Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  98 18368
Det jeg har gjort og mitt syn har ført meg til noe godt.

Det har gjort at selv om prøver ruse meg, så klarer jeg ikke over tid.

Har en sinnsykt sterk beskyttelse mot å bli avhengig igjen. Brukt heroin med gjevne mellomrom 5 siste årene.
Null avhengighet, null problematikk annet enn at andre kan få forestillinger om meg som er fordomsfulle, som at jeg foreksempel ruser meg fordi ikke har det bra, kunne tatt overdose eller annet tullprat.

I mellomtiden har jeg tatt psykologi utdannelse, reist og oppnådd suksee i arbeidslivet.

God jobb, har arbeidstillatelse og leilighet i 2 land + familie i Norge jeg nå er hos til ting roer seg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Okey, men da er jo ting egentlig ganske greit. Du bruker den antipatien for å hindre deg selv i å skli helt ut,
slik du vet du kan basert på tidligere opplevelser. Det er ikke alltid å så lett å være perfekt moralsk
og etisk her i verden. Norge er et fint eksempel på det.

Så lenge tankene ikke blir til urettferdige handlinger mot andre, så gjør det som trengs for
å holde deg der du ønsker å være.

Og du bryr deg jo. Du bryr deg om hvordan de har det, selv om de er fucka.

Det er det mange som ikke gjør.

Props for det
Sist endret av meaculpaUIO; 22. april 2020 kl. 19:51.
Dit i alle negativ kommentarer saviour. Jeg synes du alltid dine svar er relevant, og du drar fra egne erfaringer. Det er priceless.
Synes stilen din er konge og måten du skriver om et bedritent miljø på en så upbeat måte er imponerende.

Og selv om det er åpenbart at du er påtent eller medisinert noen ganger kommer du alltid med noen flotte, oppmuntrende ord for ikke å snakke om hvor interessant det er å få innblikk i skyggesiden av samfunnet ettersom du åpenbart er narkoman.

Håper du tar til vett og fortsetter å skrive!!
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Håper du lyver med uttalelsen din om å ikke lese kommentarene her, mye bra feedback å fylle egoet med :_D Har bestandig likt å chatte med deg, du er en all around kul fyr som har kommet med gode innspilt i noen av postene mine. Kongen av Spania, ha en fin kveld!
Jeg kødda med deg her om dagen om at du alltid fortslte om kaffekoppen din. Jeg spøkte da, men så begynte jeg å tenke på hva slags kaffe du drikker? Leter alltid etter noe nytt godt svart gull. Tell me?
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Har en sinnsykt sterk beskyttelse mot å bli avhengig igjen. Brukt heroin med gjevne mellomrom 5 siste årene
Vis hele sitatet...
Du er fremdeles en avhengig random narkis når du bruker herion med gjevne mellomrom
Anonym bruker
"Oppmerksom Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av why_not Vis innlegg
Du er fremdeles en avhengig random narkis når du bruker herion med gjevne mellomrom
Vis hele sitatet...
Hva er den kommentaren godt for? Morra mi sa alltid at har man ikke noe godt eller konstruktivt å si kan man la være å si noe som helst, folkeskikk kalles det men ikke alle er godt oppdratt desverre. En narkoman vil alltid være narkoman, men nei, han trenger ikke være avhengig, når man er avhengig må man ha for å unngå å bli dårlig eller for å fungere, hvis han har slutta men bruker en gang i blant er han jo ikke avhengig, han tar for å evt kose seg, ikke for å bli frisk/fungere/nøytralisere sug
Sitat av why_not Vis innlegg
Du er fremdeles en avhengig random narkis når du bruker herion med gjevne mellomrom
Vis hele sitatet...

