Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 65546
Hei, har kommet over 20 mg kapsler OxyNorm, jeg vet at det er smertestillende men lurte på om hva skjer hvis man tar dem uten at man har vondt? Blir det noe rus?

Har aldri tatt det før så lurer på om 20 mg er for mye for en som ikke har vondt og er 17 år?

og hvis jeg tar en i dag, og skal drikke i morgen har det noe å si?

takker for svar
Nyttige linker til deg:

Erowid
felleskatalogen

Det står at det er et opiat, så regner med at dette er et stoff som man lett blir avhengig av. Jeg er dog ingen ekspert på rusmidler i det hele tatt, så les heller på linkene, enn å tro på meg. For mye kunnskap om hva du får i deg kan ikke drepe deg, for liten kunnskap derimot, kan det.
Oksykodon, som er virkestoffet i OxyNorm er en sterk opioidagonist og absolutt noe som gir rus. Alderen har egentlig ikke noe å si, det er vekten som teller når man snakker om dose. 20mg var ihvertfall en passe dose for meg (55kg).
Halveringstiden er på 3 timer, så det skal gå fint å drikke dagen etter.
Sist endret av exocytose; 30. oktober 2009 kl. 21:02.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Oksykodon, som er virkestoffet i OxyNorm er en sterk opioidagonist og absolutt noe som gir rus. Alderen har egentlig ikke noe å si, det er vekten som teller når man snakker om dose.
Halveringstiden er på 3 timer, så det skal gå fint å drikke dagen etter.
Vis hele sitatet...
tusen takk! men veier 73 kg, så kanskje 20mg kapsel blir for mye? jeg tror jeg har 5 mg og 10 mg piller også, kanskje jeg burde heller prøve det første gang?
og hva slaks rus blir det? bare helt slapp `?
Sist endret av Geitebolle; 30. oktober 2009 kl. 21:03.
Det er bedre å starte med for lite enn for mye, det skal være sikkert.

En typisk opiatrus; avslappet, euforisk, en gjennomført god følelse, stor indre ro, daglige problemer virker fjernt, alt virker perfekt osv. Muligens kvalme, spesielt hvis du ikke er vant med opioider fra før.

Edit: til dere som synes at jeg på en eller annen måte forherliger stoffet: han spør om rusen, og det svarer jeg på. Jeg gidder ikke begynne å ramse opp avhengighet, abstinenser og lignende. Det kan han sikkert høre andre plasser.
Sist endret av exocytose; 30. oktober 2009 kl. 21:08.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Det er bedre å starte med for lite enn for mye, det skal være sikkert.

En typisk opiatrus; avslappet, euforisk, en gjennomført god følelse, stor indre ro, daglige problemer virker fjernt, alt virker perfekt osv. Muligens kvalme, spesielt hvis du ikke er vant med opioider fra før.
Vis hele sitatet...
ok takker meget, har aldri prøvd noe sånt, bare alkohol og hasj 2 ganger uten hell så. Men burde jeg begynne med 5 mg eller 10 mg?

edit: jeg tok feil hadde bare 5 mg oxyContion og 20 mg OxyNorm.

Er det noen bivirkninger etterpå?

og skal bare prøve 1 gang, man blir ikke avhengi da`?

merker andre folk at du er påvirket?
Sist endret av Geitebolle; 30. oktober 2009 kl. 21:13.
Du kan oppleve forstoppelse i ettertid. Nei man blir ikke fysisk avhengig av én gang.
Folk kan se at du er påvirket på at du er veldig trøtt, glad, miose(små pupiller), hvis du eventuelt klager over kvalme osv. Alt dette kan man jo være uten å være påvirket, men noen er mer mistenksomme enn andre. Dette krever imidlertid at de vet litt om rusen til opiater.

Edit: bare en sånn ekstra-fact til interesserte:
Fordi denne forstoppelsen er vanlig og plagsom, har det kommet et nytt oksykodon-innholdig middel; targiniq, hvor opioidantagonisten nalokson er tilsatt for å forhindre opioidindusert obstipasjon(forstoppelse) ved å blokkere oksykodons virkning på opioidreseptorer lokalt i tarmen.
Sist endret av exocytose; 30. oktober 2009 kl. 21:39.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Merkelig det derre med pupillene, verken jeg eller andre jeg spør ser forskjell på mine eller andres pupiller, jeg bruker Durogesic smerteplaster og Ketorax, Mmogadon og Zopiclone som sovemed..
Hey, ta det litt rolig nå. Omtrent alle dine poster handler om hvilke opioider du bruker og hvor god rus du får. Jeg vet ikke om du sier dette for å skryte, men det er ikke noe kult hvis du tror det.

