Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1328
Hey, noen her har fått en ny mac inn i huset, personlige kan jeg ikke fordra mac, men det er ikke dette jeg lagde posten for.

Har lenge lett etter et flatt tastatur med faste taster, jeg så mac tastaturet og ble forelsket ved første blikk. Men som sagt kan jeg ikke fordra mac, og tastaturet's knapper passer ikke særlig godt til windows ..

PS! Vet GODT at man kan bruke mac tastatur til windows, men det er IKKE det jeg vil ha.

--> Finnes det et >lignende< (Mest mulig likt) tastatur på markedet for windows?

Takker så mye for brukbare svar

EDIT:
http://willgoldstone.com/blog/wp-content/uploads/2009/10/applealkeyboard.jpg
Sist endret av HeinzE; 22. mars 2011 kl. 21:08.
Logitech har jo 1-2 versoner som er ganske så flat =)

Og ellers så råder jeg deg nå til å teste ut Mac først, før du dømmer
Har du i det hele prøvd å koble tastaturet til en PC og se? Jeg ser for meg at du tenker på mangelen av Windows tast, men etter litt googling ser det ut som om Command tasten fungerer som Windows tast når man bruker den i Windows. Det finnes kanskje løsninger for å mappe keys etter eget ønske også?
Som Blackkoz sier har Logitech ett par produkter. Ett av dem er Dinovo. Eller så kan vel "flat keyboard" være ett utgangspunkt på Google, Ebay eller tilsvarendes.
sjekk ut logitech dinivo edge og iluminated keyboard. har begge og begge har det du etterspør.
Sist endret av Psych|Com; 22. mars 2011 kl. 21:22.
HeinzE's Avatar
Trådstarter
Sitat av møkk Vis innlegg
Har du i det hele prøvd å koble tastaturet til en PC og se? Jeg ser for meg at du tenker på mangelen av Windows tast, men etter litt googling ser det ut som om Command tasten fungerer som Windows tast når man bruker den i Windows. Det finnes kanskje løsninger for å mappe keys etter eget ønske også?
Som Blackkoz sier har Logitech ett par produkter. Ett av dem er Dinovo. Eller så kan vel "flat keyboard" være ett utgangspunkt på Google, Ebay eller tilsvarendes.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke bare windows tasten, du har jo HOME, END, INSERT, PAGEUP, PAGEDOWN og DELETE som ikke er på apple tastaturet...

Sitat av Psych|Com Vis innlegg
sjekk ut logitech dinivo edge og iluminated keyboard. har begge og begge har det du etterspør.
Vis hele sitatet...
Neei, falt ikke i smak, dette er jo ganske langt unna... men det er vel kansje ikke noe tastatur som er like flatt og fast D:
Sist endret av HeinzE; 22. mars 2011 kl. 21:27.
Du får da apple-tastatur som har både home, end, pageup, pagedown og delete. Vet ikke om du finner andre tastatur med samme "feeling" som et apple-tastatur.
Sitat av HeinzE Vis innlegg
Det er jo ikke bare windows tasten, du har jo HOME, END, INSERT, PAGEUP, PAGEDOWN og DELETE som ikke er på apple tastaturet...
Vis hele sitatet...
Den må du lengre ut på jordet med.
Hvis du kikker nedpå tastaturet, finner du både PAGEUP og PAGEDOWN.
DELETE-knappen heter er det samme som backspace-tasten på et windows-tastatur. Over ENTER-knappen.
INSERT finnes ikke, men det tar 2sek å remappe. Det samme med HOME-tasten

http://support.apple.com/kb/HT1167
Sist endret av Eplegutten; 22. mars 2011 kl. 21:36.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
http://dingseboms.no/stasjonaer/48-k...-tastatur.html

Ikke samme byggekvaliteten som Apple´s da (dette er plastikk).