Si gjerne litt om hvorfor du mener det
Sist endret av DrPerception; 23. april 2020 kl. 03:07.
Sitat av why_not Vis innlegg
Du er fremdeles en avhengig random narkis når du bruker herion med gjevne mellomrom
Vis hele sitatet...
Det blir som å si at hvis jeg tar meg en øl, så er jeg en alkoholiker.
En narkoman bruker dop, men en som bruker dop trenger ikke nødvendigvis å være en narkoman. Dette er noe jeg mener burde være ganske opplagt.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Si gjerne litt om hvorfor du mener det
Vis hele sitatet...
Fordi du bruker heroin med gjevne mellomrom
Sitat av why_not Vis innlegg
Fordi du bruker heroin med gjevne mellomrom
Vis hele sitatet...
lol, du vet det går an å bruke alt mulig med måte?
sist jeg sjekka får kids i noen vestlige land snorte heroin etter operasjoner osv, er det uforsvarlig som f da, og de barna junkies?
tror du skal lese deg opp litt før du begynner med personlige angrep basert kun på din uvitenhet.
(btw kidsa som får snorte heroin, det kalles da dihydromorfin, og er i nesespray).
eneste grunnen til at "heroin" og nå også fentanyl osv blir lite brukt på sykehus osv er pga navnet og ryktet
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
lol, du vet det går an å bruke alt mulig med måte?
sist jeg sjekka får kids i noen vestlige land snorte heroin etter operasjoner osv, er det uforsvarlig som f da, og de barna junkies?
Vis hele sitatet...
Opiater kan være fornuftig og anbefalt ved narkose og smertestillende.

Jeg missliker måten han (jeg siterte) tenker om narkomane på, selvom det er for å ikke falle tilbake til gamle vaner. Han er villig til å mobbe andre for å komme seg fremover.

Jeg er villig til å provosere/mobbe når jeg tror det kan forandre en person til det bedre.

Nå skal jeg gjøre som trådstarter sa han skulle, jeg skal slutte helt å lese her inne på freak. Det føles jo som å lese se og hør
Provosere for å forandre en person til det bedre ja..

Tror han her er den nye `*originalen* her inne ^^
Sitat av salhusramp Vis innlegg
Provosere for å forandre en person til det bedre ja..

Tror han her er den nye `*originalen* her inne ^^
Vis hele sitatet...
provosere er jeg egentlig med på, men da snakker vi gi litt info (bare en liten tankevekker) så folk kan sjekke fakta selv.
mobbing/hersketeknikker osv virker også bra må sies, om man jobber mot målet sitt :P
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror det er best å være snille gutter.
Anonym bruker
"Oppmerksom Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av why_not Vis innlegg

Jeg missliker måten han (jeg siterte) tenker om narkomane på, selvom det er for å ikke falle tilbake til gamle vaner. Han er villig til å mobbe andre for å komme seg fremover.

Jeg er villig til å provosere/mobbe når jeg tror det kan forandre en person til det bedre.
Vis hele sitatet...
Men han mobber ikke narkomane, denne tankegangen hans er jo netopp det, en tankegang! Som hjelper han selv å holde seg nogenlunde på matta
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men han mobber ikke narkomane, denne tankegangen hans er jo netopp det, en tankegang! Som hjelper han selv å holde seg nogenlunde på matta
Vis hele sitatet...
For all del, whatever floats the boat. Men hvis han faktisk har tenkt å praktiserere som psykolog, så tror jeg at han bør jobbe litt med holdningen til mennesker i vanskelige situasjoner. Du vil ikke akkurat ha en psykolog som hater deg og håper du snart slutter å snakke.

Sitat av why_not Vis innlegg
Jeg er villig til å provosere/mobbe når jeg tror det kan forandre en person til det bedre.
Vis hele sitatet...
Mobbe folk til bedre mennesker?
Sist endret av *pi; 23. april 2020 kl. 15:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Tror heller han passer rett inn ansattrommet mange steder
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Tror heller han passer rett inn ansattrommet mange steder
Vis hele sitatet...
Mulig det, ikke desto mindre grunn til å jobbe med det.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av *pi Vis innlegg
For all del, whatever floats the boat. Men hvis han faktisk har tenkt å praktiserere som psykolog, så tror jeg at han bør jobbe litt med holdningen til mennesker i vanskelige situasjoner. Du vil ikke akkurat ha en psykolog som hater deg og håper du snart slutter å snakke.


Mobbe folk til bedre mennesker?
Vis hele sitatet...
Han skrev vel tidligere at han avsluttet studiene, hvis jeg forsto det riktig. Kanskje ikke det beste synet å ha om folk som sliter når man er psykolog, nei.
Anonym bruker
"Oppmerksom Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av *pi Vis innlegg
For all del, whatever floats the boat. Men hvis han faktisk har tenkt å praktiserere som psykolog, så tror jeg at han bør jobbe litt med holdningen til mennesker i vanskelige situasjoner. Du vil ikke akkurat ha en psykolog som hater deg og håper du snart slutter å snakke.
Vis hele sitatet...
Det er jeg enig i
Hva som skjer inni toppen hans har fint lite med om han klarer å gjøre jobben sin ordentlig.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Hva som skjer inni toppen hans har fint lite med om han klarer å gjøre jobben sin ordentlig.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg ikke gjelder alle jobber.
Eneste jeg håper godeste Savior det er at et gjennomført bra menneske som det jeg har intrykk av at du er, holder deg i sjakk. Bare og lese hva du skriver om din kjære hund Pippi får meg i godt humør og jeg får lyst å gi deg en god klem(Jeg ikke homo alltså ). Men jeg unner slike åpne og gjennomført gode mennesker det beste av alt, derfor kan jeg og noen ganger bli bekymret for rusbruken din.

