Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  167 20878
Noen som har prøvd seg på tilbudet til Coop? De sier at hvis du ikke er fornøyd med varen, så får du en ny. har noen prøvd å f.eks. kjøpe et skolebrød eller en pose med boller, spist det opp og sagt man ikke er fornøyd med det? Hva var unnskyldningen din?

Hadde vært spennende å se noen klarer det, f.eks. som disse folka her gjorde: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.3969998

Hvis det er god mulighet for å gjøre dette blir det mye handling på coop de neste dagene..
Har selv et par kamerater som jobber på Coop og å bytte varer/få pengene tilbake funker fett. De skal ikke stille spørsmål, og gjør de det bare skrik etter media etc etc. De skal ikke stille noen spørsmål egentlig, hvert fall ikke diskutere.

Et godt tips er å finne emballasje i folks grønne (søppel?)dunker. Finn emballasje av varer du vet de selger på Coop og gå å hent penger. Ikke gjort det selv (enda?), men vet det funker.
oo, najs!
det hadde jeg ikke tenkt på en gang! men litt spesielt å rote rundt i søppelkasser og ta med seg søppel..
Jeg har hørt at de krever kvittering for at man skal få pengene tilbake. Isåfall kan det bli litt problem å bare komme med brukt emballasje... Kommer vel helt an på hvor godt opplyst om reglene den ansatte du møter på er.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Keen på å få det til med øl. Kjøpe seg en sixpack, drikke den opp, gå tilbake til butikken med kvitteringen og si at man ikke er fornøyd, og få en ny sixpack eller penger.

FBI fikk det til
Sist endret av CosmoKramer; 7. november 2007 kl. 12:41. Grunn: leif
Sitat av Pucky
Jeg har hørt at de krever kvittering for at man skal få pengene tilbake. Isåfall kan det bli litt problem å bare komme med brukt emballasje... Kommer vel helt an på hvor godt opplyst om reglene den ansatte du møter på er.
Vis hele sitatet...
Det kreves kvittering for varen ja, hvis ikke ville folk kjøpt varer på tilbud hos andre butikker og levert inn hos coop, da hadde man tjent penger på å spise sjokolade...
Hmm, leser nå på Coop.no at det kreves kvittering. I begynnelsen gjorde det ikke det - så de må ha endret det da misbruk ville bli for lett. Dog funket det kun med emballasje i begynnelsen, trust me
Tror nok betjeningen hadde begynt å stusse om man kom tilbake 3. ganga (nå lettere beruset) og ville ha enda en 6-pack.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av morten
Tror nok betjeningen hadde begynt å stusse om man kom tilbake 3. ganga (nå lettere beruset) og ville ha enda en 6-pack.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det funker flere ganger. Har man kjøpt én sixpack, får man én sixpack. De beholder sikkert kvitteringen etter at du har gjort det også.
Sitat av morten
Tror nok betjeningen hadde begynt å stusse om man kom tilbake 3. ganga (nå lettere beruset) og ville ha enda en 6-pack.
Vis hele sitatet...
Stod det ikke noe i den artikkelen om at de stilte litt spørsmål dersom de hadde kraftig mistanke til at personen prøvde å lure de?
For eksempel folk som kom tilbake med hele kvitteringa når de hadde kjøpt ei heil røys med ting og var ikke fornøyd med ett eneste produkt de hadde kjøpt.
Sist endret av Acidous; 7. november 2007 kl. 13:02.
Jeg skal teste i kveld, så får vi se! Kommer nok med en rapport i løpet av kvelden eller morgendagen.
Hvis du kommer tilbake med en oppdrukket 6 pakning er det etter min mening grunn nok til å spørre hvorfor du drakk opp 6 øl før du fant ut at du ikke var fornøyd. Er ikke 6 pakningen det isåfall er noe galt med, 6 pakningen er i seg selv bare pappen. Det er den enkelte øl..

Funker nok bedre om du kjøper en pakke med druer/boller, spise en passe mengde og kommer tilbake med resten. Tviler på at de smaker og sier; nei denne bar jo god.
Prøvde ut dette idag dog med spyleveske de hadde på tilbud. Jeg fikk pengene tilbake når jeg sa at spylevæsken ikke var sterk nok til å vaske frontruta ordentlig.
De ba ikke om å få igjen resten som var helt på spylevæske tanken heller. Om de nå bare begynner og selge bensin så skal jeg spare mange kroner i måenden!
Sitat av Bravehammer
Jeg tror ikke det funker flere ganger. Har man kjøpt én sixpack, får man én sixpack. De beholder sikkert kvitteringen etter at du har gjort det også.
Vis hele sitatet...
Men når man har drukket 12 halvlitere så finner man vel ofte ut at det er en god ide å prøve alikevel?

