Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 29353
Har blitt hekta på Subutex 8mg som jeg har fått lett tilgang på, knuser pillen til pulver og tar ca. 0.5-1mg under tungen, får en kjempefin rus, hender jeg bynner å grine av den deilige følelsen og blir superemosjonell med bare gode tanker, har aldri prøvd noe så digg før.
Har tatt det ca. 5 dager de siste 7 dagene.
Går vanligvis på 75-100mg Sobril av lege fast hver dag, men dette har jeg slutta med etter jeg oppdaget Subutex, for Subutex demper angsten og de andre "problemene" jeg har mye bedre enn Sobril.

Men over til det jeg lurer på om Subutex 8mg:

1. Gir det etseskader på tennene i lengden?
2. Hvor fort oppbygger man seg tolleranse ca.?
3. Går tolleransen utover effekten man får av Paraglin Forte og Tramadol? (Går de på samme reseptorer i hjernen?)
4. Dette er et a-preparat som jeg ikke har resept på, hva vil skje om jeg blir tatt med dette på flyplassen?
5. Hva er lethal dose for en person uten tolleranse ca.?
6. Er det noen forhåndsregler jeg burde ta ang. Subutex?

Setter pris på alle svar
Sist endret av Skyfx; 25. april 2012 kl. 07:21.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Har blitt hekta på Subutex 8mg som jeg har fått lett tilgang på, knuser pillen til pulver og tar ca. 0.5-1mg under tungen, får en kjempefin rus, hender jeg bynner å grine av den deilige følelsen og blir superemosjonell med bare gode tanker, har aldri prøvd noe så digg før.
Har tatt det ca. 5 dager de siste 7 dagene.
Går vanligvis på 75-100mg Sobril av lege fast hver dag, men dette har jeg slutta med etter jeg oppdaget Subutex, for Subutex demper angsten og de andre "problemene" jeg har mye bedre enn Sobril.

Men over til det jeg lurer på om Subutex 8mg:

1. Gir det etseskader på tennene i lengden?
2. Hvor fort oppbygger man seg tolleranse ca.?
3. Går tolleransen utover effekten man får av Paraglin Forte og Tramadol? (Går de på samme reseptorer i hjernen?)
4. Dette er et a-preparat som jeg ikke har resept på, hva vil skje om jeg blir tatt med dette på flyplassen?
5. Hva er lethal dose for en person uten tolleranse ca.?
6. Er det noen forhåndsregler jeg burde ta ang. Subutex?

Setter pris på alle svar
Vis hele sitatet...
1.Ingen aning,pleier selv å snorte det.
2.Uvanlig fort,mye raskere enn ved bruk av andre opiater.
3.Subutex blokkerer virkningen av andre opiater/opioder så lenge det er i blodet.Og ja,toleransen for andre opiater økes.
4.Du vil bli bøtelagt for bessittelse av narkotika.
5.Det er nesten umulig og ta overdose ved inntak av kun subutex.Viss det skal skje så må man kombinere det med store doser av andre downere.
6.Man blir veldig fort avhengig,ellers synes jeg det er ett trygt stoff.
Og bruk det så sjeldent som mulig,rusen blir veldig redusert når man først har fått toleranse for stoffet.
Velger å hoppe rett til punkt 6. Du ER ikke hektet på subutex , men du kommer ganske fort til å bli det. Veldig "synd" du fikk så digg virkning av det. for opiat avhengighet er et helvete på jord. Du bør virkelig gi deg mens leken er god, for det der kommer du GARANTERT til å få et helvete med senere
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Velger å hoppe rett til punkt 6. Du ER ikke hektet på subutex , men du kommer ganske fort til å bli det. Veldig "synd" du fikk så digg virkning av det. for opiat avhengighet er et helvete på jord. Du bør virkelig gi deg mens leken er god, for det der kommer du GARANTERT til å få et helvete med senere
Vis hele sitatet...
Vel ikke direkte hektet, men alt jeg tenker på når jeg er på trening er å komme hjem å ta dosen min, føler livskvaliteten min er på topp mens jeg er under effekt av det, og det varer en hel dag for meg (12 timer+)

Men jeg er veldig sterk mentalt, var tidligere avhengi av Imovane og Stilnoct, måtte ha 5 Imovane for å klare å sove, kom meg ut av det med 3 dager uten søvn, gikk cold turkey.
Har hørt at det er lettere å bli avhengi av benzo enn opiater, så føler meg litt trygg at jeg klarer å slutte den dagen det gir meg problemer istedet for rus.
Sitat av Skyfx Vis innlegg

Men jeg er veldig sterk mentalt, var tidligere avhengi av Imovane og Stilnoct, måtte ha 5 Imovane for å klare å sove, kom meg ut av det med 3 dager uten søvn, gikk cold turkey.
Har hørt at det er lettere å bli avhengi av benzo enn opiater, så føler meg litt trygg at jeg klarer å slutte den dagen det gir meg problemer istedet for rus.
Vis hele sitatet...
Skal prøve å ikke være internettpappa her, men tror vel ca 99% av alle narkotikaavhengige har hatt samme tanke. At det går bra å slutte når du vil. Saken er jo at det ikke er så enkelt. Ja du blir kanskje fysisk avhengig, men det psykiske suget etter det er mye verre. At man danner seg et sett med nye vaner og rutiner. Og når du har innarbeidet de nok, blir det til en ond sirkel.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
....Subb <3

MEN det er farlig. Da tenker jeg både på og bli hekta på det og kombinasjon med andre rusmidler.
Har faktisk klart og ta overdose på det. Alene går det ikke(sier di hvertfall) men kombinert med alkohol eller benzoer skal det vistnok være jævlig farlig.

