Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 925
Tenkte at jeg skal ikke gidde å poste sånn kjedelig thread når jeg ble innkalt men så gjør jeg det alikevel. Dette er fordi jeg har spørsmål som kanskje andre har løsningen på.

Jeg skal inn 7. Januar 2004, altså rett etter Jul. I vinterferien skulle jeg egentlig en tur til syden og i påsken skal jeg på TG. Det jeg da lurer på er følgende:

1: Har man uansett fri en av disse ukene eller begge?
2: Kan man søke om fri en uke eller to i løpet av tjenesten?

Finner sikkert på no mer spørsmål om HV senere så følg med veteraner
Påskeferien har 99% sikkert fri, det ermulig du kan få vakt ol lignende den uka men er veldig tvilsomt.. vinterferien til forsvaret pleier ikke å samsvare med skolene sine.. men normalt sett skal det ikke være noe problem å få fri den uka uansett...
Jeg vet ikke hvor Destiny Islands er, men tviler på at det er i nærheten av Stjørdal/Værnes. Derfor er det lite sannsynlig at du må ha vakt i påska, siden de som regel setter opp folk som har kort vei hjem. Den andre uka er jeg mer usikker om siden du er i heimevernet og det er jo 6mnd tjeneste (eller?). Tror ikke det eneste som kan ødelegge for den uka er hvilken stilling du kommer i og/eller om du skal ha noe kursing i løpet av perioden.
I løpet av et år i førstegangstjeneste tjener man opp 20 permdager, siden HV-tjeneste er bare 6 mnd blir dette da 10 dager (skyt meg om det er egne regler for HV). Om befalet ditt er snillt får du nok sydenferien din, og påske bør ikke være noe stort stress heller siden befalet nok vil ha fri samtidig og avdelingene kjører minimalt i den uka.
Uspiselig
Skrekkugle's Avatar
Trådstarter
Dreit i sydenferien plutselig. Vil heller satse på å komme meg til TG
Syden ble fort utsatt til jeg kom hjem så det går fett, men hadde jo seff vært flott å ha vinterferie med venner å kjente.

Takk for svar

Noen som har vært i HV og kan fortelle litt hva det går ut på? Søkte meg jo egentlig inn i Kavaleri neste år.. Men men sånn kan det gå. Har en kamerat som er der nå. Jævlig typisk å ikke komme inn samtidig som han da. Sitter man i helikopter i HV? Hater helikopter


Edit
Btw: Destiny Islands er fra et PS2 Spillet som heter Kingdom Hearts. Bor egentlig i Oppegård/Oslo