Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 965
Argh... det er en ting jeg sliter skikkelig med å få på plass på www.rightbrainboy.no/index.htm - hvis dere ser på den i IE, så fucker headeren og footeren med meg... De blir en pixel eller to for brede. Er det noen som kan se hvorfor?! Funker bra i alt annet jeg har testa den i... :/

Stylesheet ligger på www.rightbrainboy.no/template_css.css - både css og html (XHTML 1.0 Strict) validerer. Det er noen warnings på css'en, men ikke noe som skulle ha noe med dette å gjøre, såvidt jeg kan forstå?

Og hva syns dere sånn generelt? Er meningen at det skal bli portfolio, litt tutorials, og litt sånt her. I "tomrommet" på høyre side av teksten skal det komme utsnitt av forskjellige arbeider.

Lurer også litt på å legge inn en logo på viskelæret, og endre teksten på blyanten til www.rightbrainboy.no eller noe sånt.

Alt av konstruktiv kritikk og forslag er selvsagt hjertelig velkomment, og hvis dere syns den er skikkelig ræva er det selvsagt også greit å si det - man blir tross alt ikke flinkere av skryt, i motsetning til kritikk
Sist endret av atomet; 26. november 2005 kl. 02:15.
Synes den var veldig pen, men du kan droppe de tenkeboblene med "rightbrainboy" over hele siden. Ha den heller på en plass, i ringen der det er koppen har stått.
Ellers veldig pent
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
hmmmm... får vel se om jeg kan finne på noe lurt med de tankeboblene... er ikke helt overbevist enda riktignok... hva syns dere andre?

og takk for pene ord ellers forresten
Fin side, morsomme grafiske elementer

Det skal være sagt at jeg ikke er en stor tilhenger av sider med tydelige markerte innramminger som den 1px sorte streken du har rundt innholdet.
Synes bakgrunnen funket veldig bra. Men selve siden.. den ble ikke fullt så vellykket.
Nederste delen av siden så ikke så bra ut og tankeboblene var litt for fremtredende, og passet kanskje ikke helt inn, ellers så var det et greit design.
Sier meg enig med Lundern, Bakgrunnen var i helt annen klasse enn selve siden. Eneste jeg stusset litt på var blyanten og pussegummiet; burde de ikke ha noe skygge eller noe?

Slik det er nå ser det ut som om de er klippet rett inn. Hvis du fortsetter å holde på det klippet inn-preget kunne du kanskje gjort det slik at det så ut som om de er klippet ut av papir eller noe? Hvis du forstår?
det eneste her som er verdt å jobbe videre med er logosaken. det som er interessant med logoet er jo hodet til gutten, derfor tror jeg det hadde blitt bedre dersom du hadde kuttet ut boblen og kun brukt hodet, eller en liten boble over hodet til gutten hvis du absolutt må ha den med.

headeren består av fargene oransje, lilla, blå og svart. dette er ikke en pen fargekombinasjon. hvis du virkelig vil bruke disse fargene må du få det til å framstå som om du er klar over at fargene er fæle, og at du har valgt dem med overlegg. hvis det er dette du prøver her, så funker det ikke slik det er nå.

toppmenyen og layouten på selve siden generelt er sååå 1999, og er absolutt det motsatte av spennende og kreativ, så jeg tror ikke dette punktet trenger noe videre utdypning.

idéen med å la bakgrunnen se ut som en skriveblokk, og ha blyant, viskelær og kaffeflekk oppå er grei nok, men her blir det mislykket fordi det meste er laget i vektor, mens blyanten og kaffeflekken er fotorealistisk, slik at det ser ut som om de svever oppå en bakgrunn med linjer. hvis du istedenfor hadde tatt utgangspunkt i en bakgrunn som ligner på grovt resirkulert papir, og nedjustert vektorpreget, ville det ha sett mye mer troverdig ut.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Ok, noe er jeg enig i her, noe ikke, har også fått endel nyttige tips fra andre, så nå skal jeg ta noen runder med finpussing, også kommer nok en litt ny variant i løpet av noen dager. Skal se om jeg får kommet med noen synspunkter på hvorfor jeg er enig og uenig i ting her også.

Takker for synspunkter, kan ikke love at alt blir tatt hensyn til, men noe blir nok tatt med

Åja, og hvis noen har mer å komme med, så er det selvsagt bare å spytte ut!