Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 42481
Heisann! Lurer på om det er noen her med erfaring med dette stoffet. Og om det er lett tilgjengelig i her i Norge.(ikke resept liksom)
Majestic 12
Tothep's Avatar
Jeg har ganske lang erfaring med det.
Tviler på at det er lett å skaffe på "gata" siden leger er så restriktive med å skrive det ut.
Brukes ofte til døende kreftpasienter. (heldigvis ikke derfor jeg får det), men utskrivningsterskelen er meget høy.

Det er kraftigere en vanlig morfin. Oxycontin varer i ca 12 timer og Oxynorm varer i ca. 6 timer. Oxynorm er ment for gjennombruddsmerter, virker meget fort.

Er du ny til stoffet eller opiater/opioider er dødelig grense på ca 60-100mg
Du kan egentlig sammenligne det med heroin sier folk. I USA kalles det for HillBilly Heroine. Rusen er også meget lik heroin, nå har ikke jeg prøvd det, men jeg kan skrive under på at rusen er meget sterk.

Tar du Oxycontin kommer rusen gradvis og er på max etter ca. 3 timer. Er en "typisk" morfin rus, bare sterkere og litt mere "smooth", meget behagelig :P
Oxycontin kan knuses for at du skal få en kraftigere rus, men da varer den kortere. Du må også ta av "skallet". Fargen varierer etter styrken på tabletten
(det er selve fargen du må fjerne. det er meget lett. Sug i ca. 10 sec på tabletten og tørk av fargen.) Så kan du knuse den.

Oxynorm tar bare 10-20 minutter å virke, det er mere som et kick. Rusen kommer fort og er på topp etter ca. 40 minutter.
Siden dette er et rus-forum skal jeg ikke nevne noe om hvordan det virker smertestillende.

Noe av det fine med Oxycontin og Oxynorm er Biotilgjengelighet'en, den er på 60-90%. De fleste morfin stoffer ligger rundt 40-50. Så her får du brukt helt tabletten/kapselen.

Her kan du lese litt om det http://www.erowid.org/pharms/oxycodone/oxycodone.shtml

Er det noe annet du lurer på er det bare å spørre.
Er sykt keen på å prøve det. Er veldig interessert i piller osv, prøver å holde meg unna amfetamin så.. :b
Godt oppsummert Tothep.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av BackboneAvAtAr Vis innlegg
Er sykt keen på å prøve det. Er veldig interessert i piller osv, prøver å holde meg unna amfetamin så.. :b
Vis hele sitatet...
Dette er ikke noen moral preken eller noe.
Men dette stoffet er meget avhengighetsskapende, skal ikke mye til før du er hekta. Så vær forsiktig. Tar du det for rusen sin skyld så må du regne med hyppige doseøkninger.

Er du ny på opiater/opioider? Oxycontin/Oxynorm er semi-syntetisk.
Det finnes også en generisk Oxycontin som heter Oxycodone, (den er nok lettere å kommer over på "gata" siden den er over 60% billigere enn Oxycontin) Jeg liker ikke generiske medisiner, så jeg kjøper alltid originalen

De fleste som prøver Oxycontin/Oxynorm første gangen spyr, så det er lurt å kombinere det med et motilitetsregulerende, antiemetikum som Afipran. Så slipper du å spy opp tablettene
Du kan også bruke Stemetil mot svimmelhet. (mange blir det også)

Jeg anbefaler egentlig ikke å starte med dette stoffet hvis du er ny på opiater/opioider. Prøv noe mildere første gangene.

Ketorax er et litt mildere narkotisk stoff, men allikevel veldig kraftig. Det vil gi en meget behagelig rus. Det er heller ikke så avhengighetsskapende. Er nok også litt lettere å få tak i på "gata".

Her er et annet forum som du kan lese om disse stoffene, ketorax heter ketogan på svensk (det er et svensk forum)
https://www.flashback.org/ bla deg ned til droger og opiater och andra opioider

@ Chang, takker
Sist endret av Tothep; 11. juli 2010 kl. 05:46.
Jeg har vært plaget med meget sterke ryggsmerter i 2 år nå,og har prøvd diverse medisiner.

Starta først med voltaren som legene mente skulle være tilstrekkelig nok for mine plager.

Der tok de jaggu feil.Så prøvde jeg tramadol,Nobligan Ketorax,oxynorm,Oxycodone og nå bruker jeg Oxycontin.

Jeg har vært innlagt på sykehus 3 ganger p.g.a smerter og da har jeg fått Ketorax intravenøst som faktisk har hjulpet litt.Mulig det var p.g.a de høye dosene jeg fikk som til slutt gjorde at jeg sovna og ble på den måten "kvitt" smertene en liten stund.

Prøvde lenge oxynorm 5mg som skulle virke fortere enn oxynorm,men det tok alikevel opptil 1 time før de virka. Nå har jeg har brukt Oxycontin 10mg og 20 mg),
over lengre tid og tilvenningsfaren er absolutt der,så da prøver jeg å kutte de ut noen dager med å heller ta 2 aporex sammen med 2 vival.Da får forsvinner smertene greit nok i opptil 6 timer + at jeg i tillegg får sove.(Har tatt tiden fra inntak til virkning).På denne måten virker Oxycontin igjen når jeg bruker disse etter noen dager.