Jeg håper du får al den gode karmaen du fortjener tilbake, vinner i lotto og blir nøktern nok til at du får et langt liv.
Håper du kommer tilbake. Jeg har ikke lest så mye enda men jeg har tenkt til å gå i gjennom mye av hva du har skrevet. Du virker som en reflektert og ærlig type med svært god kunnskap. Forumet trenger flere slike som deg! Drit i hva noen mener, ikke la det påvirke deg. Kritikk er ofte et tegn på at du har gjort noe riktig. Get back buddy!
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Jeg er en av dem som blir ordentlig forbanna. Jeg er en narkoman som HATER narkomane. Jeg kan ikke fordra dem. Det er faktisk så ille at jeg ikke klarer ruse meg med dem. Til og med såvidt jeg klarer å kjøpe noe å ruse meg på, for da må jeg sannsynligvis snakke med en narkoman som med 99% sikkerhet klarer å si noe jeg finner provoserende.

Sluttet studere psykologi blandt annet grunnet det, tanken på å måtte snakke med en aktiv narkoman i framtidig jobb gjorde meg forbanna.

Har dog innsikt nok til å se at det handler mest om meg.
De representerer alt jeg ikke liker og som jeg har jobbet for ikke å være.
Jeg jobbet til bristepunktet hardt hver eneste dag i åresvis.

Har aldri selv møtt noen som jeg vet har gått fra nivå av narkis til der jeg er i dag. Jeg var Jarle fra åpenpost nivå.

Jeg har etter jeg fikk kontroll over rusen møtt hundrevis og seriøst ikke likt en eneste. Møtt en håndfull som var OK, men felles for dem var at de holdt kjeft.

Det rareste med det hele er at jeg bryr meg veldig om dem og ønsker virkelig at de skal ha det bra. Gir penger, sender støttende tekstmeldinger og kjøper alltid = Oslo om jeg ser, men jeg bær inni meg om at de skal holde kjeft til jeg har kommet meg bort igjen når jeg kjøper.

En av minne drømmer ironisk nok oppi dette, er å lage en behandlings instutisjon for narkomane. Et sted hvor de ikke har lov og oppføre seg som narkomane mer. Er sted som er så ufyselig mot narkomaneholdninger at de blir redd holdningene og trekkene. Et sånn type sted jeg var i, for fy faen hadde jeg godt av det selvom jeg nå åresvis etterpå kan ha mareritt om det.
Vis hele sitatet...
Hvor var du i behandling? Veksthus? 12 trinn?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor var du i behandling? Veksthus? 12 trinn?
Vis hele sitatet...
Samme system som veksthus.
Behandlingsformen finnes ikke mer på samme måte.
I strid med pasient rettigheter.

Ca 80% klarte ikke oppholdet, flere dro tilbake til høysikkerhetsfengsel, personer som hospiterte og skulle bli sosionomer, politi etc dro... men de 20% som gjennomførte med meg, så har flesteparten klart seg bra. Noe som er uvanlig med rusbehandling.

Av ca 10stk jeg vet, så har minst 4stk hatt perioder med rus i de 5 årene etter. Felles for dem alle er at de generelt går framover i livet med jobb, familie, utdanning, kjøp av bolig etc.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han skrev vel tidligere at han avsluttet studiene, hvis jeg forsto det riktig. Kanskje ikke det beste synet å ha om folk som sliter når man er psykolog, nei.
Vis hele sitatet...
Stemmer. Derfor jeg sluttet. Hadde selvinnsikt nok til å skjønne at det ikke ville vært bra, tillegg til at jeg har hatt nok galskap i livet mitt.
Sist endret av DrPerception; 23. april 2020 kl. 23:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvor lang "periode" du har brukt har ikke så mye å si, spørsmålet er hva slags forhold han har til rusmiddelet i forhold til hvor lenge rusen og abstinensen varer. Har han brukt hvert år, halvår, måned, uke, dag, og viktigst alt hvor mye tenker du på det når du ikke er rusa, evt om du har heftige abstinenser. Hva ligger i ordet jevnlig? Før man veit noe om dette er det bare tragikomisk å diskutere om DrPerception er narkoman og det er heller ikke det tråden handler om idet hele tatt. Bedre å spise en bolle enn å drite med kjeften.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det tror jeg ikke gjelder alle jobber.
Vis hele sitatet...
Det spekteret er litt for bredt til at min kommentar gjelder alle, det er jeg enig i. Var litt kjapp i svingen der.

