Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1981
Seksualmakt…

Stadig oftere når jeg diskuterer med damevesener så bruker de uforståelige begreper som ”makt” når dem argumenterer mot voldtekt og prostitusjon. I helsenytts ”myter og fakta” om voldtekt står følgende påstand; ” Voldtekt skjer fordi menn har fysisk behov for sex og svaret; ” Galt. Voldtekt har lite med sex å gjøre. Det er snarere et uttrykk for seksualisert vold, trang til makt og dominans. ”, Ottar hevder at all prostitusjon bunner i ønske om makt som til og med vil kriminalisere horekunden fordi det handler om makt.

Makt?

Hvordan kan det ha seg? Jeg personlig ser sex og makt som to motpoler, hvor sex er den høyeste form et menneske er fri for makt, det er sjeldent man kan blotte sitt sinn i den grad som å ligge naken inntil et annet menneske. Hvordan kan man knytte sex mot maktbehov, dette hørtes rart ut, og jeg satte i gang ett hjernespinn uten like, jeg måtte komme til bunns i denne saken.

Den eneste grunnen jeg kan tenke meg at en mann er villig til å BETALE for sex, er med at han er svært kåt. Faktisk så kåt at det nesten grenser til sinnssykdom. Betale for sex? Lære damer at dem kan tjene penger på kroppen sin? Være så til de grader i femi-facistenes tjeneste? Hallo, den eneste grunn til at en mann vil betale for sex, er at han er så klar for å pule, at damer til og med beriker seg på den slags hormonkjøp. Snakk om å være sleip på andres kjønns naturgitte biologiske drifter.
Voldtekt er maktdemonstrasjon. En påstand jeg ikke skjønte bæret av. Selv hater jeg voldtekt og prøver etter beste evne å forstå hvorfor noen idiotmenn gidder å være så på steinaldernivå. At vi ikke hever oss littegrann? Derfor forsøkte jeg å sette meg inn i en voldtektsmanns sinn.

Hvordan er det han tenker?

Jeg kom på at han må ha vært svært kåt. Nittifrem prosent av alle voldtekter er ifølge ”krisesenteret for voldtatte kvinner” mellom bekjente. Altså mannen og det såkalte ”offeret” kjente hverandre. Hvordan kan ektemenn voldta sine koner, hvordan kan gutten voldta naboen og hvordan kan en mann voldta en venninne? Det er for meg så sykt og perverst at jeg ikke kan forstå at noen vil gjøre noe slikt. Hva kan ha igangsatt dette vannvidd?

Da må vi gå over tid…. Jeg vet at dette kan være vanskelig å forstå for noen….. men skal vi forsøke å bevege oss inn i en voldtektsmanns psyke er det viktig å være brutal. Sannheten er ofte fæl, men vi må kunne snakke om den allikevel. For at en mann skal kunne voldta må vi også dessverre fastlå at mannen var svært så opphisset av lyst. Men slike lysttanker må da komme fra et sted? Det er her kvinnen kommer inn. Mange jenter ser det som sport å kåte opp gutter for sitt eget selvbildes skyld, det bevises på sminkebruk, andelen treningsnarkomane kvinner og den ulykke kvinner har når dem føler seg ”stygge” og ”lubne”. Hvorfor er kvinner så utseede fiksert? Med falske negler, falskt hår, falske pupper og falske tenner.

Hvorfor er fasaden så viktig for kvinner, hva er det som skjuler seg dypt der inne i hennes sinn?

Jeg fremlegger spørsmålet for at dere kan motskrive et svar, (ikke persontrakassere, vi holder oss over det nivået i denne omgang, ok?)

Waco
Sist endret av Carlo; 18. juli 2002 kl. 14:42.
Better than thou.
Med andre ord sier du at det er kvinners feil at men voldtar de.

Det trengs ikke kommenteres engang.

