Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 51507
Hey

Har noe Tramadol i hus jeg tar om jeg kjeder meg av og til. Rusen jeg får av disse er avslappende og jeg tar de somregel før jeg skal sove. Noe jeg ikke helt forstår er at når jeg tar de, og sovner, så våkner jeg nesten alltid ca 2 timer etter jeg la meg, og kroppen er nummen. Når jeg tar på meg selv (ikke missforstå ehehehe) så er det redusert følelse der jeg tar, dette er jo ganske normalt vil jeg tro da Tramadol er opiode som reduserer nevrolgisk aktivitet. Anyway -

Jeg tar somregel 100mg om jeg tar. Det som skjer da er at når jeg våkner (etter søvn på ca 2 timer) er at jeg er halvvåken og mister veldig tidsfølelsen. Jeg glir inn og ut av drømmer og våkenhet uten å virkelig legge merke til det noe særlig, føler meg litt borte og jeg tenker veldig "dypt". Akkurat som jeg lever i tankene mine. Det er veldig vansklig å forklare, men det er som om jeg drømmer alle tankene mine, og ting gir mye mer mening. Syntes dette er veldig merkelig da jeg trodde jeg bare kom til å bli euforisk og avslappet av disse pillene. Det virker mer som de gjør meg smålig fjern eller noe. Derfor fåretrekker jeg å ta disse før jeg skal sove, siden dette er veldig avslappende og mer spennenede måte og sove på

Men nå til det andre, jeg tar de ganske uregelmessig. Maks en eller to ganger per helg, men sjeldent så ofte. Derfor lurer jeg på hvordan opioider, eller Tramadol sin tolleranse oppbygging er. Jeg merker litt mindre av 100mg nå enn jeg gjorde i starten (har holdt på ca halvt år). Når jeg tok 200mg merket jeg ikke mye forskjell, følte meg bare mer slått ut, og virket som jeg enda merket effekten dagen etterpå, usikker på om det var placebo eller ei.
Uansett, vet noen av dere hvor fort man skaffer seg tolleranse for slikt? jeg har aldri brukt andre rusmidler annet enn alkohol, er 17 og veier 60kg, om det sier noe. Har aldri tatt pillene med noe annet, er litt redd for å tulle med kjemiske piller sammen med andre ting. Har heller ikke tatt cold water extraction når jeg tar de, hvor høye/hyppige doser kan man ta før dette begynner å bli nødvendig?

Var kanskje rotete og mye spørsmål her men, håper på svar
Peace
Hvor fort toleranse på tramadol bygger seg opp, er vel vanskelig å si. Men du har nok oppbygget litt toleranse.
Euforisk, og avslappet er den normale rus effekten tramadol gir, men folk er forskjellige, og oppfatter rusen på forskjellige måter. Å ekstrahere Tramadolen er unødvendig fordi det er bare virkestoffet, og andre hjelpestoffer av ubetydelige menger som pillen innholder, da tenker du heller på kodein preperater som inneholder store menger Paracet ol.
Høye doser på tramadol er 450 mg , da kramper kan forekomme, men dette kan overstiges hvis man legger til benzoer.
Sitat av iSatan Vis innlegg
Hey

Har noe Tramadol i hus jeg tar om jeg kjeder meg av og til. Rusen jeg får av disse er avslappende og jeg tar de somregel før jeg skal sove. Noe jeg ikke helt forstår er at når jeg tar de, og sovner, så våkner jeg nesten alltid ca 2 timer etter jeg la meg, og kroppen er nummen. Når jeg tar på meg selv (ikke missforstå ehehehe) så er det redusert følelse der jeg tar, dette er jo ganske normalt vil jeg tro da Tramadol er opiode som reduserer nevrolgisk aktivitet. Anyway -

Jeg tar somregel 100mg om jeg tar. Det som skjer da er at når jeg våkner (etter søvn på ca 2 timer) er at jeg er halvvåken og mister veldig tidsfølelsen. Jeg glir inn og ut av drømmer og våkenhet uten å virkelig legge merke til det noe særlig, føler meg litt borte og jeg tenker veldig "dypt". Akkurat som jeg lever i tankene mine. Det er veldig vansklig å forklare, men det er som om jeg drømmer alle tankene mine, og ting gir mye mer mening. Syntes dette er veldig merkelig da jeg trodde jeg bare kom til å bli euforisk og avslappet av disse pillene. Det virker mer som de gjør meg smålig fjern eller noe. Derfor fåretrekker jeg å ta disse før jeg skal sove, siden dette er veldig avslappende og mer spennenede måte og sove på

Men nå til det andre, jeg tar de ganske uregelmessig. Maks en eller to ganger per helg, men sjeldent så ofte. Derfor lurer jeg på hvordan opioider, eller Tramadol sin tolleranse oppbygging er. Jeg merker litt mindre av 100mg nå enn jeg gjorde i starten (har holdt på ca halvt år). Når jeg tok 200mg merket jeg ikke mye forskjell, følte meg bare mer slått ut, og virket som jeg enda merket effekten dagen etterpå, usikker på om det var placebo eller ei.
Uansett, vet noen av dere hvor fort man skaffer seg tolleranse for slikt? jeg har aldri brukt andre rusmidler annet enn alkohol, er 17 og veier 60kg, om det sier noe. Har aldri tatt pillene med noe annet, er litt redd for å tulle med kjemiske piller sammen med andre ting. Har heller ikke tatt cold water extraction når jeg tar de, hvor høye/hyppige doser kan man ta før dette begynner å bli nødvendig?

