Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 15208
For ca 2 uker siden røsket jeg ut en bordplante ut fra krukken sin og dyttet 2 white widdow frø som jeg fant i noe weed jeg hadde kjøpt ned i den allerede brukte plantejorden. Den har stått under en lampe dag og natt. Jeg hadde ingen forhåpninger om att de ville spire, og jeg har heller ikke vannet den siden jeg plantet den.

Etter å ha glemt av planten helt, må si jeg ble overrasket da jeg så dette;
http://imageshack.us/photo/my-images/822/img20120311175801.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images...0311175801.jpg

Er det mulig å ta vare på plantet å få noe produkt ut av den?
Sist endret av meitemark; 12. mars 2012 kl. 01:29.
Bildet funker ikke...
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Bildet funker ikke...
Vis hele sitatet...
Åpne bildet i ny fane

Til TS: Planten har jo spirt, så det er en start. Dersom du ønsker å få noe ut av den, les deg opp på emnet (anbefaler Groguiden her på forumet) og avgjør graden av dedikasjon/innsats du er villig til å investere selv

Mao.: Ja, det er mulig, men hvorvidt dette skjer er opp til deg og dine ferdigheter.
Sist endret av Tawon; 11. mars 2012 kl. 19:07.
Først må du finne ut om det er en hunnplante! Jeg vet ikke om du har kjøpt frø fra forhandler, eller plukket ut av weeden din.

Om du setter deg inn i groprossessen og det er en hunnplante, så skal du så absolutt kunne få avlinger.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Først må du finne ut om det er en hunnplante! Jeg vet ikke om du har kjøpt frø fra forhandler, eller plukket ut av weeden din.
Vis hele sitatet...
Jeg vet.

Sitat av Mekistic420 Vis innlegg
For ca 2 uker siden røsket jeg ut en bordplante ut fra krukken sin og dyttet 2 white widdow frø som jeg fant i noe weed jeg hadde kjøpt
Vis hele sitatet...
[COLOR="White"]titegn[/COLOR]
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Først må du finne ut om det er en hunnplante! Jeg vet ikke om du har kjøpt frø fra forhandler, eller plukket ut av weeden din.

Om du setter deg inn i groprossessen og det er en hunnplante, så skal du så absolutt kunne få avlinger.
Vis hele sitatet...
Det er nok en shemale da det er plukket ut av weed han har kjøpt. Kjønn er uansett umulig å si noe om før den er kjønnsmoden.
Sitat av Jaok Vis innlegg
Det er nok en shemale da det er plukket ut av weed han har kjøpt. Kjønn er uansett umulig å si noe om før den er kjønnsmoden.
Vis hele sitatet...
Sant at vi må vente og se til den blir kjønnsmoden, men det kan være frø fra enn hunnplante som har blitt pollinert av en vanlig hannplante også, trenger ikke være fra en hermaphrodite :P selv om dette kan være meget sannsynlig om det er veldig "kommersiell tilgjengelig" shit dyrket kun for å selge fort i stor skala (da pleier dem å gi faen i mye rart, deriblant om det er frø etc) :P
Jeg må si att jeg ikke har noe som helst erfaring når det gjelder å gro weed. Noen som kan gi meg det grunnleggende? Jeg lurer også på om jeg bør skifte jord, ettersom jorden er brukt? Og når/hvordan kan jeg se om det er hun plante?
Sist endret av Mekistic420; 11. mars 2012 kl. 20:05.
Bare jeg som ikke ser noe bilde?
https://imma.gr/l/38039
Sist endret av vidarlo; 11. mars 2012 kl. 20:31.
Digital nomade
trippy's Avatar
Slik ser du om det er hann eller hunn:
http://bildr.no/view/1129237
Sist endret av trippy; 11. mars 2012 kl. 20:13.
Her er alt du trenger å vite.
Sist endret av Jaok; 11. mars 2012 kl. 20:23.
Etter litt kjapp lesing om vekstfasen til en marijuana plante bestemte jeg meg om å lage ett lite "growroom" av ett gammelt kabinett som jeg hadde stående;
(bilde)
I morgen er planen å bytte krukke, koble opp vifter, og lage til med aluminiumfolie inne kabinettet.
Hvordan går jeg fram når jeg skal bytte krukke uten å skade røttene?
Sist endret av Mekistic420; 12. mars 2012 kl. 00:29.
Sitat av Mekistic420 Vis innlegg
Etter litt kjapp lesing om vekstfasen til en marijuana plante bestemte jeg meg om å lage ett lite "growroom" av ett gammelt kabinett som jeg hadde stående;
(bilde)
I morgen er planen å bytte krukke, koble opp vifter, og lage til med aluminiumfolie inne kabinettet.
Hvordan går jeg fram når jeg skal bytte krukke uten å skade røttene?
Vis hele sitatet...
Haha Digger hele konseptet ditt. Du stapper 2 frø i en krukke, så får du spirer. Og nå laget du growkabinett:P Kudos
Husk å gi den [i]mye[/I lys i starten. Hvis ikke vokser den bare stilken.
Jeg ser att de fleste gro guider anbefaler er rekke kjemikalier og mineraler. Jeg er ikke interessert i å invitere mange lappene i dette lille prosjektet, så å gå i innkjøp av dyr plante mat er uaktuelt. Noen som kan anbefale billigere løsninger til gjødsel og næringsmiddel jeg kan bruke?
OT: Savner planten min så veldig Var utrolig spenende!
http://freak.no/forum/showthread.php?t=192568