[Edit]
Og jeg redigerte emnenavnet. Lei av alle de punktumene. :]
[/Edit]
Sist endret av Carlo; 18. juli 2002 kl. 14:43.
Opprinnelig postet av waco

Hvorfor er fasaden så viktig for kvinner, hva er det som skjuler seg dypt der inne i hennes sinn?
Vis hele sitatet...
Dette er da ikke et kvinnelig fenomen i det hele tatt. Besøk et trendy utested, hvor mange menn/gutter tror du du finner der som ikke bryr seg om utseende sitt? Sett helt hverdagslig også, menn generelt er minst like opptatt av utseende som kvinner. Jeg prøver ikke å si at alle kvinner og menn er så forbanna opptatt av utseende sitt, men det virker litt som om du prøver å si at dette er et kvinnelig fenomen, hvilket jeg har vanskelig for å tro at det er.
Sist endret av AnaMorph0s|s; 18. juli 2002 kl. 14:52.
Trådstarter
64 0
Jeg er faktisk litt usikker på om gutter og menn er så opptatt av utseendet sitt som noen myter forteller.

Vi trenger ikke å gå lengere enn til tv-shop for å se allslags "vidunderkurer" mot appelsinhud eller solbruningskremer.

Og alle jentebladene, jeg vil si at de er mye mer skjønnhetsfiksert enn typiske gutteblader som gjerne spenner seg over et stort spennvidde fra fotball til fiskestenger.

Det kan virke som om kvinners interessefelt er noe snevre hvor de aller fleste kvinneblader stort sett er opptatt av kropp og stell.

Waco
Opprinnelig postet av waco
Jeg er faktisk litt usikker på om gutter og menn er så opptatt av utseendet sitt som noen myter forteller.

Vi trenger ikke å gå lengere enn til tv-shop for å se allslags "vidunderkurer" mot appelsinhud eller solbruningskremer.

Og alle jentebladene, jeg vil si at de er mye mer skjønnhetsfiksert enn typiske gutteblader som gjerne spenner seg over et stort spennvidde fra fotball til fiskestenger.

Det kan virke som om kvinners interessefelt er noe snevre hvor de aller fleste kvinneblader stort sett er opptatt av kropp og stell.

Waco
Vis hele sitatet...
Men isteden for å basere seg på såkalte myter, så kan man enkelt og greit ta en titt rundt omkring seg. Hvor mange gutter ser du ikke i trendye klær, med brylkrem i håret, og den siste tids mote, Travis-kammen (også kalt Beckham-kam), Oakley briller og pannebånd? Eller den andre typen, med gigantiske saggebukser, gjerne en cap, veldig vide klær generelt og helst en gigantisk kjetting-greie som holder lommeboka på plass. Gutter er som regel opptatt av utseende sitt, men tørr kanskje ikke å erkjenne det.

Myten er vel heller at gutter/menn ikke er opptatt av utseende sitt.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Voldtekt har lite med kåthet, og at jentene ser så 'appelerende' det ut. Ofte er det 'stygge' kvinner som blir voldtatt, nettopp fordi voldtekstmannen tror at disse kvinnene er det ikke så farlig med, ingen bryr seg. Voldtekt er heller ikke en forbrytelse som planlegges, det er en spontan ting. Det er ikke som om forbryteren går og planlegger og hoppe på en spesiell dame, som ser pen ut etc, eller at han har gått og bygget opp 'kåhet'. Du tar nok feil der waco.
klarer du ikke å se sammenheng mellom makt og voldtekt? voldtekt er ikke bare ufrivillig sex. voldtekts mannen bruker makt, han slår, knivstikker, dreper, og han gjør ikke dette "bare" for at han skal få gjennomført "sexen" uten at hun stikker av. dette er et ytterpunkt...

så har du det andre ytterpunktet som utløstes av kåthet, og fyren var dritings og skjønnte ikke at daten kun ville kline før det var for sent.

uansett, når du tvinger noen til å gjøre noe h*n ikke vil, så er det maktbruk, uansett om det gjelder sex eller å tvinge noen til å prostituere seg.
waco: 1. Du som skriver så poetisk og dypt; skriver du mannevesener også?

