Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1288
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hei. Har lenge hatt et problem med en av flere PCer i huset. Problemet er så enkelt at der ikke er internett. Nettverkskortet funker fint, det er ikke noe galt med tilkoblingene og alle drivere er på plass.

Når jeg åpner ABC (Another Bittorrent Client) så står der at nødvendige porter ikke er tilgjengelige. Det samme kommer opp når jeg bruker troubleshoot med MSN. Det virker rett og slett som om alle porter har blitt blokkerte. Jeg har sammenlignet denne PCen med min egen PC, og der er ingen mystiske eller rare prosesser som kjører på Ctrl+Alt+Del listen.

Internet Explorer eller andre browsere funker heller ikke. Jeg kan ikke engang pinge vg.no, og fortsatt sender/mottar jeg packeter via tilkoblingen.

Noen som har den fjerneste anelse om hva som kan være galt?

Ja, det er en WinXP box
Kan det være så enkelt at du bare må koble fra/til strøm på routeren? Vi har i alle fall det problemet her i leiligheten (bredbånd fra NGT).
Hva slags nettverkskort er det i maskinen da? Event, om det er på hk, hva slags hk er det da?

Edit: jeg har hatt et liknenede problem, og det det da viste seg å være var at hovedswitchen i huset ikke klarte å levere nok spenning over det heller gigantiske (i kabellengde) nettverket jeg har. Satte på switch som spenningsforsterker i alle ender av nettverket, og det var løst.
Sist endret av meitemark; 3. juli 2006 kl. 20:10.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Jeg skal prøve det, raze, selv om jeg tviler på at det er problemet. Og dersom det viser seg at det problemet så skal jeg gråte lenge
Jeg vet, det høres banalt ut, men verdt et forsøk
Husk bare at strømkabelen må være frakoblet et halvt minutt eller så, før du setter den inn igjen.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark
Hva slags nettverkskort er det i maskinen da? Event, om det er på hk, hva slags hk er det da?

Edit: jeg har hatt et liknenede problem, og det det da viste seg å være var at hovedswitchen i huset ikke klarte å levere nok spenning over det heller gigantiske (i kabellengde) nettverket jeg har. Satte på switch som spenningsforsterker i alle ender av nettverket, og det var løst.
Vis hele sitatet...
Det er et Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet-kort. Det er eldgammelt, men har alltid virket før. Jeg har alltid pleid å hatt 3 PCer tilkoblet samtidig, og det har aldri vært noe problem. Jeg tror problemet ligger lokalt på den gjeldende PCen, men det er utrolig rart. Gjennom min karriere som data-fyr så har jeg aldri opplevd noe lignende. Alt er på plass, men internett er rett og slett ikke til stede. Glemte vel å nevne at jeg har IP og alt som hører med.

Sitat av raze
Jeg vet, det høres banalt ut, men verdt et forsøk
Husk bare at strømkabelen må være frakoblet et halvt minutt eller så, før du setter den inn igjen.
Vis hele sitatet...
Det virka ikke nei, og takk Gud for det
Sist endret av thomasf; 3. juli 2006 kl. 20:43.
Kan du pinge 127.0.0.1?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Proxick
Det er et Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet-kort. Det er eldgammelt, men har alltid virket før. Jeg har alltid pleid å hatt 3 PCer tilkoblet samtidig, og det har aldri vært noe problem. Jeg tror problemet ligger lokalt på den gjeldende PCen, men det er utrolig rart. Gjennom min karriere som data-fyr så har jeg aldri opplevd noe lignende. Alt er på plass, men internett er rett og slett ikke til stede. Glemte vel å nevne at jeg har IP og alt som hører med.

Det virka ikke nei, og takk Gud for det
Vis hele sitatet...
Dersom du har via-chipset, lagar dei korta av og til problem. Du må ha en patch fra VIA, som ordner opp i ting. Sjekk på via sine sider etter det chipsettet du har,og sjå om patchen ligg der. Dersom der ikkje er patch, eller du ikkje har via-chipset gjeld ikkje det problemet deg.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Der er ikke et VIA chipset nei. Det er snakk om et noe eldgammelt MSI hovedkort.

Jeg kan pinge meg selv ja, meitemark.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Proxick
Der er ikke et VIA chipset nei. Det er snakk om et noe eldgammelt MSI hovedkort.

Jeg kan pinge meg selv ja, meitemark.
Vis hele sitatet...
MSI utelukkar vel ikkje VIA-chipset?

Anyway, da har du iallefall IP-stacken.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Neida, slashdot, men der var ikke VIA chipset på den PCen der. Sjekka det rett etter jeg posta. Nå er den reformatert så nå skal jeg sjekke om jeg har det samme problemet enda.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Nå funker det Aner ikke hva som var galt, og jeg vil ikke vite det heller.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitter her med samme problemet. så fortsetter bare på denne tråden selv om den er gammel.

vi har 2 pceer koblet til nett via switch. det har alltid funket. men kompissen min sitt nett ble bare borte imorres. Nå har han instalert alt av drivere og i det hele tatt.

alt ser tilsynelatene ok ut.

