Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1843
Så nettop en ny fancy reklame for at idol skal sendes i en ny sesong. Og jeg så vel og merke hele sesong en og litt av sesong to. Men for meg er dette nå helt uinteressant.

Så jeg spør dere om det fortsatt er noen som synes dette er interessant. Jeg vet jo at de ikke ville sendt dette hvis de ikke mente folk så på det. Men jeg tror nok at mange bare ser på det fordi det går i beste sendtid og man ikke har noe særlig annet og se på.

Er det egentlig noe mer og hente av dette konseptet?
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av murloc
Så nettop en ny fancy reklame for at idol skal sendes i en ny sesong. Og jeg så vel og merke hele sesong en og litt av sesong to. Men for meg er dette nå helt uinteressant.

Så jeg spør dere om det fortsatt er noen som synes dette er interessant. Jeg vet jo at de ikke ville sendt dette hvis de ikke mente folk så på det. Men jeg tror nok at mange bare ser på det fordi det går i beste sendtid og man ikke har noe særlig annet og se på.

Er det egentlig noe mer og hente av dette konseptet?
Vis hele sitatet...
Jeg kom inn på pre audition :O Men de syntes at jeg jeg sugde så mye, og lurte på om det var en spøk. Hahaha.
Bæ, bæ, lille lam (8)

Idol suger. Alt for kjedelig og oppbrukt.
haha.. var du på tv elr?
Kommer til å følge litt med i år, for nå fikk plutselig de "litt eldre" lov til å vær med så jeg kjenner noen som er der.
men i bunn og grunn etter sesong 2 ble idol f.u.b.a.r etter min mening
Folk vil fortsatt se på det. Jeg vet om mange som sier at de ikke kan komme på vorspiel osv før etter at Idol er over på fredagskveldene.
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Altså hvis det kommer noen som virkelig KAN synge kan det jo være interessant og se akkurat de opptre. Men de som virkelig kan det ser man gjerne etter idol er over også.

Jeg snakker her om og se alt fra første audition til siste stemme.
og f.u.b.a.r er?
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av arcticmonkey
og f.u.b.a.r er?
Vis hele sitatet...
Se filmenn Saving private Ryan det er vel ikke noe egentlig definisjon da det ikke er et ordentlig ord.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Svaret på spørsmålet ditt er enkelt og greit ja. Det er høy underholdningsverdi i Idol-konseptet fortsatt. Det har gått titalls sesonger av dette og lignende konsepter på tv de siste årene. "So you think you can dance" "American Idol" "Dansefeber" og "Idol" og det er alltid mye seere på programmene. Nettopp fordi det er flinke dansere/sangere med. Og folk flest liker samtidig konkurranse.
Personlig syns jeg fortsatt underholdningsverdien er der, men dette avhenger naturligvis av at det er en viss kvalitet blandt deltakerene som dommerene plukker ut til å konkurrere videre etter innledende runder.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av arcticmonkey
haha.. var du på tv elr?
Vis hele sitatet...
Neeh. Jeg trodde det og håpet det, meeen. Er bare noen av de verste de viser. Unødvendig av dem å bruke opp tiden min, når den egentlig var bortkasta.
Sist endret av Kekurikekaka; 21. august 2007 kl. 22:47.
Jeg syns Idol er kjedelig, jeg fulgte med på første sesongen, og syns egentlig ikke det var det helt store!

Det blir så... Uff... Alle sesongene blir så like, syns jeg!
Også kunne de godt hatt et eller to års opphold mellom hver sesong.
HeHe.
Selv pleier jeg å se de første episodene hvor de har med mange som synger latterlig dårlig (slik jeg tipper PureOwnage gjør).
Da kan jeg og kompiser sitte i stuen og le oss nesten ihjel over gaulingen.
Men så er det bare de flinke igjen og da slutter vi å se på.
Sitat av murloc
Se filmenn Saving private Ryan det er vel ikke noe egentlig definisjon da det ikke er et ordentlig ord.
Vis hele sitatet...
Har sett den men er sier de jo ikke ha det egentlig er?
Gjør akkurat det samme som Henriken jeg Men American Idol er MYE morsommere da, med han britiske fyren jeg ikke husker navnet på.

So you think you can dance er også morsomt når mange av de rævva er med
idol er veldig utbrukt, jeg så nesten første sesong, og allerede da, synes jeg det begynte å bli kjedelig, de burde gjøre noe med programmet....

hva de sender asså...
Sist endret av effen_92; 21. august 2007 kl. 23:11.
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av arcticmonkey
Har sett den men er sier de jo ikke ha det egentlig er?
Vis hele sitatet...
Nei men du skjønner jo betydningen som blir forklart. Slik jeg tolker det er fubar som regel forbunnet med noe dårlig/nytteløs/håpløst. Men dette blir fryktelig off topic.
jaG
Produktutvikler
Syns fortsatt det er underholdene jeg, idol er noe man kan samle seg forran tv`n en vinterkveld med noe godt på bordet Men som sagt, så har Idol forstatt høy underholdningsverdi, og det kommer nok til å ha det noen år til. Og det at jeg kjenner noen som var der, hever den underholdingsverdien noen hakk for meg
Jeg må ærlig inrømme at jeg ser på American Idol når det går. Det er underholdende. De har gode producere, og flinke dommere med gode kommentarer. Norge har ikke noe som minner om samme kvalitet engang, verken på sangerne eller selve opplegget. Kjedelig i Norge.
Jeg syns Idol er stor underholdning fortsatt. For å dele det inn i to deler:

1. Auditions: Hvert år strekker man seg enda litt lengre, man finner noen som er enda litt særere (løvedama fra siste sesong American Idol anyone?) og man plukker gjerne tidlig ut noen man vil heie på videre, enten fordi de er sykt flinke, fordi de har sjarm eller fordi de er så søte. Kanskje har man kompiser som er med i år og man vil gjerne se de gjøre det bra (evt drite seg loddrett ut).

