Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  211 42999
Sitat av simdal
Arnold Schwarzenegger har et stort et.
Michael J. Fox har et lite et.
Madonna har ikke et.
Paven har et, men bruker det ikke.
Artisten Tidligere Kjent som Prince vil ikke innrømme at han har et.
Bill Clinton har et og bruker det hele tiden.

Whaat is zis?
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte på penis, men så sto det at Madonna ikke har det. Denne er garantert helt åpenbar, men jeg kommer ikke til å orke å prøve å ta den.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av simdal
Arnold Schwarzenegger har et stort et.
Michael J. Fox har et lite et.
Madonna har ikke et.
Paven har et, men bruker det ikke.
Artisten Tidligere Kjent som Prince vil ikke innrømme at han har et.
Bill Clinton har et og bruker det hele tiden.

Whaat is zis?
Vis hele sitatet...
Etternavn?
Sitat av bakkus
Etternavn?
Vis hele sitatet...
JAAA! riktig

EDIT: LOL serriøst prøv detta.. Det funker!

Regn ut etter hvert som du leser teksten.Det tar mindre enn 1 minutt.

1.Hvor mange ganger i uken kan du tenke deg spise sjokolade(tallet skal mellom 0 og 9)

2.Gang tallet med 2 (for at det skal bli et partall)

3.Legg til 5

4.Gang resultatet med 50

5.Hvis du allerede har feiret din fødselsdag i 2007, legg til 1757.
Hvis du ikke har feiret din fødselsdag ennå,legg til 1756.

6.Trekk fra ditt fødselsår(et firesifret tall).

7. Du skal få et 3 sifret tall som svar. Merker du noe rart med tallet?








Jeg fikk 617


Det første sifferet (6, i mitt tilfelle) Er hvor mange ganger du vil spise sjokolade i uka.
De to neste er alderen din (17 i mitt tilfelle)
Sist endret av simdal; 22. august 2007 kl. 21:46.
Sitat av simdal
JAAA! riktig

EDIT: LOL serriøst prøv detta.. Det funker!

Regn ut etter hvert som du leser teksten.Det tar mindre enn 1 minutt.

1.Hvor mange ganger i uken kan du tenke deg spise sjokolade(tallet skal mellom 0 og 9)

2.Gang tallet med 2 (for at det skal bli et partall)

3.Legg til 5

4.Gang resultatet med 50

5.Hvis du allerede har feiret din fødselsdag i 2007, legg til 1757.
Hvis du ikke har feiret din fødselsdag ennå,legg til 1756.

6.Trekk fra ditt fødselsår(et firesifret tall).

7. Du skal få et 3 sifret tall som svar. Merker du noe rart med tallet?







Jeg fikk 617


Det første sifferet (6, i mitt tilfelle) Er hvor mange ganger du vil spise sjokolade i uka.
De to neste er alderen din (17 i mitt tilfelle)
Vis hele sitatet...
det samme skjedde med meg. fikk 218
2 sjokolader 18år
Var det 9 b-er? Og hva skjedde med Stalin og sola?
Sitat av Henriken
Jeg kan jo komme med en liten gåte.
Den er litt usansynlig siden de færreste snakker med solen, men men.

Om morgenen kler Stalin på seg og går ut på verandaen.
God morgen, kamerat Sol!
God morgen, kamerat Stalin! svarer solen.

Etter lunsj går Stalin igjen ut på verandaen.
God ettermiddag, kamerat Sol!
God ettermiddag, kamerat Stalin! svarer solen.

Om kvelden kler Stalin om til pyjamas, og kommer på at han har glemt å si god natt til solen, så han går ut på verandaen nok en gang.
God natt, kamerat Sol!
God natt, din gamle tufs! svarer solen

Hvorfor turte solen å være så frekk?
Vis hele sitatet...

Fordi solen nå var i vesten
En mann med fult dykkerutstyr på blir funnet død midt inne i et stort, knusktørt område. Hva hadde skjedd?
Sitat av gunvar
En mann med fult dykkerutstyr på blir funnet død midt inne i et stort, knusktørt område. Hva hadde skjedd?
Vis hele sitatet...
Manus skribenten for tv-serien CSI hadde en god dag sett fra en kreatvit synspunkt?