Jeg putta det under tunga etter fylla og jeg spydde blod, glemte og puste og var i små koma hele tiden.. Noe av det mer jævlige jeg har opplevd på rusmidler, hadde ett rent helvete som varte i over 30 timer.... Så vær forsiktig med og blande. Helga før hadde jeg putta i meg rundt 16mg ++... og helga etterpå, etter fylla tok jeg kanskje rundt 2mg, altså en ganske liten dose, da nettop fordi jeg har erfart tidligere at dette kan være skremmende og farlig sammen med alkohol... og det blei det denne gangen også.. så det sier litt
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Vel ikke direkte hektet, men alt jeg tenker på når jeg er på trening er å komme hjem å ta dosen min, føler livskvaliteten min er på topp mens jeg er under effekt av det, og det varer en hel dag for meg (12 timer+)

Men jeg er veldig sterk mentalt, var tidligere avhengi av Imovane og Stilnoct, måtte ha 5 Imovane for å klare å sove, kom meg ut av det med 3 dager uten søvn, gikk cold turkey.
Har hørt at det er lettere å bli avhengi av benzo enn opiater, så føler meg litt trygg at jeg klarer å slutte den dagen det gir meg problemer istedet for rus.
Vis hele sitatet...
Som andre har nevnt - MANGE tror de har kontroll helt til de sitter der med skjegget i postkassa. Du nevner at du er "veldig sterk mentalt", men er du egentlig det ? Du skriver jo selv at du bruker sobril pga angst og andre problemer?
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Som andre har nevnt - MANGE tror de har kontroll helt til de sitter der med skjegget i postkassa. Du nevner at du er "veldig sterk mentalt", men er du egentlig det ? Du skriver jo selv at du bruker sobril pga angst og andre problemer?
Vis hele sitatet...
Ja, men kan godt ta pause fra Sobril i flere uker selv etter å ha vært på 100mg flere dager i strekk, føler jeg er veldig viljesterk hvis jeg går inn for det.
Folk sier jo at de verste benzoabstinensene er værre enn opiatabstinenser, og nå har jeg ikke tatt Subutex på 2 dager, og føler ikke noe sug etter det, men skal ta en dose i kveld siden da skal jeg bare sitte å game WoW.
Sist endret av Skyfx; 25. april 2012 kl. 18:53.
DU hiver deg inni noe eu ikke ane hva ender med , De er ikke bra !
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av smulen Vis innlegg
DU hiver deg inni noe eu ikke ane hva ender med , De er ikke bra !
Vis hele sitatet...
Du kan vel alt 100% utenatt om legemidler du har i deg du da?
Slutt med moralpreken din hvis du ikke har noe relevant til topic å komme med.
Sist endret av Skyfx; 26. april 2012 kl. 01:53.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Han kommer med ett godt poeng da
Jævlig redd for og bli hekta selv. Har tatt mye dritt men så langt er det ikke noe jeg har ikke klart og legge fra meg uten for store vanskeligheter... peppern var litt på grensa men gikk fint det. Men med opioder merker jeg virkelig at det er skummelt... selvom jeg ikke er hekta enda. Tok det daglig i et par uker før jeg la det på hylla i et par måneder selv... før jeg har testa litt ut igjen nå. Men det er kun fordi jeg er for fattig lus til og gå og kjøpe meg noe grønt for jeg er som sagt jævlig redd for og bli hekta.. det kjenner jeg på den HELVETES deilig rusen.

Ble wow gaming og subb på meg og i går... kvalm og dårlig i dag, så ble en liten dose på meg istad.. kjente ikke så mye idag, så tok litt til... og litt til.. og litt til.
Nå skriver jeg her, hører på Pink Floyd på full guffe og har hjerne-orgasme som jeg liker og kalle det, er så deilig at jeg så vidt klarer og holde øya oppe. Skål for opium Blri siste dag på skyene på en GOD stund for min del idag, uansett hvor bedriten formen eller abstinensene er i morgen, viktig og sette grenser om man skal være klar og bevistt på misbruket sitt og den lite kule grensa over til og være addicted (spol 10 år frem og se deg selv i parken med sprøyte på sprøyte med herro...)

Sist endret av deGrønne Skoger; 26. april 2012 kl. 21:24.
Vær forsiktig som alle andre her oppfordrer til. Jeg også ble presentet for subutex på slutten av nitti-tallet, og det var starten på min opiat-karriere.. 12 år senere sitter jeg her, like opiat avhengig siden jeg nå er i LAR å går på metadon...Jeg også likte følelsen sinnsykt godt og trodde jeg hadde steinkontroll!! Du har kontrollen helt til du mister'n, problemet er bare det at du skjønner det ikke før det er for sent...

Lykke til!
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Dagene mine går ut på å sitte forran pc'n med WoW hver dag innknaska med 100mg sobril om dagen, + mye anna "dop" som Valium, Nitrazepam, Imovane, PF og Tramadol ved behov, alt på resept. Sliter mye med smerte, angst/depresjon og insomnia.
De gangene jeg er utanfor døra så er det enten pga. innkjøp av mat, eller timeavtaler til kommunale tjenester (fastlege, sosionom, og trening på sykehuset under tilsyn).
Jeg har null kontakt med familie og tidligere venner som nå avskyr meg etter de fant ut om mitt pillebruk, og jeg finner det svært vanskelig å bli kjent med nye folk som har samme "interesser" som meg, så jeg er en ensom ulv.

Livet mitt er vel så meningsløst som det går an å få det, og jeg lever i ei bobble jeg ikke klarer å komme ut av, selv med profesjonell hjelp.
Har hverken utdanning eller jobb, hver nye jobb jeg har fått meg, så har jeg vart i maks en månde før jeg har gått på trynet og slutta.

Så i det siste har jeg tenkt mye på å ta de 60.000kr jeg har på sparekontoen og ryke og reise til California eller Miami og leve livet noen uker til kontoen er tom, og for å så ta en dødelig overdose med en pillemiks i form av Subutex og Rivotril, det er bare det å få lurt det med så på flyet da jeg ikke har resept på det.

Så moralprekner gidder jeg ikke høre på, jeg er fullt klar over hvor dette ender hvis det går over styr, men det driter jeg regelrett i, har ikke noe å tape.
Det er en grunn til at jeg har tatt valgene mine i livet, og når jeg ser tilbake på det så forstår jeg hvorfor på nesten hvert eneste et, og ville gjort det samme igjen i dag.