2. Finalerundene: Man har gjerne funnet sin favoritt, kanskje er det noen man kjenner (eller man har felles venner) og man stemmer de videre. Man har noen man absolutt ikke liker som man sitter og slenger dritt om og jubler når de endelig ryker ut. Utover så kommer det ofte en eller annen sinnsyk opptreden som gir deg ståpels på armene.

Jeg gleder meg til Idol begynner igjen. Idol-vorspiel i stua med projektor og pils blir kos.

Edit: og Ja, American Idol eier den norske versjonen. Både når det gjelder deltagerne som er flinke, freakshowene og fordi de har sjefsrotta Simon Cowell til å slakte alt som er halvbra
Sist endret av liasis; 21. august 2007 kl. 23:21.
Sitat av murloc
Nei men du skjønner jo betydningen som blir forklart. Slik jeg tolker det er fubar som regel forbunnet med noe dårlig/nytteløs/håpløst. Men dette blir fryktelig off topic.
Vis hele sitatet...
ok, fortsatt litt offtopic. Enkelt og greit om man lurer på slikt kan man bare ta en define: fubar på google og få opp dette:
Utterly botched or confused (Fucked up beyond all recognition).
[color=#008000]missbunbun.tripod.com/id7.html[/color]

Fucked Up Beyond All Recognition
[color=#008000]www.goldenbrigade.org/encyclopedia.htm[/color]

og for å gå til topic så ser man at dette er et populært konsept. Men jeg tror at folk begynner å gå litt lei av det. Og at det snart er på tide med noe nytt =)
Sist endret av etse; 21. august 2007 kl. 23:21.
Sitat av Henriken
Selv pleier jeg å se de første episodene hvor de har med mange som synger latterlig dårlig (slik jeg tipper PureOwnage gjør).
Da kan jeg og kompiser sitte i stuen og le oss nesten ihjel over gaulingen.
Men så er det bare de flinke igjen og da slutter vi å se på.
Vis hele sitatet...
Akkurat det samme her, det eneste artige med idol er å se folk drite seg ut, folk som tror de er gode men høres helt jævli ut. Men etter at disse er luket ut så er det bare "flinke" folk igjen (og pene unge jenter, men går for det samme).
Sitat av murloc
Nei men du skjønner jo betydningen som blir forklart. Slik jeg tolker det er fubar som regel forbunnet med noe dårlig/nytteløs/håpløst. Men dette blir fryktelig off topic.
Vis hele sitatet...
Fucked Up Beyond All Repair. Betyr at det slett ikke er bra, noe som deffinitivt vil si Idol
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av etse
ok, fortsatt litt offtopic. Enkelt og greit om man lurer på slikt kan man bare ta en define: fubar på google og få opp dette:
Utterly botched or confused (Fucked up beyond all recognition).
[color=#008000]missbunbun.tripod.com/id7.html[/color]

Fucked Up Beyond All Recognition
[color=#008000]www.goldenbrigade.org/encyclopedia.htm[/color]

og for å gå til topic så ser man at dette er et populært konsept. Men jeg tror at folk begynner å gå litt lei av det. Og at det snart er på tide med noe nytt =)
Vis hele sitatet...
Forkortelsen er englesk og ordet er av tysk avstamming, om man skulle tro filmen. Så jeg tviler på at den forkortelsen stemmer. Men om noen fler har noe å si om dette så foreslår jeg at dere starter en ny tråd med emne: FUBAR, hva betyr det?

On topic:

Jeg kunne aldri tenkt meg å hatt idol som midtpunkt på et vospiel, men det er nå meg da. Men jeg inrømmer gjerne at jeg ser på idol når jeg er hjemme hos min mor og far. Men da som sagt i mangel på noe annet og gjøre. Skal også medgi at idol skaper mange diskusjoner, da alle mener noe om hvem er bra og hvem er ikke. Men da må man jo følge aktivt med, og det blir for mye for meg.

Men hadde mange "gode" idoldiskusjoner nårr det gikk for første og andre gang
Sist endret av murloc; 21. august 2007 kl. 23:29.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Diablo
Akkurat det samme her, det eneste artige med idol er å se folk drite seg ut, folk som tror de er gode men høres helt jævli ut. Men etter at disse er luket ut så er det bare "flinke" folk igjen (og pene unge jenter, men går for det samme).
Vis hele sitatet...
enig at det har en viss underholdningsverdi å se fremførelser som f.eks denne fra første runde i år http://uk.youtube.com/watch?v=r-x9G_M4HDo HAKUNA MATATA
Idol _suger_. Skjønner ikke at folk kan synes det er gøy å se på.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Siden tråden ble dratt opp igjen, så vil jeg si at min personlige mening etter fredagens program er at Idol for meg fortsatt er underholdene. I motsetning til de fleste av dere (tydeligvis) så blir jeg mer underholdt av å høre de gode artistene fremføre sine bidrag og jeg blir i lengden lei av å høre de dårlige fremføringene.

Og ja, det er mye bra sangere som melder seg på Idol.