etter programmet var ferdig skjedde det ikke en dritt.

Jeg undres over hvorfor politiet ikke går inn å tar disse folkene, når de kan bruke så mye ressurser på de svakeste rusmisbrukerne som er på gata?

Det er så stygt å være vitne til, er det ikke lønnsomt? Vet politiet da at det ikke er bra å ta disse folkene, bare fordi de tjener mye penger for Norge, og at det hadde blitt ett helvette av "korrupsjon" hvis det ordet passer, så Norges befolkning hadde blitt så splitta at de er redde for at det er nettopp dette som hadde skjedd? At det hadde blitt økonomisk ødelagt å avsløre disse?

Og det siste jeg vil nevne, er at om du anmelder noen for bruk til politiet, om du kan nevne dette programmet som gikk på Stortinget, og om de i det hele tatt er klar over det? Og hva de eventuelt gjør med det? For jeg har ikke hørt en dritt.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nå er "Finansmiljøet" og Stortinget strengt tatt to vidt forskjellige ting. Stortinget har riktignok også sine revisorer i form av Riksrevisjonen som fører kontroll over forvaltningens bruk av statens midler, men jeg kan ikke tenke meg at bruken av ulovlige rusmidler er særlig utbredt der.

Nøyaktig hvem er det du ønsker og anmelde, og på hvilket grunnlag?
Sist endret av Tias; 6. mars 2021 kl. 13:36.
Politiet er vanlige folk, som de fleste andre.

Hvem tenker du skal lede en koordinert innsats mot Stortinget - indirekte deres arbeidsgiver og øverste sjef? Jensen?

Ingen vil røre den der. Svært ofte er store spørsmål og uforklarlige fenomener som det her, forklart ved å sette seg i dem som eventuelt skulle gjort noe sitt sted. De er bare vanlige folk. Vi og.

Og sånn btw - man kan selvfølgelig ikke sanksjonere mot noen på bakgrunn av TV-innslag. Det forteller bare en liten, vinklet, del av virkeligheten. TV er TV.
Sist endret av Tøffetom; 6. mars 2021 kl. 13:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tror ikke det handler om at politiet ser gjennom fingrene, men det er ikke sikkert det er så lett å anklage en stortingspolitiker for rusbruk. Da forsvinner sikkert jobben som politi raskt, dersom det skulle vise seg å være falsk alarm. Har sett at det er funnet spor av stoff på toalettet der, men det behøver ikke å bety at bruken er utbredt. Tipper dette har blitt håndtert internt, da prosentandelen som ikke ruser seg garrantert er større enn de som ruser seg. Man finner drugs i alle samfunnslag
Jeg vet at man finner rus i alle slags miljøer utenfor det typiske rusmiljøet på gata.

Det er bare at hvorfor hører vi ikke mer om beslag av rusmidler i disse store økonomiske, utdannede folka? Det er jo korrupt som faen. Jeg har ikke noe i mot at folk ruser seg, det er bare moralen jeg tenker på her, når de kan fint ta de svakeste, men ikke de som tjener fett med penger og sitter øverst på rangstigen?

Sitat av Tias Vis innlegg
Nå er "Finansmiljøet" og Stortinget strengt tatt to vidt forskjellige ting. Stortinget har riktignok også sine revisorer i form av Riksrevisjonen som fører kontroll over forvaltningens bruk av statens midler, men jeg kan ikke tenke meg at bruken av ulovlige rusmidler er særlig utbredt der.

Nøyaktig hvem er det du ønsker og anmelde, og på hvilket grunnlag?
Vis hele sitatet...
Jeg tenker egentlig ikke å anmelde noen, det er bare tanken som slår meg. Selvsagt vet jeg at finans miljøet og storting er to forskjellige ting. Får de bare en advarsel da i såfall hvis dette oppdages, for eksempel i ruskjøring eller påvirket tilstand på jobben?

Og, hvorfor tar de ikke å tester regelmessig alle folk, når Norge er så i mot ulovlige rusmidler?

Enn kun de som kjører bil som tilfeldig blir dratt inn i kontroll, på grensa, eller på gata?

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Politiet er vanlige folk, som de fleste andre.

Hvem tenker du skal lede en koordinert innsats mot Stortinget - indirekte deres arbeidsgiver og øverste sjef? Jensen?

Ingen vil røre den der. Svært ofte er store spørsmål og uforklarlige fenomener som det her, forklart ved å sette seg i dem som eventuelt skulle gjort noe sitt sted. De er bare vanlige folk. Vi og.

Og sånn btw - man kan selvfølgelig ikke sanksjonere mot noen på bakgrunn av TV-innslag. Det forteller bare en liten, vinklet, del av virkeligheten. TV er TV.
Vis hele sitatet...