Sitat av mp34567
Prøvde ut dette idag dog med spyleveske de hadde på tilbud. Jeg fikk pengene tilbake når jeg sa at spylevæsken ikke var sterk nok til å vaske frontruta ordentlig.
De ba ikke om å få igjen resten som var helt på spylevæske tanken heller. Om de nå bare begynner og selge bensin så skal jeg spare mange kroner i måenden!
Vis hele sitatet...
Agreed, hvem drikker øl når alt man trenger er spylevæske og en loff.
Sist endret av morten; 7. november 2007 kl. 14:28.
Hvis de spør hvorfor du klager på sixpac'en så sier du bare at du ble dårlig og dermed ikke fornøyd.
Genialt å teste ut dette med litt nydelig indrefilet av okse!
Huff, jeg misunner virkelig ikke de som jobber på Coop nå. Klager er aldri gøy å få, og nå må jo klagestrømmen (både berettigede og uberettigede klager) øke noe voldsomt...
Spare opp lapper fra coop. Når du får lyst på noe snacks så stikker du ned og sier "jeg kjøpte denne varen for noen dager siden, jeg er ikke helt fornøyd" vips så har du dobbelt opp

Dumt for coop, greit for oss

Artikkel fra VG

Til Acidous:

På sin handletur klarte NRKs medarbeidere å få tilbakebetalt over 500 kroner for varer de ikke var fornøyde med. Vidar Ullenrød forteller at han har opplevd kunder som har vært misfornøyde med alt fra VG til alle varene på kvitteringen, og krevd pengene tilbake.
Vis hele sitatet...
Sist endret av junkpal; 7. november 2007 kl. 15:58.
Pucky: Klagestrømmen øker nok, men når de alltid kan si ja, og gi penger tilbake, så blir det vel stort sett glade klagere
Get a job folks... Er vel litt smålig å utnytte dette til det maksimale? Litt moro i starten, ja, men får være grenser.
Sitat av Bravehammer
Jeg tror ikke det funker flere ganger. Har man kjøpt én sixpack, får man én sixpack. De beholder sikkert kvitteringen etter at du har gjort det også.
Vis hele sitatet...
Men "kjøper" man en ny, så kan man drikke opp den og levere den nye kvitteringen tilbake. Slik kan man holde på til man kollapser.
Sitat av Graps
Hvis du kommer tilbake med en oppdrukket 6 pakning er det etter min mening grunn nok til å spørre hvorfor du drakk opp 6 øl før du fant ut at du ikke var fornøyd. Er ikke 6 pakningen det isåfall er noe galt med, 6 pakningen er i seg selv bare pappen. Det er den enkelte øl..

Funker nok bedre om du kjøper en pakke med druer/boller, spise en passe mengde og kommer tilbake med resten. Tviler på at de smaker og sier; nei denne bar jo god.
Vis hele sitatet...
Nope, no questions asked. Det er garantien. De gi deg en ny vare om de vil følge norsk lov.
Sitat av Reisekjekken
Get a job folks... Er vel litt smålig å utnytte dette til det maksimale? Litt moro i starten, ja, men får være grenser.
Vis hele sitatet...
Du synes det er smålig når coop markedsfører voldsomt med denne garantien, og faktisk tjener penger på det? Nei, har de lovet noe så de holde løftet. Jeg får ikke dårlig samvittighet av å snylte når det er de som har lagt opp til det.

En idé er jo svartebørssalg av varer fra coop. Det kan man tjene godt på, helt til man blir arrestert.
Sist endret av Gjøk; 7. november 2007 kl. 20:03.
1. Kjøp masse øl
2. Lag STOOOOOR fest
3. Drikk masse øl
4. (neste dag) Klag på at du fikk jævlig bakrus http://www.diskusjon.no/style_emoticons/default/happy.gif
Gjett hvem som skal på coop nå?