2. Hva vil du oppnå med å poste slike greier på et undergrunns forum?

3. Tar du en pinne før du skriver innleggene dine?

Første og siste gang jeg gidder å skrive noe i threadene dine.
ja, her har vi enda en...

disse postene dine er jo helt out of balance på et undergrunnsforum...
www.blomster.no/forum eller noe hører dem hjemme på...
høres ut som om du hater kvinner av all din makt!!!!+

du er syk...
hvorfor kvinner sminker seg og pynter seg og all sånne greier? vel det er vel instinkter fra urtiden når mannen tok seg en kone (gjerne fler) for å forplante seg, vel poenget er at det er vel et innstinkt for å få bedre menn for å få forplantet seg og å føre slekten videre-...
HErregud, ikke mer "jeg hater alle damer" greier fra waco, det er bare helt teit. Ikke noe opplysende, alt dette har de fleste tenkende mennesker vært gjennom før. Dette er ikke noe nytt. Slutt med dette, vær så snill.
hvorfor kan du ikke bare ignorerer posten eller komme med meningen din? jeg har ikke noe imot å høre hva waco mener, bare bra å få se fra hvilke vinkler andre personer ser ting fra også så man får litt å tenke over, sier ikke at jeg mener alt waco sier er rett, men er enig i mange ounkter
Sist endret av Thror; 19. juli 2002 kl. 01:13.
Ærlig talt, nå er jeg drittlei. Ikke over waco, men over dere. Hver gang han lufter noen tanker så kommer det en drøss med poster som sier «du er syk» og alt det der.
har du lest "tankene" ?

det har ikke jeg... kommer 3 linjer også finner jeg flere plasser hvor det står at kvinner er dritt..

waco er god på å lage poster, og "lufte tanker" men det er det han lufter om! og det verste,,, damevesener ???

fant det siste han skrev ganske interresant fordiom.. jeg er fasinert av hvordan folk tenker og planlegger å bli kriminalpsykolog eller vanlig psykolog eller whatever, går bare i niende :P men det var det jeg leste 2 ganger,,, resten var skumlesing..
Hvor i dette innlegget sto det at «kvinner er dritt»?

Forresten, tviler på du bør tviholde på den der «du er syk»-holdningen din hvis du har tenkt å bli psykolog.
Tilbake til saken!

1. Som 'sofaen' sier tror jeg også at det er like mange "stygge" jenter som blir voldtatt som "pene".

2. Jeg er typisk "slaske-typen" (i klestilen), og er helt sjokkert over hvor mange av mine kammerater som er minst like opptatt av hår, klær osv. som dama mi. Jeg synes det er helt for J¤#%#.

Så kan man spørre hvorfor ikke det er timelange tv-shop reklamer rettet mot disse guttene. Da kommer det som Anamorphosis sier inn i bildet. Gutta vil ikke innrømme det.
OK! Jentene er fremdeles litt værre, men gutta haler innpå. Kanskje en av oss her en vakker dag er steinrik på noe "skjønnhetsgreie" til gutter....

3. Har jenter selv skyld i voldtekt? - NEI! Selvfølgelig ikke. Som du sier selv fatter du ikke at noen synker så lavt. Jenter må ha lov, ja, de bør faktisk kle seg utfordrende og sexy. Jenter er jo skaperns største kunstverk.
Bør jenter som ikke vil at gutter skal slenge bemerkninger og "prøve" seg kle seg litt mindre utfordrende - JA! Men likevell, vi kan ikke regne voldtekt som en normal ting. (ble litt feil det siste, men dere skjønner forhåpentligvis hva jeg mener.)

Over!
Trådstarter
64 0
Ond Sofa skriver; Voldtekt er heller ikke en forbrytelse som planlegges, det er en spontan ting. Det er ikke som om forbryteren går og planlegger og hoppe på en spesiell dame, som ser pen ut etc, eller at han har gått og bygget opp 'kåhet'. Du tar nok feil der waco.

