Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1515
hey..

jeg var på en fest og var så uheldig at jeg rota et vinglass oppi laptoppen hans
jeg skal betale ny pc til ham, og når jeg gjør det får jeg den gamle halvveis ødelagte pc'n

så det jeg lurer på nå er om det går ann å reparere forskjellig saker på den og om det blir dyrt, tror det var følgende feil/mangler:

- bateriet er ødelagt så man må ha i ladern hele tida
- flere taster er litt klikk som feks. at de er overfølsomme osv.
- tror det var noe tull med internettet, men er ikke sikker

håper dere har noen gode råd
kanskje selge den til en dust på qxl :P
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, tipper det blir nytt hovedkort, koster vanligvis nesten like mye som laptopen (kommer an på modellen).

Garantisak kan man prøve på dog.
Tastaturet kan kanskje fikses ved å ta av tastene og vaske nedi der.
Men sjekk hvordan tastene skal festes, broren min plukket av en tast på laptopen jeg hadde før og for å feste den igjen må man ha 1 mm tynne fingre for å komme til under tasten mens man fester den.
Siden jeg(eller noen andre jeg kjenner) ikke har så tynne fingre gikk det dårlig.
Men kanskje dine taster er festet på en bedre måte?

Man kan også ofte få kjøpt selve tastaturet til laptopen separat og bytte det ut.
Har du flaks kan du kjøpe nytt tastatur til en 500 spenn ca, så kan du kjøre opp maskinen helt fra starten igjen og se hvordan den fungerer. Batteriet er ikke så farlig, det spørs bare hva du skal bruke den til. Har ikke hatt bruk for mitt batteri i alle åra jeg har hatt laptop
Trådstarter
42 0
Sitat av AtXbYeA
Tja, tipper det blir nytt hovedkort, koster vanligvis nesten like mye som laptopen (kommer an på modellen).

Garantisak kan man prøve på dog.
Vis hele sitatet...
det gikk ikke på garantien såe...

modellen er jeg ikke sikker på, han hadde en selvkomponert pc fra dell. var ca 11500kr for den ny for ett år siden

Sitat av q_Werty
så kan du kjøre opp maskinen helt fra starten igjen og se hvordan den fungerer.
Vis hele sitatet...
reformatere eller??

beklager om jeg kommer med noen dumme spørsmål, er ganske nybegynner på data:P
ja reformatere.
Trådstarter
42 0
aok thanx...

ellers er jeg åpen for flere svar *blunkblunk* :P
Trekk utav strømmen mens du oppdaterer bios.. da er det garantisak?. du vet jo ikke hvorfor ting ikke funker