Har de sagt noe om hvor lenge denne garatien skal vare? Sånn ut 2007 eller, lignende?
Sitat av lanze
Pucky: Klagestrømmen øker nok, men når de alltid kan si ja, og gi penger tilbake, så blir det vel stort sett glade klagere
Vis hele sitatet...
Flere varer som kommer i retur medfører vel normalt sett mer jobb, i form av loggføring av varer som kommer inn/blir gitt bort. Det er den typen jobb jeg ikke misunner dem
Varene kommer jo ikke i retur, de er spist/drikket opp.
Dette er jo enorm markedsføring for coop. Hvor mange tror dere vil begynne å bruke coop-butikkene i stedet for nå som de har en slik garanti i ryggen da? De største butikkene vil jeg tro har råd til å ansette en ekstra mann for å ta seg av slike henvendelser
Sitat av Diablo
Gjett hvem som skal på coop nå?

Har de sagt noe om hvor lenge denne garatien skal vare? Sånn ut 2007 eller, lignende?
Vis hele sitatet...
Den er permanent. Dvs. at de kan slutte med det når de vil, men for øyeblikket så er den permanent i alle fall.
Sist endret av Gjøk; 7. november 2007 kl. 21:45.
har en idé:
kjøp en pose boller elns. spis halve og la resten muggne litt. den dagen de er "modne" kjøper du en til tar med kviteringen, henter den gamle posen og klager på den og får en ny

kanskje ikke planen til verdensherredømme men det er jo gøy å teste butikkene :P
Sitat av mongolyd
har en idé:
kjøp en pose boller elns. spis halve og la resten muggne litt. den dagen de er "modne" kjøper du en til tar med kviteringen, henter den gamle posen og klager på den og får en ny

kanskje ikke planen til verdensherredømme men det er jo gøy å teste butikkene :P
Vis hele sitatet...
Hvorfor det når du kan spise OPP den ferske bollen, så gå inn til butikken å hente en ny? Om du leser artikkelen og tråden trenger du ikke noen plan for å få deg en ny bolle!
mongolyd: Hvorfor ikke bare kjøpe en pose boller, spis opp så gå til coop med kvitering å få tilbake pengene eller en ny pose med boller?

argh! 2 late..
Sist endret av error; 7. november 2007 kl. 21:42.
om du spiser opp alle bollene blir de som regel sinte og sier masse blablabla for å vri seg unda
var hvertfall slik på butikken vi brukte å handle snop på da vi gikk på ungdomsskolen,
der sto det et skilt utenfor inngangen at varer med utgått dato på var gratis, vi plukka med oss to kasser med chilinøtter, en kasse lakris og seks pakker rollerburger som var utgått på dato. vi ble kasta ut. noen ble til og med svartelistet og om jeg ikke tar helt feil er det en eller annen nazi som er butikkstyrer på hver eneste butikk her i landet.
dette oplegget fungerer i teorien, men i praksis? aldri
Gjelder dette med alle ting de selger? sånn hvis jeg kjøper et blad/avis, neste dag sier jeg at jeg ikke er fornøyd, så får jeg igjen penga når jeg har lest det ferdig?
Sitat av Hater_mordin
Gjelder dette med alle ting de selger? sånn hvis jeg kjøper et blad/avis, neste dag sier jeg at jeg ikke er fornøyd, så får jeg igjen penga når jeg har lest det ferdig?
Vis hele sitatet...

Hvis du leser artikkelen så ser du folk har klagt på vg, så ja...
Hadde en prat med søstra mi idag (som jobber på Coop Prix) om denne garantien deres.. Og hun sa at kun spiselige (og drikkelige) varer kan byttes.. Altså ikke aviser/blader/vaskepulver etc...

Hun sa også at hun bare gir folk pengene tilbake (nesten) uansett uten å spørre om noe, bare for å få de bort.. Sitat: "Er jo ikke jeg som har funnet på denne garantien..."

Men om de fikk mistanke til at noen prøvde å "lure" systemet, så spurte de noen spørsmål, ikke for å nekte kunden å få penger igjen, men for å stresse kunden opp... De fleste som faker, blir vist litt stressa og bare gir opp når de får et par spørsmål...
Sitat av SaxonNOR
Men om de fikk mistanke til at noen prøvde å "lure" systemet, så spurte de noen spørsmål, ikke for å nekte kunden å få penger igjen, men for å stresse kunden opp... De fleste som faker, blir vist litt stressa og bare gir opp når de får et par spørsmål...
Vis hele sitatet...
Ikke jeg
Så i teorien skulle jeg kunne gå på coop mega, og kjøpe 2 stk freia melkesjokolade. Deretter betale, gå ut å legge de i bilen. Etter en stund, komme inn igjen be om pengene tilbake? Og de må gi pengene tilbake sålenge jeg har kvittering?
Hvilke argumenter har du i tilfelle de forstår at du utnytter systemet?
Det opner nye STOR coop butikk her jeg bor nå. Så dette skal bli gøy <3
1. Kjøpe 1 cola, drikk og klag
2. ????
3. PROFIT!

