Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1078
Hei jeg har ett mobil abonomennt der man betaler inn 200 kr i mnd og kan ringe for disse, det som ikke blir brukt overføres til neste mnd(dere vet ka eg mener), men hvis du ikke viderefører så tror eg du bare mister alle pengene så det eg vil ha er noe eg kan flytte pengene til sånn at eg kan bruke de. Da tenkte eg på paypal ogl, er det noen som vet om dette virker og bare sende en sms også trekkes x antall penger og overføres til en paypal konto. Eg vet ikke kordan paypal virker så, eg ville bare høre her før eg registrer meg.
Så vet dere om dette virker eller noen andre steder der du kan bruke tlf til å betale ting med?

Tenker ikke på donasjoner ogl, det får være siste utvvei

Takk for smarte svar, sikkert flere som vil ha dette.
Hvilket mobilabb. har du?
Vanligvis går slike overføringer automatisk, tror jeg.
Netcom youngtalk?

Når jeg skiftet mobilabonement, så hadde jeg litt over 500kr på det gamle sim-kortet, men jeg fikk ikke overført de pengene over på det nye. Men skal også sies at jeg ikke ringte inn og spurte om dette var mulig.
Trådstarter
Jeg har djuice men jeg kommer gjerne til å bytte til et annet abb. men det hadde vært kjekt å ha penger på paypal men det virker gjerne bare med mastercard osv?
Tja. du har jo tjenester der du betaler pr. mobil for diverse tjenester, men da må jo du lage en slik tjeneste selv. Hvor mye penger er det snakk om da? kan jo for eksempel om du skulle bytte abbonement, bedt om et nytt sim-kort, og hatt det andre simkortet til nødstilfeller i tilfelle ett eller annet skjer.
Sikkerhetsklarert
Jeg hadde et youngtalk som stod å gikk i et års tid, var vel nesten 2500,- på det. Så tok jeg å oppgraderte abonementet til Activetalk eller noe, da trakk de regningen fra kreditten. Slik at jeg så og si fikk to subsidierte telefoner til prisen av en.
Diskutert før, bla. her:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...t=mobil+penger
Konklusjonen er vel: Ring og spør.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har netopp fått svar fra gjerrige telenor og det var ikke mulig nei, så da er spørsmålet ka eg kan bruke de til no. Bankene skulle jo hatt et system der man kunne betale regninger med telefonen, slik at man bare kunne laget en regning på x antall kr, sende en sms, x antall kroner betalt til din egen konto. Koffor er det ingen som har laget et slikt system, ta ansvar her inne start opp et firma som kan gjøre det Ressursene ligger der, når spåkoner kan trekke 100 kr sekundet så må det vel være mulig for noen å sette opp et system som trekker x antall kr fra telefonen og overfører det til angitt sted?
Tenk at du mister mobilen din med abn. på. Jeg finner den og betaler alle regningene mine! Tada.
Sitat av siggen_
Har netopp fått svar fra gjerrige telenor
Vis hele sitatet...
Tenk eg at du kjøper en telefon for en krone. Grunnen til at du får den for en krone er at telenor får penger ved at du betaler abo. i 12 mnd. La oss si at du slipper å betale abo, og faktisk kun betaler 1 krone i realiteten. Telefoner koster ikke 1 krone å produsere. Skal Telenor være helårsnisse? De er ikke grådige, de driver forretning. Du er gjerrig som vil ha masse greier uten å betale.
Må vel gå ann å lage noe sikkerhetssystem, lignende til kredittkort

Sitat av lefsegokk
Tenk eg at du kjøper en telefon for en krone. Grunnen til at du får den for en krone er at telenor får penger ved at du betaler abo. i 12 mnd. La oss si at du slipper å betale abo, og faktisk kun betaler 1 krone i realiteten. Telefoner koster ikke 1 krone å produsere. Skal Telenor være helårsnisse? De er ikke grådige, de driver forretning. Du er gjerrig som vil ha masse greier uten å betale.
Vis hele sitatet...
eg visste det men eg liker å kalle de gjerrige, de kunne no vært mer sammarbeids villige. Poenget er ikke å få pengene i cash, poenget var å kunne ringe for de selvom eg byttet abb. det er vel ikke for mye ¨å be om
gi pengene vekk til veldedige formål.
Sitat av Jumbo
gi pengene vekk til veldedige formål.
Vis hele sitatet...
Det var det første eg pressiserte at eg ikke gadd :P får være siste utvei
Sitat av siggen_
Det var det første eg pressiserte at eg ikke gadd :P får være siste utvei
Vis hele sitatet...
Tosk! Tenk deg den dagen du egentlig skulle bli sendt til rehab for et eller annet, så har de nettop lagt ned pga. pengemangel. Siden du ikke finner noen måte å betale på, så synes jeg du burde bruke dem på veldedighet