Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 6386
Heisann!

Vil bare bringe opp en diskusjon rundt Komplett.no.

Har selv veldig god erfaring med Komplett. Bestilt varer, og fått dem sendt samme dag for hver ordre jeg har plassert der.

I det siste (sommerferien) har de blitt veldig late. Jeg vet de har ansatt vikarer, og det kan dermed ta tid for dem å finne frem til varene de skal plukke, osv.
De har også sommeråpent.

Men det kan umulig ta 7 dager å plukke 24 varer + å sette sammen datamaskinen?

Kan også nevne at jeg bestilte en egenkonfigurert datamaskin + tilbehør (mus, tastatur, cam osv osv)
De hadde 50+ på lager av musen når jeg bestilte, og iløpet av den tiden har de ingen igjen!

Betyr det at de allerede har holdt av en mus til meg siden ordrestatus "frigjort for plukk" har vært aktiv 2 dager før musen ble utsolgt, eller er jeg nødt til å vente 5 dager før de får den inn igjen. (Bekreftet på lager: 5 dager)

De burde for all del ha et reservasjonssystem.


Noen har har bestilt fra Komplett i sommerferien, og opplevd lignende situasjoner?
Sju dager for å sette sammen en datamaskin er ikke spesielt lang tid når du bestiller i fellesferien og de kanskje har en fyr som jobber med ordrelista. I fellesferien stanser hele Norge opp og hadde det vært en offentlig etat kunne du regna med at de hadde brukt fire uker på å skaffe en papirkopi av et lett tilgjengelig dokument.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Kan selvfølgelig ta mer enn 7 dager da jeg enda ikke har fått bekreftelse på at den er sendt. Står fortsatt "Frigjort for plukk" som det nå har stått i noen dager.

Ang. musa. Har de holdt av en til meg, eller må jeg vente 5 dager til ny ankommer lageret?
De har garantert holdt av en til deg, tipper du får pcen i posten iløpet av neste uke.
Jeg har motsatt erfaring. Jeg bestillte en vare for et par dager siden, og den ankom det lokale postkontoret ca. 24 timer etter bestillingen ble gjort. Har aldri opplevd at de har vært så raske før.

Da jeg bestillte datamaskin fra komplett, tok det 6-7 dager. Tror dette er normalt, og jeg synes ikke det er så ille.
Det er roboter som finner varene, ikke mennesker. så at vikarer bruker lang tid på å finne varer kan man vel ikke skylde på.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Orbiter: Er slettes ikke ille. Det eneste jeg irriterer meg over er om jeg må vente 5 dager ekstra hvis de ikke har holdt av en mus til meg.

Dette virker utrolig uprofft fra Komplett sin side siden de er de mest populære og kjente nettbutikken som Norge har. Man burde forvente mer av de.

Er det noe komplett trenger er det køsystem og reservasjonssystem.
Trådstartar: Du må lese ivioynar sin post og slutte å bekymre deg for datamusa. Dei HAR eit reservasjonssystem og du FÅR musa di ilag med pcen. Om det skulle vere verdens største krise at dei har selt ut musa uten at du fekk den, så er eg nokså sikker på at dei ettersende den til deg uten spørsmål.

