Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 45098
Jeg har nettopp tatt 7mg Rivotril. Hvor mange timer varer godfølelsen, for dere som har erfaring med Rivotril?
Sitat av Bellami Vis innlegg
Jeg har nettopp tatt 7mg Rivotril. Hvor mange timer varer godfølelsen, for dere som har erfaring med Rivotril?
Vis hele sitatet...
hvertfall lengst av alle benzodiapiner du får av legen

4 timer kanskje?wild guess
Godfølsen varer vel noen timer 1-4 er veldig variabelt for min del.

Du vil føle deg usedanlig opplagt imorgen og det jeg ser på som godfølsen er dagen derpå =)
Totalt avslappet, samt det å strekke seg er utrolig deilig siden alle musklene har fått slappe av.
Trådstarter
Takk for svar. Jeg ble litt klokere. Føler meg deilig avslappet.
tokk 50mg engang, det varte ca 2-3 timer og 2 uker med hjertebank og svetting og helvete
Sist endret av Itsnotover; 26. oktober 2010 kl. 20:59.
hyppere å rivotril varer nestn 2 døgn på meg å er helt ferdig med dem i livet mitt!! er artig så lenge man ikke overdriver å IKKE tar alkohol
Trådstarter
Det er dagen derpå. Føler meg finfin, bortsett fra litt dobbelt-syn. Så du hadde rett i at det varer i 2 dager. Men til deg som prøvde 50 mg -det var mye. Du kan takle gud for at du overlevde. Og det mener jeg.
ja glemte å nevne de... mista en ukes hukommelse pga kombinering med alkohol, men så ble det litt mye den kvelden også... Men benzo og alkohol er aldri en god kombinasjon..man tror man har full kontroll, og det er der du tar heeelt feil som oftest =)

Rivotril er også rask på å bygge seg opp toleranse, og dersom du tar 4x2mg den ene kvelden vil du ikke oppnå noe mer rus enn hva du gjorde forrige gang på 2x2mg.

Prøv også å holde litt mellomrom mellom hver gang du benytter rivotril da den henger utrolig lenge igjen i kroppen. Halveringstiden er på opptil 48 timer altså 2 døgn. Men du kan spore det i kroppen opp til 30 døgn.

Ta 1x2mg, føler du at det ikke er nok vent en time og kjør på 1x2mg til, dersom det ikke virker da ville jeg bare ventet til dagen etterpå og kost meg den dagen for noe jeg tok dagen før.

Er det EN eneste ting du vil holde under kontroll er det bruken av rivotril, hørt de gir grusomme abstinenser dersom du skjener ut og først FÅR pillesuget på disse.

Vis varsomhet og kos deg, kombiner gjerne med ett par trekk. Noe mer enn det vil jeg aldri anbefale deg å blande det med. =)
Trådstarter
Takk for gode råd. Jeg bruker Rivotril mot restless legs. Jeg alternerer Rivotril med catapresan. 10 dager med Rivotril og 4 dager med catapresan. Slik at pillene skal virke hele tiden, som de gjør med slik bytting. Så første dagen med Rivotril får jeg sug etter å ta en større dose enn to mg. Merker godt at de ikke virker så godt dagen derpå.
Aha. Ja dagen derpå er virkning kraftig redusert grunnet den lange halveringstiden. Så hvertfall av personlig erfaring er funk borte til halveringstiden er unnagjort, da altså rus-effekt. Eneste jeg merka av flere dagers bruk på rappen var at jeg fikk fortsatt den gode dagen derpå dagen etter tatt pille. Men siden jeg tok det flere dager på rappen var jeg kun ruset på de på dag 1. Så det holdt vel egentlig bare ved like den følsen.. No more, no less.
Trådstarter
Sitat av Coffern Vis innlegg
Aha. Ja dagen derpå er virkning kraftig redusert grunnet den lange halveringstiden. Så hvertfall av personlig erfaring er funk borte til halveringstiden er unnagjort, da altså rus-effekt. Eneste jeg merka av flere dagers bruk på rappen var at jeg fikk fortsatt den gode dagen derpå dagen etter tatt pille. Men siden jeg tok det flere dager på rappen var jeg kun ruset på de på dag 1. Så det holdt vel egentlig bare ved like den følsen.. No more, no less.
Vis hele sitatet...
Hvor mange mg Rivotril trenger du for å bli ruset? Jeg trenger 7mg, for å få den gode avslappende følelsen. Men det skal sies at jeg bruker 10 mg apodorm til daglig, så jeg gjør vel at jeg har mer toleranse vil jeg tro.
Ønsket rus får jeg på 2mg + ett eller to trekk.