De beste psykologene jeg har hatt har vært de med bagasje, de har satt seg mer inn i problemene jeg har hatt og kommet med bedre løsninger.
De jeg har hatt uten nevneverdig bagasje har satt meg mer i en boks, og behandlet meg mer som et "test subject" enn en person med utfordringer.

Dette er min erfaring, og det gjelder jo selvfølgelig ikke hele helsevesenet, men jeg mener at det som har blitt delt i denne tråden ikke burde være en hindring for at han skulle kunne gjøre jobben som psykolog på en god måte.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
De beste psykologene jeg har hatt har vært de med bagasje, de har satt seg mer inn i problemene jeg har hatt og kommet med bedre løsninger.
De jeg har hatt uten nevneverdig bagasje har satt meg mer i en boks, og behandlet meg mer som et "test subject" enn en person med utfordringer.

Dette er min erfaring, og det gjelder jo selvfølgelig ikke hele helsevesenet, men jeg mener at det som har blitt delt i denne tråden ikke burde være en hindring for at han skulle kunne gjøre jobben som psykolog på en god måte.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke akkurat påstått at en psykolog ikke bør ha bagasje, bare hen ikke bør hate klienten sin.
Anonym bruker
"Glad Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pipestilk Vis innlegg
får lyst å gi deg en god klem(Jeg ikke homo alltså ).
Vis hele sitatet...
Dude en klem gjør deg på ingen måte homo. Helt off topic men en såpass skadelig ordbruk at jeg vil rette på det for utsagn og holdninger som dette er toxic masculinity/skadelig machokompleks og undertrykker det faktum at det er helt naturlig for menn å trenge støtte og nærhet og like å gi og få klemmer uten at det gjør oss svake eller homo, samtidig som det insinuerer at det er noe galt og uønsket i å være homo også. "Jeg er ikke homo altså", nei hvorfor skulle en klem gjøre deg homo, en klem er ikke homofil oppførsel, men naturlig mellom mennesker inkl hetero, og ordvalget ditt synliggjør at du syns det er flaut, evn skam el. å være homo siden det ikke er noe du vil assosieres med. Er ikke noe farlig om noen fremmede hadde trodd du var homo vel, for det er ikke noe galt eller dårlig å være homo. Begge deler er med på å øke og opprettholde utenforskap, psykiske problemer og selvmord. Vet at du ikke nødvendigvis mente det sånn men språk har mye makt og holdninger som kommer til syne gjennom språk er med på å forme andre folks holdninger og sende et signal til de som omtales. Neste gang så ordlegg deg på en måte som hverken gjør klemming eller homofili til noe uvanlig eller uønsket
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg har ikke akkurat påstått at en psykolog ikke bør ha bagasje, bare hen ikke bør hate klienten sin.
Vis hele sitatet...
Prøvde mer å forklare tankegangen min bak det jeg skrev, var ikke meninga å anklage for noe hvis det kom fram sånn.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dude en klem gjør deg på ingen måte homo. Helt off topic men en såpass skadelig ordbruk at jeg vil rette på det for utsagn og holdninger som dette er toxic masculinity/skadelig machokompleks og undertrykker det faktum at det er helt naturlig for menn å trenge støtte og nærhet og like å gi og få klemmer uten at det gjør oss svake eller homo, samtidig som det insinuerer at det er noe galt og uønsket i å være homo også. "Jeg er ikke homo altså", nei hvorfor skulle en klem gjøre deg homo, en klem er ikke homofil oppførsel, men naturlig mellom mennesker inkl hetero, og ordvalget ditt synliggjør at du syns det er flaut, evn skam el. å være homo siden det ikke er noe du vil assosieres med. Er ikke noe farlig om noen fremmede hadde trodd du var homo vel, for det er ikke noe galt eller dårlig å være homo. Begge deler er med på å øke og opprettholde utenforskap, psykiske problemer og selvmord. Vet at du ikke nødvendigvis mente det sånn men språk har mye makt og holdninger som kommer til syne gjennom språk er med på å forme andre folks holdninger og sende et signal til de som omtales. Neste gang så ordlegg deg på en måte som hverken gjør klemming eller homofili til noe uvanlig eller uønsket
Vis hele sitatet...
Du har selvfølgelig helt rett. Jeg legger meg flat for det der. Bare så det er sagt så er flere av mine nærmeste venner homofile. Mellom oss så spøker vi om stereotypiske fordommer. Plutselig er jeg ubevist en av de stereotypene selv.
Sist endret av pipestilk; 24. april 2020 kl. 12:11.
Takk til Pipestilk og Anonym bruker «Glad Drage» for dagens uventede, men velkomne solgløtt.

