Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 8706
Patient zero
iblis's Avatar
noen som har peiling på noen bra programmer jeg kan lage tekno sanger med?

sign. iblis
dance ejay
rave ejay

eller for de mere avanserte

fast tracker 2
eller for de enda mer avanserte

cakewalk pro audio 9
steinberg cubase vst32 5
m/ cool edit pro 1.2/wavelab 3

------------------
-Yallis
"Mmmm, free goo!"
let litt rundt på http://www.hitsquad.com/smm/win95/ , når du finner et program som er keewlt, så løper du ned til thecrack eller astalavista, også lever du lykkelig http://www.iblis.nu/ubb/biggrin.gif
Last ned en haug med gruve samples, gå inn i FruityLoops, lag noen fete mønstre, lek med tempo, pitch, delay og sånne ting, gå inn i loop playlist og sett det sammen på en kul måte, render wave-file, konverter til mp3, sex.mp3 eller noe sånt, legg det inn i napster-mappa, så blir den spredt på null komma niks, og vips, DJ iblis er verdenskjent!!
Patient zero
iblis's Avatar
Trådstarter
hehe.. hadde det bare vært så enkelt http://www.iblis.nu/ubb/biggrin.gif

sign. iblis

Originally posted by dephic:
Last ned en haug med gruve samples, gå inn i FruityLoops, lag noen fete mønstre, lek med tempo, pitch, delay og sånne ting, gå inn i loop playlist og sett det sammen på en kul måte, render wave-file, konverter til mp3, sex.mp3 eller noe sånt, legg det inn i napster-mappa, så blir den spredt på null komma niks, og vips, DJ iblis er verdenskjent!!
Vis hele sitatet...
Ja da hadde mange blitt rike...

Men det er ikke så mye verre enn det dephic mener.. Man det manger to viktige ting:

Man må ha GOD musikk sans, føle musikken slik at det blir bra og riktig. Det er ikke bare å mikse noe helt vilt, og loope hele tiden.

For det andre: Man må få folk til å høre på den, laste den ned og senere selge den..
Det er det som er vansklig.. det er mye som er bra menn som ikke selger ordentlig, Man bør få et plateselskap til å satse på denog kjøre den frem.....

------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
rekylvinyl.no
en litt interisant artikkel skrevet av itavisen, beskriver noen musikkprogrammer for pc.
men ta artikkelen for særiøst, itavisen er absolutt ikke kjent for å ha skribenter med store kunnskaper http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif

http://www.itavisen.no/art/1295375.html

metrom

[This message has been edited by metrom (edited 14 January 2001).]
nå har jeg funnet en hel masse samples ftp://ftp.futurenet.co.uk/pub/samplenet/wav/ , men jeg mangler et godt og _lett_ forståelkig prog for å gjøre det... det bør helst kunne ta mp3 samples oxxo(du finner det på samme site...) noen som har en passende ide? og en last ned site?

--
meitemark
--
inni helheim kor mange musikkprogs det var... ingen som har en enkel liten side med noen enkle howtos.. og da meneer jeg enkelt!!! helst med direktelinker til hvikle progs jeg trenger, om disse er trials ellere demoer osv osvosv.....
jeg har hørt at dance ejay er grådig bra.
har en link til isoen hvis det er ønskelig...
Hvorfor har ingen nevnt GromProgrammet
FASTTRACKER II, Detta duger til det meste, riktignok ikke så lett som E-Jay (btw. maskina mi klikka etter "Your system is one-hundred-percent-dance-compatible"), men lærer du deg det kan du lage ganske fete ting. Gjøre om på sanger er veldig morro, husker spes. en gruppe "fjortiss productions" eller noe.

unanz, det er verdt et forsøk (det følger med snake spillet...)

------------------
sugx
Patient zero
iblis's Avatar
Trådstarter
hmm.. jeg har dance ejay 3 liggenes her.. et kult leketøy.. ikke no mer!

sign. iblis

Originally posted by frittjaaff:
jeg har hørt at dance ejay er grådig bra.
har en link til isoen hvis det er ønskelig...
Vis hele sitatet...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
sugx har et poeng: hvorfor i alle dager er det ikke snakk om de gode gammle trackerne? dem funker fint som faen. jeg har da tracket siden jeg brukte bleier, og man begynner nu å bli verdsatt for det etterhvert og da..

lenge leve trackerne!