Jeg har ett veldig anstrengt forhold til rivotril og valium 10mg etter en episode med nær-døden-opplevelse der jeg tok meg selv i å etter 6mg + alkohol kun tenkte taktisk hvordan jeg skulle sitte/ligge for å ta minimalt med skade. Jeg har ca 10% hukommelse fra en hel uke fra dene dagen til en uke frem i tid.

Heldigvis gikk det bra med oss alle sammen og bilen ble stoppet uten noe skade.

Derfor mitt tidligere utsagn at jeg blander det med trekk, men ikke no annet. Personlig erfaring, og jeg kan ikke få sagt det ofte nok. Man tror kanskje ikke at man er så jævlig på tur som man egentlig er.
Trådstarter
Uff stakkar. Alkohol og benzo- ingen god kombinasjon altså. Selv Røyker jeg ikke sterkere enn prince mild
Sitat av Bellami Vis innlegg
Hvor mange mg Rivotril trenger du for å bli ruset? Jeg trenger 7mg, for å få den gode avslappende følelsen. Men det skal sies at jeg bruker 10 mg apodorm til daglig, så jeg gjør vel at jeg har mer toleranse vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
ja det øker toleransen din for benzodiapiner generelt vil jeg tro

det er jo søster stoffet og de binder seg begge til det gaba greiene dvs at det er i samme gate hvor toleransen din forhøyes

Sitat av Bellami Vis innlegg
Uff stakkar. Alkohol og benzo- ingen god kombinasjon altså. Selv Røyker jeg ikke sterkere enn prince mild
Vis hele sitatet...
jeg tror faktisk det er farligere enn alkohol og benzodiapiner i seg selv

så lenge alkohol og benzo er adskilt selvsagt

ødelegge lungene,blodårer og alt shit med røyking vet du

alkohol er ikke bra for kroppen det heller menne
og benzodiapiner gjør ingen skade på indre organer
Hva i alle dager gjør at folk påstår det varer kun en håndfull timer? Dette er så feil som du får det.

Maksimal blodplasmakonsentrasjon oppnår man innen 1-4 timer (iflg felleskatalogen), dette vil altså si at etter inntak tar det et par timer før kroppen engang har nådd "maks-påvirkning". Halveringstiden, som forteller deg hvor lenge det sitter i blodet, er iflg wikipedia 18-50 timer. Det vil si at om du tar 10 mg rivotril tar det 18-50 timer før du har en konsentrasjon i blodet som tilsvarer at du nylig tok 5 mg rivotril.

"Godfølelsen" - følelsen av å være påvirket, den avtar gjerne etter noen timer, ettersom at du blir "vandt" med tilværelsen i rivotrilrus. Litt som å våkne etter en hardfylla, du føler deg edru enda du har en betydelig promille. Men dette gjør deg IKKE mer nøktern, den eneste som tror du er det er deg selv. Hukommelse, reaksjonsevne, sosiale skills etc er akkurat like hemmet som blodplasmakonsentrasjonen skulle tilsi.

Det er nettopp dette som gjør rivotril så skummelt, man er helt på tryne uten å vite det selv. Selv bare i min omgangskrets har jeg ikke telling på hvor mange som har drete seg ut på nettopp dette, både i offentlighet midt på dagen og med familien.

Djevelpiller.
Sist endret av Tøffetom; 29. oktober 2010 kl. 14:45.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hva i alle dager gjør at folk påstår det varer kun en håndfull timer? Dette er så feil som du får det.

Maksimal blodplasmakonsentrasjon oppnår man innen 1-4 timer (iflg felleskatalogen), dette vil altså si at etter inntak tar det et par timer før kroppen engang har nådd "maks-påvirkning". Halveringstiden, som forteller deg hvor lenge det sitter i blodet, er iflg wikipedia 18-50 timer. Det vil si at om du tar 10 mg rivotril tar det 18-50 timer før du har en konsentrasjon i blodet som tilsvarer at du nylig tok 5 mg rivotril.

Det er nettopp dette som gjør rivotril så skummelt, man er helt på tryne uten å vite det selv. Selv bare i min omgangskrets har jeg ikke telling på hvor mange som har drete seg ut på nettopp dette, både i offentlighet midt på dagen og med familien.