Sympati og medlidenhet er jeg heller ikke ute etter, fikk bare lyst å skrive litt om hvorfor jeg ikke gidder å høre på moralprekner.
Dette er ikke er moralpreken, men har lest om og hørt at overdose på opiater er en svært smertefull død tross det er smertelindrende i utgangspunktet. Vær forsiktig, varier heller mellom sobrilene og det du får på resept og spar sub som en "belønning" i helga hvis du absolutt skal ta det. Ingen moralpreken, bare en anbefaling, på den måten vil du unngå abstinenser og nå skal jeg ikke si skråsikkert, men dersom du holder en ukes mellomrom mellom sub oppnår du vel max effekt hver gang du tar dem? Rett meg om jeg tar feil.

Jeg ville nå heller nytt livet om man kan enn å ende det, livet er tross alt en gave full av mulige gleder man kan oppleve og opplevelser en ikke bør være forruten før man forlater det.

Suger å være en person med sterk empati ovenfor folk som ikke vil ha sympati =/
litt off-topic, men hvor gamle er dere som får benzoer av legen? fastlegen min var skeptisk til å sende meg til psykiater fordi der kan jeg få medisiner.. DAFUQ. (nei, jeg ser ikke ut som en narkis som bare er ute etter å ruse meg)
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Fikk benzo av legen for første gang når jeg var 21 - 15mg Sobril og 7.5mg Imovane.
▼ ... noen uker senere ... ▼
JA noen velger å leve i en bobble ,kan selv isolere meg i sengs i 3,4 dager med piler å angst, men Hvil gjøre noe med de men hvet ikke hva, DE ER JEVLA VANSKLIG, lever en gang å vil leve smerte fri å angst fri å ha de gott, så hver gan jeg ikke har noe tenker jeg på de som virklig er syke sulten lever fra hond til mund å da føler jeg meg ganske frisk å tør å gå ut, så de hjelper å tenke positivt, unskyld skrifta mi har hvert voken en uke ok natta!
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Vel ikke direkte hektet, men alt jeg tenker på når jeg er på trening er å komme hjem å ta dosen min, føler livskvaliteten min er på topp mens jeg er under effekt av det, og det varer en hel dag for meg (12 timer+)

Men jeg er veldig sterk mentalt, var tidligere avhengi av Imovane og Stilnoct, måtte ha 5 Imovane for å klare å sove, kom meg ut av det med 3 dager uten søvn, gikk cold turkey.
Har hørt at det er lettere å bli avhengi av benzo enn opiater, så føler meg litt trygg at jeg klarer å slutte den dagen det gir meg problemer istedet for rus.
Vis hele sitatet...
Hahaha, at du liksom skulle klare og slutte med sub etter bruk i noen uker kanskje en mnd. Kan du faen meg bare glemme.


Jeg har selv gått konstant på subutex i noen mnd nå, skulle prøve og stoppe såkalat "Cold turkey" Og dette var bare etter en 2 og en halv uke, kanskje 3 uker max. Jeg gikk nå hele dagen fra morgen av med en helvettes konstant svette fy faen så svett jeg var hele tiden men hadde ikke smerter da.

Senere utpå kveld/natten ca 11-12 tiden, skulle jeg legge meg i sofaen rett ved vinduet på hvitt gap, hjalp som pokker fo svetten sin del og ligge der uten teppe.

Men så gikk det noen timer i fra 11-12, den var da kanskje 2-3 på natten hadde bare ligget i halv koma fra jeg la meg da, og pluttselig kom de inni hælvete intense mage smertene åhh fy faen det er ubeskrivelig hvordan det reiv og røsket i magen min.


Skulle prøve og legge meg på den mest behagelige siden "venstre siden", alt ble bare verre da, så måtte nøye meg med og ligge på høyre siden i sofaen da føltes det som smertene ble litt bedre men BARE LITT, og det var så sinnsykt vondt. Da kl nærmet seg 8-9 på morgenen, ringte jeg kompisen min han måtte komme umiddelbart og supplere meg med dritt subutex.

Han kom ca en halv time senere, og jeg satt det intravenøst i venstre arm, ALLE smerter who0Oooops borte kjente ikke et eneste tegn til svetting eller noen ting.

Livet ble pluttselig perfect. Nå har jeg drevet på slikt som dette og jeg tør ikke og stoppe nå, jeg må ha subutex konstant eller annet minus. For og unngå smerter som nesten fører meg til sevmord eller annet. Prøvde faktisk og kutte ned på abstinensene en gang med 100mg Sobril nyttet ikke i det hele tatt, så jeg må ha subutex every day, that's life!

Det er ikke som spess deilig nå for tiden for og si det sånn, får ofte rus men uansett penge bruken og små abstiser hær og dær når du ikke har råd til dopet ditt. Jævlig! Men deilig rus må si meg enig dær men er det verdt det? Det får være opp til hver enkelt. Beklager rotete innlegg har extra stor dose subutex, og tok en liten jonas i tillegg så ja =)
Sist endret av rivo2MG; 22. mai 2012 kl. 01:29.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Sitat av rivo2MG
Hahaha, at du liksom skulle klare og slutte med sub etter bruk i noen uker kanskje en mnd. Kan du faen meg bare glemme.
Vis hele sitatet...

Gar fra person til person hva slags styrke man har for og stoppe med noe.
For min del om det har vært røyk/snus, alkohol, cannabis, amfetamin, kokain, benzoer, kebab, sukker...whatever så har jeg aldri hatt noe problem med og slutte.

Og det gjelder for Subb. også. Har hatt flere perioder på Sub, gått på det så og si hver dag i 3 ukers tid og stoppa på dagen uten noe særlig problem. Har selfølgelig ett lite sug som alltid liger i hodet og er svakere eller sterkere ved forskjellige anledninger. Men har ikke hvert værre enn det. Nå har jeg ikke rørt det på snart 3 uker og før det hadde jeg en litt over 2 ukers periode jeg tok Subb hver dag.