Dessuten så syns eg det er skikkelig dårlig gjort mot komplett å legge ut dette her uten å ha kontakta dei og spurt dei om kva som skjer. Om komplett klara å gjere 50 ting rett og ein ting feil, så vil den eine feilen vise meir enn alle dei 50 rette tinga i auga til ein standard forbrukar. Ser du kor eg vil hen?
Tar nok opptil 2-3 uker for å få en ferdigbygd pc i fellesferien, selv ifra komplett..
Men, når pc'n først har blitt bygd, så kan du regne med å ha den på postkontoret innen 3-4 virkedager.
Ja, du skal være fornøyd med Komplett. Bestilte fra f.eks Multicom og det tok 2-3 dager før de sendte pakken, hadde jeg bestilt fra Komplett hadde den vært sendt samme dagen eller dagen etterpå. Du får en kvalitets pc med god service så blir feil å klage på at du må vente to-tre uker. Tar enda lengre med Dell.
Får håpe dette er et engangstilfelle. jeg har bestilt en del i fra komplett og jeg har hentet de samme dag på Oslo S.
Jeg har dog ikke bestilt så mange varer og at de skal monteres.
Komplett har pakken klar til sending, om man bestiller før 15-17 tiden på dagtid. I allefall normalt.. Kan være at det går litt trægere nå i sommerferien.
Men, nå sier det seg selv at det tar litt lengere tid å få noen til å bygge pc'n for deg også, spesielt om det er mange pc'r som skal bygges, og kanskje bare 2 stykker som jobber med det. Men innen 2 uker burde det ha blitt gjort.
Tror faktisk Komplett skriver noe om det på siden deres også... Eller så er det bare multicom som gjør det...
Jeg bestilte varer på komplett mandag kveld og hentet dem på postkontoret onsdag, så jeg synes ikke de er spesielt trege. Dog må du forvente at det tar litt tid når du bestiller en PC som skal bygges midt i fellesferien...
Tror du at det bare er du som har bestilt en pc som komplett skal bygge? Kan like gjerne være 20-30 pcer som skal bygges. Når jeg har bestilt pc fra komplett (2 ganger) så har det tatt ca 1 mnd begge gangene.
Sist endret av shonny; 20. juli 2009 kl. 01:16.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av shonny Vis innlegg
Tror du at det bare er du som har bestilt en pc som komplett skal bygge? Kan like gjerne være 20-30 pcer som skal bygges. Når jeg har bestilt pc fra komplett (2 ganger) så har det tatt ca 1 mnd begge gangene.
Vis hele sitatet...
Er jo klar over dette, men folk forventer jo at de skal ansette flere folk slik at det ikke tar så langt tid. Når en nettbutikk er så populær som Komplett, forventer man mye mer av de også.

De yter dårlig service til hva man forventer av de.

Neste gang jeg skal bygge PC velger jeg en annen nettbutikk.
En måned er vel kanskje unødvendig lenge for å få en maskin bygd og levert, men det kommer jo selvfølgelig ann på når du har bestilt maskinen. Bestiller du midt i fellesferien så kan du ikke akkurat forvente rask levering. De fleste steder er underbemannet og det er ikke uvanlig at ting stopper opp, selv ved de minste forsinkelser.

Jeg bestiller kun i deler da det er utrolig enkelt å sette sammen en maskin. Hvis man lurer på noe så har man alltid alt av manualer som fulgte med som beskriver i detalj hvordan alt skal kobles

Jeg forstår at ikke alle er like gode med datamaskiner, men de fleste klarer da å forhåpentligvis å følge en bruksanvisning.

Å forvente at du skal få maskinen din raskt på denne tiden av året er bare dumt.
Sist endret av flexd; 20. juli 2009 kl. 03:28.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Klarer selv å sette sammen en maskin, men har bare ikke tid.
Det tar jo klart kortere tid enn å vente på komplett ihvertfall.
Fra du mottar delene til alt er koblet sammen bruker du vel kanskje 2-3 timer ?
Sist endret av flexd; 20. juli 2009 kl. 03:41.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Det er roboter som finner varene, ikke mennesker. så at vikarer bruker lang tid på å finne varer kan man vel ikke skylde på.
Vis hele sitatet...
Det skulle jeg likt å sett!!
nFF Marshall
morten's Avatar
Sitat av fetter Vis innlegg
Det skulle jeg likt å sett!!
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=6Ob-itheNbI
Sitat av fetter Vis innlegg
Det skulle jeg likt å sett!!
Vis hele sitatet...
http://www.hardware.no/artikler/rapp...mplett/44681/2
http://www.digi.no/363722/komplett-v...ytt-robotlager

er vanlig på store lager med en vis omsetning dette....
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av fetter Vis innlegg
Det skulle jeg likt å sett!!
Vis hele sitatet...
Vi vidt jeg har hørt er det "bånd" som varene kommer på.

Skal vi se om jeg kan forklare dette på enklest mulig måte:

Det er et bånd rundt hele lageret med ei heis på.
Når heisen stopper under hyllen med din vare over heiser den seg opp og stopper rett ved den.
Så har den heisen ut, og ruller varen på heisen (siden det er rullebånd på hyllene der varene står).
Heisen stopper lissom rett ved hyllekanten slik at den er helt rett med hyllen. Deretter starter båndet på hyllen å gå slik at varen havner på heisen.

Etter varen har kommet på heisen, heiser den seg ned og en "arm" putter varen på bånded som heisen går på slik at den kommer helt ned der lager gutta står.


Dette er det jeg har blitt fortalt av en seriøs kilde. Hele prosessen skal visst ta utrolig kort tid.
Sitat av Feint Vis innlegg
Vi vidt jeg har hørt er det "bånd" som varene kommer på.