Ja vel, kan hende jeg tar feil. Men hvordan forklarer du at 75% av alle voldtekt skjer med ektemenn, kjæreste eller samboer med argumentene, dersom det er riktig som du nevner; 1 - Voldtekt har lite med kåthet, og at jentene ser så 'appelerende' det ut. 2- Ofte er det 'stygge' kvinner som blir voldtatt, nettopp fordi voldtekstmannen tror at disse kvinnene er det ikke så farlig med, ingen bryr seg.

Kun 5 % av alle voldtekter er med ukjent gjerningsmann.

Cavey; Jeg kan forstå hva du mener at voldtekt er angrip ved hjelp av makt. Men hva er den motsatte ytterpunket? At kvinnen sitter på seksualmakten og nekter mannen deltagelse? Er ikke det maktmisbruk fra kvinnens side? At en gutt er kåt på deg, gir deg samtidig en følelse av makt, selvsagt er ikke det din skyld, men du må også være ditt ansvar bevisst. Dessverre finnes det mange idiotmennesker der ute, og som kjent er det lite man kan gjøre med andre mennesker men mye med en selv.

Ja jeg mener at damer har ansvar for å ikke bli voldtatt.

Og til dere som persontrakasserer; så lenge dere definerer meg som privatperson, får meningene mine stå uimotsagt….. og det vil dere vel ikke?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
waco: Hvis du går nedover gata, så kommer det en galing som uten noen som helst grunn denger deg så du går rett i asfalten, og blir ufør resten av livet pga hodeskade.

Var det da ditt ansvar, fordi du skulle ha sørga for og ikke vært der akkurat da?

Skal man 'sørge for og ikke bli voldtatt' må man jo holde seg innen husets fire vegger til alle tider, og etter som du sier at i store deler av tilfellene skjer det innen familien/kjente, hjelper jo ikke det en gang.
Hvis ektemannen til ei dame plutselig klikker en dag, eller vennen hennes går amok og bestemmer seg der og da for og voldta henne, uavhenging om hadde på seg adidasbukse, eller miniskjørt av lær, hva har hun kunnet gjort for og hindre det da?

Burde hun ha skjønt at det kom til og hende? Poengene dine blir altfor dumme. Enkelt og greit.
Nei vi kjenner ikke deg som privatperson, men vi kan prøve å danne et bilde utifra det du skriver her..
Og min mening (og endel andres) er at du trolig bare er en komplett idiot..
Jeg tror jeg blir like irritert hver gang du poster noe,
for du har alltid noe negativt/nedsettende å si om kvinner..
Kanskje er du en kvinnehater, men faen hold det for deg selv da..
spellingnazi
canonix's Avatar
Jeg tror jeg blir like irritert hver gang noen poster om at de hater postene til waco.
Er det fullstendig umulig å overse postene som begynner og slutter med '....' ?

Forøvrig er jeg med Ond_Sofa all the way her.
Trådstarter
64 0
sofa... de tilfellene du nevner er jo selvsagt overgripers skyld.

Men er det en galning i alle de nitusen påståtte voldtekter?

Er det sånn at plutselig så blir en kar ko-ko og voldtar..mens de står i heisen f eks?

Nei.... det er nemlig ikke slikt.... de fleste voldtekter bygger seg over tid...akkurat som de fleste slosskamper skyldes provikasjoner....

Man kan fremprovosere slagsmål akkurat som man kan fremprovosere voldtekt. Det handler om at alle tar litt ansvar for seg selv.

F eks mener jeg det er uansvarlig av en femtenår gammel jente og bli med på nachsipel til seksten somaliere på Anker-hotell en lørdagsnatt.

Selvsagt har ikke de rett til å voldta, men det er også ganske naivt av jenter å hele tiden være "etterpåklok"....

Hvorfor mener du at jeg tar så feil, når det eneste jeg sier er at alle må ta littegranne til vett, fakta er at det ER voldtektsmenn der ute, like mye som det er galninger her på forumet....