------------------
nso @ /-ignore dot.com
rekylvinyl.no
jo, fasttracker drev jeg en del med for lenge siden.
men så vidt jeg husker var lydkvaliteten elendig.
jeg krever perfekt lyd, ønsker jeg litt "4-tracker"-sound legger jeg på det senere.

metrom
▼ ... over en uke senere ... ▼
Helle! Du med fruityloops, jeg lasta ned serialen til v 4,7 ellerno.. men hvor iallverden skal jeg skrive den inn...

får lissom ikke cracka det http://www.iblis.nu/ubb/frown.gif snufs
du kan jo bruke noen ejay greier

------------------
-:Tupac 4 ever:-
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
ejay er ikke å lage musikk.. ejay er et programm som små unger kan leke mikæl jækson med.. man lager ikke noe selv.. man sitter sammen det andre har laget til noe annet

------------------
nso @ /-ignore dot.com
Bare for å være litt frekk prøver jeg å summere, samt å gi mine råd (som selvutnevnt musikk-på-PC-guru...) http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif

xxxx eJay: Søppel. Ikke prøv å begynne med dette engang. Leketøy!

FastTracker 2: Jau! Litt høy lærekurve, men kan produsere gode resultater. Jeg vil anse dette som det nest beste for tekno "overall", siden det er veldig "rytmisk" (ja da, jeg vet man kan "groove opp" tempoet osv) men det absolutt beste for ditt bruk. Men jeg ville nok også se på Impulse Tracker, som støtter større samples og bedre instrumenter...

MIDI: Dyrt, men best. Til å begynne med kan du jo bare bruke et SBLive + Cakewalk og en haug softsynther... det meste kan synces mot hverandre - kjører selv Cubase, Fruityloops, ReBirth og Gigasampler (på separat pc). Når du er flink nok (eller bitt av basillen) er der bare kronene som setter en stopper for moroa. Synther, samplere, blippe-boxer osv. Selv har jeg mye rart også i denne kategorien, bl.a. en MC505, Juno II, Korg Poly-800 II osv (har mest vintage greier).

Når alt dette koples sammen høres det fantastisk ut, man har også mye større muligheter enn ved bruk av kun FT2.

Uansett hva du velger kan du regne med høy lærekurve, men står du på blir det nok noe bra ut av det. Husk å poste linker til låtene dine her da http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif
Helt enig med de som synes ejay er dårlig..DET SUGER, alt er ferdig lagd så det er noe dritt å få det akkurat slik DU vil ha det. På skolen nå har vi et progg som heter Acid, har ikke satt meg noe inn i det, men folka sier det er bra http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif Menne nå har du vel kanskje funnet det progget du vil ha, så....
Originally posted by [kOnGeN]:
På skolen nå har vi et progg som heter Acid, har ikke satt meg noe inn i det, men folka sier det er bra http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif
Vis hele sitatet...
Acid er jo også bare et "snekre-sammen-loops"-program, men det er bedre enn de fleste siden du har mer valgfrihet (oxo er det jo Sonic Foundry som har laget det).

De "store" DJ'ene bruker ACID til å mikse sammen de fleste CDene sine (nei kara, de fleste CDene er ikke livemixet).

ACID er bra som et tillegg til resten av musikkstæsjet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Et hot tips! Lær deg å spille gitar eller noe å lag litt orntli musikk! Med følelse i! Faen ass, techno/tranze/house/fanyc/computer shit er bare DRITT uansett!
Om du skal ha orntli musikk så bruk hvertfall noe annet en KOMPJUTER!

ROCK ON!

------------------
"Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt"
Originally posted by SlaveAvSolen:
Et hot tips! Lær deg å spille gitar eller noe å lag litt orntli musikk! Med følelse i! Faen ass, techno/tranze/house/fanyc/computer shit er bare DRITT uansett!
Om du skal ha orntli musikk så bruk hvertfall noe annet en KOMPJUTER!

ROCK ON!

Vis hele sitatet...
Enig! Hvem som helst kan jo snekre sammen noe dritt som kan spilles om og om igjen på Topp 20 hver dag med et musikk program! Hør de trance greiene på radioen a! Det SUGER as! De tjener faktisk penger på det og....verste av alt. Den eneste "elektroniske" sjangeren for musikk jeg aksepterer er DnB, fordi det er variert, drivende og funky. Acid Techno ala Underworld er også variert og kreativt, men de "DJ" gutta på radioen er faen ikke ordentlige musikere as! Snarere tvert imot...

