Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 7532
jeg har ett vepse reir rett ved siden av inngangsdøra min, inni veggen
jeg kan sprette opp en planke så er det der,hva kan jeg gjøre for og fjærne det?
Trådstarter
ja tusen takk,men tenkte og gjøre dette selv og tror ikke det funker hvis jeg tetter det for da må jeg liksom tette hele veggen
jaG
Produktutvikler
Støvsugeren !
Trådstarter
hahahaha,fakta? ja faen det skal jeg gjøre, lol
Du kan alltids isolere det og vente til de dør. Eller brenne det.
På hytta for noen år tilbake tok fattern tak i bolet med hendene sine og kasta det til helvete når vi hadde et i mønet. Gjett om han var supermann for meg etter det.
Et fint alternativ hvis du skal få fanklubb i samma slengen.

Edit: Hvis du bruker støvsugern, husk å tette åpninga med noe etterpå (en ballong eller noe) hvis ikke flyr de ut igjen. Snakker av erfaring med maur og diverse andre schtøgge insekter.
Sist endret av Poke; 29. juni 2007 kl. 19:10.
Personlig så slo jeg ned bolet med en langkost. Dyrene begynte straks å lage nytt bol. Da fant jeg frem vanngeværet, fylte det med kokende varmt vann, og fyrte løs på klumpen med veps. De forsvant rimelig fort.

Effektivt? Ganske. Morsomt? JA!
Sist endret av Praetox; 29. juni 2007 kl. 19:34.
Bane seg vei inn til kjernen og gasse store mengder insektmiddel?
Har en god plan du kan gjøre, du kan bruke bensin elle axe og lighter
Jeg vil foreslå en helt vanlig turbo-torch om du har en. Den brenner alt og penetrerer faktisk de tynne veggene i bolet ganske kjapt. ikke minst så brenner vepsebol faenskapen som faen uansett.

Om ikke annet er faktisk White-sprite brukbart med mindre du utsetter noe som ikke burde
komme i kontakt med white-sprite for det.

Disse innsektene puster fra siden av kroppen, så stortsett alle løsemidlene ville drept dem
om løsemidlet er sterkt nok.

Btw, det heter "Vepsebol" ikke reier
Sist endret av frevev; 29. juni 2007 kl. 19:49.
kan jo prøve med tennveske etc. for å få mer futt i driten da
Nå fikk jeg faktisk lyst til å få et vepsebol ute på verandaen. Vil ha det gøy med ild igjen!
Sist endret av Praetox; 29. juni 2007 kl. 19:53.
du må bruke en Max smekker er en rekkert det går strømm gjennom, jævlig gøy, jeg kjøpte min på rema for 70 eller noe
hvis du modder en slik:
http://www.gadgets.no/product_info.php?products_id=646

så kan det nok resultere i mange timer med morro og artige gnist-lyder
en pose bar putt det i posen og kast posen..
Ta store hansker, plukk opp reiret, kast det vekk og løøøøp inn.
Fyll et rør med mose, gress og hva faen som ryker mye. Hold det under bolet, og de sløve og detter ned. Så noen indianere som gjorde dette når de skulle ha tak i honning på Discovery. Så kan du ta det ut og sette fyr på det eller hva du vil.
Det du også kan gjøre er å hive inn salmiakk. De kommer garantert ikke igjen da.
ok alle som sier at han bare skal brenne dem opp, de er inni veggen ved ingangsdøra! hva om det brenner inni der og blir stort før oksygenen tar slutt?
hvis det er skikkelig godt gjemt inni veggen, å du ikke klarer å nå det fysisk, kan du jo kappe av en 40 - 50meter av hageslangen, stappe den nedi og helle kokende vann på dem. Ikke så mye vann, du vill ikke ha fuktskade heller. Da vil de mest sansynlig fly ut, å hvis du får tid kan du tette inngangen til vepsebolet, hvis det ikke er så altformangen.
ta litt disel inni veggen. de tåler ikke lukta. snakker om små mengder, og du slipper å tenne på huset
hmm, alarm mygg-spray. Spray masse med gjevne mellomrom ved inngangen til bolet. Det gjorde jeg da de bodde inne i veggen og da flyktet de.
Sitat av etse
hmm, alarm mygg-spray. Spray masse med gjevne mellomrom ved inngangen til bolet. Det gjorde jeg da de bodde inne i veggen og da flyktet de.
Vis hele sitatet...
Det begynte jeg faktisk med for et par dager siden. Er artig å gjøre det på dag tid, for jeg ser der bolet er herfra, og alle vepsene som kommer bare stikker igjen, for ingen vil inn. Muhaha! Ikke kødd med sterkere arter
Spray med ett innsekt middel som heter "permetrin". Er ikke helt sikker på hvor du får kjøpt det, kanskje hos en vanlig daglivare butikk. Kan ikke garantere at vepsene ikke stikker deg til døde før de stryker med selv, men middelet kan jeg love deg er effektivt.
Det absolutt kuleste du kan gjøre er å ta en kulegrill, putte oppi 1 kg ANFO og noe ekstremt søtt som tiltrekker seg alle vepsa.. Når de felste er oppi grillen og lever det gode liv med søtsakene, smeller du av bomba...

DET er noe jeg ville gjort
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av simdal
Det absolutt kuleste du kan gjøre er å ta en kulegrill, putte oppi 1 kg ANFO og noe ekstremt søtt som tiltrekker seg alle vepsa.. Når de felste er oppi grillen og lever det gode liv med søtsakene, smeller du av bomba...