Meanwhile, Nick and Catherine are called to the site of a large fire and are confronted with the scuba diver found dead in the top of a tree near Lake Mead. Is it a murder or an urban legend turned fact?
Vis hele sitatet...
btw. hint: BrannSjøFly
Sist endret av Turbolego; 22. august 2007 kl. 22:37.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av gunvar
En mann med fult dykkerutstyr på blir funnet død midt inne i et stort, knusktørt område. Hva hadde skjedd?
Vis hele sitatet...
Han gikk tom for oksygen i flasken og glemte å ta ut pluggen av kjeften?
Han kjørte bil til et sted for å dykke men noen kom og drepte han i bilen, la han på bakken og stakk av med bilen?
Svarene er uendelige:P
Sist endret av Thoryllo; 22. august 2007 kl. 22:38.
Sitat av Turbolego
Vis hele sitatet...
haha, visste ikke at denne kom fra csi hørte den fra broren min for en stund tilbake... men jeje, får se om noen klarer den da heftig hint du ga
Sitat av gunvar
En mann med fult dykkerutstyr på blir funnet død midt inne i et stort, knusktørt område. Hva hadde skjedd?
Vis hele sitatet...

Mannen er og dykker litt stakkaren, før han brått blir sugd opp av en sånn "stor pose med vann under et helikopter" som brannvesenet bruker til å slukke skogbranner med. Han blir sluppet ut over dette brennende området og lander og dør i treet?
Sitat av Drachir
Fordi solen nå var i vesten
Vis hele sitatet...
Ja.
Solen sto i vest(autoritært) og stalin i bare pyjamasen.
Tok sin tid.
Glimmrende tråd!
Litt hjerne trim
Galskap's Avatar
Trådstarter
haha:P jeg visste ikke at tråden min skulle bli en gåtetråd:P ^^ men morro er det:P
For dere som liker å løse ting, prøv disse spillene :-P

http://www.fasco-csc.com/index_e.php

Viridian room og crimson room xD
Trenger svar på gåte:

3 menn går inn på et hotell og betaler 10 kroner hver for å overnatte.
Dama i resepsjonen finner ut at det ble for dyrt, og gir 5 kroner til en av vaskedamene for at hu skal gi de 1 krone hver tilbake.
Vaskedama gir dem 1 krone hver og tar 2 kroner selv. (5=3+2)

Nå har mennene betalt 9x3 =27, vaskedama har 2 kroner. hvor ble det av siste krona?


Nå skal det sies at jeg veit at det ikke blir ei krone igjen, men at det faktisk går opp i opp ettersom det var 5 kroner som ble fjerne fra potten, men han duden som fortalte gåta sier det er feil.
De som har hørt den før, værsåsnill fortell svaret!
Takk ;D
Mennene har 1 krone hver. Dama i resepsjonen har 25. Vaskedama har 2 kroner.
3+2+25. Det er ingen siste krone, det er bare det at gåta blir fortalt på en dum måte med feil, så det virker som det er en krone som er vekk ett sted.
Sitat av MartinB
Mennene har 1 krone hver. Dama i resepsjonen har 25. Vaskedama har 2 kroner.
3+2+25. Det er ingen siste krone, det er bare det at gåta blir fortalt på en dum måte med feil, så det virker som det er en krone som er vekk ett sted.
Vis hele sitatet...
Du leste vel det siste jeg skreiv? Jeg veit det, men han duden som fortalte den sa det var feil svar.

Jeg mener han tar feil, men hvis noen her har hørt den før og veit svaret, skriv det!
Han duden som fortalte det til deg tar feil. Fullt mulig at det er noe skjult mellom linjene her. Men etter hva jeg kan se er det ikke noe annet svar på denne gåten.
Nå har mennene betalt 9x3 =27, vaskedama har 2 kroner. hvor ble det av siste krona?