Lenge leve ordentlige musikere og deres musikk. De som lager musikken for musikken, ikke for å tjene penger...



------------------
"Politics was, at first, the art of preventing people from interfering in matters that concerned them. To this, in later times, was added the art of compelling people to decide matters which they did not understand"
Hva med Reason1.0? Ingenting blir det samme etter å kjørt det etpar netter....
Reason hjemmeside
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er det fakta at feks. Dj tiësto, blank & jones, paul van dyk, rank 1, gouryella, scooter ++ lager musikken sin på pc? Vis de ikke lager musikken på pc, hvordan lager de den da?
øøøh.. med synther, samplere, trommemaskiner ++? pc er ikke _alt_ her i verden vet du.
skaff deg et programm som heter rubbenduck eller.no det er det "de ekte dj-gutta" bruker
Opprinnelig postet av dfs
skaff deg et programm som heter rubbenduck eller.no det er det "de ekte dj-gutta" bruker
Vis hele sitatet...
Næsj, som dephic sier, de "ekte" DJ'ene mekker musikken med synther, trommemaskiner, samplere, diverse instrumenter. Men musikken i seg selv er så "syntetisk", fordi den er "kunstig" framstilt.
sjekk ut nye cakewalk sonar xl
har ikke skaffet meg det selv enda, men skal nok få noen bredbåndsbøser til å skaffe det snart. dette er arvtagerne til pro audio serien som mange sikkert har kjentskap til. husk at med et sb kort kan man bruke soundfonts, og sb live! kortene bruker pc'ens ram, og når man har 1,5GB ram så, ja heh
jadda, jeg holder med fortsatt til cakekwalk. midi + audio = sant
så kan jeg sitte å slappe along på bassen.
Hvem er så "de ekte dj-gutta" og hva er forskjellen på musikken som blir laget på pc og musikken og musikken til "de ekte dj-gutta"?
Opprinnelig postet av Jorgring
Hvem er så "de ekte dj-gutta" og hva er forskjellen på musikken som blir laget på pc og musikken og musikken til "de ekte dj-gutta"?
Vis hele sitatet...
Det er jo litt forskjellig da. Musikken som er laget på PC er über-elektronisk. Hør på Underworld (Som mekker musikken med "instrumenter") og sammenlign med vår nasjons største helt, Pacific Blue, som mekker musikken i MTV Music Generator 2 (PlayStation 2 versjonen). You tell the difference.
Sist endret av AnaMorph0s|s; 24. desember 2001 kl. 00:42.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Visst du virkelig vil ha litt utfordring Iblis, så anbefaler jeg på det høgste å prøve Fast Tracker II!! Jeg kan sende deg en sang jeg har mekka i Ft2!!
Zar0niX & SpeXzTeR Are Fast Tracker II Freaks....
Beste programmet som finnes!
Opprinnelig postet av Yallis
eller for de enda mer avanserte

cakewalk pro audio 9
steinberg cubase vst32 5
m/ cool edit pro 1.2/wavelab 3

------------------
-Yallis
"Mmmm, free goo!"
Vis hele sitatet...
harù de på cd?! kan ikke du brenne de på en cdplate og sende dem til meg for en pengeslump ellerno???
de er ikke så alt for store så det lastes ned på 123. har isdn selv og jeg har fortsatt livet i behold etter at jeg gjorde det
prøv f.eks alt.binaries.sounds.utilites eller.no i den duren, der repostes de i ett kjør.
Opprinnelig postet av Yallis
de er ikke så alt for store så det lastes ned på 123. har isdn selv og jeg har fortsatt livet i behold etter at jeg gjorde det
prøv f.eks alt.binaries.sounds.utilites eller.no i den duren, der repostes de i ett kjør.
Vis hele sitatet...
alt.binaries.sounds.utilites.. hæ? sånn .com.. d går ikke hva mener du? jeg har grønn stipe i taekwondo ikke data
Better than thou.
Nyhetsgruppe. Settes opp i Outlook Express eller lignende.
Opprinnelig postet av Carlo
Nyhetsgruppe. Settes opp i Outlook Express eller lignende.
Vis hele sitatet...
når jeg prøver å sette opp dn i outlook kommer det bare en feilmlding... hjelp? hvordan kom du deg inn der da??..
ok...