Djevelpiller.
Vis hele sitatet...
ERFARINGER kanskje??rivotril er ett meget beregnelig stoff,det tar litt lenger tid enn sobril men med juice oppnår jeg hvertfall maks følelsen innen 15-20 min,sobrilen kjenner jeg nesten med en gang,5-10 min og jeg har brukt dette mye,rivotril skummelt?du blir litt roligere av det,tar du ett parr stk 2mg så får du ei god natt søvn,finnes intet mindre skummelt enn å ta en dette spør du meg

jeg mener imovane "rusen"er MYE mer uberegnelig,du blir oppspilt,endret adferd,hukommelsetap m.m,dette slipper du med benzoz

det er allmenn viten..og dette kan du spørre hvilken som helst lege om at sobril doseres 3 ganger om dagen,fordi det kun varer 2-3 timer,dette har jeg snakket med 2 leger om,sånn er det bare,det varer ikke lenge,xanor varer noe lenger.

du kjenner jo om du er påvirket av det eller ikke,jeg begynte dagen med 2 sobril 25mg,derretter 1 flunnipam 1mg og 2 sobril 25mg kl halv tre,og nå kjenner jeg ingenting igjen

du har lov å ta benzodiapiner KVELDEN FØR morgenen du skal kjøre i følge legenes liste,som jeg selv har blitt vist,da er de på den trygge siden for å la deg kjøre bil.

helt på tryne,hva tror du dette er a??amf eller ecstasy??det er lettere medikamenter mot angst ifølge helsenett.no

Dernest har vi de såkalte lettere medikamentene mot angst og spenningstilstander, slik som Valium, Vival, Stesolid, Sobril og andre. ...

http://www.helsenett.no/index.php?op...=119&Itemid=69
Sist endret av downer; 29. oktober 2010 kl. 17:55.
Sitat av downer Vis innlegg
ERFARINGER kanskje??rivotril er ett meget beregnelig stoff,det tar litt lenger tid enn sobril men med juice oppnår jeg hvertfall maks følelsen innen 15-20 min,sobrilen kjenner jeg nesten med en gang,5-10 min og jeg har brukt dette mye,rivotril skummelt?du blir litt roligere av det,tar du ett parr stk 2mg så får du ei god natt søvn,finnes intet mindre skummelt enn å ta en dette spør du meg

jeg mener imovane "rusen"er MYE mer uberegnelig,du blir oppspilt,endret adferd,hukommelsetap m.m,dette slipper du med benzoz

det er allmenn viten..og dette kan du spørre hvilken som helst lege om at sobril doseres 3 ganger om dagen,fordi det kun varer 2-3 timer,dette har jeg snakket med 2 leger om,sånn er det bare,det varer ikke lenge,xanor varer noe lenger.

du kjenner jo om du er påvirket av det eller ikke,jeg begynte dagen med 2 sobril 25mg,derretter 1 flunnipam 1mg og 2 sobril 25mg kl halv tre,og nå kjenner jeg ingenting igjen

du har lov å ta benzodiapiner KVELDEN FØR morgenen du skal kjøre i følge legenes liste,som jeg selv har blitt vist,da er de på den trygge siden for å la deg kjøre bil.

helt på tryne,hva tror du dette er a??amf eller ecstasy??det er lettere medikamenter mot angst ifølge helsenett.no

Dernest har vi de såkalte lettere medikamentene mot angst og spenningstilstander, slik som Valium, Vival, Stesolid, Sobril og andre. ...

http://www.helsenett.no/index.php?op...=119&Itemid=69
Vis hele sitatet...
Jeg tar høyde for at trådstarter er en førstegangsbruker, ikke en innspist pillemissbrukerom må bruke x-antall forskjellige piller for å komme seg igjennom hverdagen.

Jeg forholder meg til informasjon basert på fakta, ikke narkomanes erfaringer med et stoff. Svar meg en gang til når du ikke er helt fjern, så kanskje vi kan kjøre en saklig debatt.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg tar høyde for at trådstarter er en førstegangsbruker, ikke en innspist pillemissbrukerom må bruke x-antall forskjellige piller for å komme seg igjennom hverdagen.

Jeg forholder meg til informasjon basert på fakta, ikke narkomanes erfaringer med et stoff. Svar meg en gang til når du ikke er helt fjern, så kanskje vi kan kjøre en saklig debatt.
Vis hele sitatet...
Vell,trenger du først medisiner (sobril)i dette tilfellet så blir det dosert flere ganger utover dagen uten at det gjør meg,trådstarter eller noen andre som gjør det til missbrukere,jeg bruker det fordi jeg trenger det,ikke for å få noe rus av det

det er forskjellen mellom bruk og missbruk,vi gjør det vi må og det legen sier at vi skal gjøre,det er hele forksjellen,selv om uvitende folk drar alt bruk under missbruk,det heter ikke misbruk når du får det av lege under oppfølging vet du,med mindre du mener at legene misbruker oss

logisk nok.....