Det er totalt 30 kroner. På slutten har mennene 3 av disse, og de som jobber i hotellet 27. Fordelt på 25 hos ho i resepsjonen og 2 hos vaskehjelpen. De betalte 9*3=27 og det stemmer. og har de 3 siste selv. = 30.
Sitat av gæærn
Trenger svar på gåte:
Nå har mennene betalt 9x3 =27, vaskedama har 2 kroner. hvor ble det av siste krona?
Vis hele sitatet...

Riktig(og raskt) svar (mattestykene var riktige, ja);
De 2 kronene er allerede tellt med i de 27kronene mennene har betalt....
Resepsjonen har 25kr, vaskedama 2kr som blir 9x3=27
3 menn går inn på et hotell og betaler 10 kroner hver for å overnatte.
Dama i resepsjonen finner ut at det ble for dyrt, og gir 5 kroner til en av vaskedamene for at hu skal gi de 1 krone hver tilbake.
Vaskedama gir dem 1 krone hver og tar 2 kroner selv. (5=3+2)

Nå har mennene betalt 9x3 =27, vaskedama har 2 kroner. hvor ble det av siste krona?
Vis hele sitatet...
Den siste krona blir borte i en regnefeil.

Du sier i praksis at 3-30=27 og at 2+27=29. Er det så rart?
En mann går opp en trapp og skrur på lyset. Med en gang skrur han av lyset igjen, går ned trappen og tar sitt eget liv. Hvorfor?
Sitat av Jo-han
En mann går opp en trapp og skrur på lyset. Med en gang skrur han av lyset igjen, går ned trappen og tar sitt eget liv. Hvorfor?
Vis hele sitatet...
Han er en fyrvokter, og når han har skrudd på fyret ser han at ett skip har gått på grunn pga han. Han tar derfor sitt liv.
Sist endret av BigFigWasp; 23. august 2007 kl. 20:10.
..Fordi han hadde planer om og ta sitt eget liv, men ikke ville snyte El-verket?
En ridder rir inn i byen på fredag. Tre dager etter rir han ut igjen av byen da er det en torsdag.
Hvordan kan dette være mulig?
Sitat av fresi89
En ridder rir inn i byen på fredag. Tre dager etter rir han ut igjen av byen da er det en torsdag.
Hvordan kan dette være mulig?
Vis hele sitatet...
Hesten heter fredag.
Sitat av MartinB
Han er en fyrvokter, og når han har skrudd på fyret ser han at ett skip har gått på grunn pga han. Han tar derfor sitt liv.
Vis hele sitatet...
Æsj, du tok den på bare 1 minutt
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Et hint til min (Fyr som er på restaurant og går ut og spyr): Han har vært med på et skipbrudd der de overlevende ble slengt på en øde øy.
Eneste gåta jeg kan (tror den stammer fra 1800 tallet)

En mann ble funnet hengt 1 meter over gulvet i midten av et rom. Den eneste døren inn til rommet var låst fra innsiden. Rommet hadde ingen vinduer, og det var ingen gjenstander mannen kunne stå på. Det eneste som var i rommet, var en vannpytt under mannen.

Hvordan hang mannen seg?
Han stod på en isblokk
Sitat av Svends
Eneste gåta jeg kan (tror den stammer fra 1800 tallet)

En mann ble funnet hengt 1 meter over gulvet i midten av et rom. Den eneste døren inn til rommet var låst fra innsiden. Rommet hadde ingen vinduer, og det var ingen gjenstander mannen kunne stå på. Det eneste som var i rommet, var en vannpytt under mannen.

