Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2067
Er det noe som veit om det er en Windows emulator til powerbook G4?
Helst er gratis en!
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=81649

Søke tips på google:
- mac windows emulator
- mac virtual pc

Var kanskje litt slem, men du må da innrømme at det tar mindre tid å søke på google enn å spørre i et diskusjonsforum?
«Joo-jeok»
Nichotin's Avatar
DonorCrew
Virtual PC.
Det finst ikkje windows-emulator for PPC, ettersom PPC er forskjellig arkitektur. Det finst derimot X86-emulatorer, som du kan installere windows på, for PPC. Sjekk litt på freshmeat.net under emulators.
Tror du egentlig bare kan glemme det. Jeg har selv forsøkt Xp via Virtual PC på min PowerBook G4 1,67ghz. Absolutt ikke verdt bryet. Virtual PC kjøres i et vindu og er tydelig veldig tungt for maskina å drive. Fungerer altså dårlig til det meste, bortsett fra kanskje notepad Mulig det fungerer bedre med f.eks win98 eller win2k.

Ville nok heller spart til en Intel Mac og satset på BootCamp BootCamp skal visst fungere ganske så knirkefritt. Eller selvsagt hatt en egen separat pc slik jeg har.
Sist endret av sidenone; 13. mars 2007 kl. 19:50.
virtual pc funker fint det. selvsagt ikke så bra at man anskaffer seg en macintosh for å kjøre vpc og windows på den, men hvis du har behov for å kjøre et windowsprogram av og til, så funker det ypperlig.

det er mulig å installere drivere på den virtuelle pc-en slik at det blir lett å dra og slippe filer mellom windows og osx. med dette vil også skjermoppløsningen i windows oppdatere seg automatisk når du bytter fra vindu til fullscreen.

jeg har brukt vpc med win2k for å få tilgang til msaccess i skolesammenheng, og det funket helt fint på en G4 1,33 GHz. litt tregt, men lagt fra så tregt at det var plagsomt. iis og asp var derimot så tregt at det ikke var til å holde ut.

jeg bruker også vpc til å kjøre clue ordbok, men da med windows 95 og 16 mb minne. når du avslutter vpc vil minne skrives til disk, slik at du kan fortsette akkurat der du slapp uten starte windows fra null. dermed er clue ordbok klar til bruk etter omtrent fem sekunder.
Hvis du må ha det på Macen er VPC og WMWare alternativene,
men hvis du kan kjøre Windows på en egen maskin er Microsoft Remote Desktop helt fantastisk å bruke mot en Windowsmaskin, jeg har en Windowsmaskin uten skjerm, men med noen spesielle nissete regnskapsprogrammer som bare ikke funker på Mac.

Det er kanskje også nyttig å vite at der finnes Windows til PPC,
kommer med noen IBM maskiner, jeg har dog ei klart å installere det på en Mac, enda...
Sist endret av fxxked; 13. mars 2007 kl. 22:30.
finner ikke annet om "virtual pc 7" i forumet her så jeg tar det her.

Alle som bruker eller har hatt VPC7 er det ingen måte å få opp "mhz" i VPC7 ?
jeg har 294mhz og 512Mb Ram på VPC..
tror det er den store grunnen til tregheten, og vis det er noen som vet eller hørt noe om det problemet så hadde det vært NiCe.

http://www.freewebs.com/tbk87/info.jpg
Sist endret av Milkshake; 19. mars 2007 kl. 17:07.
«Joo-jeok»
Nichotin's Avatar
DonorCrew
Det er helt normalt.
så det er ingen måte å "klokke" den opp ?
VPC7 funker overaskende bra i mine øyne og jeg har en Ibook G4 1.33mhz 1gb ram
Nix.

Og merk at klokkefrekvensen i beste fall er abstrakt. PPC er såpass forskjellig arkitektur at det er vanskelig å sei korleis ytelsen blir i forhold til x86, så enkelte ting går tregare, andre raskare.

Klokkefrekvesen tilsvarer på ingen måte en x86 klokka til 293MHz.

Grunnen er at ALU'ane er konstruert på litt anna måte, samt at PPC er mykje meir moderne arkitektur med en haug med register sammenligna med X86.
auch..
takk for svaret.
Sitat av frittjaaff
virtual pc funker fint det. selvsagt ikke så bra at man anskaffer seg en macintosh for å kjøre vpc og windows på den, men hvis du har behov for å kjøre et windowsprogram av og til, så funker det ypperlig.

det er mulig å installere drivere på den virtuelle pc-en slik at det blir lett å dra og slippe filer mellom windows og osx. med dette vil også skjermoppløsningen i windows oppdatere seg automatisk når du bytter fra vindu til fullscreen.

jeg har brukt vpc med win2k for å få tilgang til msaccess i skolesammenheng, og det funket helt fint på en G4 1,33 GHz. litt tregt, men lagt fra så tregt at det var plagsomt. iis og asp var derimot så tregt at det ikke var til å holde ut.

jeg bruker også vpc til å kjøre clue ordbok, men da med windows 95 og 16 mb minne. når du avslutter vpc vil minne skrives til disk, slik at du kan fortsette akkurat der du slapp uten starte windows fra null. dermed er clue ordbok klar til bruk etter omtrent fem sekunder.
Vis hele sitatet...
og MagicIso funket ypperlig
Jeg bruker det endel for å teste websider i IE, samt for å få tilgang til adlinks mongo-annonse-opplegg som bare funker med IE (søpleopplegg), funker greit til det også.
spilte til å med cs 1.6 med 3fps!!
har Yhub oppe det funker og

å sende "netsend" hihi