Det er jo klart, det er bare måten politiet prioriterer på, når de heller kunne ha legalisert hele dritten istedet
Sist endret av yomomma; 6. mars 2021 kl. 14:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er bare at hvorfor hører vi ikke mer om beslag av rusmidler i disse store økonomiske, utdannede folka? Det er jo korrupt som faen. Jeg har ikke noe i mot at folk ruser seg, det er bare moralen jeg tenker på her, når de kan fint ta de svakeste, men ikke de som tjener fett med penger og sitter øverst på rangstigen?

er jo mye lettere å ta de med knekk i beina, eller andre folk som driver med det åpent, antar vel at de rike har gode sikre kontakter, muligens mer forsiktige å men vet aldri


Jeg tenker egentlig ikke å anmelde noen, det er bare tanken som slår meg. Selvsagt vet jeg at finans miljøet og storting er to forskjellige ting. Får de bare en advarsel da i såfall hvis dette oppdages, for eksempel i ruskjøring eller påvirket tilstand på jobben?


antar det er det samme som i alle andre yrker hvis de blir tatt, kjører man med rus og blir tatt så er man fucked, jobber du høyt oppe og er ruset på jobb tror jeg ikke dine makkere bryr seg

Og, hvorfor tar de ikke å tester regelmessig alle folk, når Norge er så i mot ulovlige rusmidler?

fordi i norge så er man ikke skyldig til motsatte er bevis, å drive med regelmessig testing er starten på politistat
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Det er bare at hvorfor hører vi ikke mer om beslag av rusmidler i disse store økonomiske, utdannede folka? Det er jo korrupt som faen. Jeg har ikke noe i mot at folk ruser seg, det er bare moralen jeg tenker på her, når de kan fint ta de svakeste, men ikke de som tjener fett med penger og sitter øverst på rangstigen?

er jo mye lettere å ta de med knekk i beina, eller andre folk som driver med det åpent, antar vel at de rike har gode sikre kontakter, muligens mer forsiktige å men vet aldri


Jeg tenker egentlig ikke å anmelde noen, det er bare tanken som slår meg. Selvsagt vet jeg at finans miljøet og storting er to forskjellige ting. Får de bare en advarsel da i såfall hvis dette oppdages, for eksempel i ruskjøring eller påvirket tilstand på jobben?


antar det er det samme som i alle andre yrker hvis de blir tatt, kjører man med rus og blir tatt så er man fucked, jobber du høyt oppe og er ruset på jobb tror jeg ikke dine makkere bryr seg

Og, hvorfor tar de ikke å tester regelmessig alle folk, når Norge er så i mot ulovlige rusmidler?

fordi i norge så er man ikke skyldig til motsatte er bevis, å drive med regelmessig testing er starten på politistat
Vis hele sitatet...

Ja, det kan jo sies...Til syvende og sist er det utrolig trist at det er sånn.

Håper rusreformen blir en realitet da, siden valget til høsten kan stoppe det om noen andre kommer til makta som er i mot denne.

Legalisering er mer realistisk, får vente i 50 år til i guess.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av yomomma Vis innlegg
Jeg tenker egentlig ikke å anmelde noen, det er bare tanken som slår meg. Selvsagt vet jeg at finans miljøet og storting er to forskjellige ting. Får de bare en advarsel da i såfall hvis dette oppdages, for eksempel i ruskjøring eller påvirket tilstand på jobben?

Og, hvorfor tar de ikke å tester regelmessig alle folk, når Norge er så i mot ulovlige rusmidler?

Enn kun de som kjører bil som tilfeldig blir dratt inn i kontroll, på grensa, eller på gata?
Vis hele sitatet...
Nei, hvis politikere eller ansatte på Stortinget blir tatt i kjøring i beruset tilstand blir de naturligvis politianmeldt og straffet som alle andre. Hva er det som får deg til å tro at det er annerledes for dem enn for andre?

At man kan finne spor av ulovlige stoffer på toaletter på Stortinget fremstår kanskje merkelig, men Stortinget er et åpent hus som huser både ansatte, besøkende og naturligvis også publikum. Alle stortingsmøter er åpne for publikum, dvs. deg og meg. Jeg er ganske sikker på at du finner spor av ulovlige rusmidler på toalettene på Oslo S også, men det betyr ikke at alle som reiser med tog er korrupte narkomane.

Spørsmålet om hvorfor norske myndigheter ikke regelmessig tester alle for ulovlige stoffer blir for tullete å diskutere.