Lykke til !
Jeg ser att de fleste gro guider anbefaler er rekke kjemikalier og mineraler. Jeg er ikke interessert i å invitere mange lappene i dette lille prosjektet, så å gå i innkjøp av dyr plante mat er uaktuelt. Noen som kan anbefale billigere løsninger til gjødsel og næringsmiddel jeg kan bruke?
Sitat av Mekistic420 Vis innlegg
Jeg ser att de fleste gro guider anbefaler er rekke kjemikalier og mineraler. Jeg er ikke interessert i å invitere mange lappene i dette lille prosjektet, så å gå i innkjøp av dyr plante mat er uaktuelt. Noen som kan anbefale billigere løsninger til gjødsel og næringsmiddel jeg kan bruke?
Vis hele sitatet...
prøv og bare bytte jord noen ganger i måneden og gi den en større potte og vann gjevnlig, og se hvordan det går

eller så kan du kjøpe en pose kalk salpeter fra felleskjøpet, tror cannabis planter trenger nitrogen. jeg er ikke expert på dyrking, bare så det er sagt

eller kjøpe noe fullgjødsel eller noe?

morro lite prosjekt dette her ja, vurderer og gjøre det samme jeg. bare at det er litt restriktivt der jeg bor når det gjelder weed :/
Jeg skal bytte potte når jeg kommer hjem fra skolen, da jorden i den nåværende potten er gammel. Noe jeg bør tenke over når jeg flytter spiren?
Sitat av Mekistic420 Vis innlegg
Jeg skal bytte potte når jeg kommer hjem fra skolen, da jorden i den nåværende potten er gammel. Noe jeg bør tenke over når jeg flytter spiren?
Vis hele sitatet...
noe som er med alle planter når de er så små: vær jævlig forsiktig! røttene tåler ikke mye. og hvis de drar så slukner planten din og da må du håpe at det andre frøet spirer

tenk deg at du er en kirurg som roter i huet til noen så skal det nokk gå bra. xD
kan jo vise min første grow i en gammel kommode jeg hadde stående, husker ikke helt målene, men tror bredden var 35cm, lengden 70cm og høyden 1,10m er ikke 100% sikker, men anyways:



fikk ca 80g ferdigtørket med white widow
Sitat av Kgrow Vis innlegg
kan jo vise min første grow i en gammel kommode jeg hadde stående, husker ikke helt målene, men tror bredden var 35cm, lengden 70cm og høyden 1,10m er ikke 100% sikker, men anyways:

Bilde
Bilde


fikk ca 80g ferdigtørket med white widow
Vis hele sitatet...
Nemmen Se så søt plante da.