Miose(små pupiller) inntrer vanligvis i grenseland til overdose, selv om det kan synes på noen ved mindre doser.

Mogadon og zopiclone utvider pupillene, altså motsatt av opioider.
Sist endret av exocytose; 20. november 2009 kl. 15:38.
Beklager "exocytose", det var ikke meningen!!
Ingenting kult med det å MÅ bruke opiater!**
Skal ikke gjenta seg
Beklager at jeg var litt skarp.

Det er helt greit å spre egne erfaringer med opioider, da det er viktig lærdom for andre, men man bør prøve å vise at man skriver det for å være saklig, ikke for å skryte.
Enda bedre igjen, er hvis man pakker inn fakta og informasjon om det man skriver om, selv om det i utgangspunktet er en subjektiv tekst.
Du kan prøve å sniffe den. Da finner du fort ut hvor mye du trenger
Sitat av HCS Vis innlegg
Du kan prøve å sniffe den. Da finner du fort ut hvor mye du trenger
Vis hele sitatet...
Tåpelig forslag da biotilgjengeligheten til oksykodon er 60-87% oralt og rundt 46% nasalt.
Nasal administrasjon vil altså gi en virkning som ikke kan brukes som mål for oralt inntak.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er det noen som kan svare meg på om jeg vil bli dårlig av å kombinere Targiniq (Oxydon) og Heroin?
Evt. Hvor langt tid før eller helst etter bør jeg vente med å ta Targiniq etter inntak av heroin?

Fikk ikke redigert posten men ser på felleskatalogen at det står følgende:

Kode

Forsiktighetsregler: Ikke egnet til behandling av abstinenssymptomer. Ved parenteralt, intranasalt eller oralt misbruk hos individer som er avhengige av opioidagonister, som heroin, morfin eller metadon, forventes uttalte abstinenssymptomer, pga. av naloksons opioidreseptorantagonistegenskaper. Ethvert misbruk hos stoffmisbrukere frarådes på det sterkeste
Spørsmålet mitt er hvor lang tid bør man vente med inntak av Targiniq etter å ha brukt heroin?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vet at det er en gammel tråd, men jeg lurte på en ting, jeg hadde også et par piller av det trådstarteren hadde, og jeg tok samme dose og veier omtrent det samme, men det jeg lurte på var om det er vanlig at man blir litt ''fjern'' i ettertid? Brukte en uke etter at jeg tok 20mg, for å bli 100% i hode, første dagen etter at jeg hadde tatt det, så følte jeg som om jeg har vært på ekstrem fyll forrige dagen, og de andre dagene var jeg litt ''fjern'', kom 3 dager på rad forseint til skolen siden jeg ikke hørte vekkeklokka og klarte ikke å konsetrere meg så mye på skolen. Men etter en uke så ble jeg bra igjen.

Så er det vanlig? og btw, jeg synes rusen ligna litt på cannabis rus, selv om det er forskjellige stoffer, så lignet de veldig synes jeg.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Vet at det er en gammel tråd, men jeg lurte på en ting, jeg hadde også et par piller av det trådstarteren hadde, og jeg tok samme dose og veier omtrent det samme, men det jeg lurte på var om det er vanlig at man blir litt ''fjern'' i ettertid? Brukte en uke etter at jeg tok 20mg, for å bli 100% i hode, første dagen etter at jeg hadde tatt det, så følte jeg som om jeg har vært på ekstrem fyll forrige dagen, og de andre dagene var jeg litt ''fjern'', kom 3 dager på rad forseint til skolen siden jeg ikke hørte vekkeklokka og klarte ikke å konsetrere meg så mye på skolen. Men etter en uke så ble jeg bra igjen.

Så er det vanlig? og btw, jeg synes rusen ligna litt på cannabis rus, selv om det er forskjellige stoffer, så lignet de veldig synes jeg.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke vanlig. Du skal egentlig ikke kjenne noe etter oxynorm har sluttet å virke.
Eneste du kan merke er kvalme og litt svimmelhet. Men det skal gå over ganske fort. Max 3-5 timer etter det har sluttet å virke.

Dette kan være en allergisk reaksjon. Hvis du har fått det av legen din, bør du ta det opp med legen.

Hvis det er noe du har kjøpt på gata, anbefaler jeg deg ikke å prøve oxy igjen.
Er du sikker på at det var oxynorm i kapslene?
Rusen til oxy er en typisk morfin rus, bare kraftigere og mere intens. I USA kalles det for HillBilly Heroine.
Sist endret av Tothep; 15. september 2010 kl. 00:09.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Tothep Vis innlegg
Nei, det er ikke vanlig. Du skal egentlig ikke kjenne noe etter oxynorm har sluttet å virke.
Eneste du kan merke er kvalme og litt svimmelhet. Men det skal gå over ganske fort. Max 3-5 timer etter det har sluttet å virke.

