Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4472
Driver å lager et skjema i Excel for å hjelpe meg å holde kontroll på hvor mye jeg jobber og hvor mye jeg vil få utbetalt i lønn. Liker å ha kontroll sånn at jeg kan se om det skulle være noe feil med utbetalingene.



Alt som er på bildet er plottet inn manuelt. Finnes det en formel til å regne ut både totalt antall timer, men som også klarer å sette inn riktig antall timer der det er kveld/helgetillegg, slik at jeg slipper å gjøre det manuelt?


Edit:
Fant ut av det

Hvis noen andre skal ha bruk for noe liknende så funket denne formelen til engelsk Excel

=IF(Mars!D23="";"";MIN(MAX(Mars!D23+(Mars!D23<Mars!C23);15/24);18/24)-MIN(MAX(Mars!C23;15/24);18/24))

Tråden kan stenges/slettes hvis mod føler for det, hvis ikke så er det bare å komme med forslag hvis noen vet om enklere måter å gjøre det på
Sist endret av TroNnY; 23. mars 2021 kl. 20:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kunne du ha delt denne med filen med formlene i?
Trådstarter
Kan gjøre det når/hvis jeg blir ferdig. Ble ikke fornøyd med oppsettet, fordi jeg måtte manuelt endre på ting hvis jeg jobbet lørdager. Det ble såpass mye styr at det er lettere å legge inn alt selv. Så må jobbe litt mer med dette, men kan dele den når jeg blir ferdig en gang, men det blir neppe i kveld

Som lovet så har jeg lastet opp skjemaet jeg lagde. Bruk så mye dere vil!

https://we.tl/t-CVBP0b3QqX
Sist endret av TroNnY; 24. mars 2021 kl. 16:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.