Waco
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
And then there was no more waco.
User banned.
Opprinnelig postet av waco


Ja jeg mener at damer har ansvar for å ikke bli voldtatt.
Vis hele sitatet...
Hva med å vri litt på kaka og si at menn har ansvar for ikke å voldta kvinner? Høres mye mer logisk ut altså.
waco er homo, det har jeg funnet ut!
En reise inn i tankene til en tulling..

Dem fleste har vel sett postene til en person som kaller seg waco,
det går tydelig fram at personen enser seg selv som meget inntellektuell og
høyere stillt en andre, spesiellt disse rare vesenene han omtaler som damevesener,
(bedre kjent som: jenter, kvinnfolk) så jeg har etterhvert begynt og undres,
hva er han, en tulling, en kastrert homo? kanskje en landsbyidiot,
er han som meg og deg, er han smart/dum/normal, kanskje tilbakestående,
kanskje ikke ?
Det er ikke lett for oss å vite, men det vi fort kan se er at han har et meget anstrengt
forhold til noe vi andre ser på som den største gaven til mennene, "nettop damevesenet",
etter litt fram å tilbake så er min største teori at han er en psykopat,
dem fleste vil vel tenke at nå har jeg gått fra forstanden, psykopater er jo slike
som terrorister, og sånne man en sjelden gang leser om i avisen,
men der tar de fleste folk feil, psykopater er gjerne meget smarte mennesker,
og dem lever i blandt oss, man kan ofte se folk ha trekkene til en psykopat,
men det er vanskelig å avsløre en.
Her er et sitat fra waco:

"Hvorfor mener du at jeg tar så feil,
når det eneste jeg sier er at alle må ta littegranne til vett,
fakta er at det ER voldtektsmenn der ute,
like mye som det er galninger her på forumet.... "

Dette er et typisk trekk på en tulling (kommer fra nå av til å bruke ordet tulling om psykopater),
Han enser seg selv som en person som er intellektuell, og bedriver diskusjon på et nivå der
han bare påpeker ting som er allment kjent, og at han ikke tar feil,
men disse tingene som for han er helt selvfølgelige, er noe vi andre ikke helt kjenner igjen,
dermed blir han meget oppgitt over alle "galningene her på forumet",
noe som vil si meg og deg som leser dette..

Et annet sitat er:

" Og til dere som persontrakasserer;
så lenge dere definerer meg som privatperson,
får meningene mine stå uimotsagt…..
og det vil dere vel ikke?"

Det fremstår for han meget viktig å påpeke at han har rett, (noe han er overbevist om at han har)
det er egentlig ikke vits å mot argumentere mot han, for man vil aldri kunne overtale han til å tro
noe annet enn det han allerede gjør..

Her følger et litt mer innteressant sitat fra tullingen:

" Derfor forsøkte jeg å sette meg inn i en voldtektsmanns sinn.

Hvordan er det han tenker?

Jeg kom på at han må ha vært svært kåt. Nittifrem prosent av alle voldtekter.. (osv)"

Det som er viktig å legge merke til her, er at han sier han forsøkte å sette seg inn
i en ukjent manns sinn, hvordan er det han tenker skriver han,
og det virker ikke som det tok han lang tid for å finne ut av det..
spørsmålet er, har han rett, eller er han ute å kjører..
Trolig har han en meget høy iq, og kan da forestille seg tankene til en voldtekstmann,
eller så har han rett pga han selv er en potensiell voldtektsmann, og dermed så setter
han seg ubevist inn i eget sinn istedet for en annen mans, noe han ikke er klar over..
Men om han har rett eller galt er jeg ikke istand til å påpeke, ettersom jeg har liten erfaring
fra dette området (voldtekt that is).

Men etter stor grubling etter å komme fram til det siste svaret på det store spørsmålet,
hvorfor er han en kvinnehater?
Hva skjedde med waco når han var liten ?
Hvem var denne kvinnen som knuste ballene hans i en stolpe?
Ikke vet jeg, og uansett legger jeg spørsmålet åpent, slik at dere kan gjøre opp
deres eget svar, og gjerne dele dette med oss.

Vennlig hilsen xenos, din vennlige psyko(log/pat?)