Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1961
Fikk en oppringing i går, og før jeg rakk å ta tlf så ble det lagt på.
La merke til at det var fra et ganske spesielt nummer, og lurer såklart på hvem/hva dette er.

Etter googling osv, så har jeg ikke klart å funnet noe som knytter dette nummeret opp mot noen/noe, men vet det kommer fra Somalia, Hargeysa (ellernoe sånt) distriktet.
Er det noen som har vært borti noe lignende?

Nummeret er: +25215570254 (delt opp med landskode og regional kode = +252 1 5570254)

Noen som kjenner til dette nummeret?
Sist endret av SteInMetz; 7. november 2007 kl. 13:53.
Hvis de la på fort ringte de nok bare feil..

De fleste svindelforsøk fra utlandet skjer via mail. Hvis det er noen som vil låne 50k mot at du får 100k om 2 uker så si nei..
Hvis ikke de prøver å tappe deg for penger ved å ringe opp igjen. They got ya numbah, you will loose your moneh!

Evt. så var det bare Benson som var hjemme en tur og ville ringe deg for å fortelle at alt går bra.

Ref:
http://www.freakforum.nu/galleri/showimage.php?i=1362
http://www.freakforum.nu/galleri/showimage.php?i=1664
Sist endret av morten; 7. november 2007 kl. 14:10.
Jeg hadde løpt å gjemt meg om jeg var deg!
Det er kriminaliserte gjenger som tjener penger på og få folk til og ringe tilbake.
De begynner på 0000001 og fortsetter, det betyr at du sikkert er den 47****** noe nr de ringer.
Ehm
Jeg ble også oppringt fra Fauske Kommune i går (Jeg bor på sør-vest landet).
De prøver nok og tappe meg også for penger.
På våres telefon regning en gang var det mange oppringimger til noen land i afrika, og vi har da aldri ringt til afrika.. men vi slapp og betale for det heldigvis.
Jeg får ufattlig mye "skjult nummer" oppringerer.
Tror dog det noen som syke fritidsproblemer... *sigh*
Sitat av Grantax
Jeg ble også oppringt fra Fauske Kommune i går (Jeg bor på sør-vest landet).
De prøver nok og tappe meg også for penger.
Vis hele sitatet...
Ja jeg har hørt at Fauske Kommune har dårlig råd for tiden så de har begynt med slikt
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Jeg tar kun telefonen om:

1. Jeg kjenner nummeret som ringer
2. Det ikke er skjult nummer
3. Personen som ringer meg har avtalt det på forhånd. Det må bli slutt på å ringe i tide og utide, mobiltelefonen er en irriterende oppfinnelse når du sitter i en middag eller prøver å slappe av.
Jeg oppfordrer folk til å bruke mail.
Jeg har et litt offtopic spørsmål til denne tråden:

Når jeg ringer bedriften jeg jobber til steder som NGT, NAF, Telenor, mamoz, etc.. Så kommer det opptatt signal. Når jeg legger på da, blir jeg automatisk ringt opp igjen fra nummeret. Koster dette penger for bedriften?
hehe, ganske enig der Polar
Sitat av Polar-
Jeg tar kun telefonen om:

1. Jeg kjenner nummeret som ringer
2. Det ikke er skjult nummer
3. Personen som ringer meg har avtalt det på forhånd. Det må bli slutt på å ringe i tide og utide, mobiltelefonen er en irriterende oppfinnelse når du sitter i en middag eller prøver å slappe av.
Jeg oppfordrer folk til å bruke mail.
Vis hele sitatet...
Uenig, synes det er veldig fint og kunne ringe folk i hytt og pine.
Og ofte veldig viktig.
Men når jeg ikke vill bli forstyrra så skrur jeg bare av telefonen og VIPS! Jeg har løst det problemet
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av torsken
Uenig, synes det er veldig fint og kunne ringe folk i hytt og pine.
Og ofte veldig viktig.
Men når jeg ikke vill bli forstyrra så skrur jeg bare av telefonen og VIPS! Jeg har løst det problemet
Vis hele sitatet...
Problemet er at om man skrur av mobilen mister man kanskje en samtale man ventet av noen andre. Derfor er løsningen å legge på når noen som ikke har avtalt det ringer, med noen få personer som unntak. Fortsatt irriterende å måtte legge på i hytt og gevær though.
Det er mange som tror det, men det er ingen menneskerett å få tak i en person med et tastetrykk til alle døgnets tider. Før i tiden måtte man dra med hest og kjerre i kanskje to døgn for å prate med noen, og da hadde man gjerne noe viktig å si. 98% av folk nå til dags ringer meg for den minste idiotiske ting, som om jeg ikke har annet å gjøre.
Sist endret av Polar-; 7. november 2007 kl. 23:10.
Jeg har også fått noen rare oppringinger for en tid tilbake. Nummeret var fra Irland av alle steder. De ringte, ofte på kvelden et par ganger i uka. Gadd aldri å snakke med de, bortsett fra en gang. De spurte etter en so het "Johnny" og jeg sa bare at han ikke var her. De har alsri ringt tilbake etter det...