Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 52559
Noen her som vet hvordan man kan finne ut hvem som disponerer en IP adresse?
Altså man har i IP adressen, men vet ikke hvem det er sin og vil finne ut det.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
www.ripe.net

Men du finner bare hvem som eier en hel range, du kan ikke finne hvem som eier en spesifikk IP, dette må isåfall henvendes ISP som eier rangen og anmelde et forhold.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
http://ip-adress.com/ viser også geografisk hvor IP-adresse er registrert.
Btw, du burde lese hva som står i denne tråden om å spore ip-adresser: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=78914
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg hører dere sier at man ikke får vite akkurat hvem personen som har den og den ipen er. Men jeg lurer på om det er "mulig", jeg vet det er ulovlig, men er det mulig for en som er over middels god i data?

Sier ikke at det skal gjøres, men det må vel gå ant å hacke f.eks. telenor og finne ut av hvem det er som har den spesifikke ip'en?
Longboarder
zitare's Avatar
Sitat av Phosphor991 Vis innlegg
Jeg hører dere sier at man ikke får vite akkurat hvem personen som har den og den ipen er. Men jeg lurer på om det er "mulig", jeg vet det er ulovlig, men er det mulig for en som er over middels god i data?

Sier ikke at det skal gjøres, men det må vel gå ant å hacke f.eks. telenor og finne ut av hvem det er som har den spesifikke ip'en?
Vis hele sitatet...
Middels god i data og "hacke" deg til og finne ut hvem som sitter bak en ip adresse?

Lykke til med det!
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Nei, du kan ikke finne det ut. Hadde du vært kyndig nok til å gjøre denne hackejobben hvis det er mulig, ville du aldri spurt. Det ligger ikke noe side eller applikasjon ute på world wide web som gjør dette heller.