Veldig stilig med kommode da. Var det mye jobb for å få selve kommoden på plass? Tenker at skuffene må ha skapt en del problemer under bygging.
Sitat av moret Vis innlegg
Nemmen Se så søt plante da.

Veldig stilig med kommode da. Var det mye jobb for å få selve kommoden på plass? Tenker at skuffene må ha skapt en del problemer under bygging.
Vis hele sitatet...
hehe, jeg banket bare alle skuffeplatene på 1 lang planke på tvers, dekket med en spesiell duk og vips, passet perfekt.. det øverste bildet er faktisk kommoden i bruk, måtte sørge for at det ikke var noen lys-lekkasjer :P
Sist endret av Kgrow; 12. mars 2012 kl. 21:58.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Kgrow Vis innlegg
hehe, jeg banket bare alle skuffeplatene på 1 lang planke på tvers, dekket med en spesiell duk og vips, passet perfekt.. det øverste bildet er faktisk kommoden i bruk, måtte sørge for at det ikke var noen lys-lekkasjer :P
Vis hele sitatet...
Blir selve kommoden varm, og lukter det?
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Blir selve kommoden varm, og lukter det?
Vis hele sitatet...
jeg hadde ett kullfilter på enden av flexi-røret du ser på bilde1, så lukt var ikke noe problem, men vifta derimot bråket litt.. men hørtes bare ut som lyden kom fra pcen min. Til og med overnattingsgjester visste ikke hva som foregikk i den kommoden :P

edit: varme var ikke noe problem, jeg startet med 250watt CLF, og endte med 1stk 250w clf og 2stk 125w clf
Sist endret av Kgrow; 12. mars 2012 kl. 22:12.
Trådstarter: Vil anbefale deg å fjerne aluminiumsfolien, det kan fort bli mange lysfeller, pluss en voldsom varmeutvikling. Hvitt funker helt fint, trenger ikke speilgivende effekt
Sitat av Kgrow Vis innlegg
jeg hadde ett kullfilter på enden av flexi-røret du ser på bilde1, så lukt var ikke noe problem, men vifta derimot bråket litt.. men hørtes bare ut som lyden kom fra pcen min. Til og med overnattingsgjester visste ikke hva som foregikk i den kommoden :P

edit: varme var ikke noe problem, jeg startet med 250watt CLF, og endte med 1stk 250w clf og 2stk 125w clf
Vis hele sitatet...
Interessant Går det veldig mye strøm på dette? Vil min huseier legge merke til at strømprisen oppe hos meg er mistenkelig høy på vår/sommer?
Sitat av Snill undulat Vis innlegg
Interessant Går det veldig mye strøm på dette? Vil min huseier legge merke til at strømprisen oppe hos meg er mistenkelig høy på vår/sommer?
Vis hele sitatet...
Nei. Ingen som vet om du spiller pc, ser på tv eller føner håret 24/7. Så lenge du betaler strømregninga skal det nok gå bra.
Sitat av Snill undulat Vis innlegg
Interessant Går det veldig mye strøm på dette? Vil min huseier legge merke til at strømprisen oppe hos meg er mistenkelig høy på vår/sommer?
Vis hele sitatet...
hvis du ikke har 30 planter så skal det nokk gå bra

