Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1907
Etter å ha lagt inn en ordre hos everyonedoesit.com i går ble jeg oppringt i 18 tiden, og vedkommende på telefon ønsket at jeg skulle gi fra meg de fire første og fire siste sifferene i kortnummeret mitt i tillegg til navnet på banken som utstedte kortet.

I tillegg ville de ha en fotokopi av kortet(kun de fire første og fire siste siffer), og min bostedsadresse. Dette var visst for å se at mitt navn og adresse var knyttet til kortet jeg oppga nummeret på.

Jeg er rimelig grønn når det kommer til netthandel, men har aldri opplevd dette før fra andre nettbutikker i Storbritannia. En gammel bekjent handlet hos everyonedoesit for noen år tilbake og husker ikke at dette skjedde med vedkommende.
For meg ser jeg ikke helt hva de kan bruke et ufullstendig kredittkort nummer til, men bedre føre var.

Noen andre som har hatt lignende erfaringer med everyonedoesit?
Hei, har aldri opplevd dette etter bestilling der.
Sitat av glia Vis innlegg
Etter å ha lagt inn en ordre hos everyonedoesit.com i går ble jeg oppringt i 18 tiden, og vedkommende på telefon ønsket at jeg skulle gi fra meg de fire første og fire siste sifferene i kortnummeret mitt i tillegg til navnet på banken som utstedte kortet.

I tillegg ville de ha en fotokopi av kortet(kun de fire første og fire siste siffer), og min bostedsadresse. Dette var visst for å se at mitt navn og adresse var knyttet til kortet jeg oppga nummeret på.

Jeg er rimelig grønn når det kommer til netthandel, men har aldri opplevd dette før fra andre nettbutikker i Storbritannia. En gammel bekjent handlet hos everyonedoesit for noen år tilbake og husker ikke at dette skjedde med vedkommende.
For meg ser jeg ikke helt hva de kan bruke et ufullstendig kredittkort nummer til, men bedre føre var.

Noen andre som har hatt lignende erfaringer med everyonedoesit?
Vis hele sitatet...


foral del ikke oppgi dette sikkert svindel hørtes LITT misstenkelig -.-
Jeg ser ingen måte de kan kunne svindle deg på.
Grunnen til at de har bedt deg vise de fire siste sifrene er nok for å bekrefte at du er den riktige eieren av kortet.
Dessuten: Når man betaler via nett og får bekreftelse / kvittering på kjøp, så er alle sifrene bortsett fra de 4 siste og sensurert.
Sist endret av Spelly; 20. juni 2012 kl. 11:41.
Trådstarter
18 4
Jeg aner slaskete ugler i mosen. Ser i en mail jeg har mottatt at de skal ha kopi av intet mindre enn; pass, kredittkort og regning som bekrefter adresse. Visstnok for å verifisere at jeg er gammel nok til å motta produkter, men dette synger tappet konto lang vei.

Noen som vet om gode alternativer til everyonedoesit?

Grasscity var det ja.
Sist endret av glia; 20. juni 2012 kl. 11:55.
Everyonedoesit er vel den meste kjente/brukte headshoppen på nettet. Tviler veldig sterkt på at de har som intensjon å svindle deg. Har for øvrig bestilt derfa flere ganger selv. Ble aldri bedt om all denne dokumentasjonen, men jeg vet at EDIT har vært utsatt for mye kredittkortsvindel det siste året, og at de har skjerpet sikkerhetsrutinene sine, så det kan hende dette er sikkerhetstiltak som følge av det.
Sist endret av Moreagain; 20. juni 2012 kl. 11:55.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av glia Vis innlegg
Jeg aner slaskete ugler i mosen. Ser i en mail jeg har mottatt at de skal ha kopi av intet mindre enn; pass, kredittkort og regning som bekrefter adresse. Visstnok for å verifisere at jeg er gammel nok til å motta produkter, men dette synger tappet konto lang vei.

Noen som vet om gode alternativer til everyonedoesit?
Vis hele sitatet...
Lukter godt grillet svindel flere mil her ja.
(Vet desverre ikke om et godt alternativ)

EDIT: men har aldri hørt om at everyonedoesit har svindlet noen før...
Sist endret av 8bit; 20. juni 2012 kl. 11:55.
Du kan vell sikkert si at du helst ikke vill oppgi dette og så avbryte kjøpet og få pengene tilbake.
Etter det kan du jo bestille igjen å satse på at de ikke merker noe.
Please Note: We are temporarily not taking any credit/debit card payments either through the site or by telephone. We are working hard to fix this as fast as possible. The fastest way to get your order processed is to pay by direct bank transfer although we are still accepting Cheques, Money/postal Orders and cash (at your own risk).
Vis hele sitatet...
Kilde

Som du ser så kan man ikke betale med kort lenger, så man kan vel anta at de ringte for å la deg betale med kort dersom du kunne bekrefte at du er eier av kortet. Du kan uansett ikke bli svindlet ved å oppgi de første fire og de siste fire sifferene av kortnummeret. Har selv måtte gjort dette noen ganger, men da har det vært snakk om pokersites.
Sist endret av caperno; 20. juni 2012 kl. 12:18.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Har vært gjennom det samme med EZvapes.com. De krevde bilde av de siste fire numrene på kortet pluss bilde av godkjent ID, dette på grunn av sikkerhetstiltak for å unngå svindel. Jeg stod fritt til å sladde all sensitiv info så lenge de kunne lese navnet mitt og de fire siste tallene i kortnummeret. Dette ble gjort.

Jeg har i ettertid ikke blitt tappet eller utsatt for noe snusk, så går ut fra at dette er en ny framgangsmåte innenfor sikkerhetsrutiner. EDIT er nok i alle tilfelle en altfor stor aktør til å ta sjansen på å begynne med monkeybuziness.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Har bestilt derfra en gang. Gikk gnirkefint. Høres ut som du har kommet over pshishing eller lignende.
Sitat av caperno Vis innlegg
Kilde

Som du ser så kan man ikke betale med kort lenger, så man kan vel anta at de ringte for å la deg betale med kort dersom du kunne bekrefte at du er eier av kortet. Du kan uansett ikke bli svindlet ved å oppgi de første fire og de siste fire sifferene av kortnummeret. Har selv måtte gjort dette noen ganger, men da har det vært snakk om pokersites.
Vis hele sitatet...
Høres ut som noen som har blitt hacket og vil ikke si at det er derfor kredittkortbetaling midlertidig er utilgjengelig.. Og det var nok ikke everyonedoesit som ringte nei
Hos online banker som neteller.com må man gjennom akkurat samme sikkerhetsprosedyre, for at de skal være sikker på at du er den du gir deg ut for å være, og at du er eier av kortet. De kan ikke svindle deg med kun 8 av 16 siffer på kortnummeret.

Er nok bare en sikkerhetsprosedyre, evt det som er nevnt over med at de egentlig ikke tar kortbetaling, men strekker seg for å gjøre det mulig for deg.
Sist endret av KultNick; 20. juni 2012 kl. 21:55.
Enklere med bank transfer da gitt. Aldri opplevd svindel med dem, men sist betalte jeg med bank transfer, og ellers er d 4 mnd siden jeg betalte med kort der.