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg forholder meg til informasjon basert på fakta, ikke narkomanes erfaringer med et stoff. Svar meg en gang til når du ikke er helt fjern, så kanskje vi kan kjøre en saklig debatt.
Vis hele sitatet...
ja forhold deg til fakta,be legen din om å se listen for hva du kan ta kvelden før osv,legenes første prioritet er å lytte til hvordan du reagerer på medisinen og rette seg derretter,selvsagt er de i størst grad ute etter å lytte til VÅRE erfaringer,det er jo vi som vet hva som funker og ikke funker og hvrodan,syntes du det høres ulogisk ut?sånn jobber leger hvertfall

du har åpenbart ikke mye erfaring med disse stoffene,der er sakens kjerne.

alt kan misbrukes,godt mulig det er "djevelpiller"for disse kammeratene duhenger med hvis du tar 20 stk?

Sitat av downer Vis innlegg
Vell,trenger du først medisiner (sobril)i dette tilfellet så blir det dosert flere ganger utover dagen uten at det gjør meg,trådstarter eller noen andre som gjør det til missbrukere,jeg bruker det fordi jeg trenger det,ikke for å få noe rus av det

det er forskjellen mellom bruk og missbruk,vi gjør det vi må og det legen sier at vi skal gjøre,det er hele forksjellen,selv om uvitende folk drar alt bruk under missbruk,det heter ikke misbruk når du får det av lege under oppfølging vet du,med mindre du mener at legene misbruker oss

logisk nok.....



ja forhold deg til fakta,be legen din om å se listen for hva du kan ta kvelden før osv,legenes første prioritet er å lytte til hvordan du reagerer på medisinen og rette seg derretter,selvsagt er de i størst grad ute etter å lytte til VÅRE erfaringer,det er jo vi som vet hva som funker og ikke funker og hvrodan,syntes du det høres ulogisk ut?sånn jobber leger hvertfall

du har åpenbart ikke mye erfaring med disse stoffene,der er sakens kjerne.

alt kan misbrukes,godt mulig det er "djevelpiller"for disse kammeratene duhenger med hvis du tar 20 stk?
Vis hele sitatet...
Vi omgås leger som gir oss dette,du omgås folk som driter seg ut med disse medikamenter,så hvem av oss er nærmest fakta og nærmeste folk som misbruker og er narkomane?

møter deg selv i døra
Sist endret av downer; 29. oktober 2010 kl. 21:24.
Sitat av downer Vis innlegg
det er forskjellen mellom bruk og missbruk,vi gjør det vi må og det legen sier at vi skal gjøre,det er hele forksjellen,selv om uvitende folk drar alt bruk under missbruk,det heter ikke misbruk når du får det av lege under oppfølging vet du,med mindre du mener at legene misbruker oss
Vis hele sitatet...
Du sier her at eneste forskjellen mellom bruk og missbruk er en resept. Innser hvor tilbakestående den påstanden er? Det har vært mer enn nok saker hvor leger har gjort folk til pillemissbrukere, og terskelen for å skrive ut narkotika er veldig varierende avhengig av hvilken lege du har.

EDIT; Se bare denne tråden her, siste det er skrevet i på legemiddelforumet http://freak.no/forum/showthread.php?t=169542

Sitat av downer Vis innlegg
ja forhold deg til fakta,be legen din om å se listen for hva du kan ta kvelden før osv,legenes første prioritet er å lytte til hvordan du reagerer på medisinen og rette seg derretter,selvsagt er de i størst grad ute etter å lytte til VÅRE erfaringer,det er jo vi som vet hva som funker og ikke funker og hvrodan,syntes du det høres ulogisk ut?sånn jobber leger hvertfall

du har åpenbart ikke mye erfaring med disse stoffene,der er sakens kjerne.
Vis hele sitatet...
Jeg forholder meg til fakta - det er du derimot som gir en god f*** i fakta så lenge legen din fortsetter å skrive ut godteriet ditt.

Du vet tydeligvis ikke mye om disse stoffene, tror heller det er detsom er "sakens kjerne".