Skal vi se om jeg kan forklare dette på enklest mulig måte:

Det er et bånd rundt hele lageret med ei heis på.
Når heisen stopper under hyllen med din vare over heiser den seg opp og stopper rett ved den.
Så har den heisen ut, og ruller varen på heisen (siden det er rullebånd på hyllene der varene står).
Heisen stopper lissom rett ved hyllekanten slik at den er helt rett med hyllen. Deretter starter båndet på hyllen å gå slik at varen havner på heisen.

Etter varen har kommet på heisen, heiser den seg ned og en "arm" putter varen på bånded som heisen går på slik at den kommer helt ned der lager gutta står.


Dette er det jeg har blitt fortalt av en seriøs kilde. Hele prosessen skal visst ta utrolig kort tid.
Vis hele sitatet...
se linken til hw.no rettovenfor....
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Psych|Com Vis innlegg
se linken til hw.no rettovenfor....
Vis hele sitatet...
Lest begge linkene nå.
Utrolig spennende.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Da var pakken sendt.

Ble UTROLIG overrasket at det tok så kort tid - selv om det er fellesferie.

Bestlte på en fredag klokken 03:47 (dumme meg, siden i sommeren er det stengt på lørdag og søndag), og ordren ble dermed ikke behandlet før mandag morgen klokken 10:50. Da begynte plukkingen.

Det som overrasket meg meget spesielt er at dette var en PC jeg hadde konfigurert selv (gaming PC). De plukket varene, satte den sammen og fikk sendt den på 27 timer og 24 minutter!

Ble sendt idag klokken 14:14.

DETTE kalles jeg service på HØY grad!
Sist endret av Oneblo; 21. juli 2009 kl. 14:35.
Ja, kanskje på tide å slutte å klage på Komplett da. Når du bestiller på en fredag så sier det seg selv at de ikke plukker varene å setter den sammen.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av jeppfi Vis innlegg
Ja, kanskje på tide å slutte å klage på Komplett da. Når du bestiller på en fredag så sier det seg selv at de ikke plukker varene å setter den sammen.
Vis hele sitatet...
Will do!

Men må si at jeg ble utrolig overrasket da jeg skulle "se at det fortsatt stod frikjent for plukk" i ordrestatusen min.
Fikk STOORE øyne når det stod "Sendt".

Kommer ikke hjem før på fredag - lørdag da jeg er med dama og datteren min til Sverige. Låner båten til foreldrene mine. Og da venter det sikkert en hentelapp i posten.

Gleder meg ^^

Blir 20 imorgen! ^^
Sist endret av Oneblo; 21. juli 2009 kl. 14:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gratulerer med ny PC og morgendagen da!
har dårlig erfaring med komplett. bestilte deler til en gamerpc og alt jeg bestilte var på lager... trodde jeg da. det viste seg at musen var ikke på lager og det sto at den kom neste dag....yeah right..... 2 måneder senere fikk jeg alle delene til gamerpc'n i posten!
gassrovdyret: Så en dårlig erfaring skal bestemme om Komplett er bra eller dårlig?
Jeg Har bare gode erfaringer med komplett, og så sent som i dag var varene egentlig ikke kommet inn på lager, men komplett har fordeom klart å sende meg alle delene jeg bestilte til den nye pcen min.

Nå venter jeg bare på og få henteseddel
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
ikke det at det har så mye å si da det gjelder komplett, men det er bevist at førsteintrykket vi får av andre mennesker er det vi assosiserer de med.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Skulle "teste" Komplett idag, klokken 09:00.

Da la jeg inn en ordre på 1500,-.

Counter Strike Source
GTA IV
Saints Row 2
Bluetooth USB
4GB RAM Kit

Dette ble pakket og sendt under 1 time etter bestilling!
Pakken er ifølge pakkesporingen allerede i Sarpsborg, og venter pakken imorgen. Litt over 24 timer etter bestilling!
Til eksempel på hvordan det ikke skal gjøres. Dog er det fellesferie, men virker ikke som at komplett er generelt plaget av dette heller. Bestilte et skjermkort fra NetOnNet(Se aktuell tråd) Tirsdag 14. Varen var på lager onsdag 15. eller bekreftet på lager den 15, dette kan selvfølgelig fluktuere litt, men bekreftet lagerdato burde ikke være mer en en dag eller to utenfor. Ingenting skjedde ved endt fredag. Så jeg ringer de mandag å snakker med en kundebehandler som drar litt på det før han sier.. "ehh, jo nå ser jeg det, den er sendt idag." Jeg tenker da at den var glemt av og han ble nå oppmerksom på det. Jeg fikk så bekreftet dette ved at jeg ikke fikk bekreftelse på at den var kjørt på postkontoret før dagen etter, tirsdag 22. Så den ble altså ikke sendt mandag, men tirsdag. Tirsdag morgen var den innregistrert ved postkontoret i Oslo. Den statusen vedvarer enda idag(sjekket ca 17.00).