Sitat av yomomma Vis innlegg
Det er jo klart, det er bare måten politiet prioriterer på, når de heller kunne ha legalisert hele dritten istedet
Vis hele sitatet...
Nei, politiet lager ikke lover. Departementene lager lover, Stortinget vedtar dem, og Kongen og Regjeringen iverksetter dem. Politiet håndhever dem bare.
Sist endret av Tias; 6. mars 2021 kl. 16:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det sier seg vel litt selv at man er mer beskyttet av en enkel skillevegg inne på et kontor enn utendørs ovenfor myndigheter, og at man gjerne har tatt bedre valg og hatt bedre forutsetninger for å komme dit. Det er kun et mindretall som har traumer og ikke håndterer rusen og livet dette medfører. Trenger ikke dra lenger enn til din nærmeste restaurant, advokatkontor eller håndtverksbedrift før du gjerne finner rusbrukere. De fleste er ikke narkiser med knekk i Brugata, de har hus og jobb og ser akkurat ut som mannen i gata. Seff ruser folk seg på tinget, uten at jeg skal spre noen rykter her.
Sitat av funksjon Vis innlegg
Seff ruser folk seg på tinget, uten at jeg skal spre noen rykter her.
Vis hele sitatet...
Det hadde vært gøy om du gjorde det da
Så fort man bikker en viss årsinntekt er det enkelt å skifte fra narkoman til pasient hos en privatbehandler, er det da rus engang? Ikke i følge loven hurr durr
Nei, politiet lager ikke lover. Departementene lager lover, Stortinget vedtar dem, og Kongen og Regjeringen iverksetter dem. Politiet håndhever dem bare.[/quote]

Nei sier du det?? Beklager for at jeg skrev litt feil at du tolka det som at jeg tror politiet lager lovene.... Lol

[quote=Tias;3677457]Nei, hvis politikere eller ansatte på Stortinget blir tatt i kjøring i beruset tilstand blir de naturligvis politianmeldt og straffet som alle andre. Hva er det som får deg til å tro at det er annerledes for dem enn for andre?

Det er vel selvsagt enklere å ta de som åpenlyst kjøper og bruker rus på gata da, enn de som er på kontorene sine, respektert og fint kledd som får noen til å bestille dopet for seg for mye penger.

Og de har kontakter i mediene, som gjør at de der også er beskytta fra å bli eksponert minst mulig.
Sist endret av yomomma; 6. mars 2021 kl. 17:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av yomomma Vis innlegg
Det er vel selvsagt enklere å ta de som åpenlyst kjøper og bruker rus på gata da, enn de som er på kontorene sine, respektert og fint kledd som får noen til å bestille dopet for seg for mye penger.

Og de har kontakter i mediene, som gjør at de der også er beskytta fra å bli eksponert minst mulig.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke noen er uenig i at det er lettere å ta noen som bryter loven åpenlyst enn noen som gjør det i skjul. Det jeg er nysgjerrig på er hvem du refererer til når du sier "de", og hva slags belegg du har for påstandene dine?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er en av grunnene til at jeg ikke kan ta motstand mot reform og regulering seriøst, fordi de rike allerede kan gjøre hva de vil.

Det sitter langt inne for mange å innse, så de jeg møter nekter stort sett å imøtegå dette argumentet. Har voksne folk, ti på hånden, som ikke vil forholde seg til dette overhodet, mens de radikalt støtter fortsatt narkokrig
Sist endret av meaculpaUIO; 6. mars 2021 kl. 17:39.
Sitat av Tias Vis innlegg
Jeg tror ikke noen er uenig i at det er lettere å ta noen som bryter loven åpenlyst enn noen som gjør det i skjul. Det jeg er nysgjerrig på er hvem du refererer til når du sier "de", og hva slags belegg du har for påstandene dine?
Vis hele sitatet...
De som er alt annet enn de typisk stereotypene på gata man kaller for rusmisbrukere/rusbrukere. Det er det jeg ikke vet, er derfor jeg blir nysgjerrig, alle har jo et privat liv, men det blir så idiotisk å da ha et system der rusmidler ikke er legalisert når noen kommer lettere unna, bare fordi de har mye penger. Eirik Jensen var jo en da mtp smugling, men han brukte ikke illegal rus.
Norge på dop er serien du tenker på, dem hadde ikke i oppgave å rapportere og anmelde.
De skulle vel bare avdekke sannheter slik jeg forsto det.
Henning Warloe blei tatt for noen år siden, etter at han ble «avslørt av narkosex-meldinger på homonettsted».
Herlig overskrift forresten.

https://www.dagbladet.no/nyheter/dom...tsted/64007045
Exit serien er tatt ut av kontekster, kjenner et par finansmeglere som lever et helt normalt A4-liv, men finnes såklart sorte får overalt.