Så ikke si det er umulig. Tenk på noe annet, finn på ting, røyk bønne whatever. Faktisk slutta jeg og røyke fast for snart ett år siden men etter jeg var på subb og slutta så har jeg fått ett jævla sug etter bønne til tider, det er litt snodig.
Sist endret av deGrønne Skoger; 22. mai 2012 kl. 05:32.
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Gar fra person til person hva slags styrke man har for og stoppe med noe.
For min del om det har vært røyk/snus, alkohol, cannabis, amfetamin, kokain, benzoer, kebab, sukker...whatever så har jeg aldri hatt noe problem med og slutte.

Og det gjelder for Subb. også. Har hatt flere perioder på Sub, gått på det så og si hver dag i 3 ukers tid og stoppa på dagen uten noe særlig problem. Har selfølgelig ett lite sug som alltid liger i hodet og er svakere eller sterkere ved forskjellige anledninger. Men har ikke hvert værre enn det. Nå har jeg ikke rørt det på snart 3 uker og før det hadde jeg en litt over 2 ukers periode jeg tok Subb hver dag.



Så ikke si det er umulig. Tenk på noe annet, finn på ting, røyk bønne whatever. Faktisk slutta jeg og røyke fast for snart ett år siden men etter jeg var på subb og slutta så har jeg fått ett jævla sug etter bønne til tider, det er litt snodig.
Vis hele sitatet...
Ja, neida jeg skal selvfølgelig ikke komme hær og påstå at det er umulig.

Men nå kommer det også mye ann på hvilken måte inntar man stoffet, skyter man, snorter man, eller legger man tabissen under tungen? Jeg forøvrig skyter.

Og jeg vil da også tro at det har meget mye og si hvor store doser er man oppi. Nå vet ikke jeg hvor mange MG du brukte i dine 2-3 ukers periode, men jeg var i slutten av tja rundt 2 og en halv uke ca +/- periode på oppi 16MG.

Og det er faktisk ganske mye, man øker tolleransenivået svært fort på dette stoffet. Det er i allefall min erfaring!
Føler dette bare er klassisk pille misbruk tenking, jo lengre å mer man tar jo verre blir symptomer man bruker det mot. Sier jo seg selv at det går til helvete, spesielt når man skal begynne å bli hobby lege/apotetiker med selv medisinering ved siden av hva legen sier.

Det beste du kan gjøre er å legge deg inn på avrusning så videre til psykiatrisk hvis du virkelig har lyst til å gjøre livet ditt bedre. Det kan ta fra 1-3 år før du begynne å føle deg bedre igjen, alt ettersom.

Den onde sirkelen ender faktisk i en selv destruktiv atferd som du allerede viser, bare trist at sikkerhetsnettet ditt ikke er der lenger, du bør kansje bevise at du prøver å skjerpe deg. Eller strekke ut en hånd. Eneste personen jeg kjenner som driver med slik bruk å jeg ikke kan si noe på det, har en estimert leve alder på 30-35. Pga en sykdom som sakte dreper han. Å til og med han skjønner at man må være nykter i perioder(Cold turkey) for å kunne leve livet halveis sosialt/normalt. Du lever faktisk i et land hvor du har muligheten til å få tilrettelagt veldig mye behandling å oppfølging. Selv om mye er feil, så bør du gi det en sjanse.

Er forresten ingen helgen selv eller noe, men har selv erfart med familie og venner hvor piller+psykiske problemer ender og jobbet opp imot unge folk lenger ut på kanten enn du er.
Sist endret av Tafattt; 22. mai 2012 kl. 06:57.
Sitat av Tafattt Vis innlegg
Føler dette bare er klassisk pille misbruk tenking, jo lengre å mer man tar jo verre blir symptomer man bruker det mot. Sier jo seg selv at det går til helvete, spesielt når man skal begynne å bli hobby lege/apotetiker med selv medisinering ved siden av hva legen sier.

Det beste du kan gjøre er å legge deg inn på avrusning så videre til psykiatrisk hvis du virkelig har lyst til å gjøre livet ditt bedre. Det kan ta fra 1-3 år før du begynne å føle deg bedre igjen, alt ettersom.

Den onde sirkelen ender faktisk i en selv destruktiv atferd som du allerede viser, bare trist at sikkerhetsnettet ditt ikke er der lenger, du bør kansje bevise at du prøver å skjerpe deg. Eller strekke ut en hånd. Eneste personen jeg kjenner som driver med slik bruk å jeg ikke kan si noe på det, har en estimert leve alder på 30-35. Pga en sykdom som sakte dreper han. Å til og med han skjønner at man må være nykter i perioder(Cold turkey) for å kunne leve livet halveis sosialt/normalt. Du lever faktisk i et land hvor du har muligheten til å få tilrettelagt veldig mye behandling å oppfølging. Selv om mye er feil, så bør du gi det en sjanse.

Er forresten ingen helgen selv eller noe, men har selv erfart med familie og venner hvor piller+psykiske problemer ender og jobbet opp imot unge folk lenger ut på kanten enn du er.
Vis hele sitatet...
Siden du ikke har sitert personen du prater til, er jeg usikker om det er meg eller TS du refererer til?
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Siden du ikke har sitert personen du prater til, er jeg usikker om det er meg eller TS du refererer til?
Vis hele sitatet...
Litt til begge kansje, men var vel rettet mot TS. Vil ikke moralpreke, men føler det har gått litt for langt for små tips. Men er ikke helt i slaget til å utfylle så mye mer akkurat nå.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Gått noen uker sider jeg var her sist, men gikk daglig på sub i ca. 3 uker, slutta på dagen og har gått ca. 2 uker uten nå, har ikke hatt abstinenser engang.

Ikke engang dagene mellom dosene hadde jeg det. Serriøst, jeg kunne droppe subutex dagen derpå hvis jeg ikke følte for det.
Null svette, kløe, forverret angst eller noen ting....