Nå er jeg igjen tilbake på Oxycontin,men bruker bare 10 mg nå.I værste smertehelvete tar jeg to stk samtidig.

Etter så lang tids bruk får jeg ikke noen "kick" av de lengre.De bare får smertene til å forsvinne.Og det er hele poenget her.
En overlege på sykehuset sa en gang at tar du de mot smerter,er faren for tilvenning liten.MEN..................tar du det for rusen sin del..........ja da er du ute å kjøre.

Men jeg tror nok at varigheten samt tiden det tar før de begynner å virke,kan variere noe.
På sykehuset fikk jeg 40 mg daglig 10x4 + 15 mg vival(3stk).

Nå skal jeg på smerteklinikk i Oslo og HÅPER at jeg endelig kan få en ende på disse helvetes smertene.

Har vært innlagt på rehab.senter for ryggplager i 3 uker,uten noen form for smerteendring da jeg reiste.Går nå på mitt 2 år hos phsykomotorisk fysioterapeut.Det hjelper i 2-3 dager så er det påan igjen.

Vel,vel.Langt innlegg det her,men jeg håper ikke folk prøver dette for moro skyld da det er et skummelt dop som det er lett å bli hekta på.
Er forresten på nedtrappping nå,men den går langsomt(som den skal i slike tilfeller av opiater).

Mvh: Thomas.
Sist endret av wunders1976; 14. juli 2010 kl. 17:53. Grunn: Skrev noen bokstaver feil
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av wunders1976 Vis innlegg
Jeg har vært plaget med meget sterke ryggsmerter i 2 år nå,og har prøvd diverse medisiner.

Starta først med voltaren som legene mente skulle være tilstrekkelig nok for mine plager.

Der tok de jaggu feil.Så prøvde jeg tramadol,Nobligan Ketorax,oxynorm,Oxycodone og nå bruker jeg Oxycontin.

Jeg har vært innlagt på sykehus 3 ganger p.g.a smerter og da har jeg fått Ketorax intravenøst som faktisk har hjulpet litt.Mulig det var p.g.a de høye dosene jeg fikk som til slutt gjorde at jeg sovna og ble på den måten "kvitt" smertene en liten stund.

Prøvde lenge oxynorm 5mg som skulle virke fortere enn oxynorm,men det tok alikevel opptil 1 time før de virka. Nå har jeg har brukt Oxycontin 10mg og 20 mg),
over lengre tid og tilvenningsfaren er absolutt der,så da prøver jeg å kutte de ut noen dager med å heller ta 2 aporex sammen med 2 vival.Da får forsvinner smertene greit nok i opptil 6 timer + at jeg i tillegg får sove.(Har tatt tiden fra inntak til virkning).På denne måten virker Oxycontin igjen når jeg bruker disse etter noen dager.

Nå er jeg igjen tilbake på Oxycontin,men bruker bare 10 mg nå.I værste smertehelvete tar jeg to stk samtidig.

Etter så lang tids bruk får jeg ikke noen "kick" av de lengre.De bare får smertene til å forsvinne.Og det er hele poenget her.
En overlege på sykehuset sa en gang at tar du de mot smerter,er faren for tilvenning liten.MEN..................tar du det for rusen sin del..........ja da er du ute å kjøre.

Men jeg tror nok at varigheten samt tiden det tar før de begynner å virke,kan variere noe.
På sykehuset fikk jeg 40 mg daglig 10x4 + 15 mg vival(3stk).

Nå skal jeg på smerteklinikk i Oslo og HÅPER at jeg endelig kan få en ende på disse helvetes smertene.

Har vært innlagt på rehab.senter for ryggplager i 3 uker,uten noen form for smerteendring da jeg reiste.Går nå på mitt 2 år hos phsykomotorisk fysioterapeut.Det hjelper i 2-3 dager så er det påan igjen.

Vel,vel.Langt innlegg det her,men jeg håper ikke folk prøver dette for moro skyld da det er et skummelt dop som det er lett å bli hekta på.
Er forresten på nedtrappping nå,men den går langsomt(som den skal i slike tilfeller av opiater).

Mvh: Thomas.
Vis hele sitatet...
Ikke for å kverulere, men dette er et forum for rus og legemidler. Hvis du leser reglene for forumet. Har selv fått slike poster slettet, pga. det ikke handlet om rus.
10mg er jo en veldig liten dose. Jeg bruker ca. 200mg pr. døgn.
Hvor langsomt går den nedtrappingen av dosen du er på?
Beklager.Jeg trodde dette var et forum om legemidler.Òg jeg svarte egentlig i lange trekk på ditt innlegg som sto over.

Beklager missforståelsen!
▼ ... flere år senere ... ▼
Bruker selv OxyContin 40 mg x 2 og OxyNorm 20 mg x3 pr. dag, og nå har jeg trappet ned fra 60mg OxyContin x 2 og da, men merker definitivt 1 40 mg OC + 1 20 mg Norm, men det beste med det er at jeg slipper klasehodepinen!

