Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3808
Når det kommer til Ketamin, hva er forskjellen mellom S-Isomer og R-Isomeren? Hvilken av disse 2 er mest aktuelle mtp. Rus?
Hvilke egenskaper står de 2 ulike stoffene for?
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det jeg har lest er at molekylene i S og R er speilvendt men ut over det identiske. Vill anta rusefekten er lik ved lik dosering. Er nettopp blitt godkjent en nesespray med S ketamin for behandling av depresjon som skal virke som vanlig ketamin.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det jeg har lest er at molekylene i S og R er speilvendt men ut over det identiske. Vill anta rusefekten er lik ved lik dosering. Er nettopp blitt godkjent en nesespray med S ketamin for behandling av depresjon som skal virke som vanlig ketamin.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk litt forskjell i effekt selv om den kansje ikke kan merkes noe særlig om man ikke har prøvd begge typene.

S-isomer er litt mere potent, den gir mere smertelindring, og den oppleves ofte mer psykadelisk

R-ketamin gir en litt "tyngre" følelse, og svekker hukom.elsen mer en førsnevnte den oppleves ofte mindre psykadelisk.

Det her helt individuelt hva man foretrekker. Selv liker jeg en blanding av begge.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4910398/
Sist endret av Passiv; 29. september 2020 kl. 22:19.