Sitat av downer Vis innlegg
alt kan misbrukes,godt mulig det er "djevelpiller"for disse kammeratene duhenger med hvis du tar 20 stk?
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sett noen ta 20 rivotriler, jeg snakker om erfaring knyttet til doser du "får en god natts søvn av" ("et par 2mg's rivotril som du sa), som for oss som ikke trøkker narkotika i trynet daglig gir en rimelig heftig og langvarig rus.

Sitat av downer Vis innlegg
Vi omgås leger som gir oss dette,du omgås folk som driter seg ut med disse medikamenter,så hvem av oss er nærmest fakta og nærmeste folk som misbruker og er narkomane?
Vis hele sitatet...
Dette faller igjen på naiviteten din til leger. Anbefaler deg på det sterkeste å faktisk tilegne deg noe personlig kunnskap om stoffene basert på annet en magefølelsen din. Som nevnt tidligere går man ikke rundt å føler seg ruset, det betyr på ingen måte at stoffene ikke har samme negative effekter på hvordan kroppen og hjernen din fungerer.
Sist endret av Tøffetom; 30. oktober 2010 kl. 14:23.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg har aldri sett noen ta 20 rivotriler, jeg snakker om erfaring knyttet til doser du "får en god natts søvn av" ("et par 2mg's rivotril som du sa), som for oss som ikke trøkker narkotika i trynet daglig gir en rimelig heftig og langvarig rus..
Vis hele sitatet...
får du øg kammeratene dine en heftig rus av ett par rivotriler er du ganske unik og ganske alene om det

selv om du er jomfru

det er jo du som snakker om rus
Sitat av PowerDrift Vis innlegg
får du øg kammeratene dine en heftig rus av ett par rivotriler er du ganske unik og ganske alene om det

selv om du er jomfru

det er jo du som snakker om rus
Vis hele sitatet...
Rusfølelsen er forsåvidt ikke heftig, mulig jeg formulerte meg litt klumsete. Men særlig i kombinasjon med selv minimale mengder alkohol begyner lokingen, leter etter ting for n'te gang, glemmer hva man gjorde den dagen, gjør ting man normalt sett ikke ville gjort og mister etterhvert evnen til å tenke kritisk og se konsekvenser av egne handlinger.

Er man en arbeidsledig dagdriver (insinuerer ikke at noen av dere er det, bare for eksempelets skyld) er jeg helt enig i at det er en mild og ufarlig rus med avhengighet som største fare. Kreves det derimot at man er "på" dagen derpå, det være seg for å få med seg en viktig forelesning eller et viktig møte er det ikke forenelig med "et par" rivo'er dagen før, enkelt og greit. (Gitt at man ikke har oppbygd en toleranse).

Missforståelsene vedrørende virkningstiden er imo ekstremt viktig å klare opp i, da mange gjerne tar ny dose den påfølgende dagen. Når denne dosen kicker inn når man en ny topp, betydelig mye høyere enn dagen før enda doseringen er tilsvarende. Slik kan man ubevisst bygge opp en stadig høyere blodplasmakonsentrasjon av stoffet, uten at man merker det selv. Det er nettop den manglende evnen til å innse hvor "ute" man er som er skummelt med rivo'er, og forøvrig andre benzoer også.

Og ja, denne tråden handler etter alt å dømme om nettopp det å ruse seg, les trådstarters post.

At jeg blir betydelig påvirket av 3 rivo'er gjør meg dessut alt annet enn unik, enda mange gjerne bruker det mangedobbelte for å få seg en rus.

Synes dere tar altfor lett på benzoer, jeg uttaler meg ikke bare på grunnlag av min infrekvente bruk av lavdoser, men først og fremst mtp folk rundt meg som har gjort alt fra å kræsje biler til å ikke huske ukesvis av livet. Har man først fått en litt for stor dose er terskelen for å anskaffe mer og både bruken og konsekvensene eskalerer til de enten ender opp på nav eller får seg en skikkelig vekker.

Dette er selvsagt worst-case scenarioer, men det skjer med altfor mange til at man kan avskrive det som "uheldige enkelttilfeller".
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Rusfølelsen er forsåvidt ikke heftig, mulig jeg formulerte meg litt klumsete. Men særlig i kombinasjon med selv minimale mengder alkohol begyner lokingen,..
Vis hele sitatet...
ok ok nå er du hvertfall kommet dit at du ikke kan snakke til andre som bruker dette pga sykdom om misbruk,pilleavhengihet,narkomane og det som værre er når det også er kommet alkohol på banen i denne rusen du snakker om.