Nå er jeg riktignok en slags homo, men overhode ingen klemmer. Likevel fikk jeg lyst til å gi begge dere en klem akkurat nå.

(Eller i det minste en kameratslig klapp på skuldra og spandere første runde. Skål! )
Svartbak, du får en klapp fra så langt mine armer rekker. Forresten får dere andre også et klapp og en virutel klem, om det finnes.
Jeg leser Saviour sine poster og tenker mine tanker. Det er vel ingen grunn til å være slem med han.
Klem fra Betty
Forumet er lite ideelt ( dessverre ) hvis man :

1: Ikke er spesiellt mottagelig for kritikk.
2: Det man skriver i farta er åpent for å feiltolkes.
3: Ikke ønsker å bruke kildehenvisninger. Dette skal gjerne attpåtil absolutt ikke være noe youtubeklipp, nei helst faglig dokumentert fra professor eller høyt rangert hold.
4: Det blir litt oppfølging fra punkt 1, men hvis man kommer med motsvar/krangler/tilsvar på svar man føler å si hadde lite sammenheng opp imot det du selv har skrevet / spurt om råd . Ja, da kommer det ofte an på HVEM som kommer med hva videre.

Kan legge til at jeg selv har skrevet mitt siste innlegg og noen gruppemekanismer her inne som ikke er bra for forumet. En ting er kritisk blikk og annet syn osv, men negativitet, nedlatenhet og sletting av skarpladde retur-kommentarer man kan komme med, fra crewmedlemmer eller admins. Nei... står over.

Ellers er det jo utvilsomt enormt mye kunnskap å hente fra forumet på et generellt grunnlag, så ære være eksistensen av det.
Redpilled alfahann
Sitat av pickaboo Vis innlegg
Forumet er lite ideelt ( dessverre ) hvis man :

1: Ikke er spesiellt mottagelig for kritikk.
2: Det man skriver i farta er åpent for å feiltolkes.
3: Ikke ønsker å bruke kildehenvisninger. Dette skal gjerne attpåtil absolutt ikke være noe youtubeklipp, nei helst faglig dokumentert fra professor eller høyt rangert hold.
4: Det blir litt oppfølging fra punkt 1, men hvis man kommer med motsvar/krangler/tilsvar på svar man føler å si hadde lite sammenheng opp imot det du selv har skrevet / spurt om råd . Ja, da kommer det ofte an på HVEM som kommer med hva videre.

Kan legge til at jeg selv har skrevet mitt siste innlegg og noen gruppemekanismer her inne som ikke er bra for forumet. En ting er kritisk blikk og annet syn osv, men negativitet, nedlatenhet og sletting av skarpladde retur-kommentarer man kan komme med, fra crewmedlemmer eller admins. Nei... står over.

Ellers er det jo utvilsomt enormt mye kunnskap å hente fra forumet på et generellt grunnlag, så ære være eksistensen av det.
Vis hele sitatet...
Helt enig. En anonym bruker sa det best i en tråd der en gjeng forsøkte å drite ut en bruker for å ha luftet noen filosofiske ideer:
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Men! Jeg vil si at freak.no absolutt ikke er riktig plass å komme med slike ting.

Ironien over at forumet heter freak er stor, for jeg vet ikke om noe annet forum som er så rigid på hva som er akseptert å skrive. For meg er det ganske kjedelig. Hovedårsaken til at jeg har sluttet å henge her så mye er den åpenlyse gjengmentaliteten som råder, den bitende irettesettelsen og konstante belæringen som kommer haglende. Det startes gjerne av et crewmedlem med et innlegg som har valide poenger, om enn skrevet i en syrlig tone. Men så kommer hordene og hiver seg på, og det utvikler seg til å bli et blindt race om å mest effektfullt slå ned på "den andre". For meg som leser ser jeg visdommen synke og spydigheten stige for hvert nye innlegg som kommer, og hele leseopplevelsen blir veldig lite fruktbar.