Hvordan hang mannen seg?
Vis hele sitatet...
Rommet vart fyllt med vann når mannen tok repet rundt halsen? For så å sige ut såklart. Er nok så feil som det går ann å få det, men jeg føler vannet er hemmeligheten i denne gåten.
det er som Kilvær sa han stod på en isblokk

på ungdomsskolen hadde vinesten ale disse gåtene (+ noen fler) men læreren vår i mattetimene
Hvis det var en 1m høy isblokk (sikkert litt bre også) hadde det ikke bare vært en vannpytt under mannen, men da hadde gulvet vært dekket av vann.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Diablo
Hvis det var en 1m høy isblokk (sikkert litt bre også) hadde det ikke bare vært en vannpytt under mannen, men da hadde gulvet vært dekket av vann.
Vis hele sitatet...
Gulvet kan ha hatt en fordypning i midten. (Isen kan også være snø; mindre kompakt)
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av fruBakkus
Första gången 8, andra gången 5 sista gången 6 :S




ok, nu kommer jag göra bort mig, men jag är bara tvungen..

BAGARE BENGTSSON
BAKAR BRÄNDA
BULLAR BAKOM DET
BLÅA BERGET

Hur många B:n är det i DETTA?
Vis hele sitatet...

0 B
Ingen B i ordet "detta"
Har ikke hatt tid til å lese hele posten, så unnskyld vis noen andre har svart riktig på den.
Har en gåte jeg og

En blind mann finner ut at det har kommet en lege til byen som kan kurere øynene hans. Mannen er så nedfor og lei av å være blind, så han betaler den store summen som skal til, og bestiller en time hos legen. For å komme dit må han ta tog.

Den blinde stakkaren tar toget, og når han kommer frem, kurerer legen hans de blinde øynene. Mannen blir fra seg av begestring, og han setter seg på neste tog hjem, for å fortelle kona de flotte nyhetene. Så kjører toget igjennom en tunnel. På den andre siden av tunnelen, finner en medpasasjer mannen død på gulvet i toget.

Hvorfor er mannen død?

Kanskje litt dårlig fortalt, men sånn jeg husker den ^^
Okey;

Det er 3 lysbrytere på utsiden av et rom. Hver av dem er koblet til hver sin pære på innsiden av rommet. Hvordan finner du ut hvilke brytere som hører til hver av pærene på første forsøk? (altså, trykke på bryterne, gå inn i rommet og si hvilken bryter som hører til hvilken pære)

Man kan ikke se inn eller noe slikt, det finnes en enkel forklaring.

Sitat av crEpi
Har en gåte jeg og

En blind mann finner ut at det har kommet en lege til byen som kan kurere øynene hans. Mannen er så nedfor og lei av å være blind, så han betaler den store summen som skal til, og bestiller en time hos legen. For å komme dit må han ta tog.

Den blinde stakkaren tar toget, og når han kommer frem, kurerer legen hans de blinde øynene. Mannen blir fra seg av begestring, og han setter seg på neste tog hjem, for å fortelle kona de flotte nyhetene. Så kjører toget igjennom en tunnel. På den andre siden av tunnelen, finner en medpasasjer mannen død på gulvet i toget.

Hvorfor er mannen død?

Kanskje litt dårlig fortalt, men sånn jeg husker den ^^
Vis hele sitatet...
Han trodde han ble blind igjen og tok selvmord?
Han trodde han var blind igjen så han fikk hjerteinnfarkt eller han tok selvmord...
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av steinarlima
Okey;

Det er 3 lysbrytere på utsiden av et rom. Hver av dem er koblet til hver sin pære på innsiden av rommet. Hvordan finner du ut hvilke brytere som hører til hver av pærene på første forsøk? (altså, trykke på bryterne, gå inn i rommet og si hvilken bryter som hører til hvilken pære)

Man kan ikke se inn eller noe slikt, det finnes en enkel forklaring.
Vis hele sitatet...
Du dropper å slå på den ene bryteren, den andre lar du stå på litt og den siste lar du bare så på. Så går du inn og kjenner på lyspærene.
Sitat av fresi89
Han trodde han var blind igjen så han fikk hjerteinnfarkt eller han tok selvmord...
Vis hele sitatet...
Sitat av steinarlima
han ble blind igjen og tok selvmord?
Vis hele sitatet...
Youre both right
Sitat av Thoryllo
Du dropper å slå på den ene bryteren, den andre lar du stå på litt og den siste lar du bare så på. Så går du inn og kjenner på lyspærene.
Vis hele sitatet...
Stemmer =) Kunne du den eller tok du den med en gang? Jeg hadde ikkje sjangs første gang jeg hørte den.
jonta gåten din er jo ingen gåte...

