Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1204
Jeg har da gått til anskaffelse av Vista via billigere kanaler, og er egentlig ganske fornøyd. EN ting som jeg likevel irriterer meg over, er alt+tab visningen.

En skulle jo tro at det var under bruk av alt+tab man fikk opp den berømte vindu-visningen som man ser bilder av over alt:
http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tr/gallery/vista5308/017--Vista5308.jpg

Men den gang ei. For å få opp den visningen der må jeg trykke på "bytt mellom vinduer" knappen nede ved start/quick launch baren, som er helt forferdelig upraktisk. På alt+tab får jeg opp noe alà den vanlige visningen, bare med glasseffekten osv.

Så, er det noen måte jeg kan fikse dette irritasjonsmomentet?
Sist endret av MannY; 31. januar 2007 kl. 22:04.
du bruker windows-tast + tab

n00b as...
Sorry Gud.

edit: Gud var med stor G ja, herregud.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Det skjer ikke når jeg bruker windowstast + tab. Funker det ikke i alle vista-utgavene kanskje?
Du må ha Aero aktivert.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av dadyd
Du må ha Aero aktivert.
Vis hele sitatet...
Sa meg lite, hadde jeg ikke funnet ut av det først :P
Dette viste ikke jeg heller. Fikk mye større inntrykk av vista-en min nå

Edit:
Sitat av tnt
Det skjer ikke når jeg bruker windowstast + tab. Funker det ikke i alle vista-utgavene kanskje?
Vis hele sitatet...
Du må ha Aero som er dette beryktede grafiske grensesnittet til vista, som du ser på bildet til trådstarter. Det følger ikke med Windows starter (som ikke selges i Norge) og Home Basic.
Sist endret av dico; 5. februar 2007 kl. 00:26.
Så man må ha ultimate for å kunne bruke aero..? Eller kan man laste ned/legge til home edition..

/Jan Tore
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Det ligger hvertfall på HomePremium utgaven min. Men tviler på at det ligger på HomeBasic.
Hvorfor ikke lage en søt liten liste her på hurtigtaster i Windows Vista?
God ide, er kjekt å få høre hva andre har funnet utav. Ellers tror jeg det er endel av de klassiske hurtigtastene fra de eldre Windows versjonene slik som f.eks. Win+R.
Sitat av ochryl
Hvorfor ikke lage en søt liten liste her på hurtigtaster i Windows Vista?
Vis hele sitatet...
http://allhotkeys.com/windows_vista_hotkeys.html
Sitat av ochryl
Hvorfor ikke lage en søt liten liste her på hurtigtaster i Windows Vista?
Vis hele sitatet...
Sitat av Zev
God ide, er kjekt å få høre hva andre har funnet utav. Ellers tror jeg det er endel av de klassiske hurtigtastene fra de eldre Windows versjonene slik som f.eks. Win+R.
Vis hele sitatet...
Google hjelper til med sånt, men fordi dere spør så fint skal eg liste alle sammen. Copy-paste fra "Tom's Blog":
Windows Key + Spacebar: Show Windows Sidebar
Windows Key + D: Show Desktop
Windows Key + Tab: Flip 3D Windows
Ctrl + Windows Key + Tab: Flip 3D which stays on desktop, you can then scroll with up, down, left and right keys
Windows Key + E: Opens Explorer window
Windows Key + R: Opens the Run dialogue box
Windows Key + T: Tabs between running applications on the taskbar
Windows Key + F: Opens the search window
Windows Key + G: Gives the sidebar the focus and when you press this key combination again it tabs between the gadgets on the sidebar
Windows Key + L: Locks the computer
Windows Key + U: Opens the Ease of Access Center
Windows Key + M: Minimizes all windows
Shift + Windows Key + M: Undo minimize windows
Windows Key + X: Opens the Windows Mobility center
Windows Key + Number: Press the Win key and then choose a number of the applications that are in the quick launch task bar. An example would be if second icon on the taskbar (starting from left) is IE, you would press Windows Key + 2 and it will launch IE.
Vis hele sitatet...
REF:
http://www.google.no/search?hl=no&q=...s%C3%B8k&meta=
http://blogs.lanlogic.net/blogs/tom/...shortcuts.aspx
Er det mulig å få innstalert aero på homebasic?