Har vært medlem her siden 2002 og sett dette mønsteret alt for ofte for min smak.

Vil bare uttrykke min støtte til deg, siden du blir angrepet fra alle kanter her, så kan jeg prøve å være et medmenneske.

At man, som visse andre her i tråden, svart på hvitt skriver at det noen sier ikke gir mening, at det bare er vås og vissvass og rabling fra ende til annen, at det er uforståelig for alle og enhver, det er så respektløst og idiotisk at det faktisk gjør vondt. Bare for at man selv har en begrenset forståelse av en tekst betyr det ikke at ingen andre kan få noe ut av den. Alt trenger ikke være etablerte sannheter, fastslått med to streker under svaret. Det burde være rom for å fabulere og leke seg med ideer, være litt mer fleksibel på hva man tenker.
Vis hele sitatet...
Det er brukere som TS som gjør at jeg gidder å henge her. Ikke brukere som får kvalitetspoeng til å virke som ett slags virtuelt eple mann kan plassere på pulten til læreren.Greit illustrert av "Glad Drage" i denne tråden. Det er nesten ikke grenser for veslevoksenhet her til tider.
Absolutt. Den har jeg tenkt mang en gang på. Ingen har sagt det bedre
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dude en klem gjør deg på ingen måte homo. Helt off topic men en såpass skadelig ordbruk at jeg vil rette på det for utsagn og holdninger som dette er toxic masculinity/skadelig machokompleks og undertrykker det faktum at det er helt naturlig for menn å trenge støtte og nærhet og like å gi og få klemmer uten at det gjør oss svake eller homo, samtidig som det insinuerer at det er noe galt og uønsket i å være homo også. "Jeg er ikke homo altså", nei hvorfor skulle en klem gjøre deg homo, en klem er ikke homofil oppførsel, men naturlig mellom mennesker inkl hetero, og ordvalget ditt synliggjør at du syns det er flaut, evn skam el. å være homo siden det ikke er noe du vil assosieres med. Er ikke noe farlig om noen fremmede hadde trodd du var homo vel, for det er ikke noe galt eller dårlig å være homo. Begge deler er med på å øke og opprettholde utenforskap, psykiske problemer og selvmord. Vet at du ikke nødvendigvis mente det sånn men språk har mye makt og holdninger som kommer til syne gjennom språk er med på å forme andre folks holdninger og sende et signal til de som omtales. Neste gang så ordlegg deg på en måte som hverken gjør klemming eller homofili til noe uvanlig eller uønsket
Vis hele sitatet...
Herlig lesning, skulle gjerne ha sendt deg en PM men du er anonym.

Hilsen mann som liker å snakke om sine følelser, trenger nærhet og støtte og liker dramafilmer og is.
Det er brukere som TS som gjør at jeg gidder å henge her. Ikke brukere som får kvalitetspoeng til å virke som ett slags virtuelt eple mann kan plassere på pulten til læreren.Greit illustrert av "Glad Drage" i denne tråden. Det er nesten ikke grenser for veslevoksenhet her til tider.
Vis hele sitatet...
Hm. Kanskje det siste der kunne vært droppet. For nå føler jeg du ble det du ikke likte hos andre. "Glad Drage" var kanskje politisk korrekt i det han sa, men det var en veldig skånsom og fin måte å påpeke et viktig poeng som kanskje ikke du tenker særlig på i hverdagen men som mange faktisk rammes av ofte. Hvem folk spiser middagen sin sammen betyr ikke veldig mye i 2020. Ei heller hva de gjør på soverommet og med hvem. Det er jo ikke seksualiteten som definerer dem som mennesker. Og det var vel alt som ble sagt av dragen.

Føler ikke at du brukte rett innlegg til i illustrere dine poenger. Gjør det meg velsevoksen el til en kp hore? Ja ja da tar jeg den da.

Ha en fin helg karer. Jeg tar første runde i baren. Skål.
Sist endret av _abc_; 24. april 2020 kl. 23:32.
Det er så rart at noen alltid tror meningsmotstandere bare sier ting for å være pk eller bli likt. Jo flere som mener noe, jo mindre sannsynlig er det tydeligvis at de virkelig mener det.