Dette er første bestilling ved NetOnNet for meg, og skal jo selvfølgelig ikke dømme hele stedet sør og ned av akkurat denne hendelsen, slike ting skjer jo. Men det funker greit som eksempel på hvordan det ikke skal gjøres.
Sitat av murloc Vis innlegg
Til eksempel på hvordan det ikke skal gjøres. Dog er det fellesferie, men virker ikke som at komplett er generelt plaget av dette heller. Bestilte et skjermkort fra NetOnNet(Se aktuell tråd) Tirsdag 14. Varen var på lager onsdag 15. eller bekreftet på lager den 15, dette kan selvfølgelig fluktuere litt, men bekreftet lagerdato burde ikke være mer en en dag eller to utenfor. Ingenting skjedde ved endt fredag. Så jeg ringer de mandag å snakker med en kundebehandler som drar litt på det før han sier.. "ehh, jo nå ser jeg det, den er sendt idag." Jeg tenker da at den var glemt av og han ble nå oppmerksom på det. Jeg fikk så bekreftet dette ved at jeg ikke fikk bekreftelse på at den var kjørt på postkontoret før dagen etter, tirsdag 22. Så den ble altså ikke sendt mandag, men tirsdag. Tirsdag morgen var den innregistrert ved postkontoret i Oslo. Den statusen vedvarer enda idag(sjekket ca 17.00).

Dette er første bestilling ved NetOnNet for meg, og skal jo selvfølgelig ikke dømme hele stedet sør og ned av akkurat denne hendelsen, slike ting skjer jo. Men det funker greit som eksempel på hvordan det ikke skal gjøres.
Vis hele sitatet...

Kan fort være at de faktisk sendte pakken på mandag da... Men at den ikke ble registrert før tirsdag.
Ifra Oslo til Tromsø så bruker pakken 3 dager ca (Ny og ne 4 dager).. Og så 1-2 dager ifra Tromsø. Så du vil nok ikke ha pakken før mandag-tirsdag.
Pakken skal være rimelig stor for at det skal være nødvendig med en uke postgang fra Olso-Tromsø. Og ja sender pakker ofte den strekningen, pcer på service o.l. Men ja klart, noen ganger er posten jævli treig!

Men nei, den var registrert inn før jeg ringte, registrert, men ikke motatt noe postkontor. Altså de har registrert den ved hjelp av EDI postsystem e.l men ikke faktisk levert den på postkontoret. Det kan hende de droppa pakken etter posten ble kjørt, men da teller det i praksis som at den ikke går før dagen etter. De har levert den for sent, og kunne like greit gjort det dagen etterpå.

Jeg henter pakken på postkontoret i tromsø så det holder at den kommer dit, ikke noe vits å bruke ekstra tid på å få den hjem når jeg reiser den strekningen hver dag
Oslo-Tromsø tar 3-4 dager med trailer Express kommer opp samme dag / dagen etter med fly.
Så, tar fort 5-6 virkedager å få pakkene opp hit nord :/
Faen skal de bruke trailer nå da? Trodde det var tog til narvik, og bil resten.. jaja :P Har det ikke travelt sånn sett da. Skjønner enda ikke at det skal ta 3-4 dager, virker som det går raskerer med de bedriftspakkene jeg sender, la oss si 2-3 dager før de er henteklare i oslo. Kan vel være forskjell på privat og bedrift da, selv om jeg ser for meg at det er samme traileren. Men sendt mandag(ut fra postkontor, så fremst pakken leveres før 4-5) burde være her imorgen eller fredag på postkontoret klar til henting. Ferien spiller sikkert også inn her da
murloc: Bruk DHL da, er vel litt raskere de?
Tror bedriftspakker går via fly ifra Tromsø... Uten å si noe helt sikkert der...