Dette kan være en allergisk reaksjon. Hvis du har fått det av legen din, bør du ta det opp med legen.

Hvis det er noe du har kjøpt på gata, anbefaler jeg deg ikke å prøve oxy igjen.
Er du sikker på at det var oxynorm i kapslene?
Rusen til oxy er en typisk morfin rus, bare kraftigere og mere intens. I USA kalles det for HillBilly Heroine.
Vis hele sitatet...
Så jeg fikk placebo effekt i ettertid? de er fra legen, men ikke min. Og ja, hundre prosent sikker på at det er oxynorm, står på pakka og på pillene.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Sitat av Tothep Vis innlegg
Nei, det er ikke vanlig. Du skal egentlig ikke kjenne noe etter oxynorm har sluttet å virke.
Eneste du kan merke er kvalme og litt svimmelhet. Men det skal gå over ganske fort. Max 3-5 timer etter det har sluttet å virke.

Dette kan være en allergisk reaksjon. Hvis du har fått det av legen din, bør du ta det opp med legen.

Hvis det er noe du har kjøpt på gata, anbefaler jeg deg ikke å prøve oxy igjen.
Er du sikker på at det var oxynorm i kapslene?
Rusen til oxy er en typisk morfin rus, bare kraftigere og mere intens. I USA kalles det for HillBilly Heroine.
Vis hele sitatet...
Må si meg uenig i at oxy gir kraftigere og mer intens rus enn morfin. Av smertestillende piller vil jeg si dolcontin gir klart den kraftigste rusen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Beklager, må låne denne tråden litt. Igår var jeg og en venninne hos en kompis, vi fikk tilbud om å sniffe noe - og vi var helt sikker på at det var amfetamin. Like etterpå fikk vi vite at det var "oxy" som han kalla det, noe "alla morfin". Jeg har en kronisk sykdom i hoften, og for første gang på 9 år har jeg ikke hatt noe smerte.

Kan dette være OxyNorm? Kan jeg få oxynorm på resept i fra legen siden jeg har en kronisk sykdom og konstant smerte?
Sitat av xfc-nate Vis innlegg
Beklager, må låne denne tråden litt. Igår var jeg og en venninne hos en kompis, vi fikk tilbud om å sniffe noe - og vi var helt sikker på at det var amfetamin. Like etterpå fikk vi vite at det var "oxy" som han kalla det, noe "alla morfin". Jeg har en kronisk sykdom i hoften, og for første gang på 9 år har jeg ikke hatt noe smerte.

Kan dette være OxyNorm? Kan jeg få oxynorm på resept i fra legen siden jeg har en kronisk sykdom og konstant smerte?
Vis hele sitatet...
Det kan være OxyContin eller OxyNorm.

Ja, kronisk sykdom kan gi deg rett til dette, men det er mange faktorer som spiller inn. Spesielt alder og om du har missbrukt noe før (som er journalført) Be legen din om en utredning hos en smerteklinikk.
Sist endret av Tothep; 29. november 2010 kl. 05:57.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har OxyNorm 5mg. Tok 25mg. Ingen effekt, ikke engang smertestillende. Er jeg immun mot opiater? Har aldri tatt noe sterkere enn paralgin forte før nå. Andre som har opplevd det samme?
Spar dem til du ha vondt en gang.
Sitat av Silky50 Vis innlegg
Har OxyNorm 5mg. Tok 25mg. Ingen effekt, ikke engang smertestillende. Er jeg immun mot opiater? Har aldri tatt noe sterkere enn paralgin forte før nå. Andre som har opplevd det samme?
Vis hele sitatet...
Noen ganger det tar litt tid før det kicker inn.
Jeg er nok desverre immun. Prøvde igjen. Ingen effekt.
Ja, det kan ha vært oxynorm eller oxycodone som er virkestoffet. Knust depot pille eller åpen kapsel. Og ja du kan jo prøve å spørre legen om det, men ville startet med å spørt om noe som PF eller Tramadol (om du ikke allerede har vært gjennom dem).

Betalte dere? For litt rart å dele rundt oxy som amfetamin når man kan selge det grisedyrt på gaten.
Fikk du rus?
Skal se om de virker med snorting.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det aller beste (av egen erfaring) er å røyke det. Jeg forsøkte først å snorte, og endte opp med å ta 40 mg før jeg ble fornøyd. Dagen etter snorta jeg 10 mg, før jeg blanda 5 mg i et sjallmekk og røyka det på maiser, og ble like fjern om ikke mer enn det jeg ble på 40 mg dagen før. Smaker dritt og sterkt som faen men absolutt verdt det!