DET er noe jeg ville gjort
Vis hele sitatet...
Fylla bolet med butangass og tenne på funker jo også
Watch them all explode! Yaaaay!
Som sagt så funker forslaget med bruk av støvsuger.
Spray insektsmiddel inn i tutet før du suger inn vepsen.
Tar ei god stund før stanken av insektsmiddelet blir borte, så ikke bruk mors nye superstøvsuger
*Gidder ikke lese alle forslagene*

Annyway, få tak i noe som ryker (røyk, altså!)
Da blir de visst nok dovne og vil ikke angripe deg. (HiHi, rusa veps!)
Også kan du bare ta på deg hansker og rive løs bolet og kaste det i ei bøtte med varmt vann.
Også kanskje sette lokk på det, for sikkerhetssyld! ^^,
- Da tror jeg du får knekken på dem, uten å risikere å bli stukket halvt i hel!
Sitat av GothQueen
*Gidder ikke lese alle forslagene*

Annyway, få tak i noe som ryker (røyk, altså!)
Da blir de visst nok dovne og vil ikke angripe deg. (HiHi, rusa veps!)
Også kan du bare ta på deg hansker og rive løs bolet og kaste det i ei bøtte med varmt vann.
Også kanskje sette lokk på det, for sikkerhetssyld! ^^,
- Da tror jeg du får knekken på dem, uten å risikere å bli stukket halvt i hel!
Vis hele sitatet...
igjen: les første-post. de er inni veggen. hatt det problemet selv. så det er ikke bare å røske det vekk med mindre man river opp veggen. Et enkelt vepsebol på utsiden som man fysisk kan ta på er enkelt å bli kvitt.
Skyt med luftgevær, det funket for meg :P
Hvor mange ganger har ikke folk sagt det --> Insekts-middel!! <--!!
Jeg har en "stor kinaputt" som hadde sittet godt i det bole
Sitat av etse
igjen: les første-post. de er inni veggen. hatt det problemet selv. så det er ikke bare å røske det vekk med mindre man river opp veggen. Et enkelt vepsebol på utsiden som man fysisk kan ta på er enkelt å bli kvitt.
Vis hele sitatet...
Les igjen du også.
Han/hun kan sprette opp en planke.
Sitat av GothQueen
Les igjen du også.
Han/hun kan sprette opp en planke.
Vis hele sitatet...
har hatt veps i veggen selv, og dette er ikke det samme som et vanelig vepsebol. Slik det var for oss, fant de seg et hull og "spist" opp innmaten i veggen for å lage plass. Veggen ble da på en måte vepsebolet, og det er ikke et eget som du bare kan plukke vbekk selv om du spretter opp noen planker. Så du får ikke vekk bolet, men du kan få vekk vepsene.
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg har også fått vepsebol. Men da utendørs under et tak på terassen.
La oss si at jeg river ned bolet med en spade, springer "for livet". Tar de hintet da?
Hva skjer dersom jeg blir stukket av veps?
Bor på vestlandet og det skadedyr firmaet var jo på østlandet :S

http://www3.pic-upload.de/17.07.10/z6s6zsv69su.jpg
Bruk støvsugern
Her er mine valg... til vepse bolet er det bare 1 ingang hvis jeg ikke tar feil aka hullet nede.
Ta en bøtte med vann å stapp den opp til bolet sånn at du drukner vepsene!

Andre alternativ: ta på deg mye kler å dekk all bar hud + maske. Du ma ha en venn og, du denger til bolet med en spade eller noe annet sånn at det faller ned, vennen heller tennveske over det å inni, når du har fått litt på setter dere det på fyr å løper.

Hent i branslukker i tilfellet brannen skulle spre seg.

@Tråd starter... KILL IT WITH FIRE!
Bland DDT i vann og fyr løs
Legg en sånn solid svart søppelsekk (ikke noe tynne greier som kan revne) over bolet, så røsker du den løs og snører igjen. Kansje greit å ha en medhjelper stående klar med litt gaffatape

Posen kan du plassere i fryseren over natta, i grillen eller annet ønskelig sted.
Vann gjør dem bare sinna. Hvis du lager en bastfakkel kan du bruke den som hjelpemiddel, røyken gjør vepsen døsig og sender dem til bakken. Deretter drar du frem støvsugern og fjerner dem.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Her er det bare fantaisen som setter grenser!
Lurer... er det mulig å drive vekk veps med høy lyd?
Jeg sier bare: HÅRSPRAY!!!

En dusj av det, og vingene deres stivner, og vepsen styrter og dør...
potetkanon! skader vel en god del veps.
nFF Marshall
morten's Avatar
Pirke litt: Røyk gjør at biene/vepsene spiser honning og det er dette som gjør de døsige. Ikke røyken i seg selv?
Sitat av Praetox Vis innlegg
.... Da fant jeg frem vanngeværet, fylte det med kokende varmt vann...
Vis hele sitatet...
Når jeg prøvde det, smelta tanken og vannrørene før jeg fikk spruta noe som helst.
må bare få kommentere tittelen på innlegget, den gjorde susen
Sitat av mathsterk Vis innlegg
potetkanon! skader vel en god del veps.
Vis hele sitatet...
I tillegg har poteta sannsynligvis ingen problemer med å dytte litt isolasjon, og komme ut igjen gjennom gipsveggen på andre siden

err, sløste jeg bort innlegg nr 3000 på dette?
Sist endret av VivaLatrina; 17. juli 2010 kl. 21:52.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
err, sløste jeg bort innlegg nr 3000 på dette?
Vis hele sitatet...
Trur nok det du .