men det er derrimot kjipt hvis huseier merker at det lukter rart hos deg da, og kommer på inspeksjon men hvis du er forsiktig så går det sikkert bra.
Sist endret av StålSkuff; 13. mars 2012 kl. 12:05.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Er ikke helt med på rusforumet (har ingen interrese annet enn å lese historier), men det med ett Growkabinett virka ganske kult, og fikk meg til å tenke, hva hvis man bruker varmen fra en pc og setter det til å varme jorda til plantene? Ville dette funke? Alt. bruke strøm fra PSU til å drive lys? Er ikke veldig god i det botaniske hjørnet, men det maker sånn halvveis sense i mitt hode.
Har lest att 20-25 grader er optimalt for dyrking, så det vil sannsynlig vis føre til varmestress. (uten å vite de 100% sikkert)
Sitat av Snill undulat Vis innlegg
Interessant Går det veldig mye strøm på dette? Vil min huseier legge merke til at strømprisen oppe hos meg er mistenkelig høy på vår/sommer?
Vis hele sitatet...
jeg brukte som sagt CLF lys, det er sparepærer bare 250watt istedenfor 12watt som du får på matbutikken med clf var det ikke store forandringen på strømregningen heller, er værre om du bruker hps eller mh.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Er ikke helt med på rusforumet (har ingen interrese annet enn å lese historier), men det med ett Growkabinett virka ganske kult, og fikk meg til å tenke, hva hvis man bruker varmen fra en pc og setter det til å varme jorda til plantene? Ville dette funke? Alt. bruke strøm fra PSU til å drive lys? Er ikke veldig god i det botaniske hjørnet, men det maker sånn halvveis sense i mitt hode.
Vis hele sitatet...
Hvorfor vil du gjøre det?
Jorden trenger ikke å varmes opp, for mye varme vil ha negativ effekt på røttene og kan stimulere uønsket vekst av mugg etc.
En PSU har følgende uttak: 3.3V 5V og 12V.. disse lave spenningene er ikke gunstige til å drive lys som trengs for dyrking.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Hvorfor vil du gjøre det?
Jorden trenger ikke å varmes opp, for mye varme vil ha negativ effekt på røttene og kan stimulere uønsket vekst av mugg etc.
En PSU har følgende uttak: 3.3V 5V og 12V.. disse lave spenningene er ikke gunstige til å drive lys som trengs for dyrking.
Vis hele sitatet...
Som sagt, er ikke helt i det botaniske hjørnet, og der er hvorfor ^^
Er komplett noob på det.
Er heller ikke noe billigere med strøm fra psu enn fra stikk så skjønte ikke hvorfor du ville bruke psu til å drive lys?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av wishb0ne Vis innlegg
Er heller ikke noe billigere med strøm fra psu enn fra stikk så skjønte ikke hvorfor du ville bruke psu til å drive lys?
Vis hele sitatet...
Typ bygge en PC du kan vokse planter i, men var min vanlige dumb-idea-of-the-day.
Sitat av Mekistic420 Vis innlegg
Jeg må si att jeg ikke har noe som helst erfaring når det gjelder å gro weed. Noen som kan gi meg det grunnleggende? Jeg lurer også på om jeg bør skifte jord, ettersom jorden er brukt? Og når/hvordan kan jeg se om det er hun plante?
Vis hele sitatet...
Bli medlem på NorCan.org. Å dyrke cannabis er enkelt og man trenger kun basiskunnskaper i naturvitenskap for å forstå de viktigste faktorene. Man blir derimot aldri utlært.

Når du har brukt bagseeds er det stor sannsynlighet for at hunnplantene har hermietendenser. Det er fordi at det er mest sannsynlig at blomstertoppen har blitt pollinert av en plante med hermietendenser under blomst. Isåfall vil frøene ta med seg denne tendensen videre. Men, du kan være heldig ved at toppskuddet er pollinert av en hann eller en plante som har fått uløst hermietendensen ved unødvendig stress (feminiserte frø). Det er en del mer komplekst enn det, men det var et raskt oppgulp som burde gi deg litt mer innsikt.