Unner ikke min værste fiende denne sykdommen, gikk 7 år før jeg begynte og få smerter til jeg fant en medisin som funker!

Har utredelse fra tverrfaglig smerteklinikk med diagnosert avklart smertetilstand og vedtak fra Helfo sånn at jeg får dette på blå-resept med kroniske sterke smerter.

Nå vil jeg fraråde deg og prøve dette uten legetilsyn, effekten jeg kjenner av di gjør at jeg skjønner godt hvordan folk blir avhengig og misbruker dette!
▼ ... flere år senere ... ▼
Om du ikke er Morfinist/Heroinist og er dausyk så kan Oxycodone ødelegge livet ditt. Du kan dø på stedet eller bli hekta. Om du har flaks så spyr du som en galing dagen etter og du skulle ønske du var død.
Jeg har vært i LAR i 13 år, men kuttet selv for ca.6mnd siden. Jeg er livredd for å hekte meg igjen da det tar ca.3 dager for en som meg.
Skal du prøve noe så røyk DMT eller ta en heltedose ned LSD. Det dreper deg ikke i alle fall.

Sitat av svartemaja Vis innlegg
Bruker selv OxyContin 40 mg x 2 og OxyNorm 20 mg x3 pr. dag, og nå har jeg trappet ned fra 60mg OxyContin x 2 og da, men merker definitivt 1 40 mg OC + 1 20 mg Norm, men det beste med det er at jeg slipper klasehodepinen!

Unner ikke min værste fiende denne sykdommen, gikk 7 år før jeg begynte og få smerter til jeg fant en medisin som funker!

Har utredelse fra tverrfaglig smerteklinikk med diagnosert avklart smertetilstand og vedtak fra Helfo sånn at jeg får dette på blå-resept med kroniske sterke smerter.

Nå vil jeg fraråde deg og prøve dette uten legetilsyn, effekten jeg kjenner av di gjør at jeg skjønner godt hvordan folk blir avhengig og misbruker dette!
Vis hele sitatet...
Bra sagt. Jeg har en venn med klasehodepine og han får 300mg Dolcontin, × antall Ketogan stikkpiller pluss Fentanyl plaster og Instanyl (Fentynal rett i snuta). I tillegg 9mg med Xanor Depot, Fenemal osv. Dette høres sikkert bra ut for mange, men han har fortsatt store smerter, pluss at opioider slutter å funke etterhvert så han er i en ræva situasjon.
Bra du har klart å trappe litt ned👍👍.

Opioider er et helvete og det er gode grunner til at det ikke skal lekes med.

Hilsen en som har brukt Heroin og Morfin i flere år før det ble 13 år i LAR.

Takk for et bra innlegg og lykke til videre med hodet😊
Sist endret av Marius82; 11. november 2023 kl. 13:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Marius82 Vis innlegg
Om du ikke er Morfinist/Heroinist og er dausyk så kan Oxycodone ødelegge livet ditt. Du kan dø på stedet eller bli hekta. Om du har flaks så spyr du som en galing dagen etter og du skulle ønske du var død.
Jeg har vært i LAR i 13 år, men kuttet selv for ca.6mnd siden. Jeg er livredd for å hekte meg igjen da det tar ca.3 dager for en som meg.
Skal du prøve noe så røyk DMT eller ta en heltedose ned LSD. Det dreper deg ikke i alle fall.



Bra sagt. Jeg har en venn med klasehodepine og han får 300mg Dolcontin, × antall Ketogan stikkpiller pluss Fentanyl plaster og Instanyl (Fentynal rett i snuta). I tillegg 9mg med Xanor Depot, Fenemal osv. Dette høres sikkert bra ut for mange, men han har fortsatt store smerter, pluss at opioider slutter å funke etterhvert så han er i en ræva situasjon.
Bra du har klart å trappe litt ned👍👍.

Opioider er et helvete og det er gode grunner til at det ikke skal lekes med.

Hilsen en som har brukt Heroin og Morfin i flere år før det ble 13 år i LAR.

Takk for et bra innlegg og lykke til videre med hodet😊
Vis hele sitatet...
Jeg har selvmordshodepine men får max tramadol 50mg 1x daglig.. Skulle ønske jeg fikk oxy, men samtidig ikke. Kanskje botox elns først
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir jo fort egene løsninger.. Noen som har fler erfaringer ang. dette?
Anonym bruker
"Ydmyket Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er plaget med migrene, men ikke klasehodepine.

Har prøvd botox flere ganger, og det virker, men bare i noen få uker. Botox er også svært dyrt. Betablokkere kan være effektivt som forebyggende behandling. Likeså klonidin og sarotex. For akuttbehandling synes jeg triptaner hjelper godt. Tar noen injeksjoner i løpet av en måned, og synes det fungerer bra. Opioider er ikke å anbefale for langvarig hodepine. Stor sjans for å fremkalle medisinfremkalt hodepine. Jeg bruker daglig paracet og naproksen.

Få deg en henvisning til nevrolog.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sto om en i vg for noen år siden som fikk medesisnk cannabis på resept av klasehodepine å det funka bra mot det