Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1007
Det begynner å irritere at læreren tar over mac-en imedia timene forå vise ting, når jeg er midt inne i et spill :P

så, noen som kan noen commands jeg kan gjøre får å komme meg ut av det?
Vi har full administrators rett på mac-en btw..

Noe annet fet man kan gjøre? siden alle er på samme nettverk og man kan gjøre mye gøy, hvis man kan? noen som kan hjelpe meg? :P
Tar over macen?



Du kan slå han ned før han får tatt macen?
kansje han skal lære deg noe da. kansje lurt å ikke sitte og spille da.
Sitat av bllan
kansje han skal lære deg noe da. kansje lurt å ikke sitte og spille da.
Vis hele sitatet...
Eller så kan han gjøre som han vil??
exquisite
Restyle's Avatar
Trådstarter
Uten at jeg mener no diskriminerende nå, så har vi mange jenter i klassen, og når læreren skal lære oss masse i photoshop som jeg allerede kan veldig godt, så føler jeg at det er bedre og lese nyheter på vg.no eller spille på 123spill :P

Men noen som kan noen sånne comands? på windows kan man liksom bare ctrl-alt+del og lukke overstyringa.. men på mac er jeg dessverre ikke like fullkommen på dette.. :P
Sist endret av Restyle; 16. januar 2007 kl. 23:58.
MAC har bsd saker i 'bakgrunnen'..

Jeg ble helt overrasket over hvor lik mac var på linux, når jeg først ble spurt om å sjekke en ut.

Tenke seg til.. de sier MAC er så sikkert. hehe

Men gode gamle single mode er tilgjengelig. (som basically er *nix varianten av 'safe-mode' eh..)

hold inne ctrl+s i oppstart, (seværdighetsTegn+s)
så er du inne på noe, for å si det slik..

Så filsjekke disk, så mounte filer, så starte litt mer av systemet, cracke/bytte root passord, så starte resten av systemet/reboote.


Men om du ikke vet hva det går i her,
så får både du og læreren kanskje litt hjertet i halsen allerede etter ctrl+s ;D

Tror de har patchet i nyeste Tiger versjon da.. men mener forrige er utsatt.


Og som nevnt.. Hvorfor spille spill på Mac i timene, om du kan ting..
Fetere å redigere film, mekke i photoshop og kanskje også animere layersene i AfterEffects..
Slikt mac er godt for : )
jaja, men å lære hva brush og hvordan man tegner streker gidder jeg ikke, redigere kan jeg jo alltids gjøre, men må jo komme meg ut av det først :P

Restyle...

btw, form dem som ikke kjønte det, overstyre alle maccene i klassen.. :P
Sist endret av Kugie; 17. januar 2007 kl. 19:53.
Vel, kan du ikke bare fikse no i brannmuren på macen din ? På Systemvalg > Deling ? Mener det skal være noe der, men da blir det vel enten at læreren kommer inn, eller ikke i det heletatt. Men da må han jo spørre deg hva som er galt i såfall, og da rekker du å ta ned spillet og forklare at noe er galt. Så fikser du det, og ber han prøve igjen

Eneste måten jeg kan komme på
Er ikke noe vits å prøve å nekte de det på den måten, de kommer jo fort til å finne ut at du gjør det med vilje, så fikser de det. Ville heller klaget på at de følger med på alle sine maskiner, slik er det ikke klassen vår. Du burde få med klassen din på det.
Det nytter ikke å klage. En tidligere klasse på MK der jeg går gikk til datatillsynet med det
Uten hell...

Lærerene våre bruker remote desktop til å overvåke oss, men det er det ingen sak å skru av:
system preferences > sharing > dæsken, der står det remote desktop gitt..

Men uansett får vi anmerkning hver gang den er av...
Au da, glad lærerne våre bare skriver anmerkning om de ser at spillet er opp. Personlig har jeg aldri blitt tatt, isåfall har jeg bare fått ett glis og skrudd det av ;p
exquisite
Restyle's Avatar
Trådstarter
Altså, det er greit at den er på.. Har ikke lyst å ha den konstant av..!

Men når jeg først har kommet inn, om jeg kan lukke det liksom når jeg ikke vill følge med mer på han.

Trur du det funker og trykke på knappen bak på sjermen? slik at mac-en går i dvale?
Sitat av EO2
MAC har bsd saker i 'bakgrunnen'..

Jeg ble helt overrasket over hvor lik mac var på linux, når jeg først ble spurt om å sjekke en ut.
Vis hele sitatet...
OS X er basert på Linux sin Debian(tror det var det het).
Nei, ikke basert på linux-kjernen, men Mach-kjernen (XNU med endel FreeBSD-greier).
Nå er ikke jeg helt stabil på UNIX/Linux/Mach, men fant dette på apple.no
UNIX-brukere kommer til å føle seg hjemme i Darwin, det pålitelige BSD-miljøet som danner grunnlaget for Mac OS X.
Vis hele sitatet...
Som du sikkert skjønner da så mente jeg Darwin i min tidligere post.

Edit:
Søkte og leste litt til om dette, så fant jeg ut at Darwin er bygd rundt Mach. Så det stemmer det du sier. Men det var faktisk læreren min som sa at det var basert på linux.
Sist endret av Bekks; 18. januar 2007 kl. 13:45.
Sitat av dobbeltve
Lærerene våre bruker remote desktop til å overvåke oss, men det er det ingen sak å skru av:
system preferences > sharing > dæsken, der står det remote desktop gitt..

Men uansett får vi anmerkning hver gang den er av...
Vis hele sitatet...
Huffameg, hadde dere kids oppført dere hadde dere aldri hatt det problemet i utgangspunktet

Du kan jo prøve å slå på den innebyggede brannmuren og sperre porten VNC bruker. Alternativt kan du kjøre opp VNC i en egen X-sesjon som læren din kan ta over istedenfor.
Sitat av Nichotin
Huffameg, hadde dere kids oppført dere hadde dere aldri hatt det problemet i utgangspunktet

Du kan jo prøve å slå på den innebyggede brannmuren og sperre porten VNC bruker. Alternativt kan du kjøre opp VNC i en egen X-sesjon som læren din kan ta over istedenfor.
Vis hele sitatet...

Sistnevnte ide var jo genial. Be VNC åpne en annen bruker evnt bare ett nytt skrivebord(Om flere skrivebord er støttet av OSX, det vet jeg ikke helt enda)
læreren sitter vel på sin egen feite mac eller..?

tror dere han sjekker å slå av remote-desktop på sin egen mac??


det + videoprosjektor..
Er det ikke da heller bedre å snakke med læreren om at du ikke lærer så mye i timene ettersom du kan alt fra før av og at han heller gir deg noen mere utfordrende oppgaver, enn at du sitter å spiller og er helt ute av timen? Jeg er nesten sikker på at du kan ordne noe med læreren ettersom (om jeg ikke tar helt feil) så skal elever få tilpasset læringen etter behov (dyslektikere får ekstrahjelp etc.). Jeg er ikke helt sikker på om dette også gjelder med deg i dette tilfellet, men hadde ikke skadet å snakke med læreren din om dette.