Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1295
Hei,

Sitter her med et bankkort som ikke vil inn i minibanker. Det har seg sånn at hver gang jeg skal sette inn kortet, så blir ikke kortet godkjent på en eller annen måte. Det kommer en sperre og blokkerer slik at kortet ikke kommer lengre inn en 1/8.

Jeg var med to kompiser, alle tre har samme kort. De to satte inn kortene sine og sjekket kontoen, og når jeg skulle gjøre det så fikk jeg ikke til å putte inn kortet. Det var helt umulig å putte det inn.

JA jeg er sikker på hvilken vei jeg skal putte det inn.

Tenktet kanskje bankkortet var helt ødelagt, men det går enda ann og betale med kortet i butikker o.l.

Er kortet mitt blitt tulla med? Er chippen ødelagt?

Takk på forhånd for kloke svar.
Jeg har også hat dette problemet, det som var problemet var at den 1/8 delen blir lest for at automaten skal fjerne blokeringen og trekke in kortet ditt.

Jeg mener og huske at jeg måtte bestille nytt kort får og få dette til og funke igjen. Men pass på at dem ikke tar seg betalt for nytt kort vis det ikke er din feil at kortet er brutalt ødelagt.

Lykke til!
Har tilfeldigvis byttet bank, så jeg får et nytt kort snart uansett så tar meg ikke det bryet.

Men takk for kjapt svar : )
Om det ikke er en løsning på problemet , så er det ihvertfall en alternativ løsning og bare bestille nytt kort. Jeg hadde for vanlig å slite bort plastikken over kortet på begge sidene før. Jeg kontakten bare banken og ba dem bestille opp nytt, og fikk det gratis (Sparebank1 SMN)
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Om det ikke er en løsning på problemet , så er det ihvertfall en alternativ løsning og bare bestille nytt kort. Jeg hadde for vanlig å slite bort plastikken over kortet på begge sidene før. Jeg kontakten bare banken og ba dem bestille opp nytt, og fikk det gratis (Sparebank1 SMN)
Vis hele sitatet...

DNB her, aldri blitt fakturert for et kort. Og jeg har fått mange..
Sitat av Verdaling Vis innlegg
DNB her, aldri blitt fakturert for et kort. Og jeg har fått mange..
Vis hele sitatet...
Det var det jeg trodde også, jeg har også fått en del kort. men bare sjekk på konto utskriftene dine vil du se at du blir trekt 150 elns. Har selv DNB.
Når du får betalt med kortet, bruker du da magnetstripen eller chipen?
Årsaken er mest sannsynlig at magnetstripen på kortet ditt er blitt avmagnetisert. Da vil det ikke virke i minibanker.
Sitat av Runardo Vis innlegg
Det var det jeg trodde også, jeg har også fått en del kort. men bare sjekk på konto utskriftene dine vil du se at du blir trekt 150 elns. Har selv DNB.
Vis hele sitatet...
Niks, skjer ikke her Kan jo sjekke neste gang, så vet jeg helt sikkert.