håper du ser det

jeg har ingen problemer med å se at alkohol kan forårsake mye rart blandet med disse pillene og bør ungås for enhver pris

du leker med livet om du tøyer de grensene der
Sist endret av PowerDrift; 30. oktober 2010 kl. 17:30.
Jeg bruker Rivotril i perioder mot angst, foreskrevet av lege, 2 ganger daglig max 2,5 mg pr dag. Etter en periode merker jeg at angsten kommer når rivotrilen slutter å virke, sånn imellom 10-12 timer. Da velger jeg som regel å trappe ned, og slutte. Så virker de når jeg trenger de. Vet om enkelte som har fått abstinenser selvom man tar 0,5 mg. Jeg får ikke abstinenser, ikke noe som jeg legger merke til iallefall. Har aldri "merket" noen rus eller godfølelse, har jo testet å ta større doser ett par ganger, da har jeg bare sovnet. Jeg blir bare meg selv uten innvendig stress og angst. I motsetning til Valium og Sobril, som jeg blir døsig av og får skikkelig angst etter 4 timer.

Hvis jeg er ute etter rus røyker jeg brunt eller grønt. Da dropper jeg som regel rivotrilen, for da slapper jeg av uansett.

Siden jeg slutter med rivotrilen når jeg føler den ikke virker, har jeg aldri problemer med å få resept når jeg trenger det, selvom jeg har en streng lege. Men Pinex forte kan jeg ikke ha i huset, de spiser jeg opp med en gang.
Sitat av PowerDrift Vis innlegg
ok ok nå er du hvertfall kommet dit at du ikke kan snakke til andre som bruker dette pga sykdom om misbruk,pilleavhengihet,narkomane og det som værre er når det også er kommet alkohol på banen i denne rusen du snakker om.

håper du ser det

jeg har ingen problemer med å se at alkohol kan forårsake mye rart blandet med disse pillene og bør ungås for enhver pris

du leker med livet om du tøyer de grensene der
Vis hele sitatet...
Ja jeg er fult klar over at alkohol ikke skal brukes i synergi med benzoer, men realiteten er at folk flest som er på jakt etter "godfølelse" svært ofte kombinerer med alkohol.

Og uavhengig av alkoholen, som er ute av systemet lenge før rivo'ene, er og blir stoffet noe jeg virkelig skyr som pesten. Det er stort sett bare opiater jeg styrer hardere unna enn rivoer og andre sterke benzoer.

Men brukt vetigt kan det være en deilig avkobling, og jeg har full forståelse for at de som virkelig trenger de medisinsk sverger til dem. Men til rekreasjonelt bruk synes jeg de potensielle farene er ekstremt undervurdert hos mange.

Men igjen - jeg overvurderer dem kanskje en smule, men de generelle rettningslinjene som blir gitt av (miss)brukere trenger virkelig en motpol.
Trådstarter
Det ble en heftig debatt dette her. Jeg bruker Rivotril av helsemessige årsaker(restless legs), men av og til er det .godt og slappe ordentlig av, og da tar jeg en litt større dose. Merker at jeg er godt avslappende dagen etter også, med en så stor dose som 7 mg. Akkurat passe til meg det. Bruker 2mg vanligvis og 10 mg apodorm. Det er det jeg bruker av benzoer.
Tøffetom(tøff på internett).

Før du kommer inn en tråd å slenger rundt deg ord som narkomane og fakta og fult baluba..

La meg minne deg om trådstarters spørsmål. HELE TRÅDEN INNEBÆRER ET SPØRSMÅL...sånn der fikk vi oppmerksomheten din og kanskje også litt fokus.

Spørsmålet var "hvor lenge varer godfølsen" og deretter et oppfølgningspørsmål av hvor meget som skal til for å oppnå denne da han selv sier hvor meget han selv trenger.


Det her et ingen debatt, du har latt konkuranseinstinktet ditt tatt helt overhånd her. Selvom du muligens hadde knust oss alle i grusen i en DEBATT var denne tråden et simpelt SPØRSMÅL. Get your facts straight...geez..
Hvor lenge må man gå uten Rivotril for at det skal virke igjen? Har prøvd 3 dager uten nå, også tok jeg 7mg, og det virket ikke det spor. Føler meg ikke noe mer avslappet. Skuffende. .
Det har veldig lang halveringstid, og benzo`er bygger en tildels ganske raskt opp toleranse for.

Det hjelper på å la det gå såpass lang tid at kroppen venner seg litt av med det.