Abstinenser på Sobril er verre, tror dere overdriver litt rundt Subutex, er jo et preparat som skal brukes mot opiatavhengihet, så er vel ekstra vanskelig å bli avhengi på noe sånt.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Ja, men kan godt ta pause fra Sobril i flere uker selv etter å ha vært på 100mg flere dager i strekk, føler jeg er veldig viljesterk hvis jeg går inn for det.
Folk sier jo at de verste benzoabstinensene er værre enn opiatabstinenser, og nå har jeg ikke tatt Subutex på 2 dager, og føler ikke noe sug etter det, men skal ta en dose i kveld siden da skal jeg bare sitte å game WoW.
Vis hele sitatet...
Avhengigheten av sobril er jo ingenting i forhold til stesolid/valium/vival..
du blir ikke avhengig av sobril etter 1 uke eller 2 må gå litt lengre tid en det, ihvertfall fysisk, psyksik er noe helt annet.

Hvorfor ikke koble av med WOW uten sub?Gaming er jo chill uten rus også.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av kevva Vis innlegg
Avhengigheten av sobril er jo ingenting i forhold til stesolid/valium/vival..
du blir ikke avhengig av sobril etter 1 uke eller 2 må gå litt lengre tid en det, ihvertfall fysisk, psyksik er noe helt annet.

Hvorfor ikke koble av med WOW uten sub?Gaming er jo chill uten rus også.
Vis hele sitatet...
Valium er jo bare piss, 50mg Sobril knuser 25mg Valium på meg.
Jeg har gått på Valium å, men gikk over til Sobril da jeg likte det bedre, ikke undervurder Sobril sier jeg bare.

Har gått på Sobril i over et år...
Sist endret av Skyfx; 25. mai 2012 kl. 18:11.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Gått noen uker sider jeg var her sist, men gikk daglig på sub i ca. 3 uker, slutta på dagen og har gått ca. 2 uker uten nå, har ikke hatt abstinenser engang.

Ikke engang dagene mellom dosene hadde jeg det. Serriøst, jeg kunne droppe subutex dagen derpå hvis jeg ikke følte for det.
Null svette, kløe, forverret angst eller noen ting....

Abstinenser på Sobril er verre, tror dere overdriver litt rundt Subutex, er jo et preparat som skal brukes mot opiatavhengihet, så er vel ekstra vanskelig å bli avhengi på noe sånt.
Vis hele sitatet...
Du har hatt flaks.
Men tro meg,du blir avhengig om ikke lenge viss du fortsetter samme forbruket av sub.Jeg er hekta på det selv,starter og bli dårlig ca 36 timer etter siste dose.Og det har ikke noe og si at det brukes mot opiatavhengihet,jeg har prøvd de fleste opiater,også heroin ett par ganger.-Men det er kun sub jeg har klart og hekte meg på.
Og sobril er mye lettere og kutte ut enn sub.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det er bra du var en av de personene som ikke var SÅ disponible for avhengigheten sånn mtp abstinensene skyfx.

I utgangspunktet er sub jævlig avhengighetsskapende, men det er jo forskjellig fra person til person hvor mye som skal til. Håper du tross dette velger å gjøre det til evt helgekos og ikke en daglig affære, halve gleden er jo å vente når du VET du har noe godt i vente. En slags motivasjon for å komme seg igjennom uka hvis vi ser på det med litt grå øyne ;-)
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Valium er jo bare piss, 50mg Sobril knuser 25mg Valium på meg.
Jeg har gått på Valium å, men gikk over til Sobril da jeg likte det bedre, ikke undervurder Sobril sier jeg bare.

Har gått på Sobril i over et år...
Vis hele sitatet...
Er helt enig med deg, jeg skjønner ikke hvorfor folk er så skeptisk og negativ til Sobril. På (meg) så er sobril ett av de beste Benzo som er. grunnet det enkle at det virker så utrolig mange timer.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Handy andy Vis innlegg
Er helt enig med deg, jeg skjønner ikke hvorfor folk er så skeptisk og negativ til Sobril. På (meg) så er sobril ett av de beste Benzo som er. grunnet det enkle at det virker så utrolig mange timer.
Vis hele sitatet...
Ja, en "kompis" som selger, han selger Sobril fortere unna enn Valium. Valium likte jeg kun spessielt sammen med alkohol, men nå har jeg vært tørrlagt i over et år.

Må også adde at livet mitt er mye bedre nå enn tidligere skrevet i tråden her, selv om jeg ligger halvdød i ei sykeseng med en laptop mens jeg skriver nå, men har fått meg dame og full pakke, så ting i livet begynner å falle på plass.
Subutex bruker jeg egentlig ikke lengre, gikk hele Juni og Juli uten å bruke det, men i det siste har jeg brukt det pga. av reèlle smerter, noe som forklarer at jeg er innlagt på sykehus nå.

Gikk på Tramadol tidligere, men måtte opp i 5-15 piller for å bli kvitt smertene, så det ble mer hensiktsmessig å bruke 1mg+- med Subutex.
Bruker det dog i det skjulte mens jeg er på sykehuset nå, tørr ikke å si til helsepersonellet her at jeg har mekka meg Subutex privat.
Tar meg ei stripe på badet når jeg føler for det, er ganske chill å slaske i sykesenga drithøy på Subutex mens de serverer meg Sobril og Valium som jeg bruker til vanlig
Har en kompis som sliter veldig med rygg smerter, han får store doser oxycontin + PF. Tar han seg en stripe sub er han fin nesten hele dagen. Så det er vel ikke bare x heroinmisbrukere som kan kvalifisere seg til sub?. Siden denne personen har gått så lenge på så høye doser oxycontin, PF. han har smerter som både han å legen vet at aldri kommer til å forsvinne, da er kanskje sub en mulighet?
Sist endret av Handy andy; 26. august 2012 kl. 05:51.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Høres jo nesten ut som du er på pårusningsklinnikk på sykehuset jo Skyfx, haha, høres jo chill ut da :P

Mindre chill om du ender opp totalt ødelagt av det etterpå da..
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Høres jo nesten ut som du er på pårusningsklinnikk på sykehuset jo Skyfx, haha, høres jo chill ut da :P

Mindre chill om du ender opp totalt ødelagt av det etterpå da..
Vis hele sitatet...
Ingen avrusninga her nei, tvært imot... Blir godt fòra med piller her, drar i snora så kommer der med piller, 75mg sobril, 10mg Valium og 150mg Tramadol er det jeg står på om dagen, de tok bort det eneste c-preparatet jeg sto på siden jeg har fått magesår av det (Voltaren).
Så har jeg et brett Valium i sekken sammen med Subutex, så koser meg litt om natta med Sub mens jeg fyrer opp en film, er ikke så ille å være fysisk syk når man har slike hjelpemidler

Har litt noia da for at de kan se hva jeg skriver, sitter med egen laptop på nettet til sykehuset.

Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Høres jo nesten ut som du er på pårusningsklinnikk på sykehuset jo Skyfx, haha, høres jo chill ut da :P

Mindre chill om du ender opp totalt ødelagt av det etterpå da..
Vis hele sitatet...
Edit: Ah, tok den først nå! "pårusningsklinikk" haha
Sist endret av Skyfx; 26. august 2012 kl. 12:30.
[quote=deGrønne Skoger;2580549]Gar fra person til person hva slags styrke man har for og stoppe med noe.
For min del om det har vært røyk/snus, alkohol, cannabis, amfetamin, kokain, benzoer, kebab, sukker...whatever så har jeg aldri hatt noe problem med og slutte.

Hva mener du med at du aldri har hatt noe problem med å slutte? Du nevner ikke heroin men du nevner benzoer,alkohol og kokain. Dersom man har gått ei stund på benzoer og/eller alkohol i store mengder,så er det klart man sliter når man avslutter...

Sitat av Skyfx Vis innlegg
Valium er jo bare piss, 50mg Sobril knuser 25mg Valium på meg.
Jeg har gått på Valium å, men gikk over til Sobril da jeg likte det bedre, ikke undervurder Sobril sier jeg bare.

Har gått på Sobril i over et år...
Vis hele sitatet...
Nei,nå får du gi deg!

Sitat av Skyfx Vis innlegg
Gått noen uker sider jeg var her sist, men gikk daglig på sub i ca. 3 uker, slutta på dagen og har gått ca. 2 uker uten nå, har ikke hatt abstinenser engang.

Ikke engang dagene mellom dosene hadde jeg det. Serriøst, jeg kunne droppe subutex dagen derpå hvis jeg ikke følte for det.
Null svette, kløe, forverret angst eller noen ting....

Abstinenser på Sobril er verre, tror dere overdriver litt rundt Subutex, er jo et preparat som skal brukes mot opiatavhengihet, så er vel ekstra vanskelig å bli avhengi på noe sånt.
Vis hele sitatet...
Nei,det er ingen overdrivelse å advare mot subutex,man blir ikke så syk som man blir på heroin men det varer mye lengre og er tungt både psykisk og fysisk å slutte med.Det kommer helt ann på hvor lenge du har brukt det,3uker kan vel gå bra ,prøv i 2måneder så tror jeg du vil merke fanskapen.

Ordentlige benzo-abstinenser sender folk på sykehus
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Store mengder ja Baltasar.

Gikk på subutex nesten daglig i ett halvt år, på det verste lå jeg hjemme i sengen min omtrent konstant i flere måneder, syk som faen av abstinenser, så syner, visste ikke lenger hva som var virkelig het eller om jeg i det hele tatt fortsatt var i live og familien min trodde jeg holdt på og dø. Bestemte meg for å slutte på dagen etterhvert og har ikke rørt det siden, ingen vridninger på fakta her.

Gått på amfetamin og kokain hver helg i flere år, og har nå kommet til ett punkt hvor jeg må slutte eller så får det livsødeleggende konsekvenser for meg. Kjenner ganske mange ganger daglig at jeg detter ut av saamtaler fordi jeg stirrer på bordet forran soffaen jeg sitter i...glass bord... så tenker jeg og ser for meg en laaang hvit stripe og ansiktet mitt rett over.

Men tenk på noe annet er det jeg bestemmer meg for og bare vendt så går det her fint også, å jeg holder meg borte fra det uten og få akkutte abstinenser og raner nermeste Kiwi butikk for å få penger til å kjøpe meg en feit liner og glemme bort det virkelige liv litt. Nope, klarer du ikke slutte er du ikke bestemt nok. Har tatt overdose flere ganger, senest på hyppere på fredag, har vært så langt nede som det er mulig og bli omtrent, men reist meg opp og kommet meg ut av det.

Skal ikke være for stolt av det for jeg driver jo med forskjellige ting hele tiden, men bare vent så skal jeg skrive her om noen måneder at jeg fint har holdt meg unna allt av stoff frem til da uten klinisk hjelp.
Sist endret av deGrønne Skoger; 26. august 2012 kl. 21:37.
slutt med piller folkens. blir dere skikkelig hekta, havner dere på plata i Oslo. ikke tro at dere takler rusmidler bedre enn andre. og har dere fasiten på å ruse dere uten å bli narkis, da kan du selge ideen og bli riiik.
hilsen tidligere heroinist på plata
Siste jeg husker er at jeg gikk på butikken og var ganske idiot (men greide meg). Kjente det bygde seg jævlig opp inni meg, opiat stein/høy dritten. Så våkner jeg nå søndag 16.30 i min egen seng. Siste meldingene jeg ikke har lest kom inn i 23 tiden på mobilen i går.

SOVET eller STUKET på sub?

La en hlalv 8 mg subOXONE uner tungen. Tok vel 2 timer før jeg slokna eller ikke husker noe. Har ikke opiat toleranse lengere, bruker ikke noe ved behov engang. Har kun tatt sub 4-5 ganger før. En av gangene tok jeg like mye, men da husker jeg heller ikke noe. De andre gangene har jeg tatt mye mindre og hatt det veldig OK, sniffet som regel. Men i forigårs fikk jeg totalt noia, for var sammen med flere personer. Vi tok både sub og oppover. Det oppsto situasjoner som jeg aldri har vært med på... Slikt som du bare skjer i narkomiljø som jeg ikke har vært borti.