Ferien har ikke noe som helst å si på posten
Kanskje forskjell fra bedrift(raksere handling) - privat, selv om det sikkert er samme trailer, dog er det jo to forskjellige selskaper nå. Men pakker sendt mandag bruker og være henteklare senest torsdagen. Sommeren spiller sikkert inn her da. Men det er ikke så viktig. Jeg bare håper de er sene med å registrere at den har forlatt og at den enda ikke ligger i Oslo!

Faens Chrome, dobbelpost, på en måte..

Posten var vel billigst, så jeg syndet sikkert litt der. Bedrift betaler også ekstra for frakt over natt(fly), noe vi skjelden gjør da det er ganske heftige gebyrer.

Men posten har vel også sommervikarer som alle andre! De gjør naturligvis noen feil som i andre yrker Men for all del om posten bruker noen dager ekstra er ikke det krise. Det handlet opprinnelig om NetOnNet som har brukt 3-4 dager på og få pakken til posten. Og selv her kan det jo fortsatt hende de fikk sine varer sent på fredagen.
Sist endret av murloc; 22. juli 2009 kl. 21:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg bestilte en skjerm i går, den er allerede sendt.
Komplett er og blir best.
Ekstremt mange nettbutikker som er sånn da...
Eneste at Komplett får sendt ut pakken innen 30 min, om man bestiller før klokken 17.00 (Rundt da de kjører ut med posten der ifra).

Bestilte noe ifra de på mandags kvelden. Men ble litt overasket når pakken enda ikke var sendt i 17.30 tiden på tirsdagen, når jeg gikk inn på siden, så var det en vare som ikke lengere var på lager... Så da fjernet jeg varen. Innen 30 min så var pakken klar til sending... Desverre ble den ikke innlevert før idag på postkontoret.
Mpx derimot, klarte å få pakken av gårde på tirsdagen, så den er allerede vidresendt ifra Oslo
Desverre vil jeg ikke få pakkene før Tirsdag uansett (Siden posten ikke kjører pakker mot Alta på mandager lengere. . . )
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Har som reglen god erfaring med de aller fleste nettbutikker.

Komplett ligger helt klart på toppen. Dette er kun fordi "alle sier de er best".

La oss ta ett eksempel. De fleste drikker/kjenner til Tine Melk mer enn Q-Melk?
Dette er jo fordi Tine markedsfører seg mye bedre enn Q-Melk.

MPX har jeg også veldig god erfaring med, men har kun brukt denne nettbutikken dersom Komplett ikke har varen på lager/ikke har den i det hele tatt.

NetOnNet har jeg dessverre aldri bestilt fra, og kan dermed ikke gi dem en "omtale".
Sist endret av Oneblo; 22. juli 2009 kl. 22:38.
Feint: Hadde Tine vært dårligere enn Q-Melk så hadde færre folk kjøpt Tine og da har de fått mindre ressurser til å bruke på markedsføring, så kan vel si at Tine er bedre? Men det er som hipp som happ, noen liker brunost, noen liker det ikke. Komplett er vel kåret til Norges beste nettbutikk en gang i tiden?

Alle hadde ikke sagt at Komplett var best hvis de ikke var det
Sist endret av jeppfi; 22. juli 2009 kl. 23:11.
Nå er det ikke mulig å sammenligne en nettbutikk med melk :P Da (som oftest) ikke smak og behag har noe å si når det kommer til nettbutikk å gjøre. Selv om man kan sette det i sammenligning når det kommer til vaner.
Har man startet å drikke Tine melk, vil man forsette å gjøre det, helt til man en dag, tilfeldig smaker på Q-melk, og kanskje synes at den smaker bedre... Inntil da, så vil man forsette å drikke Tine melk.

Komplett har nok den mest effektive leveringsmåten som er. Selv raskere enn PS, som bruker samme lagersystem som Komplett gjør, om jeg ikke tar feil.
Komplett er tho dyrere enn mange på en god del varer, så det kan fort lønne seg å bestille ifra noen andre om man først skal bestille. Tho, mange ganger tar noen nettbutikker mer i å sende varen enn det komplett gjør.
Så, for å kunne sammenligne den totale prisen, så må man nesten fullføre den, slik at man ser hvor mye det totale beløpet blir på.
Bestilte mine varer i går, og enda står det plukket på listen :/
Da må du isåfall ha en vare som ikke er på lager
Evt at du har bestilt en pc de skal bygge.
Så får du nesten ikke bedre service enn den Komplett har heller da.
Det kan godt være...
Men har oppdaget at Komplett er kjip når det kommer til rabatter.. Da er f.eks PS mye bedre ^^,