Må nesten testest ut hvor mange ganger man kan gå inn og ut med samme vare før de blir irritert nok til å kaste deg ut..

Btw, vedder på dette kommer til å bli noe lignende kiwi garantien. "Finn utgåtte varer, og få dem gratis". Vel, da vi fant haugevis med ting å tang, i tilleg snoka litt rundt. Så, ble de ansatte uhyre sinte.
Gjelder dette flaxlodd?
Det må selvfølgelig være mulig å tenke fornuft også da. Om jeg har jobbet i en coop butikk å du har kommet tilbake med en tom cola flaske som du ikke var fornøyd med ville jeg aldri ha gitt deg penger tilbake. Spesielt ikke om jeg har sett deg kommet flere ganger å klaget på det samme.

Butikker kan faktisk kaste deg ut å svarteliste deg om du utnytter systemet. I verste fall kan de anmelde deg, men hvor langt de kommer med akkurat det er en helt annen sak.
Sitat av dico
Det må selvfølgelig være mulig å tenke fornuft også da. Om jeg har jobbet i en coop butikk å du har kommet tilbake med en tom cola flaske som du ikke var fornøyd med ville jeg aldri ha gitt deg penger tilbake. Spesielt ikke om jeg har sett deg kommet flere ganger å klaget på det samme.

Butikker kan faktisk kaste deg ut å svarteliste deg om du utnytter systemet. I verste fall kan de anmelde deg, men hvor langt de kommer med akkurat det er en helt annen sak.
Vis hele sitatet...
det du sier her er at du ville nektet meg å bruke en garanti arbeidsgiveren din har gitt meg via tv osv?
hva gir deg som ansatt rett til å nekte meg ett løfte gitt av de som du jobber for?

Trenger ikke være noe gale med varen, poenget er at JEG ikke er fornøyd. en mening du ikke har evnen til å påvirke. Besluttningen om å gi penger tilbake har coop norge i såfall allerede tatt. din oppgave som annsatt er da å gi meg penga. ikke noe annet.

slike garantier er akkurat som med gratisdonger på helsestasjonen, er alltid noen jævler som skal ha halve skålen å ronke i.
Sist endret av Onkel Smågodt; 7. november 2007 kl. 23:22.
For å omformulere meg til å være litt snillere, så ville jeg nok 1. ha ført en intern sak om hvorfor kunden ikke er fornøyd, noe som innebærer at du har måtte svart på en del spørsmål eller 2. hentet sjefen min.

Men nå spiller jo det ingen rolle da jeg ikke jobber i noen coop butikk. Det jeg mente var at det er faktisk mulig å tenke fornuftig her i verden. Og den coop garantien er ikke vanntett. Så den kan lett vries om på. Dette er noe som da vil være opp til vær enkelt butikk. Om du leser artikkelen så står det jo at det oppstår en skepsis ved en unormal situasjon. For min del vil det være unormalt at folk bruker opp og benytter seg av varer som ingen kan dokumentere at det er noe galt med.

Edit: Garantien dekker selvfølgelig ikke varen. Men også selve "butikken". Men det er fortsatt unormalt at man drikker opp en cola og klager f.eks. på at hun bak kassa ikke spurte om du ville ha pose?

Btw: Dette funker på kino også. Jeg har klaget flere ganger på at salen har vært iskald, lyden hang etter, etc. Men da har det alltid vært sant og
Sist endret av dico; 7. november 2007 kl. 23:35.
Lurer på en ting: Må man ha embalasjen til produktet, eller holder det med kvitering? Hvis det holder med kvitering blir jo sanken mye enklere.