SUBOXONE er ikke noe digg for meg med andre ord, og det blir nok aldri til at jeg hadde greid å blitt avhengig av det sånn som jeg betrakter det per idag. Kvalme, sove, blackouts, kløe, noia, og sløv... Hva er digg med det? Den lille euforien jeg fikk før det ble for mye og sovna?

Snakker om abstinenser og avhengighet.... Tror det er meget varierende fra person til person. Jeg har kunslutta på ting cold turkeyda men. Benzo fast HVER DAG i tre år, alt utenom xanor,og fra lege. Samt imovane/stilnoct.. Slutta i april, satt og venta på abstinensa, men kom da faen meg ikke noen. IKKE EN DRITT, IKKE et lite sug engang. I vinter fikk jeg 8 valium, 1 mogaon, 1 imovane og 1 stilnoct daglig om jeg ville. Gikk ned på dosen valium, tok vekk mogadon og måtte velge mellom imovane og stilnoct. Men fikk 4 paralgin forte daglig for en skade. Men legen tok vekk alt av B-prep samtidig, (hadde sikkert brukt tramadol/pf nesten konstant i to år også).

Så benzo og opiat abstinensene jeg har hørt så mye m har jeg ikke opplevd enda jeg skulle kjent det HARDT... Og jeg har sluttet å røyke, fra 20 sigg til 0 om dagen i juni, og kaffe (flytta og gidder ikke lage). Nada nix problemo.

Så prøv å slutt ordentlig før du sier du har abstinenser, ikke bare 36 timer for så og innta igjen fordi du tror du vil få d fælt. WTF, HOLD ut å ha d jævlig, mange har hatt det værre! Det blir ikke bedre enn du lager set selv. (jeg har ikke hatt det ille, men mange har tydeligvis greid det)

Men sånn som nå så har jeg "begynt" med benzo igjen. Eller jeg får 10 mg sobril jeg kan ta om jeg vil, og mogadon. Men gidder ikke ta dem så ofte, og siden jeg ikke hadde problemer med å slutte, ser jeg ikke helt faren med å motta. Etter tre mnd uten hadde jeg også NULL benzo toleranse. Sovna ved bordet på resturant edru med mamma og pappa på bursdagen min av EN sobril... Og helt fin i formen før dette, ikke trøtt eller hangover som kunne gjort at jeg sovna.

Vet dette ikke helt anngår subtex siden det er et opiat, ikke benzo. Men hadde ikke abstinenser etter b-prep smertestillende heller. Poenget er at jeg ikke fokuserte på å slutte, jeg tenkte ikke på det, visste jo at det kunne bli fælt, satt å venta halvveis, men det tok ikke dagen min. Men fant ut at jeg 1. enten ikke lett blir avhengig av ting.. 2. jeg har et eller annet i kroppen som gjør at abstinenser ikke kjennes 3. det er oppskrytt med abstinenser
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Velger å hoppe rett til punkt 6. Du ER ikke hektet på subutex , men du kommer ganske fort til å bli det. Veldig "synd" du fikk så digg virkning av det. for opiat avhengighet er et helvete på jord. Du bør virkelig gi deg mens leken er god, for det der kommer du GARANTERT til å få et helvete med senere
Vis hele sitatet...
Det er stor fare for avhengighet etter bruk over 1 uke. Tar en Sub intranasalt, så prøv å trappe ned litt hver dag. MÅ ALDRI injiseres-fare for blodpropp i hjernen.it.
Har det blitt "vanlig" blant dagens unge å ruse seg på subutex ? Skremmende utvikling i såfall. Mulig jeg er litt udatert da jeg for det meste sitter isolert(frivillig). Når jeg var 18-20 var det vanligste knips kola pepper hasj osv, men nå er det subutex ?
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
Har det blitt "vanlig" blant dagens unge å ruse seg på subutex ? Skremmende utvikling i såfall. Mulig jeg er litt udatert da jeg for det meste sitter isolert(frivillig). Når jeg var 18-20 var det vanligste knips kola pepper hasj osv, men nå er det subutex ?
Vis hele sitatet...
Jeg har en kontakt der jeg kjøper for 85kr stk, altså 600kr for et brett med 7stk 8mg.
Èn 8mg er nok til 10-20 doser for en uten tolleranse, det er 4-8kr for et fix... Så du kan tenke deg hvorfor folk bruker Subutex - billig, ren og kraftig rus.
Sist endret av Skyfx; 5. september 2012 kl. 20:04.
Takk for info Skyfx Men alikevel jeg liksom føler sub er i samme gata som Heroin, eller er jeg helt på tur her ? hehe
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
Takk for info Skyfx Men alikevel jeg liksom føler sub er i samme gata som Heroin, eller er jeg helt på tur her ? hehe
Vis hele sitatet...
Det er vell Buprenorfin, Tror ikke det er like "potent" som Heroin. Det blir jo ett stadig mer populært stoff å bruke til avrusning kontra metadon. Siden det er tryggere. Men man må ha større doser...

Sikkert noen som kan svare deg mye bedre enn meg om det der, Men slik inntrykk jeg har.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Det min klient forteller om Subutex vs. Heroin, er at Subutex gir han ingenting. Han blir kun "normal" av det, han oppnår altså ingen rus på 16mg som er hans daglige dose, og han har vært narkoman i 30år.
På 1mg blir jeg sengeliggende, holder med 0.5mg. Så det forteller bare litt om hvor stor tolleranse det faktisk er mulig å få på opiater.
Sist endret av Skyfx; 6. september 2012 kl. 23:36.
Har ikke prøvd noen Opiater som slår effekten av heroin. OxyContin og Subutex er babygrøt i forhold. Men det er også kun smack jeg har blitt skikkelig syk av. Ja, det er i samme gaten, men det er en grunn til at man har kallenavn som "'hillbilly heroin". Dette er min personlige erfaring, dog. Man vil uansett fordufte fra jordens overflate en god stund med 8mg Subutex, for eksempel (dette skjedde blant annet med en bekjent).
Takker for svar tror det blir for "farlig" for meg å prøve, blir så fort hekta på ting. tygd benzo daglig i 10 år nå, det får holde med en last for min del..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Det min klient forteller om Subutex vs. Heroin, er at Subutex gir han ingenting. Han blir kun "normal" av det, han oppnår altså ingen rus på 16mg som er hans daglige dose, og han har vært narkoman i 30år.
På 1mg blir jeg sengeliggende, holder med 0.5mg. Så det forteller bare litt om hvor stor tolleranse det faktisk er mulig å få på opiater.
Vis hele sitatet...