Man kan gjerne være uenig i det Glad Drage skrev, man kan synes det er teit også. Men vi må vel nesten anta at h*n skrev det fordi h*n mente det, og at de som gav kp også gjorde det fordi de helt på ekte synes det var et bra innlegg? Selv om du ikke synes det? Er det så utenkelig at noen faktisk tenker og mener annerledes enn deg? Jeg synes det er så rart utgangspunkt å ha i en diskusjon.

Dette er egentlig ikke ment personlig til deg bennnen, men det eksemplifiserer noe jeg ser ofte.

Hvor gammel må man forresten bli før man slutter å være veslevoksen og bare er voksen?
Sist endret av *pi; 25. april 2020 kl. 00:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av bennnern Vis innlegg
Det er brukere som TS som gjør at jeg gidder å henge her. Ikke brukere som får kvalitetspoeng til å virke som ett slags virtuelt eple mann kan plassere på pulten til læreren.Greit illustrert av "Glad Drage" i denne tråden. Det er nesten ikke grenser for veslevoksenhet her til tider.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke myntet direkte mot deg, du er bare siste personen som snakker om hvor underholdende trådstarter er.

Mitt syn på saken er at selv om det kan beskrives som underholdende, så sitter man altså å heier på en stakkar som tydeligvis sliter med mye og er veldig beruset i gjerningsøyeblikket.
Det er noe tragisk over dette: Klart er det bra for folk å få skrevet ned tankene sine, og det er jo det trådstarter gjør, men så sklir det ut i ren underholdning for flere av observatørene.
Tilbakemeldingene om å skrive mer er jo på en måte å oppfordre personen til å fortsette å ruse seg for så å produsere enda mer underholdning for massene.
Det er sikkert ikke intensjonen for endel i denne tråden å kaste mer bensin på bålet, mange synes oppriktig synd på fyren og vil at han ikke skal føle seg hindret i å skrive ned de flyktige tankene som oppstår når han er beruset. Men resultatet er jo omtrent et slags freak show, der publikum maser om mer.

Det er flere i historien som har brukt rus som en slags inspirasjon, den infamøse Hunter S. Thompson var overbevist om at han skrev best under en cocktail av alkohol, kokain og psykedeliske stoffer.
Han produserte noen veldig underholdende og interessante tekster, mye var et skarpt skråblikk på flere nisjer i samfunnet vårt, men når han ikke klarte å opprettholde produksjonen skled alt ut i galskap som gikk hardt utover hans familie og venner.

Det er ikke første gang vi har sett brukere av kaliberet til saviour, og sikkert ikke den siste heller. Men vi følger med og modererer på måten vi gjør med en smule skaderedusering i bakhodet.

Jeg håper virkelig han klarer å komme seg videre, å håndtere sine indre demoner.
Sist endret av Dodecha; 25. april 2020 kl. 03:20.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er så rart at noen alltid tror meningsmotstandere bare sier ting for å være pk eller bli likt. Jo flere som mener noe, jo mindre sannsynlig er det tydeligvis at de virkelig mener det.

Man kan gjerne være uenig i det Glad Drage skrev, man kan synes det er teit også. Men vi må vel nesten anta at h*n skrev det fordi h*n mente det, og at de som gav kp også gjorde det fordi de helt på ekte synes det var et bra innlegg? Selv om du ikke synes det? Er det så utenkelig at noen faktisk tenker og mener annerledes enn deg? Jeg synes det er så rart utgangspunkt å ha i en diskusjon.

Dette er egentlig ikke ment personlig til deg bennnen, men det eksemplifiserer noe jeg ser ofte.

Hvor gammel må man forresten bli før man slutter å være veslevoksen og bare er voksen?
Vis hele sitatet...


13 år skulle jeg tro. veslevoksen er jo et ord som for meg er selvforklarende, vesle som i at individet det siktes til faktisk er barn og voksen fordi vedkommende barn har en væremåte som oppfattes voksent og snusfornuftig for en/ei som skal vie tida si til Disney channel og Pokémon. Etter man er 13 mister jo veslevoksen sin betydning da man ikke nødvendigvis er stor, men man er så Hvist ikke noen vesle når man. entrer tenåra, og i alle fall ikke når man trer inn i de voksnes rekker. Nå gjelder ikke dette bare de to karene som skrev over her, langt i fra, mye har jo også å gjøre med hva man faktisk skriver og fronter også da. Det er ikke egentlig som om Freak er så innmari rigid men det er jo noen meninger som rett og slett lar seg enkelt diskutere i mot. Så kan man jo absolutt si at spydighet i seg selv er en uting og det er jeg enig i, men innlegg. med snert er da ikke å forakte?