Sitat av SaxonNOR
adde en prat med søstra mi idag (som jobber på Coop Prix) om denne garantien deres.. Og hun sa at kun spiselige (og drikkelige) varer kan byttes.. Altså ikke aviser/blader/vaskepulver etc...
Vis hele sitatet...
Garantien sier da "Hvis du ikke er fornøyd med en vare", da kan de jo ikke si at det gjelder bare mat og drikke. Hvis jeg f eks kjøpte et par sko som jeg syntes var helt elendige kunne jo jeg krevd å få pengene tilbake.
http://www.masterofterror.com/coop-lyger/

Det viser seg nemlig at jeg må fylle ut et skjema med personlige opplysninger om meg selv. Hvorpå jeg reagerer med et snartenkt “ikke faen”. Men Coop var seigere. De vant. En null. Jeg måtte kaste inn håndkledet, og oppgi både navn og telefon nummer.
Vis hele sitatet...
Man finner litt forskjellige opplevelser når man googler litt
Dette tror jeg faktisk jeg er nødt å prøve. Er mange ting dette kan bli brukt på, og for meg som er student er dette jo gyllent
Sitat av dico
http://www.masterofterror.com/coop-lyger/



Man finner litt forskjellige opplevelser når man googler litt
Vis hele sitatet...

og man finner ut av enda mer om man leser litt

Sitat av linken din
Neste gang skal jeg faen meg ikke oppgi ekte navn. De har ingen rett på det og jeg har ingen plikt, men jeg var ikke så snartenkt dessverre. Hadde jeg vært det hadde de hatt et papir med et falskt navn og en meningsløs rekke med åtte siffer.
Vis hele sitatet...
Og leser man en av norges største aviser: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=173702

Sitat av vg
Coop lover pengene tilbake om en vare ikke smaker så godt som du trodde.
Vis hele sitatet...
Sitat av Informasjonsdirektør Vidar Ullenrød i coop norge
- Konkurransen i bransjen er så hard at vi må strekke oss stadig lengre for å vinne folks gunst, sier informasjonsdirektør Vidar Ullenrød i Coop. Du kan faktisk spise opp alt, finne ut at du ikke er fornøyd med smaken og få pengene tilbake - bare ved å vise kvittering, vare eller emballasje.

- Du får kompensert hele utlegget. Vi skal ikke krangle om noe som helst. Ta med bare emballasje, varen eller kvittering. Vi stoler på kunden. Det er nok å si at du ikke er fornøyd, sier Ullenrød.
Vis hele sitatet...
Ikke ett sted i reklamen sies det at man må legitimere seg ved bruk av garantien. Om man så får ett skjema og fylle ut, så bruk fantasien. Det er ikke legitimasjonsplikt på coop på annet enn tobakk/alkohol.



Så om du så fint sier i ditt forrige innlegg; hadde gjort alt du kunnet for å nekte meg å bruke en garanti gitt til meg av din arbeidsgiver, så skulle jeg som kunde gjort alt jeg kunnet for at du ikke satt bak kassen nestegang jeg og eventuelle andre kom med ett helt legitimt krav iflg. reklame osv.
Sist endret av Onkel Smågodt; 7. november 2007 kl. 23:59. Grunn: mer linker
Jeg har gjort dette. Er bare snakk om småting, men allikevel.

Husker fra da jeg var på fylla i sommer (dette er ikke på Coop). Jeg var full og sulten. Fant et sted hvor de solgte hamburgere for 30 kroner eller noe. Jeg kjøpte meg burger, og spiste den helt til det var igjen en liten bit. Da gikk jeg bort til disken på nytt, og klagde på at burgeren ikke var varm, og jeg fikk ny gratis burger.

Sånne ting er genialt. Sånne ting kan man gjøre hvor som helst og når som helst. Jeg er veldig flink til dette, føler jeg!
Prøvde dette i dag, men jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk en dritt tilbake fordi sjefen hennes hadde visst sakt til henna at visst hun trodde vi hadde spekulert dette så fikk vi ikke noe igjen. Hun kan vell ikke vite om jeg var fornøgd med varen min eller ikke?
Sitat av HerBackleS
Prøvde dette i dag, men jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk en dritt tilbake fordi sjefen hennes hadde visst sakt til henna at visst hun trodde vi hadde spekulert dette så fikk vi ikke noe igjen. Hun kan vell ikke vite om jeg var fornøgd med varen min eller ikke?
Vis hele sitatet...
Tips media evnt. Forbrukerrådet for villedende markedsføring.

Enten får de stå for garantien eller så får de kutte den ut.
Må jo være litt genialt med snus å sånt, eller evt røyk. Tar sæ nån fine prille. Så går man å klage Sir at den smake stygt.
for et par uker siden fant jeg en kvitering på coop men jeg kjøpte brus, jeg tok den med meg og hele kviteringen kom på 960.00kr. dagen etter dro jeg ned på coop å sa at jeg var missfornøyd med alle varene da spurte de sjefen hva de skulle gjøre å han sa at de skulle gi meg pengene igjen for alle matvarene som sto på kviteringa som kom på 600kr. med andre ord så funker det fett