Han har et hovedkort med to integrerte utganger. Det er et Nvidia nForce4 series

All hjelp motas med takk
Mitt problem er at hver gang jeg åpner bitcomet e.l, så mister firefox og andre netbrowsers kontakt med linja, det går utrolig treigt og kanskje en sjelden gang åpnes siden etter 15 min eller no.

Men jeg har fortsatt god ping i online games, f.eks steam.

Kan dette ha noe med porter å gjøre?

murloc, jeg har også nvidia nforce 4, med intrg. nettverkskort.

glemte å slenge på at det skjer selvom jeg har nedlastingene på pause eller ikke har noen i det hele tatt. Bare jeg starter et torrent program.
Sitat av piuu
Mitt problem er at hver gang jeg åpner bitcomet e.l, så mister firefox og andre netbrowsers kontakt med linja, det går utrolig treigt og kanskje en sjelden gang åpnes siden etter 15 min eller no.

Men jeg har fortsatt god ping i online games, f.eks steam.

Kan dette ha noe med porter å gjøre?

murloc, jeg har også nvidia nforce 4, med intrg. nettverkskort.

glemte å slenge på at det skjer selvom jeg har nedlastingene på pause eller ikke har noen i det hele tatt. Bare jeg starter et torrent program.
Vis hele sitatet...
Detter ofte mye 'av' nettet når en surfer og laster ned samtidig..

Tror du får oki spilling fordi koblingen holdes i live..
Men surfing er å slå opp forskjellige sider i ett sett (hos DNS) og be om nye store og små filer hyppig.


Jeg ville testet Utorrent som torrent klient. Den har fungert desidert best for meg.
Ellers kan du sette en hastighets begrensning i nær sagt alle nedlastningsprogrammer..
Den limiten må du se an i forhold til hvor raskt nette ditt er/skal være..

Det er ikke alltid en må sette ned så mye mer enn det som er maks hastighet ifølge torrentprogrammet,
det kan være bra å ta unna 'PEAKs', og holde stabil hastighet.


Og angående original topic..

Jeg ville satt inn DNS manuelt, gjerne IP og.
Men det var vel utprøvd
Har forresten løst prblemet.. Det tok 3 timer før jeg fant ut at ved å hake av for at jeg godtar at pcen min skal dele nett(noe den igrunn ikke skal siden begge er koblet til samme swich, ikke via min pc) og så trykke ok. gå inn igjenn å hake av for delt internett så funka det på begge pceene.

Meget snodig problem men det funka nå iværtfall sånn jeg gjorde det.
Har samme problemet selv. Det begynnte med at jeg helt random og ut fra det blå ikke hadde nett.
Restarta routeren, så funka det igjenn. En stund, ihvertfall. Så kom problemet tilbake, hyppigere og hyppigere. Av og til trenger jeg bare logge på routeren fra denne maskinen, restarte og så fungerer det fint. littegranne. De fleste gangene må jeg ned i kjelleren å retsrte manuellt (slitsomt) >.<.

Plutselig en dag, helt tilfeldig forsvannt nettet fra maskinen min. Restartet allt som kan restartes, men nei.
Sjekket alle mulige steder for feil, men fannt ingenting. Så tenkte jeg, siden jeg har 3 nettverks-kort, kan jeg bare bytte til et annet kort! (2 TCP-IP kabel-kort og ett trådløst). Det var da jeg merket at Ethernet-portene ikke lyste! Ingen av dem.. Begge Ethernet-kortene er "døde"!
Sjekket deretter Taskmanager, hvor det står "Virker Ikke" På begge kortene. Har enda ikke funnet en logisk grunn på hvordan i alle dager dette kan ha hendt, kortene har aldri vært i konflikt, så det kan ikke være det. Hadde bare et av dem streiket, hadde jeg hatt litt mer forståelse, men siden begge kortene streiket SAMTIDIG aner jeg ikke hva som kan være galt. Klarte å rote frem antenna mi, så jeg sitter på et trådløse, som funker finfint. Så fikk jeg en Xbox360 til jul! O'fryd og glede!!
Gears of War Online er helt sykt! MEN!! Så slo det til igjenn.. Nettverkskortet i Xboxen har fått samme problem som de på PC'n. Reagerer ikke når man setter inn en TCP-IP kabel. (TP-kabel)
Det er bare dødt. Reagerer ikke det minnste! Hva i alle dager kan være galt her ?
Jeg er helt rådløs og trenger hjelp..
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Oisann... gammel tråd ja. Problemet mitt var at porten på switchen var ødelagt.