Noen legemiddler sitter veldig lenge i kroppen, uten at det har noe særlig effekt.
Dette stemmer både teoretisk, og hva jeg selv har opplevd med Rivotril :

Halveringstiden på Rivortil er ca 30-40 timer
En lege med professor utdannelse uttalte seg i et rundskriv vedr rusproblematikk at et legemiddel av narkotisk type bruker gjennomsnittelig 5 ganger halveringstid før det er helt ute av kroppen. (jeg har ikke link til hvor han skrev dette akkurat nå)

-Så sånn ca så blir det da (halveringstid) 35timer X 5
Det tilsvarer ca 7 døgn før alle virkestoff og metabolitter er ute av kroppen.

Gir du kroppen så noen dager eller et par uker extra, så vil du merke ganske (!) større effekt av preparatet.
Sitat av mercen Vis innlegg
Det har veldig lang halveringstid, og benzo`er bygger en tildels ganske raskt opp toleranse for.

Det hjelper på å la det gå såpass lang tid at kroppen venner seg litt av med det.

Noen legemiddler sitter veldig lenge i kroppen, uten at det har noe særlig effekt.
Dette stemmer både teoretisk, og hva jeg selv har opplevd med Rivotril :

Halveringstiden på Rivortil er ca 30-40 timer
En lege med professor utdannelse uttalte seg i et rundskriv vedr rusproblematikk at et legemiddel av narkotisk type bruker gjennomsnittelig 5 ganger halveringstid før det er helt ute av kroppen. (jeg har ikke link til hvor han skrev dette akkurat nå)

-Så sånn ca så blir det da (halveringstid) 35timer X 5
Det tilsvarer ca 7 døgn før alle virkestoff og metabolitter er ute av kroppen.

Gir du kroppen så noen dager eller et par uker extra, så vil du merke ganske (!) større effekt av preparatet.
Vis hele sitatet...
Takk for et informativt innlegg. Jeg skal definitivt vente lenger neste gang
Bare hyggelig :=)

Effekt av medisinen vil du jo selfølgelig få hver gang du tar den, men en får bedre effekt av å la kroppen få litt fri av og til.
Det er det som er det kjipe med -a og -b preparater, en bygger opp toleranse over tid..
De skulle ha fungert like godt hver gang hihi

Det er litt som med alkohol, -det funker godt og greit første kvelden på byn, men 2. og 3. dagen på fylla så hverken virker det så godt, og det er ikke like kult Neste helg funker det rimelig bra :-)

Mener jeg leste et sted hvor du postet at du fikk Rivotril mot urologe bein?
Hvis du sliter med mye plager/smerter, så er dette et OK forum :
http://sunshine35446.yuku.com/forums...e-Smerter.html
Takk for tips. Jeg skal definitivt ta en titt på det det forumet. Jeg bruker Rivotril for urolige ben ja. Skal gå 10 dager på Rivotril og 4 dager på catapresan. Men 4 dagers opphold på Rivotrilen blir kanskje litt kort det da, hvis man skal ha full effekt?!
Alt hjelper, men vil råde deg å ta en uke fri!
Etter en mnd uten bruk, så har jeg like god effekt som første gang jeg tok!

Hvorfor Catapresan?
Jeg vet dette er en migrene medisin, og at den brukes ved abstinenser ved Opiat og Benzo avhengighet.
-Da hjelper den på uro og overaktive nerve impulser, og mot hetetokter/rask temp forandring grunnet abstinenser.

Men var ikke klar over at den hadde innvirkning på urolige bein?? (eneste er at jeg vet at abstinenser GIR urolige bein..)
Har legen din forklart deg hvordan den virker?