Hermie = shemale.
Sist endret av sonmarak; 14. mars 2012 kl. 13:48.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tenkte jeg skulle gi dere en oppdatering på hvordan det går med planten:

Byttet ikke jorden som planlagt, da jeg mener på att brukt jord inneolder mer næring som planten kan leve av. Men jeg blandet ca 25% lecakuler i jorden. Lysene skal byttes ut så snart jeg får bekreftet kjønn. Jeg kommer også til å bygge en liten growbox vist det viser seg att det er en hunn.

Kaffeflekker på kabinettet er fint...:
http://i40.tinypic.com/20sf8l.jpg

Inne i kabinettet:
http://i43.tinypic.com/2ev6omb.jpg

Planten likte den nye blandingen med leca og jord, den har vokst voldsomt etter omplanting:
http://i44.tinypic.com/29pqkwy.jpg
Råder deg til å høre på Verilon sin kommentar ovenfor vedrørende aluminiumsfolien. Også et lite vannetips: Man kan aldri vanne for mye på én gang, feilen er å vanne for ofte. La det tørke ut relativt godt før du fyller på igjen
hvordan lys bruker du Makestic?
Kjøpte en lavenergi pære idag på clas ohlson etter anbefaling fra norcan. (2700k, 15W = 75 "vanlige" watt). Ser allerede att dette gir stor positiv effekt på veksten av planten.
Sitat av Mekistic420 Vis innlegg
Kjøpte en lavenergi pære idag på clas ohlson etter anbefaling fra norcan. (2700k, 15W = 75 "vanlige" watt). Ser allerede att dette gir stor positiv effekt på veksten av planten.
Vis hele sitatet...
Tror du forveksler brukernavnet mitt med Norcan, hehe

Sitat av Tawon Vis innlegg
Er du på budsjett så funker lavenergipærer. Finnes på vanlige butikker, som Clas Ohlson.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Tawon; 22. mars 2012 kl. 23:33. Grunn: typo
Var meningen å skrive "norcan og her på forumet" hvorfår jeg ikke gjorde det vet jeg ikke.. hehe jeg beklager.
Hvordan funker det med f.eks. to av de 15w lav energi pærene du linket til i stedet for en 125W CFL pære?

Har du kullfilter i kabinettet? Prøver å tenkte ut en måte å tenke ut hvordan jeg skal få til det selv, men sitter fast...
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Hvordan funker det med f.eks. to av de 15w lav energi pærene du linket til i stedet for en 125W CFL pære?
Vis hele sitatet...
Regner med at den var rettet mot meg. Vel, la meg først si at lavenergipærer absolutt ikke er den optimale lyskilden for innendørs plantedyrking. Et par 15W-pærer kan holde til en plante eller to, men det er så og si det... og forvent heller ikke å få de største damene ut av det. Akkurat de lavenergipærene jeg linket til har jeg ingen personlig erfaring med, men når det kommer til lyskilder for cannabisplanter så er det to ting man bør tenke på: Lumen og fargespekter/temperatur. En 125W CFL-pære ligger vel på rundt 7-10,000 lumen kan jeg tenke meg, så det er et stort steg opp fra de stusselige 800 som du får ut av én av de ovennevnte 15W-lavenergipærene (som forøvrig har et varmetonet fargespekter, mao. mer egnet for blomstringsfasen enn vekstfasen). Her kan du lese litt om fargetemperaturer, og mer utfyllende på Wikipedia.

TL;DR: Er du villig til å investere noen hundrelapper i en CFL-pære så kommer du nok mye bedre ut av det enn du ville med noen lavenergipærer
Bladet begynner å visne litt?
De har vert slik siden de kom opp... vet ikke hva det er, men tror ikke det er ett tegn på att de visner.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Er dette et tegn på hun plante?
Vis hele sitatet...
Tror det litt tidlig å si.
Det er forresten litt for tidlig å vite om det er hann eller hunnplante.

edit: ninjaed
Sist endret av Spirituell; 26. mars 2012 kl. 20:29.