kort oppsumert:
kjerring blir drept, de spiser kjøttet hennes i den tro at det er måke, mannen som spyr på resturanten drepte kjerringa og lurte de andre, han viste derfor at dette ikke var måkekjøtt men menneskekjøtt.

edit:hest
Sist endret av voktern; 23. august 2007 kl. 23:08.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av steinarlima
Stemmer =) Kunne du den eller tok du den med en gang? Jeg hadde ikkje sjangs første gang jeg hørte den.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde hørt en lignende en for lang tid siden hvor det var noe med slå av og på lyspærene eller noe så år jeg viste det var det ikke så veldig vanskelig å finne ut resten.
Sitat av steinarlima
Okey;

Det er 3 lysbrytere på utsiden av et rom. Hver av dem er koblet til hver sin pære på innsiden av rommet. Hvordan finner du ut hvilke brytere som hører til hver av pærene på første forsøk? (altså, trykke på bryterne, gå inn i rommet og si hvilken bryter som hører til hvilken pære)
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede kommet med en med samme prinsippet

Bra gåte tho

Sitat av crEpi
Youre both right
Vis hele sitatet...
Den er faen meg kjip for han
Sist endret av simdal; 23. august 2007 kl. 23:33.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av voktern
jonta gåten din er jo ingen gåte...

kort oppsumert:
kjerring blir drept, de spiser kjøttet hennes i den tro at det er måke, mannen som spyr på resturanten drepte kjerringa og lurte de andre, han viste derfor at dette ikke var måkekjøtt men menneskekjøtt.

edit:hest
Vis hele sitatet...
Ja, OK, det er egentlig meningen at man skal stille spørsmål til den som har svaret, men det passer nok ikke helt inn her.

Svar: Han var med på et skipbrudd, han ble satt til å bli igjen imens de andre skulle finne noe mat. De kom tilbake med kjøtt de sa var måkekjøtt, og dessverre hadde en av dem omkommet da han skled på en fjellskrent og datt i avgrunnen.
På restauranten bestilte mannen måke (går det an?), fikk så smake at måkekjøtt ikke smaker slik som på øya, og skjønner at han har vært med på å spise opp en fyr noen har drept på en øde øy.
Slike "gåter" funker helt klart ikke på et forum. Må tas muntlig med en (kanskje to) person(er) ..
Også er det mye mer moro om man ikke forklarer så mye, sånn som crEpi sin, der bruker jeg å si noe sånt som at "Det ligger en død mann i en togtunell, hva har skjedd?"
(Altså i den versjonen så hopper han av toget)

Har mange fine i den stilen der, "Midt i en ørken ligger det et lik. I hånden har han en knekt fyrstikk. Drime?".
Var meget populært da jeg gikk på barneskolen.
Sier abosolutt det samme, men noen av dem var jo litt lattervekkende. Men noen av de andre gåtene gikk ut av vettet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av jojoba
det er jo feil da!!!!!!!!! vis du kommer til et kryss så har du jo tre muligheter, ( a,b og c) vi sier a er riktig vei. vis du møter han som juger så kommer han til å si enten b eller c, og da har du jo 2 gjenstående muligheter:P alså det er feil!!

RIKTIG SVAR: vis du spør "hvilke veier er feil"? vil han som juger ha bare et alternativ, altså det riktige svaret, og han som snakker sant vil si de to veiene som er feil...
Vis hele sitatet...

Du tenker feil. Det er tre veier, ja. Men du kommer jo fra den ene, så da gjenstår to. Derfor blir "Hva ville din bror sagt er rett" riktig svar.
Sitat av Fellwarden
Du tenker feil. Det er tre veier, ja. Men du kommer jo fra den ene, så da gjenstår to. Derfor blir "Hva ville din bror sagt er rett" riktig svar.
Vis hele sitatet...
Du er nok en hel årstid for sein, siste post er jo fra i sommer