Litt OT dette, og kan heller spørre deg på PM hvis det ikke blir likt her..:s
Jeg var avhengig av subutex et par år. Når jeg ble lagt inn for avvenning fikk jeg urolige ben for første gang. Og da fikk jeg catapresan mot det. Og det hjalp veldig godt. De urolige bena har ikke gitt seg, selv om det er 2år siden avvening, så da fortsatte jeg med det. Har prøvd det meste mot restless legs, men catapresan er og blir det beste middelet. Bakdelen er at jeg blir så sliten av det at jeg blir helt sengeliggende av det. Derfor bytter jeg på meg Rivotril. Men hvorfor catapresan virker så godt, det vet jeg ikke
Rivotril er en vidundermedisin mot både angst, nerver og muskelsmerter, bare jævlig kjipt det tar så sinnsykt lang tid før den virker igjen. Tok 2 mg for to dager siden, men regner ikke med den vil funke i dag da? Har tatt noen sobril innimellom her, og regner med det ødelegger litt også.
Sitat av Talia88 Vis innlegg
Rivotril er en vidundermedisin mot både angst, nerver og muskelsmerter, bare jævlig kjipt det tar så sinnsykt lang tid før den virker igjen. Tok 2 mg for to dager siden, men regner ikke med den vil funke i dag da? Har tatt noen sobril innimellom her, og regner med det ødelegger litt også.
Vis hele sitatet...
Ja, det kan jeg skrive under på. Hør på det mercen skriver. Vent ca én uke med å bruke igjen. Utrolig kjipt at det skal være sånn.
Styr unna Parkinson medisin,helt bortkastet,om du skule trenge de en dag!
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei. tenkte å prøve rivotril, har ett par 0,5 hudfarga. hvor mange burde jeg ta for å få en liten rus? Å kommer jeg til å være synlig påvirket på jobb i morgen? :P
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
tokk 50mg engang, det varte ca 2-3 timer og 2 uker med hjertebank og svetting og helvete
Vis hele sitatet...
jeg har hatt 16 MND so far med hjertebank og helvete av rivotril...sånn går det om du ikke bruker det smart
Sist endret av alanapoli; 19. november 2012 kl. 19:27.
Husker tidligere når jeg har tatt rivotril mens jeg blanda det med alkohol og weed. Da jeg våknet opp dagen etterpå husket jeg ingenting + at jeg loka fælt. Når jeg våkner dagen etter der igjen husket jeg hverken dagen jeg tok rivo eller dagen etter.

loker faktisk noe jævlig på rivo akkurat nå...
Sist endret av panteflaske; 21. november 2012 kl. 06:58.
Sitat av PowerDrift Vis innlegg
får du øg kammeratene dine en heftig rus av ett par rivotriler er du ganske unik og ganske alene om det

selv om du er jomfru

det er jo du som snakker om rus
Vis hele sitatet...
"Ett par rivotriler" = 4mg clonazepam. 0.5mg clonazepam tilsvarer 10mg diazepam (Valium, etc). Altså 4mg clonazepam = 80mg diazepam = 16 vanlige 5mg valium. Dette er dobbelt så potent som flunitrazepam.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ent_dose_table

Dette setter vel litt mer perspektiv på hvor sterk rivotril egentlig er. Ikke mange som greier å forstå det.
▼ ... over et år senere ... ▼
Er det farlig for en uten toleranse å spise 2 rivotriler?
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Er det farlig for en uten toleranse å spise 2 rivotriler?
Vis hele sitatet...
Nei. Sålenge du ikke blander med masse andre stoffer eller store mengder alkohol så er det safe. Du kommer nok bare til å sovne etter et par timer siden du ikke har toleranse.
Sist endret av A-tillah; 11. februar 2014 kl. 21:41.
Det varer helt til du ikke har flere piller igjen.
Hvor mange piller er for mye da?
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Hvor mange piller er for mye da?
Vis hele sitatet...
Uten andre stoffer? Du kan nesten ta så mange du vil. Men uten toleranse, når jeg passerer 3-4 stk, kjenner jeg ikke mer enn om jeg hadde tatt 10. Dagen etterpå, derimot, DEN er digg. Er så deilig å våkne om morgenen og tryne over dørstokken fordi man er så bakvrengt på rivotril. Høres sært ut men.

Å døse av, og så våkne uten å vite helt hvor jeg er, er det beste jeg vet.

Jeg er sikkert rar.


First timers på rivotril: ta 4-6mg.
Har tatt 3 nå. Altså 6 mg. Men har tatt de over 5 timer, en halv sånn når det passa meg. Har prøvd litt hasj ved siden av nå. Jeg har heller ikke veldig bra toleranse for cannabis nå for tiden. Får ofte angst av hasj. Trodde rivotril skulle løse det problemet men ei. Fortsatt en indre uro når jeg røyker.
Et lite tips bare. Skru av telefon og ta ut simkortet. Blackouten kommer plutselig. Brått ringer du alt fra gamle barndomskamerater/ hele telefonlista og driter deg ut. Ikke kult når man kommer til seg selv igjen og sjekker anropsloggen.
Det er vel litt ekstremt med tanke på at jeg ikke har inntatt alkohol. Men ja har hørt folk spise 15+ og gjort ting de må betale for resten av livet.
Sikker på at du ikke har fått noe fake Rivotril da?
Ja helt sikker. De funker som de skal ellers.
Sist endret av ZionRoad; 12. februar 2014 kl. 00:23.