Var kanskje rotete og mye spørsmål her men, håper på svar
Peace
Vis hele sitatet...
Tramadol har ekstrem toleranseutvikling. Mange som har positive begynnerdoser på 100mg, er oppe i mange hundre mg på kort tid, uten "spesielt" høyt forbruk. Den gode ruseffekten forsvinner også i større grad. Verd å nevne er at tramadol har en ganske stygg avtenning når man har blitt vant til stoffet. Det er rimelig hardt å gå av.

Hilsen Goatshag
Jeg gikk på Tramadol for et par år tilbake grunnet en skade, og kan bekrefte det som allerede er sagt. Jeg begynte rolig med en 50mg et par ganger daglig, men måtte etterhvert opp på 300mg (per dosering) for at smertene ikke skulle bli for store. Det var da en måned med daglig bruk. Jeg kjente rusen den første uken, og knasket et par ekstra jevnlig for rusens skyld, men etter dette kjente jeg lite til rusen selv om dosene etterhvert var tredoblet.
Jeg hadde ikke store problemer med å komme meg av, men du kjenner at kroppen krever mer. Det tok vel meg et par måneder før jeg ikke kjente noe til det lenger.

Sitter igjen med en liten eske siden da. Mulig de får ben å gå, så får jeg sett hvordan kroppen reagerer på dem i dag. Vil anta at toleransenivået er på et normalnivå, uten at jeg kan si noe sikkert.
▼ ... noen uker senere ... ▼
tramadol ble laget som et kopimolekyl til kodein, for å ta bort ruseffekten.
men det virker bra på smerter spesielt ryggsmerter.
men toleransen for dette stoffet øker jo som det gjør med alle smertestillende, og det kan gi abstinenser.
Et tips for å gå av opiater; Neurontin300,400mg. dette er et c-preparat, så leger skriver det gjerne ut. Tar bort en del av suget. Og det går ikke an å ta for mange, de går ikke innom leveren engang, kan ta opptil 3600 mg i døgnet, men ikke første dage da.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har brukt tramadol hverdag i 2 år, jeg tar 350-550 mg per dag å det prøver jeg hålde meg til.
Jeg er avhengig å når jeg ikke har tramadol så blir jeg syk, førkjølet, har vont i kroppen de er liknande som alle opiod avtenninger fast ikke i like sterk grad, men de er fortsatt førjævligt!
Jeg har slutet 2 ganger under 2 år, en gang 2 mån en gang 5 uker å det psykiska fuckar upp å tenker på taramdol, nobligan, oxycontin, hostesaft eller hva som helst så jeg får de deilige opiod ruset.
Jeg har aldrig brukt heroin men har brukt mye smertestillande legemiddel å de er vansklig å sluta tenka på det even når man ikke bruker det. Det tog meg ca 3 mån å bli beroende av hverdags rus, men jeg har hatt tillgang til Nbligan Retard 200 mg , de er samme effekt som på tramadol. Å då brukte jeg opp til 1000mg per dag.
Jeg blir ikke dåsig, det første timmarna er jeg veldigt igang å har arbeidet under extrem nobligan rus uten problem.
Mer åt kvellen når jeg røykte noe joints blev jeg veldigt deilig å dåsig fast ikke så jeg sovnar.
Så virker det på meg
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
jeg fikk en rimelig høy tolleranse rimelig raskt når jeg tok de. veide rundt 45 og var 170cm høy. husker jeg tok tre og så ut som en nærkis der jeg satt på skolebenken hadde brukket håndlettet, og fikk smertestillende. fet overraskelse å bli fittefjern på vei hjem fra legen når dagen din har vært shit og hånda verken.

anbefaler deg å passe GODT på dosering, jeg har selv opplevd små, men jævlig skummle pustvansker (glemmte å puste, var kortpusta osv).

OG ikke bli avhengig. det er opiater, step carefully
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar man virkelig rusmidler bare fordi man kjeder seg ?
De ødelegger jo hjernen og påvirker livet i negativ retning. Jeg kjeder meg aldri. Det er jo bare å fylle på med positive aktiviteter. Lese spennende bøker. Bevege seg ute i naturen. Synge i kor. Lage ting med ulike midler. Da omsetter man tanker til praksis, og det er spennende. Ta utdanning eller alltid lære noe nytt.
Slik bygger opp istedet for å bryte ned. Gjennom aktiviteter kommer man inn i nye miljøer og utvider bekjentskapskretsen også. Og man kjeder seg aldri.