Alle slags eJay program = n00b dritt program...

Bala en del med såkalt "tracking" (ft2 og mpt) et par år...
Avanserte senere til mere pro program som "Reason" og bruker midi keyboard...

Reason + SB Live lydkort + Roland Midi keyboard = tingen !
Right on, my man...
Reason har alt. Genial sequenser, *.rex player, trommemaskin, "analog" synth, sampler, effekt moduler og filtre. Alt du trenger for å lage en megahit er masse, masse ville musikk skillz (hvilket jeg er i haapløs mangel af), reason, ett stykk datamaskin, et billig keyboard med midi-interface og en cd-børner. And that's about it, innit?
Fast tracker er veldig avansert for de som vil prøve det! Men ikke umulig... Har en kamerat jeg som lager siiiiiiiinnsykt bra mp3'er med FT II, minst like bra som trancer man laster ned fra proffe dj'er!

Windspear
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vil bare nevne Steinbergers herlige babes:
ReBirth og Reason.
Nydelige Roland tromme maskiner og grise enkelt å bruke, bare å skru.
Rebirth 338 er vel blitt en smule utdatert, men jo den var kanon-kul når den kom... (i 1997-98?) Med sine TB 303'er, sin TR 909 og 808... Masse geeky noises. Masse, masse gøy, men vanskelig å få bra resultat.

I dag mener jeg Cubase og Reason ligger på topp.
(Selv om jeg ikke har Cubase)
Sist endret av plumRad; 30. januar 2002 kl. 15:42.
Opprinnelig postet av plumRad
I dag mener jeg Cubase og Reason ligger på topp.
(Selv om jeg ikke har Cubase)
Vis hele sitatet...
Har du crack`a versjon av Reason da?
Har leita lenge etter en....har VELDIG lyst på den men gidder ikke betale 3900,- for det....
Har en svidd og cracket retail versjon på 2cder inkludert en default soundbank på femhundre og noen megabytes, men brenner'n og eller nero har noe merkelige greier på gang, så jeg kan desverre ikke brenne...
Pokker......kan du ikke sende meg en pm hvis du får fiksa problemet....hadde vært evig takknemelig
husk no, plumrad, at du fekk reason hos meg ... .. .

Men d e greit d.. E kan sende også viss d e nokken som vil ha .. Berre de sende nokkå tilbake

eg e på leiting etter en full cracka version av Rebirth 338 (ikke cracka demo version) og kanskje nokkå Cubase VST greie i tillegg? ... noja, da kan no avtalast..

Men altså.. e kan godt senda viss folk vil ha... (e har brennar so funke oxo )
Opprinnelig postet av -Masa-
husk no, plumrad, at du fekk reason hos meg ... .. .

Men altså.. e kan godt senda viss folk vil ha... (e har brennar so funke oxo )
Vis hele sitatet...
Tror tkddude hadde "litt" lyst på Reason... Han burde nesten få det, stakkar'n har lidd ganske lenge.

Btw: var på Hagstrøms Musikk i Brgn i dag... Satan til rått utstyr de hadde fått inn! roland D2 Groovebox, roland MC 307, roland etellerannet 303 effekt modul, og en annen ny roland synth box thingie. Best av alt: Stanton turntable med mulighet for mp3 in. (Screw all that soft shit, i want the hardware) *gearkåt*
kjøp sampleren min for 4000,- og begynn å lag musikk. han kosta 6995,- ny, og kosta da fortsatt. han e so ny
Korg Electribe ES-1 rythmn production sampler.
htt://www.vintagesynth.com/korg/ets.shtml
Err... Dyr og litt gammel, dessuten er jeg ikke helt komfortabel med electribe serien til Korg. Syns iallefall prisen var litt høy for brukt, gammelt utstyr?
nei, prisen er fin. er jo tre tusen (3000 kr) under det han blir solgt for i butikkane. og han er ikkje brukt. maks brukt 10 timer. Meg = Lat. aldri gidda å bruke han. han er god som ny. har lagt i orginalpakningen for da meste av tia, og han ligg i den no.