Dessuten, jeg hiver meg på klemmegutta her, glad drage, pipestilk og trippyking! Hvis det er noe corona har lært meg så er det at jeg savner klemming noe jævlig! Det trodde jeg ikke jeg skulle gjøre i førsten i så stor grad men der tok jeg skammelig feil!
Dessuten, jeg hiver meg på klemmegutta her, glad drage, pipestilk og trippyking! Hvis det er noe corona har lært meg så er det at jeg savner klemming noe jævlig! Det trodde jeg ikke jeg skulle gjøre i førsten i så stor grad men der tok jeg skammelig feil!
Vis hele sitatet...
Har tenkt litt på det med klemming idag. Hvorfor klemmekommentaren skapte sånt engasjement. Ja jeg må si meg enig. Savner klemmer. Ikke at jeg hadde tenkt over det før dette med klem ble tema her. Men nå når jeg faktisk har tenkt tanken og reflektert over det så også savnet av både å gi og få klemmer veldig uttalt. Lei korona når altså

Klemming er et fysisk uttrykk, men det er jo ikke bare klemming når en møter noen som en står nær på noe vis. En klemmer i glede, sorg, som trøst eller i pur spontanitet. En klem rommer så utrolig mye. Og hvordan man klemmer gir ennå et lag med dybde til klemmen. Tror ikke det er nærheten i klemmer kan vi savner mest men den genuine og ekte uttrykksformen som klemmen er. Noe så enkelt og likefremt. Klem er genialt. En klem kan være over veldig kjapt eller dra litt ut alt etter som person, hva som formidles eller hva mottaker eller avsender trenger eller forventer.

En klem kan være enkelt. Eller ha en veldig dybde. Ekte. Men også en svært komplisert sosial samhandling levert på en enkel, likefrem og håndfast måte.

Hvor mange ord måtte en brukt for å forklare og fått sagt alt en får formidlet med en real god klem? Ville en fått hjem budskapet? Ville budskapet hatt samme verdi hos mottaker? Eller ville en muntlig leveranse av budskapet bare forkleinet og devaluert budskapet? Jeg heier på klemmen som optimal leverandør av svært mange budskap og uttrykk.
Sist endret av _abc_; 25. april 2020 kl. 04:32.
Redpilled alfahann
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er så rart at noen alltid tror meningsmotstandere bare sier ting for å være pk eller bli likt. Jo flere som mener noe, jo mindre sannsynlig er det tydeligvis at de virkelig mener det.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke meningsmotstanderne mine ikke mener det de skriver. Jeg tror derimot at underliggende motivasjoner gjør enkelte mer disponert for å innta ulike meninger.

Jeg tviler heller ikke på engasjementet en aksjemegler måtte ha for Ayn Rand og markedliberalisme eller engasjementet fattige arbeidere på begynnelsen av nittenhundretallet hadde for Karl Marx. Likevel vil jeg tro at både aksjemegleren og arbeideren ville ment noe helt annet om det var i deres egeninteresse å ha akkurat de meningene de har. Interessene våre påvirker hvilke tanker og ideer vi lar oss engasjere av uten at engasjementet i seg selv er falskt, tror jeg.

Sitat av *pi Vis innlegg
Hvor gammel må man forresten bli før man slutter å være veslevoksen og bare er voksen?
Vis hele sitatet...
Å være veslevoksen handler vel mest om å vise forventet god moral i håp om å imponere en autoritetsfigur. Å være voksen handler mer om antall bursdager eller noe.
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Savner Saviour!
Jeg syntes det blir færre og færre av disse «originale» freakene som skildrer fra livet i brutal rus med brutal ærlighet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Savior, du er savnet!
Definitivt en av de folka jeg ofte tenker på hvordan det går med i dag og lurer på hvordan du har det, du var ett friskt og annerledes pust her inne, og virket som genuin god kar. Håper du titter innom igjen :-))
Ja, hvor ble det av denne karen. Er det noen som vet om alt er bra med han? Han virket til å være en nydelig fyr med en ærlig fremtoning som smittet over. EN fyr man følte man båndet med når man leste innleggene.