Etter noen år på høye doser subutex daglig så er det ikke lett å slutte.
Subutex gjør deg avhengig for resten av ditt liv så ikke begynn dersom du ikke absolutt må ha det.Subutex er ikke laget for å bruke for deretter å slutte ,det er framstilt for å forlenge livet til heroin-brukere og er ment for å brukes livet ut,en siste utvei for mennesker i nød,Farlig.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Siden denne tråden kom opp igjen så kan jeg komme med en update...

Er akkurat nå rusa på 40mg Oxy, og bruker Subutex i perioder. Ligger på ca. 1.5mg i dosering nå, og jeg merker faktisk å gå lenge(uke) uten opiater, så blir jeg syk. Null matlyst, spyr, deprimert osv...

Samtidig har legen bestemt seg for å trappe meg ned på benzo, står på 75mg Sobril og 10mg Valium om dagen, så er i en ganske fucka situasjon i livet nå. Er liksom benzoen jeg får som finansierer opiatforbruket mitt med, så er pengene jeg er lei meg for å tape, ikke avhengiheten av benzo, for der har opiater tatt over. Benzoen gir meg meg ca. 5000kr hver månde om jeg kvitter meg med alt. Så nå må jeg bruker av levebrødet mitt, og i lengden vil jeg ende på null...

Nesten så jeg vurderer å fortelle han fullt ut om mitt opiatmissbruk, men aner ikke hvordan han vil reagere, og ikke er jeg hardbarka nok til å kvalifisere meg til LAR, og tviler sterkt på at han setter meg på a-preparater(opiater) når jeg allerede trappes ned på b-preparater, og omstendighetene i livet tillater det ikke å gå uten noe, er for mye dritt jeg har på psyken, så føler det er håpløst om å fortelle han det uansett... Risikerer bare å få narkoman stempel i journalen/protokollen.

Prøver så hardt jeg kan å drite i opiater, men som sagt jeg blir syk av det...
Sist endret av Skyfx; 30. januar 2013 kl. 06:24.
ArbeidsledigProletar
This
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Gått noen uker sider jeg var her sist, men gikk daglig på sub i ca. 3 uker, slutta på dagen og har gått ca. 2 uker uten nå, har ikke hatt abstinenser engang.

Ikke engang dagene mellom dosene hadde jeg det. Serriøst, jeg kunne droppe subutex dagen derpå hvis jeg ikke følte for det.
Null svette, kløe, forverret angst eller noen ting....

Abstinenser på Sobril er verre, tror dere overdriver litt rundt Subutex, er jo et preparat som skal brukes mot opiatavhengihet, så er vel ekstra vanskelig å bli avhengi på noe sånt.
Vis hele sitatet...
Then this

Sitat av Skyfx Vis innlegg
Siden denne tråden kom opp igjen så kan jeg komme med en update...

Er akkurat nå rusa på 40mg Oxy, og bruker Subutex i perioder. Ligger på ca. 1.5mg i dosering nå, og jeg merker faktisk å gå lenge(uke) uten opiater, så blir jeg syk. Null matlyst, spyr, deprimert osv...

Samtidig har legen bestemt seg for å trappe meg ned på benzo, står på 75mg Sobril og 10mg Valium om dagen, så er i en ganske fucka situasjon i livet nå. Er liksom benzoen jeg får som finansierer opiatforbruket mitt med, så er pengene jeg er lei meg for å tape, ikke avhengiheten av benzo, for der har opiater tatt over. Benzoen gir meg meg ca. 5000kr hver månde om jeg kvitter meg med alt. Så nå må jeg bruker av levebrødet mitt, og i lengden vil jeg ende på null...

Nesten så jeg vurderer å fortelle han fullt ut om mitt opiatmissbruk, men aner ikke hvordan han vil reagere, og ikke er jeg hardbarka nok til å kvalifisere meg til LAR, og tviler sterkt på at han setter meg på a-preparater(opiater) når jeg allerede trappes ned på b-preparater, og omstendighetene i livet tillater det ikke å gå uten noe, er for mye dritt jeg har på psyken, så føler det er håpløst om å fortelle han det uansett... Risikerer bare å få narkoman stempel i journalen/protokollen.

Prøver så hardt jeg kan å drite i opiater, men som sagt jeg blir syk av det...
Vis hele sitatet...
PRÆÆHÆHÆÆHÆHÆHÆ.
Junkie!
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Batabusa Vis innlegg
This


Then this


PRÆÆHÆHÆÆHÆHÆHÆ.
Junkie!
Vis hele sitatet...
Når det innlegget der ble skrevet gikk jeg på benzo fulltid. Jeg kan stappe i meg dagsdosen min og ha det helt fint nå hvis jeg vil, avhengiheten rundt benzo/opiater har vært der siden jeg ble satt på det, har bare erstattet masse benzo med en liten dose opiater. Avhengiheten har alltid vært der på noe som virker på CNS.

Trodde du skulle tjene deg noen raske KP med det utsagnet eller? Arbeidsledig under navnet ditt passer deg bra tror jeg.
Sist endret av Skyfx; 30. januar 2013 kl. 08:27.
Avhengihet er komplekse saker. Men det noen jævli kjipe withdrawal symptoms på Subutex da. Og de kan vare så jævli lenge.

Under benzo withdrawal får man i alle fall litt interresante halliser og drømmer.