Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 886
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
For en tid tilbake så lastet jeg ned "Ringenes Herre". Filmen var delt opp i .bin filer, der det også følger med en .cue fil for hver .bin fil.

Jeg brukte "Isobuster" for å pakke ut filmen, og slettet .bin og .cue filene. Da jeg nå nylig fikk dvd spiller, så ønsket jeg å brenne ut filmen. Siden jeg ikke hadde image filene, så brant jeg bare SVCD på vanlig måte, siden den allerede var gjort klar som SVCD. Brenningen gikk ikke fordi jeg brukte en 700 mb cd-r plate, mens hver av filmens 4 cd-er, er i overkant av 800 mb.

Dette syntes jeg er litt merkverdig, fordi jeg mener at jeg har brent ut cd image filer som har vært på over 800 mb på en 700 mb cd tidligere!

Mine spørsmål er derfor:

1.

Er det mulig å brenne 800 mb på en 700 mb cd-r hvis man
brenner fra image filene? Syntes å huske at jeg har gjort dette
før...

2.

Eventuellt, hvor selges det 800 mb cd-er?

Jeg er klar over at "Ringenes Herre" snart kommer på DVD, og har ikke tenkt å brenne ut filmen. Jeg startet denne tråden fordi dette er noe jeg har vært usikker på en stund nå..
Du har sikkert hørt om overburn, alle plater rommer _litt_ mer enn den nøyaktige spesifikasjonen. Men her er det snakk om hele 100MB ekstra, så du blir nok nødt til å komprimere plata på et vis. Finnes flere måter å gjøre dette på, eneste jeg har prøvd er PacketCD, men det var elendig (ihvertfall da jeg prøvde det).

800MB-plater får du vel på komplett.no eller PSdata muligens, du kan jo evt. lete selv.
Better than thou.
Såvidt jeg vet så kan du brenne opptil 800 mbs filer på en SVCD, har noe med formatets egen komprimering å gjøre. Hvis du tar en tur over til www.vcdhelp.com og leser på brennerguidene der finner du garantert svaret ditt. :]
hvis det er dvd screeneren du mener, så har jeg brent den på cd helt fint (cder som jeg ellers har kunnet brent max 704mb på vanlige filer). Det kan hende at det er fordi du har pakket den ut. når jeg brenner mpeg-2 til svcd så får jeg opp et valg der jeg kan fylle inn hva slags cd filen skal passe i (f.eks 80 min cd), så bruker du nero kan du jo prøve det... evt laste ned retailen hvis det ikke er den du har..

edit: ja du må dra ut mpeg'en og brenne kun den som svcd (se forklaring til darris). svcd plugin følger vel med de nyeste neroene... du kan altså ikke bare brenne katalogene rett inn...
Sist endret av cavey; 19. juli 2002 kl. 15:39.
Når du brenner SVCD tilsvarer hver 10mb et minutt, dvs 80min cd --> 800mb med video. Du har nok tabba deg litt når du sletta bin og cue filene. Du bør prøve å finne svaret på vcdhelp. Kanskje få filene om til ren mpeg-2 og bruke Nero til å brenne de ut?
Vis du skal brenne ut denne filmen, så bruk for eksempel Nero.
Da tar du bare å velger Super Video CD i den menyen til venstre rett etter at du har starta programmet.(hvis du har closa wizarden)
Åsså tar du bare å finner fram "AVSEQ01.MPG" fila,
som tilhører cd 1....Burn!
Deretter tar du fila til cd 2 osv.

Dette her veit jeg funker, for jeg har forklart det til x antall venner hvordan man skulla brenne denne filmen
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for mange gode svar